sobota, 29 grudnia 2012

Odtajniono tajemnicę Poliszynela :)


Dwa słowa o brytyjskich archiwach, które odtajniły porcję brytyjskich dokumentów z okresu od 19 grudnia 1981 r. do 5 stycznia 1982 r., a w nich oceny sytuacji politycznej w Polsce dokonywane przez brytyjską ambasadę w Warszawie. W depeszach dyplomatycznych znalazły się także m.in. oceny Wojciecha Jaruzelskiego, którego opisano jako oddanego komunistę.

No coś podobnego, kto mógłby sobie coś takiego wyobrazić! Jaruzelski był KOMUNISTĄ !!!! I jeszcze do tego, wprowadzając stan wojenny, chciał zachować władzę w swoich rękach, zamiast oddać ją komu innemu...
Naprawdę, kto by się spodziewał tak oryginalnych wniosków? To zaiste przewraca o co najmniej 180 stopni nasze dotychczasowe pojmowanie historii :))Zawsze uważałam, że lepszy uczciwy komuch niż sprzedajna dziwka solidaruch. Cholera, jak Brytyjczycy odtajnią dokumenty dotyczące JP II to może się jeszcze okazać, że był on gorliwym katolikiem!! ha ha


Brytyjczycy odtajniają to co jest politycznie korzystne dla UK. Brytyjczycy dbają o swoje wpływy i dochody, Amerykanie o amerykańskie, Rosjanie o rosyjskie, itd.. Polskie status quo jest czasem wygodne dla jakiegoś większego państwa. Tak było jest i będzie. 20 lat nagonki i nadal większość Polaków uważa, że stan wojenny był potrzebny, a w pokoleniu, które wtedy żyło jeszcze więcej. To, że gen.Jaruzelski był zwolennikiem socjalizmu, a nie żadnym tam "komunistą", wiedział i wie każdy Polak pamiętający tamte czasy lub interesujący się historią. Mam nadzieję że w przyszłości dowiemy się w szczegółach jak skomplikowana była sytuacja w latach 80-tych i jakie było prawdziwe tło przemian. Na przykład taki Gorbaczow, nie wyskoczył nagle sroce spod ogona. O nim już mówiło się w kołach poinformowanych na początku lat 80-tych. W tych czasach  wszyscy oficjele amerykanskiej administracji zalecali umiar i rozsądek. Pamiętam jak na niektórych zebraniach w środowiskach emigracyjnych gardłowali "wojownicy" w stylu Macierewicza, że należy Polaków poswiecić aby pokonać komunizm. Na szczęście rozsądek przemówił i jest też w tym zasługa gen.Jaruzelskiego.
A na marginesie, zawsze zastanawiam sie - dlaczego Polacy wymagają od rządów obcych państw aby dbały o interesy polskie?
 

ps
Podłe Angole, ani słowa o Kaczyńskich. Przecież ten "James" to był....ciiiii, wiemy, wiemy....

141 komentarzy:

  1. Tak, polscy mitomani ciagle złudami żyją, żadnej wiedzy i żadnego realizmu... Za to kupa pretensji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest, ciągle ta sama polska mityczna śpiewka: że nie oddadzą i guzika od munduru...

      Usuń
  2. Anglicy nie sa wiarygodni w 100%, nawet ENIGMĘ sobie przywłaszczyli..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady..Polacy opracowali podstawy szyfru,ale Anglicy to dopracowali.Był specjalny ośrodek,który tylko tym się zajmował. Nasi po prostu mieli za mało czasu! Już podczas bitwy o Atlantyk Brytyjczycy wiedzieli wszystko..

      Usuń
    2. Niestety nie masz racji m-16, to Polacy złamali szyfr ENIGMY

      Usuń
  3. Chciałbym aby" uprzejmi" Anglicy odtajnili akta dotyczace śmierci gen. Sikorskiego, które pewnie już mole kończą jeść!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogą,bo przecież to oni podmienili zwłoki Generała już w 1943r,a ewentualnie później,podczas ekshumacji w 93r. Angole to wogóle wredni są i spiskują na potęgę,cholerne dżemojady.

      Usuń
  4. Mogli jeszcze odkryć, że w PRL-u 2 + 2 też = 4.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co dziwne, a co wszyscy wiemy, jak J.Kaczyński kulom się nie kłaniał ! A to nic, ani słówka, może w następnych depeszach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błąd,to Lech się kulom nie kłaniał,ponieważ wielkim bohaterem był. Co nie przeszkodziło mu nazywaać ,po incydencie gruzińskim,pilotów polskich "tchórzami,niezgodnymi noszenia munduru polskiego żołnierza". A KUKU!!

      Usuń
  6. Jak pisał, już w latach 60 - tych, Antoni Słonimski : "My, Polacy, już nie chcemy z szablami na czołgi. My chcemy z czołgami na bombę atomową". I nic się do tej pory nie zmieniło. Zawsze zazdrościłam Czechom pragmatyzmu, zdrowego rozsądku i ... poczucia humoru. Te trzy cechy pozwoliły im przetrwać najgorsze nawałnice w historii i zachować indywidualne człowieczeństwo. Zawsze zdawali sobie sprawę z tego, że wyżej d...y podskoczyć się nie da. Co innego, my. Zawsze podskakiwaliśmy, a może raczej okręcaliśmy się, a d...a jak była z tyłu, tak z tyłu pozostała. No i najważniejsze. Zawsze byli winni ONI (obojętne, kto akurat był / jest tym ONYM), nigdy MY.
    P.S. Zazdrość mnie zżera również z tego powodu, że tym tchórzliwym (to opinia polskich "Filipów z konopi" ) Czechom przytrafił się Jan Hus, a nam, cholera, nie ...
    Co zaś się tyczy archiwów tajnych służb, to tak to już jest, że tajne, to tajne, koniec, kropka. Ale skąd MY możemy o tym wiedzieć, przecież u nas takie pojęcie nie istnieje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Begonijko, ilekroć jestem w Czechach, widzę przejawy ich pragmatyzmu w sposobie codziennego bytowania, ocalałą z wojny Pragę, tylekroć zazdroszczę im, że mieli Jana Husa. I to, że otwierał przed wiekami oczy swoim rodakom na nędzę moralną dostojników kościoła, i to, że podstępem został osądzony i spalony, stanowi element ich edukacji historycznej. I ma wyraźny wpływ na życiowe wybory Czechów.
      Mój młody krewniak napisał pracę licencjacką o recepcji myśli Husa w późniejszych wiekach. Z jego analiz wynika, że ta myśl wciąż była żywa w czeskim tzw. dyskursie publicznym aż do XIX w. Późniejszych czasów nie badał, ale nie ma powodów, żeby sądzić, że jest inaczej.

      Usuń
    2. Nawiasem, po muzeum Jana Husa w Pradze (w kościele, w którym nauczał i przy którym miał mieszkanie, dziś stanowiącym aulę tamecznej politechniki, Betlemske namesti 5)można zostać oprowadzonym w języku polskim

      Usuń
    3. O tym własnie pisałam, Stefanie...Polecam świetny film :

      http://www.filmweb.pl/film/Musimy+sobie+pomaga%C4%87-2000-1377

      Nie wyobrażam sobie, aby u nas, orłów, sokołów, ma się rozumieć, było możliwe nakręcenie czegoś podobnego.... A jeszcze ... opartego na faktach, o Matko Bosko !!!

      Usuń
    4. @Begonijko: Gdyby w tamtych czasach Jagiełło przyjął koronę czeską to nie było by na ten sojusz (plus Litwa oczywiście) mocarza w całej Europie.
      Czesi prali wysyłane na nich krucjaty jedną po drugiej bez niczyjej pomocy .
      W takim trójprzymierzu Jagiełło mógłby wszystko z wydawaniem papieżowi poleceń włącznie.
      Niestety Watykan miał swego szpiona Oleśnickiego i temu udało się piękny zamysł storpedować.
      @Stefanie : czy można gdzieś znaleźć pracę twojego krewniaka ?
      Chętnie bym się z nią zapoznał , bo tematyka interesuje mnie od lat.
      A może mógłbyś podesłać do zapoznania ?

      Usuń
    5. begonijka29 grudnia 2012 13:20,
      Witaj,
      Jeden z tych bohaterskich co nawet ze scyzorykiem na czlolg, napisal mi ,ze Francuzi to tchorze i przed Niemcami sie polozyli. Ja mu odpowiedzialem ze my sie teraz dzieki temu "tchorzostwu" przechadzamy po oryginalnym Montmart a Polacy odwiedzaja 60 letnia "starowke".
      Do Czechow mam niezwykla sympatie. Nigdy mi sie nie zdarzylo natrafic na chamstwo z ich strony .No i popatrz jak ekonomicznie stoja. I to bez protektoratu przedstawicieli niebios na ziemi.

      A Angole jak to Angole. Pepek swiata.Mnie szlag trafia jak widze harujacych emigrantow polskich . Biali murzyni! Czesi angielskich garow nie szoruja!
      Jak jeszcze sie przypomni polskich pilotow walczacych za Anglie i jak Polakow oni za to potraktowali w Jalcie; to reszta sympatii sie wolatylizuje!
      PS Jak Anglik we Francji pyta mi sie o cos to odpowiadam ,ze ja tylko w Anglii mowie po angielsku!

      Milego dnia zycze,

      Usuń
    6. Montmartre - oczywiscie!Pardon.

      Usuń
    7. @Francopolo : warto pamiętać jeszcze , że chędożone dżemojady nawet rachunek za sprzęt dla naszych oddziałów nam wystawiły.
      Z samolotami dla pilotów walczących w "Bitwie o Anglię" włącznie.
      Też tych wyspiarskich sukinkotów nie trawię.

      Usuń
    8. begonijka29 grudnia 2012 13:42

      Ziomal, to dobre pytanie do autora pytania, czyli Jana Pietrzaka, pieszczocha PRL, jak również do :
      1/ Katarzyny Łaniewskiej - zarąbistej, ZMP - owskiej dziewoi i sekretarza POP (wie ziomal, co to ta kiego było?) w teatrze,
      2/ Marcina Wolskiego, sekretarza POP w radio,
      3/ wielu innych członków PZPR, obecnie szalejących na łamach i na stołecznym bruku, "prawdziwych patryjotów"...
      I wiesz co, ziomal ? Byłam cały czas blisko "kolebki" ...więc to i owo słyszałam, ale Ty zapytaj wyżej wymienionych, dlaczego z władz PZPRu już w pierwszych dniach sierpnia 80 poszło polecenie do towarzyszy, aby biegusiem zapisywali się do Solidarności ... Na pewno wiedzą !


      Usuń
    9. Ta Begonijko, niewątpliwa fascynacja Ziomala różnymi SB i TW, ma z pewnością jakieś głębokie "korzenie". Znajomość "taktyki operacyjnej" też o czymś świadczy. No i ta "z trzewi płynąca", żarliwa i bezgraniczna wrogość do PO. Czyżby to właśnie jemu Platforma zabrała 60% "służbowej" emerytury? Jakoś to bowiem zwykle bywa, że najgłośniej oskarża się innych o to, co samemu się reprezentuje i skrzętnie ukrywa.:-))))))))))))))
      Pomyślności.

      Usuń
    10. Francopolo i trochę Nightgale ( bo o lekturze, o której niżej, już sobie wspomnieliśmy)..Mój stosunek do Brytyjczyków jest ambiwalentny. W końcu, w polityce nie ma przyjaźni, tylko interesy, a Angole zawsze dbali o swoje...Nam tego też nikt nie zabraniał, tylko ...jakoś tego nie potrafiliśmy, ot co. Ty, Francopolo, piszesz o rządzie Vichy, a w Polsce, bezpośrednio przed wojną, "chodził" złośliwy wobec Czechów wierszyk : "Hitler Hachę wziął pod pachę i zaprosił na kiełbachę... itd. czy tak to jakoś szło. A my, jak zwykle, "mamy rozkaz się utrzymać, albo na dnie, z honorem lec, z honorem lec..."
      Na plus zaliczam Anglikom bezpardonowe rozprawienie się z Watykanem (ach, ten "Rubaszny król Hal", jego córka i kolejni królowie ! ) , na minus - zadzieranie nosa, ujmijmy to tak.
      Jałta ...hmmm...no fakt, ale pytanie brzmi - czy w tamtej sytuacji był ktoś, kto by potrafił przeciwstawić się Stalinowi ? I jak miałby to zrobić ?
      Zna ktoś odpowiedź ?

      Usuń
    11. begonijka29 grudnia 2012 15:38
      To ze Angole za Henri8 rozprawili sie z klerem to tylko dzieki megalomanii tego krola. Wkurzala go konkurencja i Martin Luther jak i obecnego papieza.Co widac bylo potem jak sie mianowal szefem Kosciola angielskiego.Zasluga Angoli jako populacji byla quasiment zadna.
      Co do Twojego przedostatniego zdania - MOGL!

      Poczytaj :Churchill’s Triumph wydany przez Headline Book Publishing Group © 2005
      Ciekawa tez jest historia oficera i arystokrate polskiego o nazwisku Nowak. Nie moge w tej chwili znalezc referencji.

      Pozdrawiam,

      Usuń
    12. Francopolo, oczywiście, że Henryk VIII był megalomanem, ale zważ, że przez całe wieki to kościół mieszał w królewskim kotle (nie tylko w Anglii), bo wymyślił, że władza królewska wprawdzie od samego Boga pochodzi, ale papież, jako panaboska "prawa ręka" namaszcza tego, kogo chce, ciągnąc zresztą z tego tytułu krociowe zyski. Henryk urwał się więc z watykańskiej smyczy, co zrobiło, przyznasz, niewielu europejskich władców !
      Nasza przedwojenna konstytucja nakazywała kościołowi w Polsce podporządkowanie się Prezydentowi...i co się porobiło ?
      Co zaś się tyczy Jałty, to może i były jakieś możliwości ... ale czy były one widziane wówczas , czy są to tylko powojenne dywagacje, kiedy mleko już dawno się wylało ?

      Usuń
    13. Begonijko(13.20),trafiłaś w 10! Mądrość Narodu powinna być! A Czesi po straszliwych wojnach husyckich byli już bliscy zagłady Narodu.Zostało ich tylko 400 tys.Nas taka mądrość nigdy,niestety,nie dopadnie,niestety..Za wielcy jesteśmy!

      Usuń
    14. francopolo - dzień dobry !! Chciałbym kiedyś podyskutować z Tobą na temat tego "MÓGŁ" o czym piszesz w poście do Begonijki.Na razie napiszę tylko, że gdyby ten hipotetyczny ktoś "MÓGŁ" to skwapliwie by to zrobił.Miłego dnia życzę !!!!

      Usuń
  7. francopolo henri29 grudnia 2012 15:33

    Anonimowy29 grudnia 2012 15:06
    Badz litosciwy i zaspokuj wreszcie moja ciekawosc.
    Ty ksiondz samiec czy ksiondz samica?


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzecz w tym Francopolo, że rzekomą komunę najgłośniej i najzacieklej zwalczają byli I sekretarze PZPR (różnych szczebli), a rzekomą "esbecję", sami byli "esbecy" siłą oderwani od koryta.:-))))))))
      Pomyślności

      Usuń
    2. Ikko, żonom SBków nie starcza na waciki, to i suszą chłopom głowy, a ci z kolei muszą to nieustanne suszenie gdzieś odreagować ! :))))

      Usuń
    3. Begonijko,nie utrudniaj!:)))

      Usuń
  8. I co że te kmioty odtajnili??? niech odtajnią jaką to pomoc udzielili z żabojadami w 1939roku,a potem jak z jankesami sprzedali nas kacapom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strach, idź Ty lepiej na jakiś marsz, bo byle co zjesz i byle co gadasz.

      Usuń
    2. Strach,takie pijerdoły gadasz,aże strach!Czytaj coś tak od czasu do czasu.

      Usuń

  9. Trzeba być debilem, aby w takie bzdury teraz wierzyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A cóż to są za akta? Jakiś, bliżej nie określony pracownik ambasady opisuje innemu urzędnikowi swoje wrażenia. Rzeczywiście, porażające!

      Usuń
    2. Dlaczego takie durnoty i ględzenia "dobrze poinformowanego" były przez lata utajnione i traktowane jako DOKUMENTY!

      Usuń
    3. Nie musisz przecież w nie wierzyć mundralo. A co, jak IPNowskie siepacze nie możesz spać ze złości - tyle propagandy nienawiści do generała i nic??

      Usuń
    4. solo - no właśnie, trzeba być debilem aby w to nie wierzyć. Dobrze,że się przyznałeś. Jeden debil więcej wprawdzie wielkiej różnicy nie robi, ale przynajmniej wiadomo ,żeś debil !!!

      Usuń
    5. EVIDENT,po raz nie wiem już który tu się angażuję,bo lubię. Oglądasz TV? Widzisz,jak odwoływane są starty i lądowania samolotów z powodu minn MGŁY??? Słyszałeś coś o tym??? Będę to jeszcze powtarzał WIELOKROTNIE! Nie martw!!

      Usuń
  10. Anonimowy - jakim sposoben Ty walczysz o Polskę? Podaj przykłady może i ja z nich ( przykładów) skorzystam. Do wyliczanki Begonijki dopiszę sędziego Kryże, który skazał na więzienie obecnego Prezydenta i sekretarza PZPR ( Jasińskiego ) który w wolnej Polsce pełnił funkcję ministra w rządzie( ponoć najlepszym) PIS., tyle tylko,że ten " najlepszy " rząd jakoś nie może powrócić przegrywając kolejne wybory.Przypomnę także aktywnego działa ówczesnego systemu na UW , a wolnym Kraju posła i v-ministra PIS Karskiego , tego od meleksów na Cyprze. Na tym wyliczankę zatrzymam , ale jeśli chcesz Anonimie to służę dalszymi nazwiskami " prawdziwych Polaków" , "genetycznych patriotów".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście mamy PiS i panaprezesapremiera. Tam żadnej k...y nie uświadczysz. Sami swoi.

      Usuń
    2. Anonimowy29 grudnia 2012 16:13
      No! Bob zrobil swoje Bob moze sobie odpoczac!
      Nawet pare groszy za slowo to i tak niezla kasa!

      Usuń
    3. begonijka29 grudnia 2012 16:22
      Jasne ze zadnej tej no tam nie uswiadczysz. Tylko same jej syny-:)))))))))))))
      Z humorem,

      Usuń
    4. Anonimowy, takie ostrzeżenia słyszeliśmy już sześć razy i słyszymy je po raz siódmy, ale, być może, nie ostatni ! :))))) P.S. Spocznij !

      Usuń
    5. Francopolo, płeć jest w zasadzie obojętna. U nas mawia się, że prostytutka, to zawód, a k...a, to charakter ! :)))))

      Usuń
    6. Anonimowy 29 grudnia 2012 16:51, to teraz wklej coś o Srebrnej, albo o SKOKach, bo posądzimy Cię o brak obiektywizmu ! :))))))

      Usuń
    7. begonijka29 grudnia 2012 16:45
      Oczywiscie,oczywiscie Begonijko!
      Tam sa i meskie i zenskie i obojniaki! I wszyscy maja charakter!

      Milego wieczoru i z humorem,

      Usuń
    8. Toruński "egzorcysto", zamiast próbować cokolwiek zrozumieć, lepiej sprawdź, a pilnie, czy czasem diabeł nie mieszka w lędźwiach Twojego proboszcza !

      Usuń
    9. POLSKI EGZORCYSTO. Och,jak to patetycznie i patriotycznie brzmi,niczym chrząszcz,co w trzcinie brzmi. Patryjoto,żyj i nie uchylaj się ode żywota swego! Eja!!!

      Usuń
    10. Cha,cha! Begonijka mnie śmiechem morduje! Ratunku!-:)))

      Usuń
    11. Tu się nie ma z czego śmiać, m_16. W średniowieczu ziemscy urzędnicy Pana B. odkryli, że cyt. "diabeł mieszka w lędźwiach kobiety" ( nie pytaj, w jaki sposób dokonali tego odkrycia, bo pojęcia nie mam ! ) , to jak mi się nawinął fachowiec - egzorcysta, to się trochę, za wszystkie kobiety, odgryzłam ! :))))))))))))))))))))

      Usuń
  11. Jasne, każde państwo dba o swoje interesy. Grupa ludzi chce w Polsce dorwać się do władzy by pokazać, że oni też potrafią, tylko naród głupi i nie chce dać im szansy :) " Watykańczyki" się niecierpliwią. Całkiem bezinteresownie chcą pomóc "zadbać". A Angoli i tak nie lubię :) Miłego wieczoru Elizo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alex R. !!! Angole nadal są przekonani,że w Imperium słoneczko im nigdy nie zachodzi, ale niedługo się ockną. Jeżeli Cameron wystąpi z Unii Europejskiej to uczyni pierwszy krok ku temu,ze United Kingdom padnie na kolana.Przecież Unia Europejska powstała bez Anglii, czemu i słusznie bardzo energicznie przeciwstawiał się od zawsze Gen.de Gaulle. Nie cierpiał bowiem Anglików za upokorzenia z okresu wojny. Kiedy już Unia funkcjonowała i to dobrze - Anglicy długie dwadzieścia lat pukali do jej drzwi, licząc,że po śmierci gen.de Gaulle'a to oni zaczną podporządkowywać sobie państwa unijne, Tak się nie stało i ich lordowskie moście są rozczarowani do imentu. Brać to Anglicy potrafili od zawsze, ale jak się trzeba przyczynić do dawania to oni od zawsze mieli węża w kieszeni. I w końcu - nie mają czym zawojować rynków, więc się absolutnie nie liczą w wymianie handlowej. Lepiej niech zaczną studiować Orwella - w niedalekiej przyszłości przyda im się to - jeżeli nie spuszczą z tonu.A nasi emigranci zarobkowi też zostaną spuszczeni do wody - bo nie będą ich chronić prawa unijne. Na razie robią u Anglików "za murzynów".

      Usuń
    2. Marcin - racja, racja - a i tunel pod kanałem La Manche zaczyna się we Francji. Jak Francuzi zatkają dziurę, to Angole się zesr,aja.Wystarczy zresztą zainstalować w dziurze urzędy celne aby dowalić Angolom.

      Usuń
    3. Olo - dosadnie to piszesz :-)))))), ale masz rację, Marcin zresztą też ! Pozdrawiam w niedzielny poranek !!!

      Usuń
  12. Szczególnie porażające są wiadomości o aresztowaniu kilkudziesięciu(sic!!) oficerów i egzekucjach poborowych którzy nie wykonywali rozkazów! Przez lata wywiad angielski budził we nie respekt. Ale kiedy słyszę, że ten wywiad przechowuje przez kilkadziesiąt lat tajne! dokumenty z wiadomościami zasłyszanymi w kolejce po mięso, to czuję się jakoś dziwnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nic nie dały IPNu fałszywki na Jaruzelskiego, nie mogą zdzierżyć, że pomimo tylu lat plucia na generała, ten cieszy się nadal estymą w społeczeństwie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciebie tez sfalszowali, bo to niemozliwe zeby byc takim debilem.

      Usuń
    2. Tak, w PiSowej wolsce liczą się dogmaty, nie fakty

      Usuń
    3. Bibi29 grudnia 2012 17:03
      Jakby nie spojrzec Jaruzelski byl wielkim pragmatykiem!
      Pamietam, jak nam polski profesor na uniwersytecie Lille III opwiadal historie o stanie wojennym.
      Gdyby nie on , to moze by Polacy po rusku gaworzyli.
      No i kto pamieta ,ze to on wprowadzil w wojsku tzw." swiadoma dyscypline"? Prawdziwy szok emocjonalny dla owczesnej kadry wojskowej!
      No i Ruskim sie to bardzo a bardzo nie podobalo.
      No i jak by sie Jaruzelskiego jak najbardziej nie lubilo, to wystarczy go porownac z Jarusiem Kaczynskim i ma sie ochote go ucalowac (Jaruzelskiego oczywiscie solo)

      Milego wieczoru,

      Usuń
  14. Dobry wieczór Pani Elizo !!! Jeżeli ktoś myśli, że Anglicy, Amerykanie lub Rosjanie kiedykolwiek upublicznia swoje najtajniejsze akta to jest w błędzie - chyba,że przez przypadek lub ich kradzież. Tego w zasadzie nie robi nikt. Są to tzw.akta wieczystego przechowywania, do których dostęp ma zaledwie kilka osób w danym państwie. To co opublikowali aktualnie Anglicy to są "akta II-giej lub III-ciej kategorii tajności, które się ewentualnie publikuje po 25 lub 50 latach ich przechowywania. Z reguły nie mają one tzw. strategicznego znaczenia. Jednakże to co opublikowali najbardziej rozwścieczyło naszych "uczonych" z IPN-u. Wynika bowiem z tych akt,że Anglicy wiedzieli iż Rosjanie wkroczą do Polski - jeżeli Gen. Jaruzelski nie opanuje sytuacji poprzez tzw.stan wojenny. Doszło by wówczas do krwawej rzezi. Polska miała wówczas pod bronią prawie półmilionową armię i mogła bez specjalnych problemów zmobilizować drugie tyle. Walka z milionową armią - nieźle uzbrojoną jak na owe czasy- to już nie przelewki. Należy też mieć na uwadze,że w Polsce stacjonowało około 70 tysięcy "krasnoarmiejców" a u granic zachodnich i południowych gromadziły się wojska niemieckie (NRD) i czeskie.Bylibyśmy zatem dokładnie okrążeni. Wywiązała by się regularna wojna a o jej skutkach nie ma co mówić - nie dali byśmy rady. Nec Herkules contra plures !!! O tej sytuacji wiedzieli także Amerykanie poprzez swój wywiad i zdjęcia satelitarne - Rosjanie koncentrowali swoje wojska tak od strony wschodniej jak i na terenie NRD. Mówił o tym wielokrotnie prof.Zbigniew Brzeziński tylko nikt go nie chciał słuchać a już najmniej mędrcy z IPN-u oraz panprezes i jego sitwa.Dlatego osobiście uważam, ze Gen. Jaruzelski postąpił rozsądnie. Nie interesuje mnie przy tym czy ktoś mnie w moich poglądach popiera lub jest im przeciwny. Przez kilka lat zbierałem dokumenty o stanie wojennym w Polsce i jak to ludzie przeżywali. Na tej podstawie - przez prawie dwa lata napisałem książkę ponad 300 stronicową - ilustrowaną bogato zdjęciami z tego okresu. Uzyskała ona pozytywne recenzje kilku polskich historyków i mam nadzieję,że zostanie wydana - jeżeli znajdę wydawcę.Myślę,że znajdę :-))))
    Denerwuje mnie i zarazem śmieszy jak dzisiaj "trzydziestoletni patrioci" gębują na te tematy, kiedy w tych czasach pupcie mieli w pampersach lub pieluchach z "tetry". Poznałem też kilkunastu dzisiejszych "kombatantów" z tego okresu a już najbardziej "walecznemu" mocno popsułem karierę, kiedy opublikowałem jego zdjęcia z "czasów wojny polsko-jaruzelskiej". Cóż - bywa- w tym kraju zawsze różni szmaciarze rwali się do bitwy po bitwie. Niektórzy prezesi też nieutuleni są w żalach, że ich nawet nie internowano.Ostatnie publikacje na ten temat pana Piętaka skutecznie obnażyły kombatanckie zapędy panaprezesa a i "naukowcy" z IPN-u jakoś wstydliwie zamilkli. Chyba coś na ten temat sobie skrobnę - przy okazji, na razie "ładuję akumulator". Miłego wieczoru życzę !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sarmato, porywczość jest cechą młodości i tę właśnie cechę można doskonale zrozumieć. Gorzej, jeśli osoby starsze ( wiekiem, bo rozumem jakby niekoniecznie) wyprowadzają młodych ludzi na manowce. Omawiane wydarzenia obserwowałam z bardzo bliska, muszę jednak stwierdzić, że mimo iż cały czas starałam się zachowywać do nich przytomny dystans, to z biegiem czasu i pogłębiania wiedzy moje poglądy na temat "wejdą, nie wejdą" również ewoluowały... Jest skrajną głupotą wmawiać młodym, że gdyby nie generał, to bez trudu nakrylibyśmy ruskich swoimi berecikami. Oczywiście, mogliśmy dać się zarżnąć, zdziesiątkować, powywozić, jak to już nie raz w historii miało miejsce...tylko, po co ??? Wspominałam dzisiaj o pragmatyzmie Czechów, pragmatyzmie, który sprawdził się również po roku 1968. Czesi wyciągnęli wnioski z tego, co się stało, w dużym stopniu dzięki mądremu, ciepłemu człowiekowi, jakim był Waclav Havel. Chyba w naszych genach brakuje tego, który decyduje o rozwoju instynktu samozachowawczego i ten brak czyni z nas często ... stado baranów, dające się gonić w kierunku przepaści przez jakiegoś głośno szczekającego, ale durnowatego kundelka.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Witaj Begonijko !! Zagadałem się nieco ze Stanisławem i przegapiłem Twój wpis do dyskusji. W międzyczasie jeszcze moczyłem swoją doczesność we wannie - a jest to jedna z przyjemności, bo czytuję sobie przy okazji co ciekawsze artykuły z tygodników,palę papieroska, popijam herbatkę i tak przez godzinkę, aż moja Pani pyta - czy jeszcze nie utonąłem.Ale do rzeczy !
      Podzielam Twoją ocenę, jeżeli chodzi o Czechów i ich pragmatyzm. Poznałem ich bliżej, bo prze 15 lat współpracowałem z nimi z racji wykonywanej pracy. Była wówczas taka moda i metoda pomiędzy zaprzyjaźnionymi zakładami. Wymienialiśmy się doświadczeniami w pracy a także organizowaliśmy wymiany wczasowe i kolonijne dla pracowników i ich dzieci. Dzięki temu około półtora tysiąca Czechów i tyleż ich dzieci "byczyło" się na plaży w Gdyni-Orłowie a nasi w ich ośrodkach w okolicy Karlovych Varów i w Górach Kruszcowych na północ od Chomutova. Muszę powiedzieć,że wiele się od Czechów nauczyłem w zakresie organizacji pracy. Także poznałem szerzej ich historię i kulturę oraz dość dobrze język. O tym ostatnim chciałbym kilka słów napisać, bo my Polacy wcale nie zdajemy sobie sprawy z tego, że wiele zasad pisowni i gramatyki oraz znaki diaktryczne w naszych literach zawdzięczamy Czechom. Na początku tego felietonu Stefan wspomniał o Janie Husie - jako wielkiemu reformatorowi religii katolickiej - tak to prawda Jan Hus o 100 lat wyprzedził Marcina Lutra i jest bohaterem narodowym dla Czechów. Nawet na fladze prezydenckiej tak w dawnej Czechosłowacji jak i dzisiejszych Czechach figurują łacińskie litery V.O.V - jest to skrót od słów "veritas omnia vincit" - prawda wszystko zwycięży. Są to słowa Jana Husa na II Soborze w Konstancji wypowiedziane przed jego podstępnym osądzeniu i spaleniu na stosie - jako "heretyka". Tenże Jan Hus był wielkim reformatorem języka czeskiego i jego pisowni, obowiązującej do dzisiaj. Na tej reformie oparty tez został język łużycki, chorwacki i słoweński no i po sąsiedzku także polski. A było to na dość długo przed Mikołajem Rejem z Nagłowic.Mógł bym tak jeszcze długo snuć opowieści, ale chcę obejrzeć ciekawy film w telewizorni to się pożegnam !! :-)))) Miłego!!!

      Usuń
    3. Begonijko,dzięki za przypomnnienie Ś.P Waszka Havla. To był GOŚĆ!

      Usuń
  15. Witam:)

    Jaruzelskiego dziś oceniam inaczej niż w tamte pamiętne dni. Emocje wygasły, a i ocena jest trudna, bo: Jaruzelski to postać wielowymiarowa i mocno kontrowersyjna. Dziś to stary człowiek i nalezy dać mu - spokój, lub zakończyć sądowe farsy wnioskiem ogólnym, kończącym temat. Na rozliczenia - jest zbyt póżno.
    Od pierwszych dni stanu wojennego było wiadomym / pamiętam/ , że: stan wojenny był nielegalny, wprowadzony z naruszeniem prawa. Bo ogłoszono go w trakcie trwania sesji sejmu, decyzję podjęła Rada Państwa z Jabłońskim na czele - powinien sejm.
    Jaruzelski był odpowiedzialny za wiele rzeczy, których powinien się wstydzić i odpowiadać prawno- krnie...
    Interwencja w Czechosłowacji w roku 1968, wydarzenia grudnia 197o/ był ministrem Obrony Narodowej/ Pamiętam jak wredną propagandę prowadziła władza , żeby usprawiedliwić tamtą zbrodnię, której byłem świadkiem - świadomym.
    W Gdyni, na Poczcie Głównej zorganizowano tymczasowe koszary żołnierzy Marynarki Wojennej, zciągniętych z Ustki. Mieli ostrą broń, a oficerowie polityczni wmawiali, że są tu po to, żeby nie pozwolić ... odebrać Gdańska, przez Niemców! Rezerwy milicji zciągnięto nawet z Warszawy. Tak było...
    Trudno głupa rżnąć i udawać, że Jaruzelski o tej parszywej i zupełnie kłamliwej kampanii politycznej - nie wiedział. Myślę.. że ją współtworzył! Na lotnisku w Pruszczu Gdańskim funkcjonował sztab działań polityczno - wojskowych, z tow. Kliszko na czele. Była propozycja, żeby zbombardować stocznię gdańską... na szczęście do tego nie doszło.
    Jeśli chodzi o rok 1981 i stan wojenny, to przeciwko władzy świadczą dowody, że porozumienia gdańskie, szczecińskie - były podpisane z zamiarem ich nierespektowania, a jedynie zdobycia nieco czasu.. na staranne przygotowywanie stanu wojennego. Przygotowania, rozpoczęły się niedługo po podpisaniu porozumień. Nie było więc: woli i zamiaru - do zmian, na drodze uzgodnień. Ze strony władz - to były tylko działania pozorne.
    Rosyjska interwencja mogła nastąpić, ale.. w lecie 1981 roku, w trakcie odwywających się na wielką skalę manewrów Układu Warszawskiego. Wokół naszych granic, na Bałtyku...Poza tym: w Polsce stacjonowało ponad 100 tys. sołdatów rosyjskich. Była też btoń jądrowa. Wydarzenia bydgoskie miały być pretekstem. Bo tamte wydarzenia były jednak prowokacją władz. Strajk geralny jednak nie doszedł do skutku.
    Pamiętam też sondaże / nieoficjalne / z powodów oczywistych, które jednoznacznie określały zdecydowaną większość społeczeństwa - przeciwko wprowadzeniu stanu wojennego. Nie rozumiem skąd ta zmiana po latach, skoro fakty się nie zmieniły/?/

    Na plus zapisać należałoby działania Jaruzelskiego póżniej. Dotrzymał słowa danego przy Okrągłym Stole potem, przez rok: był dobrym pierwszym prezydentem Polski. Jeszcze kontraktowym, ale konsekwentnie dotrzymującym podpisanych uzgodnień, a co ważniejsze: godnie Polskę reprezentującym:)
    Co do ujawnionych " tajnych " akt brytyjskich...
    Nie chce mi się wierzyć, że Anglicy mogliby być tak bezgranicznie głupi i infantylni w ocenach. Może jednak nie wszystko ujawnili, korzystając tylko z raportów " białego wywiadu " ?
    Oczywistym jest, że każde państwo ma na uwadze: swoje interesy, a Polska nie jest pępkiem świata, tak jakby tego chcieli nawiedzeni rodacy.
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam też poufny lub tajny / nie pamiętam / dokument Ministra Spraw Wewnetrznych - Kiszczaka, który w formie skserowanej krążył wsród ludzi..
      Dokument mówił o prawie do użycia broni przez funkcjonariuszy milicji.
      Dokument był doprawdy kuriozalny , bo...:
      Przenosił decyzje o zezwoleniu na jej użycie: z ministra, szczeblami służbowymi w dół... aż do szeregowego stójkowego!
      Wynikało z niego, że każdy milicjant może strzelać,/ użyć broni/, a ocena takiej potrzeby należała... do niego samego!
      Stanisław

      Usuń
    2. I na zakończenie...
      Generał Jaruzelski dziś już stoi nad grobem. Nie widzę doprawdy żadnej przeszkody, aby wreszcie, bez żadnego ryzyka - powiedział całą prawdę! Nie robi tego, a z każdej jego wypowiedzi wcześniejszej wynika, że jedyną jego motywacją była... chęć utrzymania władzy. I socjalizmu, którego będzie strzegł jak niepodległości...
      Nie mówi wszystkiego? Czy, właśnie... już wszystko powiedział? Nie wiem, ale nie rozumiem takiej postawy...
      Stanisław

      Usuń
    3. Witaj Stanisławie !!!Masz prawo mieć swoje zdanie na każdy temat i ja tego nigdy nie negowałem wobec Ciebie i innych piszących na tym blogu.
      A co do wydarzeń na Wybrzeżu musisz także pamiętać,że było to za czasów Gomułki, Kliszki i niejakiego Kociołka, czyli samej wierchuszki partyjnej tamtych czasów. To ta "trójca" zadecydowała aby użyć broni a nie sam Gen.Jaruzelski. Był w tym czasie Ministrem Obrony i tylko wykonywał polecenia tej "trójcy". Różnie zachowywali się ludzie na szczytach ówczesnej władzy - jak choćby sekretarz KW PZPR w Gdańsku - Fiszbach, chyba coś powinieneś wiedzieć na ten temat. Musisz też coś wiedzieć o tzw. doktrynie Breżniewa, która obowiązywała w tym czasie i zapewne widziałeś na redzie Gdańska i Gdyni sowieckie okręty wojenne czekające na rozkaz do desantu. Często bywałem w tych czasach w Gdyni i mam tam kilkunastu dobrych znajomych oraz przyjaciół. Bywało,że do białego rana dyskutowaliśmy na temat tych wydarzeń i rozważali co można było a czego nie wolno było robić. Musisz też wiedzieć,że u Rosjan panowała doktryna - najpierw przeciwnikowi dowalić a dopiero potem można z nim zasiąść do stołu i gadać (powstanie w Berlinie, Węgry, Czechosłowacja). Chyba to widzisz nawet dzisiaj na przykładzie Czeczenii, Gruzji, Abchazji itp. Dzisiaj wszyscy mędrkują na te tematy, ale w tamtych czasach nawet Amerykanie wahali się aby nie sprowokować wojny bezpośredniej z ZSRR. Taki był pojałtański podział świata i nikt by za nami nawet palcem w bucie nie kiwnął. Dzisiaj też nie !!!

      Usuń
    4. Cześć Sarmato:)))

      Tak, w 1970 roku wojsko wykonywało rozkazy " trójcy". Ale... Jaruzelski decyzję plenum - przyjął - milczącym akceptem. Nie protestował, nie poszedł na " chorobowe ".
      Tadeusz Fiszbach pozytywnie i doprawdy złotymi zgłoskami - zapisał się w roku 1980-tym. On też nie wierzył - już wtedy - w szczerość władzy. Jako jeden z nielicznych, z tamtej strony barykady - dziś zasługuje na szacunek. Jest też dowodem, że można było... i wtedy zachować człowieczeństwo, umiar i rozsądek.
      Sarmato, ja wszystko o czym piszę - pamietam. Piszę na bazie swojej pamięci i doświadczeń. Sam obserwowałem, wraz z innymi - całą flotyllę sowieckich okrętów na Zatoce Gdańskiej. Mimo kilkunastu kilometrów - sowieckie gwiazdy na nadbudówce okrętu - były widoczne, złowróżbne.
      To było latem - 1981 roku... baliśmy się i chodziła plotka, że mają w planie desant na Gdańsk i Stocznię / wtedy Lenina /.
      W mojej stoczni remontowaliśmy sowieckie jednostki hydrograficzne. Dziś wiem, że miały inne zadania. Głównie zakłócające dostęp do informacji z zachodu... Statki - zagłuszaczki.
      Oczywiście, że Rosja, a wtedy ZSRR - mogła wszystko i to w niedługim czasie.. zważywszy, że ich wojska były w Polsce, co sam napisałeś, a ja potwierdzam. Breżniew też - póki jeszcze żył - był nieobliczlny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę jego marionetkowość i siłę wynikajacą z przycisków atomowych.
      Reasumując: ja tylko napisałem to - o czym pamiętam, czego byłem świadkiem... jako małoznaczący , acz aktywny działacz tamtej i jedynej Solidarności, która na tę nazwę zasługiwała.
      Potem doszły inne wydarzenia, które złagodziły negatywny i całkowicie wrogi - mój stosunek do generała . Ale... to było potem - o czym napisałem powyżej:)
      Serdecznie pozdrawiam, z nadzieją, że różnica zdań - nie będzie powodem do kłótni:)
      Stanisław

      Usuń
    5. Stanisławie,masz rację. Ja też kontra,ale z drugiej strony to tak perspektywicznie..Gdyby nikt się nie znalazł taki wśród Polaków,który by chciał władzę przejąć,to Ruscy komisarze zarządzili by Polską i byłoby wsie w pariadku.To nie są łatwe sprawy..To było być albo nie być dla Narodu! Czysty hamletyzm.

      Usuń
    6. Stanisławie - ja nie mam zamiaru kłócić się z kimkolwiek a w tym także z Tobą. Staram się zawsze - oceniając jakąś sytuację, wyjrzeć poza własne opłotki, gdzie widać szerszy horyzont.Także w ocenie wydarzeń historycznych w Polsce. Nie tylko tych najnowszych i tych "urzędowo patriotycznych". W czasie zamachu stanu dokonanego przez Piłsudskiego- a był to lege artis zamach stanu - zginęło około 700 osób (żołnierzy i cywilów) - nie licząc ponad 400 rannych a dzisiaj tak lewica jak i prawica polityczna składa kwiaty i wieńce pod jego pomnikami. Dla opozycji politycznej tamtych czasów wybudowano obóz w Berezie Kartuskiej. Ludowiec , były premier Wincenty Witos musiał uciekać do Czechosłowacji aby uciec od dobrodziejstw sanacyjnej demokracji. W dwudziestoleciu międzywojennym w strajkach chłopskich - policja zabiła ponad 3.000 chłopów. Prawicowo nacjonalistyczny debil zastrzelił prezydenta Gabriela Narutowicza a dzisiaj pod pomnikiem jego duchowego patrona odbywają się marsze i zbiegowiska z pochodniami. Jak widzisz - warto czasami wyjrzeć poza własne opłotki i przyjrzeć się solidniej naszej historii. Nie jest ona taka piękna jak by się chciało. I nawet Instytut Pamięci Narodowej milczy na ten temat jak zaklęty. Czyżby ta "pamięć narodowa" obejmowała tylko okres od 1945 do 1990 roku. Jeżeli tak - to bardzo wybiórcza jest ta pamięć narodowa a przecież historii nie da się oszukać. To wiem, bo latami siedzę w księgach historycznych.
      Myślę, że jeszcze trochę za wcześnie aby dokonywać oceny najnowszej historii Polski, nie minęło jeszcze ćwierć wieku a już na tym tle Polacy zostali totalnie ze sobą skłóceni, bo usiłuje się nam wmówić "zasługi" dla tej historii - ludzi, którzy tych zasług nie mieli a stroją się w pawie pióra.To są ci "bohaterowie" co to rwali się do boju - po bitwie. Myślę, że jak na dzień dzisiejszy to zaoraliśmy kawał pola, pora zaprzęgać do domu.Miłego !!!

      Usuń
    7. Sarmato(22.16).W KAŻDYM Narodzie są rachunki krzywd. Nie ma IDEALNEGO Narodu,złożonego z samych aniołów. I nawet Ci najwyżsi,którym dziś pomniki się stawia,byli tylko zwykłymi ludźmi,ogarniętymi tylko zwykłymi emocjami. Normalka..Ale zawsze wobec ich dokonań ich grzechy możemy zrozumieć.No tak to jest w każdym Narodzie. Tak to jest..

      Usuń
    8. Stanisławie - pozwól sobie powiedzieć jedno - zbyt mało wiemy na ten temat aby być sędziami. Chyba się nie pomylę, jeżeli powiem,ze Generał przez ostatnie lata pisał pamiętniki. Myślę,że kiedyś zostaną opublikowane to dowiemy się szczegółów z "pierwszej ręki" a nie z plotek i insynuacji.

      Usuń
  16. Prawdziwego komunizmu nigdy w Polsce nie było(każdemu dać według jego potrzeb) Jaruzelski komunistą? A który tu zapiekły antykomunista może się pochwalić tym,że garował w gułagu,a ojciec jemu tam zmarł? No który?? A który zapiekły przechodził szlak do Berlina? Wystąp!! Chować się i nie robić siurpryzy,"patrioci obesrani".

    OdpowiedzUsuń
  17. Kto do Andersa nie zdążył,to co miał robić? Wracać do gułagu? Zapisywał się do Berlinga,przez co nazywany jest teraz"polskojęzyczny żołnierz".Durniów nie brak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. m_16 !! Masz rację - durniów nie brak !!! Jednak to ci od Berlinga znaleźli krótszą drogę do domu i to oni wyzwalali Polskę. Tym od Andersa Anglicy dali kopa - zaraz po zakończeniu wojny. Nawet ich nie dopuścili do udziału w "defiladzie zwycięstwa" w maju 1945 roku w Londynie. A przecież Churchillowi z wrażenia zgasło po raz pierwszy cygaro, kiedy obserwował lotniczą "Bitwę o Anglię" z udziałem naszych Dywizjonów lotniczych. Nie zapomniał jednak wystawić Polakom rachunku za sprzęt wojskowy, którym nasi bronili Angolów przed kapitulacja wobec Niemiec. Ot taki to był "dżentelmen" i przyjaciel Polski i Polaków.

      Usuń
    2. Czy spod Monte Casino,czy spod Lenino.Krew była jedna.Won chamy-wampiry od tej krwi!

      Usuń
    3. m_16 - słusznie !!!!

      Usuń
  18. Zresztą już dawno społeczeństwo się wypowiada,bynajmniej nie"przypadkowe",co myśli o stanie wojennym. Możecie oszołomy,sobie tylko nadmuchać i z rozbiegu -nakukać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaruzelski to bardzo nieciekawy typ człowieka, działając w organizacji przestępczej myślał, że robi dobrze i w to wierzył. Nieważne kto teraz rządzi ale są to demokratycznie wybrani ludzie, bardzo dalecy od doskonałości ale można ich zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Pokorniej, psi synu, pokorniej! Przed godniejszymi od siebie stoisz!"

      Usuń
    2. Marcus,a czy ktoś Ci zabraniał wstępu do lokalu wyborczego? Tak?No to dawaj namiary!

      Usuń

    3. Pani Elizo jako miłośniczka psów zgłaszam protest przeciw nazywaniu szumowin psimi synami Myślę,że należy ich nazywać raczej PISimi synami.
      Ewa

      Usuń
    4. W ferworze obrony honoru psów zapomniałam napisać,że rozumiem, że Pani cytuje Sienkiewicza
      Ewa

      Usuń
  20. DZIEŃ ŚWIRA:
    1)Wstałem rano,otworzyłem okno,skowronki śpiewają,czuję fałsz,Antek mówił,że jeden taki,Skowronek Jerzy,to wredny agent SB,po jaką cholerę te skowronki,jak dojdę do władzy,każę zlikwidować.
    2)Udałem się do łazienki,spojrzałem w lustro,słuszne oblicze,patriotyczne,spoko.
    3)Włączyłem TV,uuuch,znowuż ten Tusk! Już nie mogę!
    4)Wychodzę na konferencję,Błaszczak i Hofman klęczą..nareszcie się nauczyli! wydałem dyspozycje,pobiegli realizować.
    5)Na konferencji powiedziałem to,co zwykle,dlaczego te dranie mnie nie rozumieją,chamy jedne,lemingi??
    6)Kazałem wysłać wici na wojnę smoleńską,poleciłem kuć kosy na sztorc,odbijemy wrak smoleński,granice przesuniemy,wrak na terenie Polski będzie.
    7)Kazałem się zawieść do ojca Toruńskiego,para bucha z jego otworu geotermo aże strach! głupawy rząd tego nie widzi,a ile to dudków byłoby,ho,ho!
    8)Udałem się na mszę do ojca,była mowa o czarownicach,no ni w ząb nie wiedziałem,o co chodzi.
    9)Zmęczyłem się i zaspałem czasami,kazałem wracać do stolicy.
    10)Po wjeździe do stolicy DWA WYBUCHY!!! kazałem sprawdzić limuzynę na obecność trotylu,byyyłaaa!!! zawiadomiłem Antka,marszałka sejmu i policję!!!
    11)Nooo,tym razem to już się tym mordercom nie uda! czujność wzmożona.nie będzie komuch pluł nam w twarz!
    12)Jak zwykle skopałem kota,zmówiłem pacierz i udałem się spać,może mnie w nocy na kratach celi powieszą,a kto to wie?

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaruzelski ma krew na rękach i w normalnym kraju siedziałby (podobnie jak cała Rada Ocalenia Narodowego) w pierdlu. Niestety, Polska nie jest (przez układ bolka z komunistami w Magdalence) normalnym krajem i dlatego ten człowiek jest w dalszym ciągu na świeczniku. Jego teoria (w co uwierzyło wielu naiwniaków), że wprowadzając stan wojenny chronił Polskę przed agresją sowietów została już (dzięki zachowanym dokumentom)dawno obalona. Jaruzelski, jak pies, prosił Rosjan o interwencję w momencie gdyby zaszła taka konieczność. Rosjanie stanowczo odpowiedzieli - nie, radź sobie sam. Więc sobie poradził, zamykając niewygodnych ludzi w obozach internowania. Zrobił to, co zostało wielokrotnie napisane, by ratować swoje stanowisko.
    Teraz bidula pisze pamiętniki, by wybielić siebie. Dokumenty sobie, a jego pisanina sobie. Z Jaruzelskiego robi się bohatera. Niedługo zaczną stawiać mu pomniki, jako wielkiemu patriocie i mężowi stanu.
    Od wielu lat wybiela się ( w tym temacie mistrzem jest Gazeta wybiórcza) morderców grudnia 70. i stanu wojennego.
    Należy mieć tylko nadzieję, że prawda o tych ludziach i ich morderstwach ujrzy kiedyś szersze światło dzienne. Mieli szczęście, że Wałęsa narobił w gacie (wiadomo -mieli na niego haki) i nie zgodził się na całkowite rozliczenie komunizmu i komunistów. Dzisiaj te komunistyczne tałatajstwo nadal funkcjonuje w polityce i mąci ludziom w głowach.
    Za internowania, cierpienia, poniżenia, upodlenie, za strach o siebie i najbliższych, winni są Jaruzelski, Kiszczak i im podobni. Zapraszanie Jaruzelskiego na dzisiejsze urzędy w roli eksperta od bezpieczeństwa kraju, to czysta kpina z tych wszystkich umęczonych ludzi, którzy tyle wycierpieli w tamtym czasie. To potwarz dla poczciwych i porządnych ludzi. I przykre jest to, że dopuszcza się tego prezydent mojego kraju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zenobiuszu do Twoich jakże bogatych w nienawiść Człowieka przemądrych wypowiedzi o Stanie Wojennym i jego autorze Jaruzelskim,nie pasuje podpis, akuratny by był Antoni Macierewicz !

      Proszę powiedzieć co by było gdyby:

      Jaruzelski nie wprowadza Stanu Wojennego ?
      Jaruzelski oddaje władzę skrajnej prawicy?
      Rosjanie nie wkraczają do Polski,bo są w niej od 1945 !

      Proszę krótko,jak by się potoczyło dalej ?

      Usuń
    2. Ram*olek !! Wiadomo - masakra !! Ale ten przygłup ci na Twoje pytania nie odpowie. Nie ma w instrukcji !!!

      Usuń
    3. Zenus powtórze jeszcze raz:

      "Pokorniej, psi synu, pokorniej! Przed godniejszymi od siebie stoisz!"

      Usuń
    4. Ile tu ścierw esbeckich. Będą bronic komunizmu i komunistów do ostatniego tchnienia. Szmaty jedne.

      Usuń
  22. W Polsce, większość procesów (Jaruzelskiego, Kiszczaka i innych)jest dobrze wyreżyserowanych. Wybiera się odpowiednich sędziów i ławników, którzy gwarantują sukces polityczny. Podobnie jest w procesach doktora G. i biskupa J. W pierwszym przypadku musi zapaść wyrok uniewinniający (dla dobra PO, by pokazać podłość Ziobro i PiS), w drugim musi być POkazówka, by POkazać społeczeństwu, że kraju nie ma równych i równiejszych. Ta zasada obowiązuje tylko i wyłącznie ludzi związanych z PO. Nie jestem zwolennikiem biskupa, uważam że powinien zostać ukarany, ale dobrowolne poddanie się karze (z czego korzystają więksi złoczyńcy)byłoby wystarczające.
    Procesy w Polsce są lepiej "drukowane" niż mecze na boisku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A procesy klechów pedofilów i tych co nagrabili w Komisji Majątkowej - to są jawne i dostępne dla każdego, każdy obywatel może sobie wejść na sale rozpraw i słuchać oraz notować co kto łże. Można przy pomocy "komóry" zrobić zdjęcia wielebnemu pedofilowi.Jątrzysz tu za judaszowe srebrniki klecho !!!!

      Usuń
  23. Gdy bylem na szkole Esbeckiej w Swidrze, to jeden z wykladowcow opowiadal nam jak to spotykal swoich dobrych znajomych z KGB, przed stanen wojennym( znajacych jezyk Polski) na ulicach Warszawy, ktorych krecilo sie tutaj mnogo. Kazdy znich udawal jednak , ze go nie zna i uciekal w druga strone. Oni cos tu nam szykowali. Patrzac na sprawe z drugiej strony, to dlaczego Amerykanie po ucieczce Kuklinskiego, przed ogloszeniem stanu wojennego i aresztowaniach ( internowaniach)nie powiadomili Solidarnosci o tym fakcie. Co chcieli wywolac u nas Tania Jadke. Kazda ze stron realizowala TU swoje interesy. Gdybys wiedzial ile osob z Solidarnosci donosilo do SB, to zapewne oczy wyszlyby ci z orbit. Nie oceniaj ludzi nie znajac szczegolow.
    Takze spoko i bez emocji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale wiem, że wielu ludzi z "Solidarności" donosiło, dlatego też sprawy potoczyły się tak, jak się potoczyły - żadnych rozliczeń PZPR, cząstkowe weryfikacje esbeków (niestety zazwyczaj tych z niższego szczebla), brak dekomunizacji i nacjonalizacji majątku po komuchach. Wałęsa, jak wspomniałem, narobił w gacie (dzisiaj wiemy dlaczego nie oddał swojej teczki)w momencie, gdy duża część członków "Solidarności" opowiadała się za stanowczym rozliczeniem komuny. A potem jego (czyt. Wałęsy) popieranie lewej nogi, nocna zmiana, wódeczki z Kiszczakiem, Jaruzelskim i innymi zbrodniarzami, pozbawiły nas złudzeń, co do sprawiedliwego osądzenia gangsterów z PZPR.
      Układ przy okrągłym stole to była zdrada społeczeństwa. A potem poszło szybko i sprawnie: dzika prywatyzacja majątku narodowego, nieruchawe sądy do wymierzenia kar bandytom z PZPR (m.in.moskiewskie pieniądze)i komuszki obrosły w pieniążki. A kto ma pieniążki, ten ma władzę. Potem komuszki pozakładały sobie stacje telewizyjne i radiowe, "wykupiły" co poczytniejsze gazety i mając za zwolennika A. M z wybiórczej można było manipulować społeczeństwem. Nawbijali ludziom do głów, że "Solidarność" szykowała się do wojny, że miano wieszać na drzewach komunistów, że Jaruzelski to największy w dziejach Polski patriota, który ocalił nas od sowieckiej okupacji.
      I tak to się ciągnie do dnia dzisiejszego. Na nic pomagają dokumenty pokazujące, że Jaruzelski wprowadzając stan wojenny bardziej bronił własnego tyłka niż społeczeństwa. Kalisz napisał książkę o najwspanialszym i najmądrzejszym (ale ani słowa, że pijak, krętacz i wybawca gangsterów) prezydencie Kwaśniewskim. Jest kwestia czasu, że powstaną peany na cześć Jaruzelskiego i Kiszczaka i zrobi się z nich bohaterów narodowych.

      Usuń
    2. Sibe(9.13),ktoś kiedyś też wspominał,chyba nawet tu,na blogu Elizy,bodajże z Wrocławia,że Ruscy tam kwaterowali i mieli na wyposażeniu mundury polskich milicjantów.Szykowało się niezłe święto.

      Usuń
    3. Zenobiusz - puknij się a zdrowo. Jakie to majątki komunistyczne miano "nacjonalizować" - wymień choć jeden. Rzuć nazwiskami opasłych komuchów, którzy okradli własny naród !!!! Noo... do dzieła !!! Ile to tysięcy hektarów ziemi zagrabili, ile budynków szpitali i szkol, ile pałaców i rezydencji !!! śmiało - wszak mamy wolność słowa.A potem - aby bylo sprawiedliwie - wymień ile nagrabił Kościół i grabi nadal. Wymień z czego wziął się gigantyczny majątek Jarosław i Lecha Kaczyńskich. Przecież u progu Wolnej i Sprawiedliwej III RP byli oni gołodupcami w dziurawych butach. Śmiało Zenobiuszu - nie pluj jak much plujka ale dawaj FAKTY I DOWODY !!! Jeśli ich nie masz to sp..erdalaj z tego bloga.

      Usuń
    4. Zenuś - jakoś cię przytkało - co? Też czekam aż wymienisz gdzie to komuchy zatajniaczyli swoje pałace, fabryki i ziemskie latyfundia. Podaj narodowi adresy - to puści się je z kurem - aby było prawo i sprawiedliwość. Gdzie są dobra rodowe Gomułków, Gierków, Jaruzelskich. A może odnajdzie się majątek i pałace po Bierucie - przekazało by się to Caritasowi aby jakieś przytuliska dla biednych dzieci poczynił.Pałac w Legnicy - po tamtejszej komendanturze wojsk sowieckich zagarnął tamtejszy kuriewny biskup. Masz jeszcze jakieś inne adresy ????

      Usuń
    5. Zenobiuszu - południe się zbliża, czas zadzwonić na jakiś "anioł pański"- trwonisz czas na uprawianie kościelnej propagandy a wierni czekają. Poszedł do roboty....

      Usuń
    6. Zenobiuszu - widzę,że odkurzyłeś stare wiadomości z Radia Free Europa i Radia Tirana. A tych "bilionó" toś sobie nabzdykał chyba po prochach. Podaj tu i teraz KONKRETNIE I NAZWISKAMI gdzie kiedy kto kogo ograbił, zamordował lub powiesił. Na podstawie jakich dokumentów żeś to ustalił i kiedy. Dlaczego pierdzisz w stołek a nie zaniesiesz tego do IPN-u i Prokuratora Generalnego albo Ministra Sprawiedliwości. TO SĄ WASI ZAUFANI LUDZIE przy korycie rządowym. W ostateczności przekaż te dowody zbrodni komunistycznych do Strasburga - tam też ściga się zbrodniarzy i osadza w Hadze. Rusz opasłe d.upsko !!! I przestań bredzić !!!

      Usuń
    7. errata : ma być : bilionów !

      Usuń
    8. Zenuś - a skąd ci biedni kupcy po wojnie mieli tyle bilionów złotych? Cały kraj był w gruzach a ci mieli pochowane te biliony jeszcze z przed wojny czy co ??? Jak już puszczasz bąki to rób to u siebie na plebanii.

      Usuń
    9. Nikogo nie zamordowali, nikogo nie okradli. Gratuluje poczucia humoru.

      Usuń
    10. Eugeniusz z Leszna30 grudnia 2012 12:30

      SiBe !! O tym we Wrocławiu to nie słyszałem, ale w 1956 r kiedy Rusy szykowali się do zdławienia rozruchów w Poznaniu - to wiem,że w Legnicy był w ruskim garnizonie batalion krasnoarmiejców przebranych w polskie mundury. Bylem w tym czasie w wojsku i właśnie w Poznaniu.Nasi zagrodzili drogę Ruskim do Poznania i rozeszło się po kościach.

      Usuń
    11. A słyszał kolega o grupie D przy MSW?

      Usuń
    12. Zenek - nie rób z tata wariata. Owszem po wojnie była strzelanina i wzajemne mordy tych co ukrywali się po lasach z tymi co objęli władzę. Nie piernicz więc głupot. Resztki sanacyjne wierzyły,że w ten sposób sprowokują Jankesów lub Angoli do III wojny światowej. Gamoniu, są jeszcze w tym kraju ludzie,którzy żyli w tym czasie i w tym kraju i to i owo wiedzą co się działo w polityce i JAK SIĘ DZIAŁO.Kto nie mieszał się do polityki mógł spać spokojnie.A bestialstwo tzw. wyklętych bywało okrutne i nieludzkie. Mam jeszcze gazety z tamtych lat i zdjęcia w tych gazetach.

      Usuń
    13. Zenobiusz - niedługo braknie ci alfabetu na te "grupy". Mącisz a g.ówno wiesz ! Spadaj !!

      Usuń
    14. Paweł z Opola30 grudnia 2012 12:44

      Panowie - spoko, ten typ was podpuszcza i robi sobie dniówkę. To taki internetowy prowok !!

      Usuń
    15. SiBe30 grudnia 2012 09:13

      Cytuję : "Co chcieli wywolac u nas Tania Jadke". Powinno chyba być "Zajadkę" ??? Ze śmiechu ?
      Też mi odkrycie, że ktoś donosił...Po coś w końcu instalowało się "swoich" do Solidarności, prawda, SiBe ?


      Usuń
    16. Zenobiusz - z twoich wypocin wynika,że ty "doskonale wiesz" kto z Solidarności donosił,że znasz wszystkie tajemnice stanu wojennego, ze wiesz kto ile nakradł oraz gdzie i kiedy.Znasz tajemnice sowieckiego sztabu generalnego.Znasz tajemnice archiwów w Anglii i okolicach. Skoro jesteś taki wszechwiedzący to podaj ilu księży kolaborowało z SB i uprzejmie donosiło. Nie zlustrowano w IPN-ie żadnego ani nie pozbawiono czarnej sukienki. I na koniec - musiałeś w Ministerstwie Bezpieczeństwa Publicznego oraz później w Służbie Bezpieczeństwa pełnić bardzo ważne funkcje, skoro tak w detalach wszystko wiesz. I wiesz nawet ile to BILIONÓW złotych Bezpieka odebrała biednym kupcom po wojnie. Uczyli cię w szkole matematyki czy tylko "ojcze nasza". Wiesz głupku co to jest BILION ??

      Usuń
    17. Zenuś - to ja jeszcze dodam - napisz- ale tak szczerze ile nakradli Kaczyńscy i gdzie. Posiadają miliony - to skąd. NARÓD będzie ci dozgonnie wdzięczny jak zdemaskujesz tą hydrę ssącą!

      Usuń
  24. Oda do Zenobiusza(dwa posty wyżej). A jaką to krew ma Jaruzelski na rękach? Znasz może jakiś rozkaz? Pewnie,że stan wojenny nie był jarmarczną zabawą,to się rozumie. Węgry 56. Też Ruscy początkowo"nie wkraczali"w czasie wojny domowej,ale jak już później wkroczyli,to dopiero było! A znasz przypadeczkiem historię stanu wojennego w Chile w 73r? Wiesz,ile tysięcy ludzi tam zginęło? Stadiony piłkarskie zamienione na obozy koncentracyjne,ogrodzone drutem kolczastym. To jenerał Pinochet,bożyszcze tych,którzy tak głośno teraz okrzykują stan nasz wojenny jako niesamowitą zbrodnię. A wiesz o tym,że kilku naszych prawicowców(nazwisk już z litości nie wspomnę) pojechało do Londynu wręczać tamtemu jenerałowi RYNGRAF MATKI BOSKIEJ CZĘSTOCHOWSKIEJ? Przestańcie już,prawicowcy się kompromitować.Aby mieć pełny ogląd sytuacji,trzeba mieć JAKIEŚ PORÓWNANIA.A dlaczego Amerykanie,skoro już wiedzieli o planach,które im płk Kukliński dostarczył,nie poinformowali władz "Solidarności"? Dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zenobiusz,a więc my obaj jesteśmy nie reprezentatywni społecznie. Większość społeczeństwa(pewnie"przypadkowego")opowiedziała się za tym,że stan wojenny był jednak konieczny,bo sytuacja groziła już wojną domową. Pamiętne"targanie po szczękach",które już w każdej chwili mogło przerodzić się w faktyczną wojnę.Wtedy to było paskudne odczucie,ale dziś,z perspektywy czasu inaczej to się odczuwa,niestety.

      Usuń
    2. Struktury D,Y,Zenobiuszu. Po co to? Wystarczy XYZ,czyli prezes Xsiążę Yes Zajeb.sty!

      Usuń
    3. Tyle lat mineło od wprowadzenie stanu wojennego, a on ciągle dzieli i jest powodem do ostrej wymiany zdań.
      Zenobiusz prezentuje dokładnie to " bohaterstwo ", ktre bliskie jest nawiedzonemu, polskiemu prawactwu. Macierewiczopodobnym!
      Daleki jestem od gloryfikowania Generała, bo znane na dziś fakty, słabo świadczą za nim.
      Generał do dziś nie sprawia wrażenia, że ma " coś " w zanadrzu. Coś, co rzuci nowe swiatło na tamte czasy i nieco wybieli jego postać.
      Na co czeka? Przecież stoi nad trumną i już najwyższy czas, zamiast pisania książek , w których do znudzenia powtarza, że bierze odpowiedzialność na siebie... powie więcej.
      Może nie ma takich nowych, a ukrywanych dotychczas dowodów? Może jeszcze dziś generał boi się powiedzieć wszystko? Tego ostatnieego bym zupełnie nie zrozumiał, biorąc pod uwagą zmiany jakie nastąpiły w Europie i świecie.
      Dowody i fakty zgrormadzone i znane powszechnie - świadczą przeciwko Jaruzelskiemu. Sąd orzekł , że stan wojenny był wprowadzony nielegalnie, z naruszeniem ówczesnej Konstytucji.
      Jeśli były jekieś " wyższe " względy - niech Jaruselski je ujawni.
      Czym innym są dalsze polskie historyczne losy/wydarzenia.
      Stan wojenny ujawnił słabość Solidarności. Po wprowadzeniu " wojny" - z 10 mln członków - pozostało kilkaset tysięcy " oporników ". Reszta poddała się, zdezerterowała. trzeba przyznać generałowi, że: stan wojenny to był majstersztyk: logistyczno, organizacyjno, polityczny. Ale... to nie jest powód do chwały, ale poprostu FAKT!
      Ogrągły Stół był ewidentnym i niespotykanym w historii - sukcesem Polaków i Polski! Wyjątkowo.. potrafiliśmy porozumieć się, w imię racji wyższej: dobra Polski. Gdyby nie dobra wola i konsekwencja tamtej strony - do porozumienia by nie doszło. A Jaruzelski - tamtą stronę personifikował i symbolizował! Ciężkim idiotyzmem jest bełkotanie, że należało.. to i tamto, że to była " zdrada " ! Jaka zdrada? Kto, kogo zdradził? Jeszcze wtedy władza dysponowała potężnymi środkami i siłą żeby złamać porozumienie okrągłostołowe. Jeszcze wtedy 100 tys. krasnoarmiejców było w Polsce.
      Więc niby co proponujecie - zamiast tamtego porozumienia - parwackie oszołomy?
      Macierewicz swoją " odwagę " pokazał w Smoleńsku, gdy uciekał gdzie pieprz rośnie wraz ze świtą pisowatych!
      Oceniam fakty z pozycji człowieka, który : i uczestniczył w tamtych wydarzeniach , i nie był skażony żadną ideologią. Ani: " komunistyczną", ani kościelną, prawacką, oszołomską...
      Stan wojenny zatrzymał zmiany w Polsce.
      Porozumienie okrągłostołowe - było jedyną formą dogadania się i pokojowego przekazania władzy. Kto twierdzi inaczej - ten kiep. Dziś, dużo bardziej interesuje mnie i smuci pytanie:
      " Czy potrafimy , my Polacy - samodzielnie i skutecznie samorządzić się? Czy potrafimy wykorzystać ten wspaniały dar - jakim jest wolność? Nie potrafię na to odpowiedzieć. Prywatnie uważam, że licho nam to idzie... A wolność - nie jest dana raz na zawsze...
      Stanisław

      Usuń
    4. Pamietam dokładnie strajk samorzutny, spontaniczny w mojej stoczni.. Gdudniową i zimną jak cholera, noc z poniedziałku na wtorek,1981 roku. Gdy ulicą Chrzanowskiego, poprzez wiadukt przemieszczała się wielka kolumna policyjno-zomowska. Kilkadziesiąt suk, skotów, więżniarek... sunęło nocą do Stoczni Komuny Paryskiej. Wysłaliśmy tam kolegów z " misją" rozeznania...:) Jak dojechali - to już tylko resztki stoczniowców wyłapywało zomo, z terenu Stoczni Komuny...
      Pamiętam wiec w naszej stoczni/ z tysiąc osób / - po tych wydarzeniach.
      Furiackie głosy, że... mamy butle z tlenem, acetylenem, że zrobimy barykady, że nie wpóścimy...
      Pamiętam, że udało mi się dojść do głosu... Przekonywałem, że należy wyjść... zapobiec nieprzewidywalnym skutkom. Ofiarom! Pamietam, że powiedziałem:
      " kto widział czołg, który z bliska wypali pociskiem... choćby nawet był to tylko pocisk ślepy? Udało się, bo jeszcze paru - mnie poparło... Wyszliśmy. Ja ostrzeżony , uciekłem przed zatrzymaniem , bo już pod domem czekali na mnie. Udało się...W domu byłem... dopiero po miesiącu:)
      A dziś - nie piszę tego dlatego, żeby się chwalić swoją " martyrologią". Chciałem tylko oddać jak tamte dni wygladały..
      Wielu, wtedy stwierdziło, że to ja zdradziłem! Dziś - zrobiłbym tak samo:)
      I jeszcze jedno: Nie było wtedy wśród ludzi działających nadal - zadęcia, bogoojczyżnianego zaśpiewu. Piliśmy wódę, kochaliśmy, działaliśmy, prowadziliśmy nocne Polaków rozmowy: co będzie, co z Polską i nami..?
      Stanisław

      Usuń
    5. Tekst napisałem emocjami - za błędy przepraszam:)
      Stanisław

      Usuń
  25. Co tu dużo zresztą gadać. Kto pamięta straszliwą aferę ze "zbrodnia komunistyczną" na gen. Sikorskim? Ekshumacje,sracje,badania przez lupę szczątków człowieka,badanie DNA i jejku jejku! No i..??? Sprawa zakończyła się gromkim śmiechem,choć w obliczu śmierci nie wypada..Ale sam tylko koszt ekshumacji wyniósł 100 tys zł,do czego przyznał się IPN. Innych kosztów jakoś dziwnie nie chcieli ujawnić. Wszyscy specjaliści i lekarze w czynie społecznym pracowali oczywiście przez chyba dwa miesiące. Inne wydatki,w/g IPN,to "tajemnica handlowa". O kurcze!!! A kto teraz oceni,ile kosztować będzie sprowadzenie ton złomu,wielkogabarytowego oczywiście,ze Smoleńska. I po co,skoro POLSCY specjaliści zbadali dokładnie wrak już tam na miejscu?? Wszystkie układy samolotu,dokładnie. A jak już wrak w Polsce będzie,to co dalej? A ile to będzie kosztować?hę? Transport czegoś takiego przez kilkaset kilometrów to nie koszt paczki landrynek. KTO ZA TO ZAPŁACI? Prezesie,rączka do góry! Nie ociągać się,wszak to rodzinna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. M_16, tak zupełnie na marginesie, warto obejrzeć na History program "Ekstremalne lotniska", który prezentuje 10 lotnisk, przy których najlepszym pilotom w czasie startu i lądowania włos się jeży na głowie. Gibraltar ma wśród nich niezłą pozycję. To oczywiście o niczym nie przesądza, ale skoro to lotnisko pozostaje niezwykle niebezpieczne nawet dzisiaj, przy ultranowoczesnym oprzyrządowaniu, to można sobie wyobrazić, jaka to była "bułka z masłem" kilkadziesiąt lat temu...

      http://www.historytv.pl/shows/ekstremalne-lotniska/o.html

      Usuń
    2. He,Begonijko,to przecież kiedyś Jolanta Kwaśniewska w TV opowiadała,jak podczas wizyty w Katyniu lądowali swego czasu na smoleńskim lotnisku. Podczas b.dobrej pogody! Kiedy wyszli z samolotu,to wszystkim się włosy zjeżyły. Samolot,ten właśnie TU-154M zatrzymał się 1,5 m przed końcem pasa startowego!

      Usuń
    3. M_16, to jest ten program na Discovery History o 10 najniebezpieczniejszych lotniskach świata. Trochę trwa, ale warto obejrzeć... Z oczywistych powodów nie ma tam Smoleńska, bo to przecież nie było i nie jest normalne lotnisko ...

      http://www.youtube.com/watch?v=3GNwvMjgBoQ

      Usuń
  26. Zenek Blues - duzo jeszcze tych wklejek masz przygotowanych? MÓJ BLOG TO NIE SŁUP OGŁOSZENIOWY dla nawiedzonych, idż potrolowac gdzie indziej.

    Twoja bijąca w oczy nienawiść i infantylizm to skutek jakichś niedoborów na diecie roślinnej, idź poskubać trawkę w ogrodzie na Żoliborzu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko szybko niech skubie,póki śniegu licho,potem siano będzie skubał Zenek Blues i odgarniał szuflą dojście do chałupy.

      Usuń
    2. I znowu będzie bezdomny, biedaczysko. Ty go kasujesz, ja go kasuję, nie sądzę, by gdziekolwiek zagrzał na dłużej miejsca. A mógłby Salę Napoleońską w Tworkach na karnawał przystroić, mógłby się w żywej szopce położyć i prosić parafian o banana..., na pewno jest coś, co mógłby robić.

      Usuń
    3. O Wolandzie nie tylko Zenuś u Ciebie wylądował, widzę że warząchew również tym razem jako "prestidigitator" :))))))))))))))

      Usuń
  27. Krzysiek Liberadzki30 grudnia 2012 12:28

    Zenek historyczny dyletancie!!!

    przypominam, ze to dzieki Anglikom, Amerykanom i (głównie) Rosjanom zostały pokonane w drugiej Wojnie Swiatowej Niemcy i dzięki temu pan z wasikiem nie wytłukł Polaków co do nogi. Polska prężąca przed wojną wątłe muskuły dostała po dupie w parę dni. To inni znowu (przypominam pierwszą wojnę światową) musieli pokonać Niemców abyśmy wstali z gleby. Podskoczyliśmy na chwilę w Powstaniu Warszawskim i znowu straszne lanie. I znowu pretensje, do wszystkich - do Niemców, że stłumili, do Rosjan,że nie pomogli, do Anglików i Amerykanów, ze nie wymusili na Rosjanach, żeby pomogli. Ale nie do nas, ze dostalismy srogo po dupie co było wiadomo od początku.
    Więc dyletancie nie oceniaj Okrągłego Stołu, Jaruzelskiego, Michnika itp, bo gooowno na ten temat wiesz. Odż na sumę i odmów Ojcze Nasz, który też twój kapłan twierdzi że jest katolicki, a to tez guzik prawda, bo jest zywcem skopiowany z egipskiej ksiegi umarłych.. Żyjesz dyletancie w fikcyjnym świecie i próbujesz wciągnąć do niego innych, zapominając, ze mają swój rozum i potrafią i myślec i czytac między wierszami. Więc wracaj na sumę albo idź do swojej piaskownicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ty pieprzysz?

      Usuń
    2. Krzysiek Liberadzki30 grudnia 2012 12:39

      Skoro nie wiesz, to potwierdza żes dyletant i prymityw

      Usuń
    3. Data Okrągłego Stółu powinna zostać Świętem Państwowym. Dla uczczenia wyjątkowego, jak dla Polaków faktu: Porozumienia ponad podziałami. Jako początek historycznych zmian. Zmian - bez rozlania jednej kropli krwi!
      Dla durniów oczywiście...:
      Cóż to za zwycięstwo, w którym nie poległy tysiące? Cóż to za zwycięstwo, w którym nie spływa morze krwi i cierpienia? Prawda?
      Powstanie Warszawskie... to dopiero "zwycięstwo"...
      Głupoty, politycznego chciejstwa, durniów z Londynu...
      Stanisław

      Usuń
    4. Stanisław - świat wszelakich mamy dostatek. Nie rób nowych. Od czasu do czasu, w przerwie miedzy świętami należy trochę popracować, bo Unia nas nie utrzyma !!! Mam dość świąt i stawiania pomników w Polsce.Wojtyle postawiono w kraju ponad 300 pomników, nie licząc wszelkiego rodzaju tablic pamiątkowych. Gdyby te pieniądze zgarnąć do kupy - cały rok w Polsce studenci mogli by studiować za darmo, albo każdej matce Polce można by wypłacić becikowe w wysokości 7.000 złotych.Za "kolosa świebodzińskiego" można by dofinansować Centrum Zdrowia Matki Polki przez cały rok. A ty tu z nowym świętem wyskakujesz. Nawet święto pracy 1-go Maja Watykan już sobie zawłaszczył i wynalazł na poczekaniu św.Patrona - cieślę Józefa.

      Usuń
  28. Radosnej zabawy sylwestrowej, abyś w dobrym nastroju wkroczyła w kolejny rok. Zdrowia, spełnienia planów, sił i humoru, by przejść przez niespodzianki Nowego Roku 2013.

    OdpowiedzUsuń
  29. Otwieramy nowy portal społecznościowy pt ZŁOTE MYŚLI PREZESA:
    Myśl pierwsza: Nie byli wcale zdradzeni o świcie,byli zdradzani przez dobę całą,a nawet więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. M_16, tu znajdziesz wszystko ! Dla mnie jednak wiekopomną deklaracją (niepodległości prawie) panaprezesa jest to, że "nikt go nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe". No nie idzie tego przebić !!! :)))))))))))))))))))))))))

      http://www.spieprzajdziadu.com/muzeum/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna

      Usuń
    2. Dzięki,Begonijko za link. Toż to niewyczerpana skarbnica wiedzy!-:)))

      Usuń
  30. Tak jak u nas mało prawdziwych katolików tak i mało komunistów, choć jedni i drudzy (prawdziwi)zasługują na szacunek.Reszta to kreatury podpinające się pod aktualny"trynd"Smutne to.

    OdpowiedzUsuń
  31. K.... esbeckie nie popuszczą na chwilę. Będą gnoić każdego, kto jest przeciw Jaruzelskiemu, bo dla nich to bóg i ojciec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie fandzol,Anonim,przecież prawdziwym Ojcem i Bogiem Narodu jest Przewielebny Jarosław-Polskę-Zbaw.

      Usuń
    2. Dla ciebie, bo dla mnie nie.

      Usuń
    3. Powiem tak m-16 masz rację w 1525%gdybyś wiedział gdzie kupić rycynę daj cynk!Siekierę posiadam.

      Usuń
    4. J-23 - po co ci rycyna, on i bez tego Zabawcy do d.upska wlazł.

      Usuń
    5. W każdym razie Jaruzelskiemu nie dorasta nawet do kolan !I generał nie kradł gdzie popadnie !!

      Usuń
  32. Anonimowy,słuchaj dziadu, skoro komuna była taka zła to dlaczego nie oddasz swojego dyplomu(jeżeli takowy posiadasz) z dopiskiem przepraszam pomyłka i w której kasie zwrócić kasę za to "badziewie"jakie otrzymałeś.Żarłeś ze wspólnego koryta?No to teraz morda w kubeł!Wojownicy zasrani!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to - najgorsza taka świnia co włazi z nogami do koryta i żre oraz wydala w jednym miejscu !

      Usuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.