sobota, 15 września 2012

O księdzu co się biskupowi nie kłania


Berżniki to jedna z najstarszych wsi byłego województwa białostockiego. Jej czas prosperity przypada na okres rządów królowej Bony. Mieszkańców jest niewielu. Może kilkaset osób. Cała parafia też niewielka - 1300 dusz. I wszyscy bez wyjątku stoją murem za proboszczem. Od ponad roku nie zgadzają się z dekretem biskupim, który ma zabrać im księdza.
Cały tekst
 Kanclerz kurii ełckiej ksiądz Antoni Skowroński:
 

" Nie powołał rad parafialnych, duszpasterskich i ekonomicznych, choć takie są wymogi i wytyczne. Są tam ogromne, ale to naprawdę ogromne zaniedbania w kancelarii parafialnej. Proboszcz, kiedy godził się na przyjęcie stanowiska, zgodził się też z tym, że musi być urzędnikiem. A kancelaria tam leży. Dalej... Księża są zobowiązani do szkoleń i spotkań modlitewnych. Nigdy w nich nie uczestniczył. Aby rozwijać wiarę, potrzeba jedności z biskupem. Inaczej nie można. Kolejna rzecz. Finanse. Parafie mają zobowiązania na rzecz diecezji, Caritasu czy misji. Nie były one regulowane. Ja z jednej strony rozumiem tych ludzi, którzy bronią swego proboszcza, ale z drugiej - nie rozumiem. Przecież zamiast protestować, mogliby mu pomóc. Jakoś ogarnąć kancelarię. Powypełniać te biurokratyczne kwestie. A tak przez rok jego karencji nic nie zostało tam zrobione. Nie została podjęta próba naprawy. No może część płatności została uregulowana... Ale to wszystko..."

 

I tu jest pies pogrzebany. Ksiądz buduje, odnawia, remontuje ... plebanię, kościół, wnętrze i otoczenie kościoła. Wszystko dla wiernych i tamtejszego kościoła, dla kurii nie zostaje nic. Nawet na remont sprzedał swój własny samochód. A kuria przecież nie może sobie pozwolić na utrzymywanie takiego "darmozjada", to jest biznes i ma przynosić zyski. Nie oszukujmy się - ksiądz który nie pobiera opłat za usługi psuje interes - pojawią się w przyszłości pytania dlaczego inni tak nie robią. Kościół to firma nastawiona na zysk. Trzeba rozdzielić misję Jezusa od przedsiębiorstwa, które żeruje na ludzkim strachu finansując z niego swoje zachcianki. Kiedy owieczki z Berżnik zrozumieją, że urzędnicy firmy Kościół Katolicki, mają przynosić dochody, a nie dbać o swoich naiwnych płatników...  Chcecie być wiernymi, to płacić i siedzieć cicho, bo jak nie - to do piekła... Czy Wy ludzie z Bierżnik nie rozumiecie, że pan biskup musi mieć nowe autko?, musi mieć na ekstra jedzonko, musi mieć na najdroższe dziwki, a tu nic z parafii...To poszli WON...mówi wam pan biskup. Kleryk, który jest za dobry dla wiernych jest najgorszy dla purpuratów.
 

"Tych tam na górze boli to, że pieniądze idą na remonty, a nie wpływają na konto kurii. Ot to cała prawda - mówią ludzie."
 
Widzę, że polska wieś zaczyna wreszcie normalnieć, przestają wierzyć KK.Tak, drodzy parafianie - przypadek Waszego księdza nie jest jedyny. Jak tylko któryś ksiądz krytykuje posunięcia KK albo czyni inaczej niż zaleca święta Kuria, od razu jest przesuwany w parafii. Nieważne, że jest dobrym człowiekiem. Wszystko ma być jak nakazuje święta Kuria i KK - mamona dla nich, Dekalog i bieda dla nas. KK nie jest Wam potrzebny by wierzyć w Boga. Przecież zgodnie z wiarą, On jest wszędzie, słyszy i widzi wszystko. To na co Wam pośrednicy, zwłaszcza ci nieuczciwi? Spytajcie przy najbliższej okazji pana biskupa czy Bóg potrzebuje kasę? Jeżeli potrzebuje wg pana biskupa to spytajcie na co ją wydaje? I nie padajcie przed nim plackiem, oraz nie liżcie wielce "świętobliwej" łapki pana biskupa upszczonej pierścionkiem z brylantem kupionym z krwawicy takich jak Wy. I pyskujcie jak do gazety. 

Teraz Wasz kochany ksiądz ma rok na "uporządkowanie" należności ze świętą Kurią, jeżeli przebąbluje ten rok, to następca przyjdzie na gotowe, a całą Waszą kasiorkę będzie kosił wyłącznie na zbytki swoje i kumpli z Kurii. A jak nic nie wskóracie i będziecie mieli dość zmieńcie wiarę, wstąpcie do Wirtualnego Kościoła Smoleńskiego. Oto jego Patron, święty Hel ha ha ha













                                                                         

107 komentarzy:

  1. Jednak dobrze byc ateistą, nie trzeba wraz z zabobonnymi półgłówkami walczyć o własne pieniądze przeciw biskupim złodziejom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakby nic nie dawali to nie byloby moze problemu :)))) Ale przetlumacz to katolikowi.

      Usuń

  2. Religie, wszystkie, to zło. Wzruszające historie tego nie zmienią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zebyś wiedział, najkrwawsze wojny to konflikty religijne. Zobacz co robią muslimi po karykaturach jakiegoś tam Mahometa? milego

      Usuń
    2. W pełni popieram Twoją opinię. Świat bez religii byłby lepszy, bezpieczniejszy. Fanatyzmy religijne pochłonęły miliony niewinnych często ofiar i były pretekstem do krwawych wojen...
      Stanisław

      Usuń
    3. Tak panie Stanisławie,taka jest prawda ile tzw. inkwizycja wymordowała niewinnych istnień ludzkich.Dostałem kiedyś odpowiedz od fanatyczki religijnej że to nie prawda.Pozdrawiam

      Usuń
  3. Grażyna Doverhagen15 września 2012 22:12

    Hej Lisbeth. Czy gdyby wierni po prostu utrzymywali z ofiar tylko swój kościół i swojego proboszcza, to stałaby się jakaś katastrofa? Czy ich modlitwy byłyby wtedy mniej ważne, a Bóg krzywo by na to patrzył?

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grazynko, widzisz jakos mało osób dostrzega że możnaby obyć się bez kurii, ale kuria musi kogoś doić. Kościół w PL nie jest nastawiony na wiernych, tylko na gromadzenie majątku i rządzenie duszami i ich portfelami, zastraszanie koncepcją piekła, wzbudzanie poczucia winy i groźbą wykluczenia kościelnego i społecznego, gdy ktoś zaczyna samodzielnie myśleć. Ale skoro ludziom to odpowiada, bo "taka tradycja", to niech dają.

      pozdrowionka i milej niedzieli

      Usuń
  4. A ja nie żałuję księdza. Wiedział do jakiej organizacji przystępuje to niech teraz cierpi. Niech cierpi, albo niech po prostu zrezygnuje puki czas. Bo im później, tym trudniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naturalnie, i jezeli mial jakieś zludzenia ze się wyłamie to oni szybko mu zludzenia wybiją z głowy.

      Usuń

  5. Saluto Eliza, jeszcze nie wiadomo czy jak skończą remont to ksiezulko nie poprosi o nowy samochód :DDDDD

    OdpowiedzUsuń
  6. "Kościół katolicki spółka z mocno ograniczoną odpowiedzialnością"

    To pełna nazwa tej kołtuńskiej instytucji. Nawet trudno powiedzieć, że : " pokazali prawdziwą twarz "...
    Przecież to okrutna, wykrzywiona pazernością GĘBA! Obrażająca swoim istnieniem domniemanego i mocno hipotetycznego boga...I tak... trwa, od 2000 lat... Póki durniów staje, łasych i chętnych " kupować " - to co oferują:)
    Dwa tygodnie pustych kościółów, a MUSIELIBY prosić, błagać... i na prędce organizować " cudowną przemianę ". Nie ma innego wyjścia.
    Powiem szczerze, że KOMPLETNIE nie rozumiem - nawet tu piszących, którzy: wiedzą, rozumieją, krytykują, ale: na dżwięk dzwonu posłusznie drepczą tam... Jak bezmyślne stado owiec i baranów:(
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od lat jest publiczną tajemnicą, że w tym kościele : plebani nie wpłacający danin obowiązkowych do kur/w/ii, są gorzej traktowani przez swoich przełożonych, niżli sukienkowi pedofile! To jest też charakterystyczne...i znamienne!
      Stanisław

      Usuń
    2. http://demotywatory.pl/2845415/Zaprawde-godne-i-sprawiedliwe-sluszne-i-zbawienne

      Usuń
  7. Ksiądz wynika z artykułu jest bardzo energicznym i pracowitym gospodarzem. ale głowy do papierkowej, biurokratycznej roboty to on nie ma. Biskup postanowił zostawić go w parafii gdzie wierni go kochają, ale proboszczem zrobić kogoś kto da sobie radę z kancelarią i całą tą pisaniną urzędową.

    OdpowiedzUsuń
  8. Święty HEL jest bombowy :)))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się Rychu, tylko się martwię bo ten Dżisusek-Fiona jakaś niedozywiona nie uważasz? :))))))))))))

      Usuń
  9. To nie jest może protest przeciw religii, ale przeciw Kościołowi już jest, bo mieszkańcy nie zgadzają się z decyzją kurii, która tak na marginesie ma tyle wspólnego z chrześcijaństwem, co złodziej z dobroczynnością, ale w tej sprawie potraktuje jako protest przeciwko świętemu Kościołowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tak było w rzeczywistości (troska kościoła) to taki Rydzyk już dawno byłby ustawiony w szereg a nie jest. Różnica między nimi jest taka że Rydzyk jest niewygodny ale ma wpływy a ten drugi jest niewygodny ale ma tylko parafian.

      Pozdrawiamy Elizo, dziękując za piękne zyczenia "milej niedzieli" LOL

      Usuń
  10. Onegdaj (lata siedemdziesiąte) w parafii, w której przez kilkanaście lat spędzałam każde wakacje, też był taki konflikt. W efekcie są tam dwie parafie: Polsko katolicka i rzymsko katolicka. Nadal zamieszkuje tam i w okolicy moja liczna rodzina. Czasem bywamy na ślubach lub pogrzebach, nigdy wcześniej nie wiedząc, w którym kościele będzie nabożeństwo. Nikomu jednak specjalnie to nie przeszkadza, ani przyjezdnym, ani miejscowym.:-)))))
    Artykuł pod linkiem jest z 2009r. i dość długo, ale warto poczytać.
    http://tygodnik.onet.pl/32,0,32054,my_na_gorze__oni_na_dole,artykul.html
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś gangsterzy rozbijali się swoimi ferrari i organizowali wybory miss, a dziś zajmują się legalnym biznesem wykorzystując do tego zachowane z przestępczej działalności pieniądze?

      Nadal prowadzą także nielegalne biznesy, a ich celem jest oszukanie kogoś. Znajdują „słupy” i zakładają firmy podobne do Amber Gold. Dają kasę na start, potem nadzorują przekręt i czasami też zapewniają obsługę prawną.

      Mają własnych mecenasów?

      Zbyt wielu adwokatów służyło i służy mafii.

      Dzisiaj ten osławiony Pruszków nadal funkcjonuje?

      Gdy odbywał się pierwszy proces „zarządu” Pruszkowa, zakończony wyrokami 6-7 lat więzienia, politycy ogłosili, że rozbito gang. Ale to nie prawda. W ich miejsce pojawili się nowi gangsterzy. To nie jest tak, że jak znikają z miasta jedni, to pojawia się próżnia. W wolne miejsce wchodzą inni.
      -----------

      Przepraszam ze nie na temat, ale Pani IKKO133, pisala kilka dni temu ze nie mozna sędziow i adwokatow "uogolniac", jezeli jeden dziennikarz mowi o tym otwarcie, to dodając wiadomosci innych, mamy pelen obraz polskiego sądownictwa. To jedna wielka zgnilizna, strach zyc w tym pieprzonym kraju
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/latkowski-o-wyroku-ws-pruszkowa-to-nadal-sa-bandyc,1,5247635,wiadomosc.html


      polecam....to straszne

      Usuń
    3. Stary - straszna to jest prokuratura!!! Kompletna korupcja !!! Sąd nie może skazywać - jeżeli nie ma dowodów. Mimo wszystko - chwała temu sadowi !!!

      Usuń
    4. Stary, z calym szacunkiem - nie takie straszne, uwierz, nie masz majątku, więc nigdy z nimi nie będziesz mial do czynienia. Czy widzialeś kiedyś mafiozo? bo ja nie. Spij więc spokojnie lol

      Usuń
  11. Kościół to jedna wielka skarbona,
    a w niej lśniąco-złota mamona.
    Tylko ona w tej profesji się liczy,
    ludzki umysł więc w poddaństwie ćwiczy.
    Dla wiernych - w przypowieści wiara,
    za niesubordynację zaś piekielna kara.
    Owieczko z żalu rzewnie płacz,
    lecz na tacę trzeba piątkę dać!
    Spójrz - Bóg jest wszędy,
    widzi także i pośrednika błędy.
    Po co nam "głodny" kałdun i w kieszeni garb,
    skoro nie jest naszej spolegliwej życzliwości wart.
    Ongiś padły w gruz Jerycha mury,
    I kk-jastrzębia dościgną orła pazury.

    Kolorowej w jesienne barwy niedzieli życzę***


    OdpowiedzUsuń
  12. W ogóle niczego nie należy "uogólniać" proszę pana. Nawet gdybyśmy mieli setki złych prawników, lekarzy, nauczycieli, i.t.d., to nadal są tysiące tych dobrych i bardzo dobrych. Dlatego nie boję się żyć tu i teraz. Nie należy też niczego traktować w sposób wybiórczy. To drugie widoczne jest ostatnio we wszystkich mediach w związku z wyrokiem dla autora "Antykomor". Jakoś nikt nie raczy zauważyć, że orzeczenie sądu dotyczy łącznie kilku przestępstw. Większość z nich to oszustwa, w tym fałszerstwo legitymacji studenckiej i zaświadczeń lekarskich. W efekcie ze zwykłego przestępcy robi się bojownika o wolność słowa, ciężko skrzywdzonego przez polskie ustawodawstwo (k.k.) i polski sąd. Być może niedługo inny polski sąd wyda wyrok na autora prowokacji wobec sędziego. Też będzie krzyk, że ogranicza się wolność? Czy może dziennikarze doczytają się wówczas, że za oszustwo (podrobienie maila rzekomo z kancelarii wysłanego)?
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @IgnacyL.,
      jak nie chcesz być niegrzeczny, to piszesz to co wyżej, a co piszesz, kiedy nie chcesz być grzeczny?

      Usuń
  13. Już kiedyś o tym pisałem,ale warto przypomnieć..Otóż w miasteczku,w którym wówczas mieszkałem,był ksiądz,który jak na ironię nazywał się Pieniążek. Charakteryzował się tym,że podczas kolędy brał od bogatych,a dawał biednym.Sam biedę pędził,nawet żadnego Maybacha czy Mercedesa nie miał!!! Nie miał nawet Syrenki! Na ostatnią posługę,gdy ktoś umierał,udawał się za pomocą któregoś z wiernych,który miał samochód.Taki Robi Hood był. Ilu jest takich dzisiej??

    OdpowiedzUsuń
  14. 1. NIE MA województwa białostockiego...Jest podlaskie...
    2. Ełk [i diecezja] to woj. warmińsko-mazurskie.
    3. NIE MA w diecezji ełckiej Bereźnik - są zupełnie gdzie indziej.
    -I to wystarczy do wybanowania mnie, prawda?
    - RESZTA to naga PRAWDA.

    (-)Niewierny Tomasz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy 7.19 !!!! Nie rób ściemy - są jednak Bereżniki i obojętnie do jakiej "kurii" przynależą. Ważne,że ludzie zaczęli tam myśleć !!!!!!!

      Usuń
    2. Czego Tobie nie można zarzucić.
      (-) Niewierny Tomasz

      Usuń
    3. Niewierny Tomasz !! Spoko - nie denerwuj sie. Naga prawda jest zawsze lepsza od tej przyodzianej w ornaty !!!

      Usuń
    4. http://diecezjaelk.pl/kuria/kancelaria-kurii-biskupiej-w-elku

      "Kanclerz kurii ełckiej ksiądz Antoni Skowroński nie ukrywa, że już kilka lat temu ksiądz Władysław słyszał najpierw prośby, potem upomnienia, a dopiero na koniec otrzymał decyzję o usunięciu go w parafii w Berżnikach"

      Usuń
    5. Berżniki to jednak nie "Bereźnik" a moze sam jesteś stary zbereźnik jak pan biskup?

      Usuń
    6. A teraz na temat albo na........ mszę marsz :)

      Usuń
  15. Dzień dobry Pani Elizo !!!! Musimy pamiętać stale,że Kościół katolicki (i nie tylko on) to instytucja stricte feudalna od początków swego istnienia. Przez wieki stopniowo obrastał w co raz to nowe "kanony wiary" aby skostnieć jeszcze bardziej. Myślę,że dzisiaj to bardzo uwiera niektórych funkcjonariuszy tego Kościoła, którzy dostrzegają bezsens swojej instytucji. Stąd co raz częstsze różne schizmy w tym Kościele, które mają jakoby naprawiać powstałe przez wieki zło. Często naśmiewamy się z ciemnoty wiernych oddających hołdy różnym cudownym obrazom lub innym artefaktom, ale ja sobie to tłumaczę trochę inaczej. Nawet ten prosty lud ma już dość słowa mówionego z ambony - chciałby aby ten mityczny Bóg zmaterializował się dla nich tu i teraz. Chcieli by go dotknąć, przekonać się,że on istnieje jako dowód dla ich wiary. Władze watykańskiego Kościoła niby przeciwne są tym cudom i latami lub dziesiątkami lat prowadzą "dochodzenia" - niby dla ustalenia prawdy. Po cichu jednak zacierają ręce, bo kasa rośnie,mnożą się różne dewocjonalia, przybywają pielgrzymki. I O TO CHODZI - ludzie sami nakręcają histerię. Wystarczy umiejętnie "administrować" tymi nastrojami.Per saldo idzie o KASĘ, bez której ta instytucja przestanie istnieć. Przecież nie produkuje ona dóbr materialnych a jedynie "dobra" duchowe - bardzo ulotne i bardzo nieuchwytne. Dlatego Kościół ten wciska się we wszystkie możliwe dziedziny życia materialnego, do szkół, przedszkoli,szpitali,wojska - aby coś uszczknąć z budżetu państwa. Bo a nuż wierni przestaną rzucać na tacę - muszą mieć swój fundusz ubezpieczeniowy na przetrwanie. To jest jak przysłowiowy mech na dachu - zawsze rośnie po ciemniejszej jego stronie.Pisałem onegdaj,że internet przyczyni się mocno do upadku wszelkich religii lub takiego ich spacyfikowania, aby nie dominowały one w naszym życiu. To się już dzieje i nie tylko u nas w Polsce - proszę sobie przejrzeć fora internetowe innych krajów - w tym tych do niedawna będących "bastionami" Watykanu - tam mocno już fermentuje.Opisany przez Panią fakt buntu w małej parafii przeciwko biskupowi i jego kurii i furii - świadczy dobitnie, że ludzie zaczynają myśleć, liczyć i buntować się. NIE BOJĄ się już biskupiej anatemy. To nie jest odosobniony przypadek w Polsce - jest ich już sporo i będzie co raz więcej. I jak tu nie wierzyć w EWOLUCJĘ - kiedy mamy z nią także do czynienia w tym zacofanym i skostniałym świecie. EWOLUCJA -ze swej natury- musi trwać dłużej niż REWOLUCJA, ale ma tą przewagę nad tą ostatnią,że przynosi nieodwracalne skutki i zmiany w otoczeniu. Watykan dostrzega już jakie niebezpieczeństwo stanowi dla niego Internet i błyskawiczna informacja w świecie, dlatego próbuje się wcisnąć do niego na różne sposoby. Tylko patrzeć jak ustanowią jakiegoś nowego "świętego" - patrona Internetu - kto wie czy nie naszego Rydzyka. Znany ten "mąż" od dawna zwęszył,że przy pomocy radyjka, telewizji i internetu właśnie, można przysporzyć sobie "marności". Ponad to, siedząc wygodnie w miękkim fotelu i wzmacniając ducha "mszalnym winem" - można głosić słowo boże - także w eterze. Nie trzeba tłuc się Maybachem po polskich bezdrożach aby dotrzeć pod strzechy. Oto tajemnica wiary !!!! Miłego dnia życzę !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widać że wielkiej wiary człowiekiem jesteś Mości Sarmato, skoro nigdy nie widziałeś tego mitycznego Maybacha, a uwierzyłeś w niego i nadal wierzysz, nawet po tym, kiedy już wyjaśniono sprawę tej bujdy na resorach:
      http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/379338,pis-i-sp-chca-ukarania-posla-po-za-slowa-o-maybachu-rydzyka.html
      Zaprawdę powiadam Ci, nie pokładaj ufności w faktach prasowych, ani w dziennikarzach, u których nie ma wybawienia.
      frater portarius

      Usuń
    2. Anonimowy 09.00 !!! Sam widzisz,że w mity nie należy wierzyć - także te "biblijne" - mimo.że są one "fundamentem" twojej wiary. A Maybach - to tylko przenośnia - może być BMW - jeżeli tak wolisz !!! Sarmata wie co pisze, tylko ty niczego nie kumasz !!!

      Usuń
    3. Witaj Sebastianie !!! Też tak myślę !!!!

      Usuń
    4. Frater portarius - czyli brat od bramy. "Cuś" popierniczyłeś w funkcjach klasztornych.Ma być frater "furtian" !!!

      Usuń
    5. Furtian - no jasne. Do klasztorów wiodły od zawsze "furty" i różne tam furtki a nie bramy.Stąd "ubodzy" dominikanie, franciszkanie i karmelici co to na boska ganiali po tym padole. Bramy wiodły tylko do piekieł !!!

      Usuń
    6. Slave Dei - sługo boży - masz rację. Bramy piekielne są od zawsze szeroko otwarte bowiem walą przez nie tłumy "wiernych". W furtce by się zaczopowali !!!

      Usuń
    7. Anonimowy 16 września 2012 09:00

      A czemu to o przeprosiny nie wystąpił sam "maybach" tylko jego podnóżki???

      Usuń
    8. pjp - no właśnie !!!!

      Usuń
    9. Zyga - to jest tylko kwestia czasu i opamiętania się ludzi. Tatko w końcu "zawiśnie" na wokandzie sądu. Ma to jak w banku !!!!

      Usuń
    10. Tak Zyga, jak w banku, tylko pytanie W KTÓRYM? lol

      Usuń
    11. PJP - mam na uwadze PEWNOŚĆ ,że zawiśnie, dlatego używam metafory "pewne jak w banku". Chociaż.....????? W Polsce nic już nie jest pewne!!!Przykładem - kurdupel !!!! Tyle lat czyni rozpierduchę w kraju i jak dotąd - bezkarnie !!! Jestem jednak optymistą - w końcu padnie - bo musi !!!!

      Usuń
    12. Sarmato, towarem, jakim handluje kościół od 2000 lat jest zbawienie wieczne, które samo w sobie jest wprawdzie wizją bardzo ulotną, ale cena, jaką zań "dystrybutor" wystawia , całkiem realna i bynajmniej nie symboliczna. Kiedyś, jak wiemy, z powodu m.in. nieprzyzwoitego handelku odpustami Luter spory kij w kościółkowe szprychy wsadził, ale jakoś sobie z tym ciężkim problemem "święci mężowie Rzymu " poradzili i radzą dalej, skoro KrK jest nadal najbogatszą instytucją w świecie... I nie będzie jakiś tam niepokorny klecha pluł im w twarz, należnej kasy pozbawiając.
      Problem leży jednak w "owczarni" ... niestety. Dopóki sami ludzie nie połapią się w tym "bożym" interesie, dopóty będzie on sobie kwitł i kieszenie im opróżniał. Nie możemy zapominać, że w miastach jest łatwiej o anonimowy bunt, na wsiach jednak zawsze mamy do czynienia z lękiem "co ludzie powiedzą..." O księdzu wytykającym "dysydenta" z ambony już nie wspomnę. Przyjdzie nam jeszcze sporo czasu na tę ewolucję poczekać, Sarmato. Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
    13. Begonijko !!!! W dziejach świata jedno czy dwa pokolenia to jak ułamek sekundy - zgodzisz się ze mną - prawda?? W dziejach naszego kraju to już jednak jest "cuś". Przez ostanie półwiecze + jeszcze trochę mentalność Polaków została głęboko przeorana i to nie koniecznie z powodu "reformy rolnej" po wyzwoleniu spod okupacji niemieckiej.Wielu analfabetów nauczono wówczas czytania i pisania - po raz pierwszy w dziejach narodu. To był ten moment przełomowy w naszych dziejach !!!To jest też ta zadra, która utkwiła w umysłach "jaśnie oświeconych" - według nich bowiem, stała się rzecz straszna - naród niewolników folwarcznych zaczął czytać i myśleć, pierwszy raz od wieków.Przecież do końca XIX wielu 3/4 Polaków to byli i niewolnicy i analfabeci. Tego nie da się ukryć w żaden sposób.Rzecz jest o tyle straszniejsza, że dokonali tego "komuniści" a nie żadni tam Konarscy i Staszice w koloratkach- co by dało się strawić w patriotycznym stuporze. No i stało się - naród zaczął myśleć i rachować. Szło to od początku koślawo, bo czego wymagać od nuworyszów myślowych, ale szło i idzie do przodu z każdym pokoleniem. Tego procesu nie da się nijak zatrzymać, bo kto raz łyknął ze skarbnicy wiedzy - ten na zawsze pozostanie spragniony. Przepraszam,że mnie poniosło i piszę tu górnolotnie i w "duchu patriotycznym" ale ja byłem osobistym świadkiem jak to się w Polsce działo i nikt mi nie wmówi,że było inaczej. To też jest problem dla "jaśnie oświeconych" - są świadkowie - a jak powiada Pismo, wiara w cuda oparta jest na zeznaniach świadków, także tych od "zmartwychwstania". Nikogo przy tym nie było oprócz "świadków". Skoro tak - świadkowie to fundamentalna sprawa - no bo jakże inaczej. Panowie w sukienkach pogubili się we własnych doktrynach i stąd ten kociokwik. Nomen omen - panprezes też ma kota, aby było zwalić na kogo, jeżeli "alternatywy" nie zostaną akceptowane przez przypadkowy naród, który wyparł się "korzeni". Miłego dnia życzę !!!

      Usuń
    14. ... tymczasem przykład Rosji pokazuje, że to czekanie może łatwo zamienić się w niedoczekanie.Begonijko, rozmach (w tym finansowy) z jakim Kreml prowadzi akcję promocji Cerkwi prawosławnej potrafi przekonać najbardziej cierpliwą ewolucjonistkę, zwłaszcza, że to właśnie ludzie KGB-owskiego aparatu z Putinem na czele, przez lata zwalczający religię, dziś pierwsi stają przy ołtarzu.Ewolucja prześladowców w orędowników religii nie może jednak dziwić nikogo, kto zna skalę demoralizacji współczesnego społeczeństwa rosyjskiego, a będącą skutkiem wieloletniego, systemowego ateizowania Rosjan.
      Russkijman in New Sącz

      Usuń
    15. Sarmato, wyparło, to się Społeczeństwo, zaś "Naród" (ten smoleński, wg ich nazewnictwa ) , to już niekoniecznie ... a jest tego niezmiennie 20-25 %...Zauważ też, że kościół, mimo niewątpliwego "kociokwiku", ma wspaniałe narzędzie, mianowicie STRACH przed nieznanym. Ileż to razy czytamy przestrogę : " kiedy znajdziesz się na łożu śmierci, ręce same ci się złożą do modlitwy...będziesz błagał Boga o wybaczenie i łaskę..." itd. Człowiek o niskim poziomie intelektualnym woli zatem, na wszelki wypadek, dawać Panu Bogu świeczkę, niż diabłu ogarek ...Nauka i postęp techniczny zawsze były i są sprzeczne z interesami kościoła, ale o tym wiemy my, ludzie otwarci na wiedzę, nie ciemny lud, niestety.
      P.S. Gdzież to Cię poniosło, Sarmato ? Piszesz przyzwoicie i układnie, nawet o sprawach drażliwych. A przecież czasem człowiek ... musi, bo inaczej się udusi (podaję za klasykiem) !!! :)))

      Usuń
    16. Anonimowy, a u nas np. Leszek Miller śpiewał razem ze związkowymi pasibrzuchami "A mury runą , runą, runą ..." I co z tego ? Od dawien dawna urzędnicy Pana Boga (obojętnie, którego ) i politycy ( obojętnie jacy - królowie, prezydenci, premierzy...) podają sobie do dziobków i spijają sobie z dziobków ten sam, słodki nektar... tym nektarem jest WŁADZA, którą, jeśli nie da rady sprawować samodzielnie, muszą się dzielić. Putin zdał sobie z tego sprawę, ot i wszystko.

      Usuń
    17. Begonijko !!! Ba... łaziłem sobie "samotrzeć" po lasach i zbierałem przepiękne grzybki. Kiedy tak człowiek zanurzy się w świątyni przyrody, łagodnieją nastroje i myśli niesforne ulatują. Natomiast cisną się do głowy przeróżne przepisy kulinarne. Już od dawna uczeni różnych prowenjencji doszli do wniosku,że "byt określa świadomość". Ja akurat zacząłem krasne rydze smażyć na maśle, co niekoniecznie świadczy,ze uwielbiam kolor czerwony,ale....coś jest na rzeczy. Te grzyby co się smażą na brunatno - nie dorównują krasnym rydzom. Nie znaczy to broń Boże, że nagle zmieniłem światopoglądy na te zbliżone do toruńskiej schizmy - uchowaj Boże, aby tak rzec.Cisną mi się na usta słowa uważane powszechnie za obelżywe kiedy wspomnę sobie "nominację" pana Ziobry dotycząca kandydata na premiera z jego ugrupowania, ale jednocześnie chytrze się uśmiecham - panprezes na pewno przebije- no bo jakże tak ulegać "zeru" - a może dwom.I jak tu egzaltować się polityką kiedy ona taka śmieszna. A propos grzybów - zdobyłem przepis na "leśmaka" - to taki hamburger,który w 1/3 zawiera grzyby a reszta to soczysta wołowina i nieco przypraw. Niebo w gębie !!! Miłego !!!!

      Usuń
    18. Begonijko !!! W uzupełnieniu do Twojego uzupełnienia dodam tylko,że całkiem niedawno przeczytałem sobie wspaniałą książkę Moniki Milewskiej pt. "Bogowie u władzy : od Aleksandra Wielkiego do Kim Dzong Ila. Antropologiczne studium mitów boskiej władzy". Tytuł nieco przydługi, ale treść - sama kwintesencja ( wyd.słowo/obraz terytoria. Gdańska 2012) W konotacji do tego dzieła Putin jawi się jako "biedna sierota" carskiego imperium. O kaczyżmie nawet nie wspominam - szkoda słów !!!!Przeczytać warto, bowiem autorka wywodzi,ze kurduple zawsze garnęli się do władzy bez względu na epoki historyczne. :-)))))))))))))))))))))

      Usuń
    19. Sarmato, poszukam, nabędę i przeczytam ! Co do kurdupli, to chyba kompleks niższości spać im po nocach nie daje, bo kombinują, jak tym wszystkim przebrzydłym osobnikom wzrostu normalnego pokazać "kto tu rządzi" ! Coś jest na rzeczy, bo trudno uwierzyć, że połączenie kurduplowatości z tyranią, znane z historii, to zwykły przypadek...

      Usuń
    20. Ruskijman in New Sącz !!!Chłopie - skąd się wyrwałeś ??? Z samego matecznika PiS-u - masz przerąbane, jak sąsiedzi doniosą gdzie trzeba.A co do Putina - widzisz on podpatzył polski Episkopat - jak dorwać się do władzy i za nic nie odpowiadać i w dodatku zgarniać olbrzymi szmal.

      Usuń
  16. w.i.e.s.i.e.k @op.pl16 września 2012 09:46

    Zaprawdę powiadam Wam iż słuszne to i zbawienne, postępowanie Biskupa wobec "zbuntowanego "księdza.
    Przecież ten buntownik od dwóch lat narusza podstawy wiary.NASZEJ BISKUPIEJ świętej wiary..
    Gdyby tak łobuz pieniądze zebrane od "parafian"przepijał,przegrywał w karciochy - z chrześcijańskim miłosierdziem byłoby mu to wybaczone.
    Gdyby ten łobuz na plebani hodował własne dzieci i "plebanijną żonę"zatrudnił "jako kościelnego - z chrześcijańskim miłosierdziem byłoby mu to wybaczone"/ a znam takie przypadki /
    Gdyby ten łobuz zrobił dziecko nieletniej parafiance -/jak wielu/ -z chrześcijańskim miłosierdziem byłoby mu to wybaczone.
    Gdyby ten łobuz molestował ministrantów lub uczniów w szkole i stawał przed sadem.Bronilibyśmy go do upadłego i -z chrześcijańskim miłosierdziem byłoby mu to wybaczone.
    Gdyby choć spowodował wypadek po pijanemu ze skutkiem śmiertelnym - z chrześcijańskim miłosierdziem byłoby mu to wybaczone.
    Ale uderzyć w podstawy wiary O łobuz jeden.A do tego zbuntował 1300 parafian.
    Jaki on przykład daje W wyciągniętym dresie na budowie ?.
    No jak to tak gdy my zalecamy aby "integracje parafian" prowadzić poprzez wzywanie z ambon kto i kiedy ma sprzątać kościół,kto i kiedy ma czynić porządki na plebaniach/młode dziewczęta i chłopcy,preferowani/ten łobuz robi nam schizmę.I to gdzie na jakim pograniczu u zbiegu 3 granic.Nie może być.
    Dwa lata wzywamy do opamiętania.I co I nic Dalej nam nie podsyła marności.Wprawdzie coś tam coś tam oddał z tych "marności"
    Ale odsetki, gdzie?
    Buntownikowi jak na razie podeślemy komisarza i skarbnika.Niech weźmie go za pysk a i kasę trzyma w reku.I przesyła i dosyła "jak było na początku teraz zawsze i na wieki wieków Amen"
    A ja myślę, iż tam powinno podesłać się jeszcze ,egzorcystę.Diabeł zagościł na plebani.Diabeł ubrał się w ornat i ogonem na mszę dzwoni.
    No jak to tak.Uderzać w podstawy wiary.Buntować parafian?
    Nie może być !!!
    Strach pomyśleć, jak za nim pójdą inni, co to dotychczas płaczą a płacą

    OdpowiedzUsuń
  17. "Strach pomyśleć, jak za nim pójdą inni, co to dotychczas płaczą a płacą" i tu W.i.e.s.i.u. jest ......diabeł pogrzebany :)

    zyczę wszystkim tu piszącym miłych niedzielnych spacerow
    Agniecha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agniecha - Funia !!! Ja tam nie spaceruje. A nuż spotkam kurdupla !!!! Po co mnie maja oskarżać o znieważenie!!!

      Usuń
    2. Miko, na Żoliborzu mieszkasz? ze pozwolę się spytac?

      Usuń
    3. Elizo - jesteś do tyłu - to teraz Żalibóż. A mieszkam - prawie o rzut kamieniem i widzę !!! To się w pale nie mieści - nawet Bieruta tak nie pilnowali. Czego ten Zbawca Narodu tak się panicznie boi ???

      Usuń
    4. Aaaaaaaaaaaaa, nie wiedzialam :)))))))))))) I nic nie piskniesz, ześ Warszawiak....w październiku jestem w Wwie 4 dni zapraszam Cię na dobre piwo, spotykamy sie zawsze w kilka osob na miły wieczor w JEFF'S na Polach Mokotowskich, jak masz ochotę to jestes mile widziany

      Usuń
    5. Elizo - tylko na miły Bóg - to tajemnica !!! Ta moja jest okropnie zazdrosna. Piwo by mi jeszcze wybaczyła, ale spotkanie z kobietą !!!!! W życiu !!!! I bitna jest, ale... niech tam, zaryzykuję !!! :-))))

      Usuń
    6. Ależ nie ma zadnych tajemnic, możesz przyjśc z żoną, mnie to nie przeszkadza. Przecież to nie jakaś randka ale spotkanie blogerow i komentatorow, raz nas jest 19 osob, a innym razem 7, najwazniejsze aby byl dobry humor i jak najmniej o polityce choć....tego nie da się ominąć kiedy przy stole siedzi Azrael i..ja :))) Daty Ci na blogu nie podam bo nie mam zamiaru tracić czasu na jakieś szumowiny pokroju warząchewki, ale jak cały pażdziernik będą pilnować PUBu to szef JEFFSa zrobi nam wieczor za friko :)))))))))

      Usuń
  18. Helmut_monachijski16 września 2012 10:08

    Ten swięty Hel kogoś strasznie mi przypomina :))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Helmut - mnie kużwa też. Głowię się od rana czy to głowa małego pana ino ten kot mi myśli rozprasza. Taki zabiedzony - czyżby mu skąpiono odpadków ze stołu pańskiego???

      Usuń
    2. Pytanie - czy ten "pan" ma stoł? nie ma konta, samochodu, zadnej laski tylko same Raszple kolo niego, nie ma przyjaciol, nie ma hulajnogi, pewno i stołu nie ma....biedna Fiona :)))

      Usuń
  19. Ludzie już tak mają, że jak nie potrafią sobie czegos wytłumaczyć, to odpowiadaja sobie, że zrządziła to jakaś siła wyższa. Jak czują, że znikąd nie ma ratunku w jakiejś biedzie, niekoniecznie materialnej, lecz np. chorobie, szukają pomocy u siły nadprzyrodzonej, wierząc, że jakaś jest. I tę ich wiarę wykorzystują spryciarze ujednolicając wiarę w jakiegoś ujednoliconego Boga, ujednolicają kult i tworzą do tego kapłanów, a ci zaś tworzą instytucję. I stworzyli m.in. kościół powszechny, z siecią biskupstw, dekanatów, parafii oraz systemem łożenia na ich utrzymanie.
    Temu towarzyszy system edukacji owieczek, którym wmawia się, że można być dobrym tylko dzięki wierze w tego, a nie innego boga, i że trzeba przechodzić te różne sakramenty, chodzić regularnie do kościoła, gdzie podczas nabożeństwa jest taki wazny moment, kiedy ksiądz lub kościelny chodzi z tacą. O innych datkach okolicznościowych nie wspomnę. Stąd m.in. upieranie się przy religii w szkole, bo mało, że katecheta zarobi, to wyedukuje sobie przyszłych płatników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, prymityw z Warząchewki wrócił już z kościoła !!! :))))

      Usuń
    2. Nienawistny prymityw nie zasługuje na żadną polemikę. Więc daruję ją sobie licząc raczej na gest Gospodyni

      Usuń
    3. Hej Ignacy - ile dali ci z tacy abyś napisał ten bzdet. Prawda zawsze w oczy kole - ty matole !!!!

      Usuń
    4. Może i tekst rzeczywiście nienawistny ale końcówka o adopcji kotka jak najbardziej prawdziwa. I do tej pory się zastanawiam czym był ten ruch dla ludzi popierających aborcję i gardzących innymi.

      Usuń
    5. Ignacy - nie pyskuj !!!

      Usuń
    6. Miko jaki tam ignacy, to palant z warząchewki, jeszcze nikt mu warząchwią nie przysolil to się rzuca, skunks

      Usuń
    7. Luhelaku, są narody, w których od lat kobiety mają prawo do aborcji (Polki tam wyjeżdżają nie mając doń prawa w Polsce) i w których kocha się zwierzęta.
      Idąc tokiem rozumowania Lubelaka (wiem, wiem, z rozumowaniem niewiele ma to wspólnego) można wyrazić zdziwienie, że ludzie mając auta robią sobie piesze wycieczki. Lub też, że Lubelak ma głowę do myślenia, a używa jej tylko do noszenia czapki.

      Usuń
    8. Stefan 16 września 2012 19:57
      Twierdzisz iż można robić wszystko tylko dlatego że się tak chce i pozwala na to prawo?
      Cóż można tak powiedzieć jako że każdy ma jakieś tam normy moralne. Pytaniem jest jakie są to normy?

      Usuń
  20. Tyle warta ta religia. Co czarna zaraza ma wspólnego z Bogiem.

    OdpowiedzUsuń
  21. w.i.e.s.i.e.k @op.pl16 września 2012 17:03

    Ile razy napiszesz prawdę o nieprawościach tzw urzędników pana B to ci napisze taki
    Ignacy L.16 września 2012 14:41
    @Stefan nie wiem,czy masz rację-Twoja sprawa.Nie utożsamiasz się z KK.Chociaż nie wiem jak będziesz się starał to nie obrzydzisz wiary
    prawdziwemu katolikowi,prawdziwemu Polakowi!
    To jest umiejętne "odwracanie kota ogonem" Obrzydzanie WIARY.
    I ani słowa ze "obrzydzają wiarę" słowem i czynem ci co maja ja głosić.
    I ani słowa iz oni sami staja się zaprzeczeniem tego co głoszą
    Chcesz przykładów Bo są tego setki.
    We własnej obronie obronie własnych tłustych tyłków potraficie przedstawić nawet fax jak to "niebo czuje się obrażone" Jak to wasze uczucia są obrażane.
    A obrazy na ziemi i niebie pokazywać się będą a figury płakać krwawymi łzami,tak czuja się obrażone.
    I zważ "łaskawco" iż w wypowiedzi Elizy nie ma nic na temat "wiary religii"
    Jest tylko o sekowaniu księdza,który się zbiesił wraz z parafianami i "zapomniał" przesyłać część zbieranego haraczu do swych zwierzchników.
    A ci oczywiście zamiast "dług?" mu umorzyć,albo dodatkowo zasilić ze swojej "centralnej kasy"/wszak on ratuje kościół przed ruina/ występują z apelem do "parafian" aby mu pomogli.spłacać zaległy haracz...to wtedy przestana się gniewać.Bo "oto słowo Boze?
    "Ja z jednej strony rozumiem tych ludzi, którzy bronią swego proboszcza, ale z drugiej - nie rozumiem. Przecież zamiast protestować, mogliby mu pomóc. Jakoś ogarnąć kancelarię. Powypełniać te biurokratyczne kwestie. A tak przez rok jego karencji nic nie zostało tam zrobione. Nie została podjęta próba naprawy.
    No może część płatności została uregulowana... Ale to wszystko..."
    I wszystko jasne dajecie na swój własny kościół by wam się na łeb nie zawalił/a jak się zawalił to wam nie damy odszkodowania jak w Dalikowie poszkodowanej/ to jeszcze dajcie więcej.
    Aby wilk był syty i owca cała.
    Takie to walki z ...religią wiarą.I takie to rozumowanie "prawdziwego Polaka"
    Naiwny jesteś czy głupi?
    Raczej jesteś, beneficjentem tego mafijnego układu
    Bo nam się należy bo my som Biskupy w Kuriach... wasza mać




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesiek - kujwa wasza mać - ma być!!! Coś taki delikatny i oszczędny w słowach. ONI se folgują a ty tak delikatnie !!!

      Usuń
  22. W.I.E.S.I.E.K :)

    Nic się im nie należy! Niby z jakiej racji? Z jakiej racji mają być uprzywilejowanymi? Czy to jacyś " nadludzie" ? Specjalny gatunek - wymagający darmowego luksusu, za " nicnierobienie " ?
    Ogłupienie postępuje... Dziś nie do pomyślenia, aby jakakolwiek telwewizja wyświetliła film stawiający ich - w negatywnym świetle. Kilka lat temu - jeszcze - takie filmy można było " wyłapać " w polskich mediach. Dziś - nie uświadczysz....
    Kilka lat temu telewizja komercyjna pokazała film o całkowicie ubezwłasnowolnionym "wiarą" i okradzionym przez koscielnych...
    Zamożny emeryt przekazał kościołowi cały swój majątek. Sprzedał willę, kupił mieszkanko w bloku. Nadwyżkę w kwocie ok : jednego miliona przekazał koscielnym... Z zatrzeżeniem:
    Jeśli zachoruje i będzie potrzeba pokryć wydatki z chorobą związane - uczyni to kościół! Zachorował, dziś pewnie już nie żyje. Po wielu monitach kościelni odpowiedzieli:
    " Kościół nie jest od finansowania opieki zdrowotnej i rozdawania pieniędzy "...
    Pod rozwagę szaleńcom, którzy tak " gładko " - w imię hipotetycznego zbawienia i kosztem wyżywienia, i pokrywania kosztów swojego leczenia - dają łobuzom kasę:)
    Jeden wierzy w " cudowne rozmnożenie pieniędzy " i zasila " Amber Gold ".
    Drugi też " wierzy " w wieczny chór aniołów i w setkę dziewic , po swojej śmierci i taż : buli....
    Osobiście: bardziej żal mi tych pierwszych, inwestujących ostatnie grosiwo w cudowne biznesy:) Był rok, czy dwa, że złoto faktycznie niebotycznie poszło w górę. Można było pomnożyć swój stan posiadania. Kupując kruszec samodzielnie! Nie wierząc pośrednikowi. I sprzeddając je - równie prosto i bezpośrednio. Po roku, na przykład.
    Ale.... wiara w " pośrednika " w drodze do przyszłego i domniemanego życia " the day after " - to już objaw kompletnego ogłupienia.
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stasiu - przyznaj się - zainwestowałeś w Amber Gold. Nic sie nie stałooooo, będą następni naiwniacy !!!!

      Usuń
    2. Nie trafiłeś Roman. Nie zainwestowałem. W " kosciół " - też NIE!!!
      Stanisław

      Usuń
    3. Takich Szaber Gold będzie wiecej to nie ostatni, mafia nie śpi, a raczej śpi spoko, zaden prokurador czy CBŚ ich nie ruszy, rąsia w rąsie:))))

      Usuń
    4. Stanisławie - waham się - a gdyby z tymi dziewicami w raju to była prawda !!!!???? Kurdebelans - komu wierzyć.

      Usuń
    5. Stasiu - to i chwała Bogu,że Bogu dzięki, bo gdyby tak nie daj Boże, to niech to ręka boska broni !!!! :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    6. Ignac - bacz abyś nie skończył jak św. Ignac.

      Usuń
    7. Miko - tyż prowda !!!!

      Usuń
    8. Ignac - ty to taki zwykły domorosły Ignac, czy może Ignacy Loyola - hę ???

      Usuń
    9. Cóż, biedny człowieczku, żyj dalej w lewackiej ciemnocie :)

      Usuń
    10. Solówa, a co ma wiara do lewacczyzny, czyli poglądu politycznego? ze śmiem zapytać?

      Usuń
    11. Lewizna to nie tylko pogląd polityczny, to też sprawa ideologii. Wielu lewusów jest "wojującymi ateistami". A przecież nie powinni nimi być, jesli interesuje ich tylko "pogląd polityczny". Popatrz na palikociarnię co czyni.

      Usuń
    12. Palikot nie zabrania wam oddawac poklony waszym bożkom, więc odpieprzcie się od reszty. Jestem ateistą i mam zamiar żyć w "mojej ciemnocie", przeszkadza ci to?

      Usuń
    13. Roman:)

      Gdyby się okazało, że: " gdyby tak nie daj boże - to niech ręka boska broni " - będę się bronił sam:)
      Na swój użytek i rachunek:) Myślę, że mam tyle argumentów, żeby być krytycznym wobec koscioła, że dobry/?/ bóg mnie zrozumie:) Jeśli jest dobry ... Jak mógłbym Go obrażać swoiim biernym uczastnictwem w kościele? A zmieniać... nie mam takiej siły przebicia:) Na ciemnotę i zaślepienie - trudna rada! :))
      Stanisław

      Usuń
    14. Dobrze, że nie chodzę do kościoła, bo mógłbym tam natknąć się na "miłującego" bliźnich solo. Nie potrafiącego pojąć, że nikt mu tam chodzić nie zabrania, i że on nie ma prawa innych tam zaganiać. I że inni mają prawo nie wierzyć w jakiegoś Boga, który jest żądny pokłonów, modlitw, za byle co karze, mści się, a nagrodę tylko obiecuje - po śmierci.
      Swoją drogą kryptonim "solo" jest wielce wymowny. Kto chciałby z nienawistnikiem przystawać?

      Usuń
    15. Rycho:)

      Jestem zdecydowanym ateistą. W znaczeniu antykościelnym! Do niczego nie jest mi potrzebny taki " pośrednik " - naciągacz i oszust! To mafia, której nigdy nie zaakceptuję.
      Co do ewentualnego " ciągu dalszego " - po naszej śmierci... Byt pozaziemski/ jeśli jest / raczej utożsamiam z: ewentualną siłą naszych mózgów, które - być może - tworzą " eteryczne byty " - po naszym " zejściu ":)
      Religie - to sprytny wynalazek ułomnych ludzi, chcących zdobyć władzę, bogactwo, splendor i ziemskie uznanie:) Nic innego - tylko to właśnie:)Stanisław

      Usuń
    16. Widzisz Stanislawie, oni sa wierni powiedzeniu - "Dobry pasterz powinien swoje owieczki prowadzić, ale powinien je również strzyc".

      Usuń
    17. Liwia B.!!! Noooo.... ale sobie drzystnęłaś. Pewnie posiliłaś się chlebem pańskim ????!!!!

      Usuń
    18. Prestidigitator !!!Kto wierzy w dziada sam dziadem zostaje. Prezydent tysiąclecia powiedział : spieprzaj dziadu !!!!!

      Usuń
    19. Krasnal - a ty stale z tymi jajami. Masz jakiś kompleks - wykastrowano cię. Umysłowo na pewno !!!

      Usuń
    20. Historia bywa czasami złośliwa - Solo. Kanalizację w Warszawie zbudował rodowity Rosjanin - Sokratates (Sokrat) Starynkiewicz - prezydent Warszawy.Panowie szlachta gorąco przeciw temu protestowali oraz pisali odezwy,że "...kanalizacja miasta Warszawy jest narzędziem judaizmu i szarlatanerii w celu zniszczenia rolnictwa polskiego oraz wytępienia ludności słowiańskiej nad Wisłą (autentyczne )!!!!!. Kanały się przydały także w czasie Powstania, unurzani po pachy - uciekali patrioci. Wiem,że to brzmi okrutnie. ale prawda jest zawsze prawdą, o której warto czasami przypomnieć. Nim coś skrobniesz - poznaj historie swojego narodu !!!

      Usuń
    21. Miko - masz rację !!!! Wredny ten Rosjanin zbudował także tramwaje warszawskie i pobudował ulice Warszawy w takim kształcie w jakim są one do dzisiaj. Kiedy Starynkiewicz odchodził ze stanowiska prezydenta -warszawiacy stawiali mu tablice pamiątkowe i nazywali jego imieniem place i ulice - Warszawy właśnie.Ten rosyjski generał kochał Polaków i wielokrotnie stawał w ich obronie.Pobudował też wodociągi i oświetlił ulice - odtąd Warszawę nazywano "Paryżem wschodniej Europy". No cóż - prawda jest tylko prawdą.

      Usuń
    22. Miko - no niech mnie dunder świśnie. To prezes ma "wygódkę" podłączona do ruskiej kanalizacji. Jak to przeczyta to będzie "za potrzebą" na żerdkę chadzał !!!!

      Usuń
  23. Helmut_monachijski16 września 2012 19:22

    Tak w końcu juz nie wiem czy to w obronie wiary czy kasy protestują ci parafianie?

    OdpowiedzUsuń
  24. Solo !!! Gdyby nie lewica, dalej chodził byś w lipowych łapciach i klękał przed plebanem !!!!!Masz to w genach !!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Teofil, ignacy l., krasnal, prestidigitator, lubelak l., livia b. - to to samo bydlę! Chory człowieczek, obawiający się, że czytając nasze komentarze - wali mu się cały jego katolski światek. Pojmowany tak prosto i prymitywnie:) Z " metropolii" p.t.: Warząchewka Polska!
    Poza tym ta mała gnida ma zdecydowne fobie seksualne, które , i tu - wylewa:) Koniecznie musi udać się do seksuologa:) Najpierw - do medyka od głowy!
    Niestety - takich jak on, mamy wielu. Boją się, że " zaszczepimy im " zwątpienie " i potrzebę zadawania pytań - których się poprostu - boją:)
    Bo dla nich - świat jest prosty i nieskomplikowany jak: wpojone w łeb dogmaty plebanów:)
    Dobrej Nocy
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.