czwartek, 7 czerwca 2012

PODATEK KASTRALNY (w słowie kastralny nie ma błędu)




Posłowie PiS zarzucili wczoraj rządowi, że po cichu chce wprowadzić nowy podatek od wartości nieruchomości, tzw.katastralny. I choć resort zapewnia, że nie przewiduje nowego podatku, PiS już wyliczył, że przyjęcie 1-proc. stawki podatku katastralnego spowoduje w przypadku mieszkania o wartości 300 tys. zł (za które obecnie podatek wynosi rocznie od 100 do 200 zł) wzrost podatku do 3 tys. zł.Tylko nie widzę gdzie jest problem? Jak sie ma kasę na mieszkanie za 300 tys. to znajdzie się i 3 ty. na zapłacenie podatku. Proste jak budowa cepa.

PiS znów straszy, a gawiedź daje się nabierać! Ludzie nauczcie się obserwować i słuchać, PiSczki kłamią na okrągło. Od 22 lat straszą ruiną, niewolnictwem, kondominium, holokaustem narodu itd. Ostatnie 2 miesiące straszyli brakiem stadionów i dróg, a główny kłamca urządził w Konotopie konferencję na tle góry piachu i szczerząc szczerbate zęby bezczelnie kłamał, że nic nie zrobiono. Tego samego dnia wieczorem Budimex oświadczył, że zakończył budowę węzła Konotopa! A może już czas uruchomić "dziadka z Wermachtu"? Dalej będziecie się nabierać na sztuczną mgłę?
 

Podatek katastralny jest oczywisty i potrzebny. Ktoś musi przecież płacić podatki jeżeli samorząd ma coś finansować, a państwo funkcjonowac. I lepiej niech robią to w większym stopniu bogatsi. Kwestią jest tylko ustawienie stawek, aby biedniejsi płacili podobnie. Bogatsi mogą i powinni więcej. Te pieniądze samorządom przydadzą się na drogi, przedszkola itd. Niech nareszcie wolny rynek zrobi z tym porządek i rozwiąże pseudo-komunistyczne spółdzielnie i posprzedaje mieszkania po Gierku i Gomułce. Podatek od nieruchomości w obecnej formie jest skrajnym przejawem dyskryminacji biedniejszych osób, a wspieraniem bogatych. Bo na przykład jeżeli ktoś za 60m2 ze szczurami w prezencie na przedmieściach Warszawy i płaci tyle samo co inny za 60 m2 w apartamentowcu w centrum Warszawy, to gdzie sens, gdzie logika?

PiS już zapomniał, jak to niedawno gębowali na jednej z konferencji, że chcą obłożyć podatkami bogatych, a tu nagle bogaci nie powinni więcej płacić od biednych. Czy ktoś ma skromny dom za 100 tys., czy pałac za kilka milionów ma płacić to samo. Może za droga ta willa Kaczyńskiego na Żoliborzu? Kiedy w zeszłym tygodniu, w Warszawie, rozmawiałam ze znajomymi na ten temat, jeden z nich powiedział tak "no to muszę zacząć obijać tynki ze ścian, zamurować łazienkę i zrobić wychodek na zewnątrz, pozbyć się ciepłej wody, gazu, wtedy wartość mieszkania spadnie to i podatek mniejszy zapłacę. I ciekawe ile mniej od wartości tego katastralnego weźmie pan od wyceny mieszkań, by podatek mniejszy płacić. A może wtedy mieszkania nagle potanieją, by nie płacić tyle tego podatku".

Na takim właśnie myśleniu opiera się pozycja PiS: stanowi zlew dla  nieudaczników, leni i frustratów. Wynajdują to co się nie udało, a tu wręcz coś co się jeszcze nie stało, ale może....! PiS to destruktywna, antypolska banda, a więc kto im wierzy niech na nich głosuje. Jak do władzy dojdzie ta grupa wyznaniowa to Polacy zostaną odciążeni, podatki przejdą do historii, a budżet państwa będzie z własnych pieniędzy utrzymywał szkolnictwo, lecznictwo itp. Pozostaje tylko jeden, jedyny, maleńki dylemat - skąd w budżecie będą pieniądze? Kiedyś prezes Absmak stwierdził, że pieniądze należy drukować w takiej ilości w jakiej jest na nie zapotrzebowanie. Może to jest właśnie rozwiązanie problemu? 


Myślę, że gdyby Rostowski na posłów i senatorów PiS nałożył podatek od głupoty, deficyt budżetu zostałby zlikwidowany, a wręcz mielibyśmy nadwyżkę budżetową. A na prezesa Absmaka powinni nałożyć dodatkowy podatek KASTRALNY i dodatkowo jeszcze za wygląd .... Muszę napisać do Ministerstwa Finansów.



PROMUJ NOTKĘ


183 komentarze:

  1. Oj, się im marzy komunizm z państwem wyznaniowym i tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mysz - zdaje mi się,ze nie kojarzysz co to jest podatek katastralny i komunizm. Wprawdzie i to i tamto rozpoczyna się na literę "k" ale ma się jak pięść do nosa. Pochrupaj sobie serka i marsz do norki !!!

      Usuń
    2. Olo, o ile dobrze zrozumialam Myszke, to pisze o PiSie.......

      Usuń
  2. Elizo !!! Projekty ustawy o podatku katastralnym leżą w lodówkach sejmowych od kilkunastu lat. Nikt do tej pory nie miał odwagi ruszyć tego tematu. Wprowadzenie tego podatku nie jest rzeczą prostą. Należało by najpierw dokonać wyceny CAŁEGO MAJĄTKU NARODOWEGO w nieruchomościach gruntowych i budynkowych i to nie wyceny w hektarach i metrach kwadratowych i ich ilości tylko wartości pieniężnej każdego hektara powierzchni gruntu oraz każdego metra kwadratowego powierzchni mieszkania lub powierzchni pomieszczenia biurowego lub produkcyjnego. Hektar hektarowi nie jest równy bo jeden moze być położony na piaskach lub mokradłach a inny na I-szej klasie gruntów rolnych na czarnoziemie.Analogicznie jest z wartością metra kwadratowego powierzchni budynkowej. I teraz jest pytanie - kto i w jakim czasie ma to zrobić ???? Potrzebna jest armia rzeczoznawców majątkowych. Nie mogą to być urzędnicy skarbowi - bo tak nadymają wartość ocenianej nieruchomości,ze mózg ci zesztywnieje.Innymi słowy - najpierw musiała by powstać administracja katastralna w kraju - niezależna od struktur fiskalnych państwa. Certyfikat wartości majątkowej danej nieruchomości stanowił by dopiero podstawę do naliczenia podatku katastralnego dla urzędów skarbowych. A ile przy tym będzie skarg i procesów na niewłaściwą wycenę, ile będzie korupcji i walki o zaniżanie wartości majątku.Problem jest i nie jest to problem prosty ale bardzo złożony. Dlatego WARA POLITYCE od tego. Wymieniłem tu ad hoc pierwsze problemy związane z wprowadzeniem podatku katastralnego. Per saldo jestem za- ale nie na chybcika i byle jak. Aby zasilić budżet należało by zacząć od wprowadzenia tego podatku w nieruchomościach budynkowych i gruntowych stanowiących własność przedsiębiorstw i poćwiczyć na nich. Ludzi z ich biedą należało by zostawić na sam koniec - jak już cała ta machina zacznie funkcjonować i sprawdzi się w praktyce.I bardzo proszę nie obrażaj spółdzielczości mieszkaniowej. Powstała ona jeszcze w Polsce przedwojennej i dopóki rożne Bielany z PiS-u nie zaczęły mieszać w ustawach spółdzielczych - miała się ona jako tako dobrze. Wybudowała w Polsce prawie 5 milionów mieszkań i dba o te zasoby. Klęską są slamsy w przedwojennych kamienicach administrowanych przez samorządy. Tego nikt nie remontuje a ludzie tam mieszkający to największa biedota w kraju.Nałożenie na nich podatku katastralnego niczego nie zmieni,bo nie będzie ich stać na zapłacenie tego podatku tak jak ich nie stać na zapłacenie czynszu obecnie. A czynsze w "wolnej" Polsce wzrosły ponad dziesięciokrotnie. Pieniądze przeputano na budowę luksusów dla administracji samorządowej i niebotyczne pensje dla prezydentów i całej tej dętej administracji. Na remonty budynków jak zwykle zabrakło. I tak się koło zamyka - mądry Polak po szkodzie !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiktor, ja to wszystko wiem, jednak taki podatek powinien byc wprowadzony, ale..........w Polsce nie ma instrumentow, żadnych, aby go sprawiedliwie wprowadzic, bo musieliby na stan aktualny robić wyceny w oparciu o stan rzeczywisty i aktualne, rynkowe ceny. JEST TO NIEMOŻLIWE, bO polskie miasta poza planami miejscowymi nie mają ŻADNYCH instrumentów do regulacji rynku jak - rewitalizacja, rewitalizacja socjalna, regulowanie struktur obszarów handlu, sterowanie mieszkalnictwem, dla sprzedaży własności komunalnej prywatnym inwestorom, która przebiega w większości państw Unii według specyficznych reguł, a nie, jak u nas, na zasadzie przetargowej. W Belgii jak i wprawie każdym europejskim państwie istnieje ministerstwo rozwoju miast, obejmujące problemy mieszkalnictwa i budownictwa. Maja one za zadanie tak ożywić rynek nieruchomości, aby jednocześnie ochronić mieszkańców przed nagłą zwyżką czynszów, aby powstrzymać spekulantów. Wprowadzenie tego podatku teraz bez tych wszystkich instrumentow doprowadziloby do katastrofy socjalnej i jestem przekonana że rząd jest tego świadomy.

      Milego dnia

      Usuń
    2. Elizo - no to zaczynamy się rozumieć. A tym co pierniczy Kaczor i jego ekipa nie przejmuj się. Musi kłapać dziobem na jakiś temat - aby ludzie nie zapomnieli,że jeszcze gdzieś tam wegetuje na marginesie polityki. Pozdrawiam !!

      Usuń
    3. Wiktor08:15
      Klęską są slamsy w przedwojennych kamienicach administrowanych przez samorządy. Tego nikt nie remontuje a ludzie tam mieszkający to największa biedota w kraju.Nałożenie na nich podatku katastralnego niczego nie zmieni,bo nie będzie ich stać na zapłacenie tego podatku tak jak ich nie stać na zapłacenie czynszu obecnie. A czynsze w "wolnej" Polsce wzrosły ponad dziesięciokrotnie.
      -------------

      Wiktorze, jezeli, piszę JEZELI wprowadzonoby taki podatek to od nieruchomości wlasnej, a nie od mieszkań socjalnych.

      Usuń
    4. A o "wspólnotach mieszkaniowych" zapomniałaś ? Przecież tysiące mieszkań w "kamienicach komunalnych" sprzedano ich biednym lokatorom aby na nich zwalić obowiązek wykonywania remontów i ich REWITALIZACJI. Stare kamienice są często chronione przepisami o ochronie zabytków co jeszcze bardziej podraża koszty ich remontów i przywrócenia do dawnej jakości. To jest błędne koło. A mieszkania "socjalne" to najczęściej absolutne rudery grożące zawaleniem. TAM POWINIEN BYĆ URZĘDOWY ZAKAZ ZAKWATEROWANIA KOGOKOLWIEK - grozi śmiercią.

      Usuń
  3. Elizo, juz zniszczyliscie biednych a teraz chcecie oslabic bogatych. Platforma juz nigdy nie wygra wyborow. Cale spoleczenstwo bedziecie mieli przeciwko sobie. To bedzie katastrofa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adam - nie pleć !!!

      Usuń
    2. Adam - może konkretniej - KTO ZNISZCZYŁ biednych i kiedy ??? Chcieliśta kapitalizmu no to go macie w całej krasie. No to mordeczkę w kubeł i radyjka słuchać !!! Niech ci Duda wyjaśni przy pomocy drąga o co tu biega !!!!

      Usuń
    3. Adam ja nie jestem w rządzie ze piszesz "chcecie", czytaj uwaznie zanim zaczniesz się pienić.

      Usuń
    4. Anonimowy 10.45 - wszystko jasne, taka wielka dupa jak twoja - pomieści wszystko. Nie nadymaj się - dostaniesz skrętu kiszek.

      Usuń
    5. Ty Olo jesteś słaby merytorycznie a obrażasz użytkowników portalu.
      Stanley

      Usuń
    6. Adam,naczytałeś się powieści typu"political fiction"i stąd Twe wypowiedzi.A ja krótko.. Załóżmy,że Absmak wybory kiedyś tam wygra..no załóżmy..I CO DALEJ? Zdolność koalicyjna=0.Zgadza się? Absmak tylko z ooooooojcem Rydzykiem zdolny jest do rzundzynia. Podobni są zresztą do siebie jak dwie krople wódki.Amen.

      Usuń
  4. Mam wątpliwości Elizo.
    1)Gminy się wzbogacą":
    nie ma gwarancji, że gdy staną się zasobniejsze to Państwo nie zmniejszy im subwencji. Pozostanie po staremu. Co Państwo zrobi z nadwyżką? Jak znam życie to pójdzie na tworzenie kolejnej armii urzędników
    2)Jeśli kogoś stać na dom za 300.000 to stać go na podatek
    Mnóstwo domów powstało za długoletnie kredyty.Wzięte przez młodych ludzi mających dzieci a ich utrzymanie nie jest tanie bo polityka prorodzinna jest mułowata.Do raty dojdzie poważna opłata roczna
    3)Mamy za mało informacji. Nie wiemy czy będzie wprowadzony od 100% wartości nieruchomości czy od jakiejś jego części.
    4) co ze starszymi ludźmi, którzy swoje domy budowali kosztem ogromnych wyrzeczeń i zdrowia, bez pomocy państwa? Mają sporo warte domy bo latami żmudnie je modernizowali i remontowali.
    Przeszli na emeryturę, dochody drastycznie zmalały. Czy wytrzymają takie obciążenie?
    Wątpię.
    Co z ludźmi, którzy wykupili swoje mieszkania za 3,5,10% wartości z zamysłem, że pozostaną w nich do śmierci, inwestowali każdy grosz aby mieszkać w przyzwoitych warunkach?
    5)wiem, że w krajach Unii podatek jest wprowadzony ale należy pamiętać o tym, że sytuacja materialna naszego społeczeństwa nie jest porównywalna do tej w krajach Unii i jeszcze długo nie będzie.
    6)Są liczne przypadki ludzi starszych mieszkających w ruderach a płacących tyle co płacą mieszkający w apartamentach:
    tak są takie przypadki ale wystarczy by te nory znajdowały się w atrakcyjnych miejscach i wtedy ich wartość rynkowa jest spora w przeciwieństwie do dochodów mieszkańców.
    Mówi się o zwiększeniu dostępności uwolnionych mieszkań. Pewnie tak ale co z ludźmi,którzy będą zmuszeni pozbyć się mieszkania?
    Wartość nieruchomości ma sens w momencie jej sprzedaży.W każdym innym jest tylko wartością na papierze. Pomijając kilkusetmetrowe nieruchomości to dla większości społeczeństwa dach nad głową jest zaspokojeniem jego podstawowych potrzeb.
    Wprowadzenie podatku katastralnego ma plusy i minusy ale za mało mamy wiedzy jak miałoby to wyglądać.Pozdrawiam Elizo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Hanno proszę sie nie martwić - TEN PODATEK NIE WEJDZIE!!! Jest zbyt duży opór społeczny. Państwo poprzez urzędy miejskie też jest właścicielem wielu lokali (między innymi komunalnych) więc de facto taki podatek musiałyby płacić gminy, koszty mogłyby być przeniesione na najemcę jak to robi cały sektor prywatny. Kolejną wrażliwą kwestią to opodatkowanie budowli sakralnych - zwolnienie Kościoła z takiego podatku spotka się z dużym oporem społecznym, podobnie jak sama próba opodatkowania.
      Osobiście jestem przekonany ze ten podatek powinien być wprowadzony conajmniej 10 lat temu, bo podatek od nieruchomości PRZECIEZ JUZ ISTNIEJE i w obecnej formie jest przejawem dyskryminacji biedniejszych osób, a wspieraniem bogatych. To może i w PIT wprowadźmy skalę regresywną a nie progresyną skoro mamy promować przedsiębiorczych? Uważam ze same wyceny przeprowadzane w oparciu o stan rzeczywisty i aktualne, rynkowe ceny, będzie sprawiedliwszy.
      Pozdrawiam - Jan

      Usuń
    2. Janie - masz rację w 100% . Sukienkowi w życiu nie zgodzą się na płacenie podatku katastralnego - bo niby dlaczego mieli by być zwolnieni od jego płacenia gdyby taki podatek wprowadzono. Na zachodzie Europy płacą jak za zboże.Taki Rydzyk splajtował by po pierwszym roku obowiązywania tego podatku bo "marności" ma od cholery a podatków unika jak diabeł święconej wody. A wyobrażasz sobie podatek od 65 tysięcy hektarów gruntów rolnych, które są we władaniu sukienkowych !!!!!!!Kapliczkami tego nie da się obstawić i nie da się tego nazwać "ziemią świętą".Ale tu nie chodzi tylko o KrK - Polska jeszcze nie dojrzała do podatku katastralnego ze względu na biedę społeczeństwa. Jeżeli go wprowadzić to tylko wobec przedsiębiorstw,marketów handlowych i Kościoła. To i tak będą miliardy złotych dla budżetu.

      Usuń
    3. anonimowy 10.45 !!! Czy zaraz po procesji musisz być nawalony ???

      Usuń
  5. Stanley Kansas !!! Co ty tam wiesz Stanleyu Kansas o Polsce. Jak byś się nazywał Stanisław Kowalski to byśmy pogadali. Wygoń krowy na prerię, łyknij whiskas z kukurydzy i przestań pieprzyć !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co - blada twarz czytać nie "umi" - kto to się podpisał jako Stanley z Kansas ??

      Usuń
    2. Wiem juz co myśleć o tym blogu , przejechałem 208 mil , mojego postu o przepłaconych inwestycjach już nie ma, jest wartownik WINNETOU od krów, Gościu w 1995 zaczynałem w Kansas od firmy 1 osobowej, dzisiaj mam akcje w Ojczyźnie/Polsce za grube euro i doskonale wiem co tam sie wyprawia. A mój nick jak to nick a twój taki dlaczego? w rezerwacie pracujesz czy westerny lubisz?
      Stanley bez Kansas

      Usuń
    3. Stanley ty tyrasz dla yankes ja dla angoli eeeeh, a gdzie w kansas naginałeś bo byłem w tym stanie calutki rok w 2003 :))) pozdro ,
      wimbledon

      Usuń
    4. Old Shatterhand7 czerwca 2012 14:48

      Stanley - mój nick jak twój nick -nadymany. Sadzisz tu kartofle i chcesz aby cie poważnie traktować. Jak masz taki gruby portfel z akcjami w euro i to w dodatku zarobionymi w Polsce i w polskiej firmie to czego gębujesz. Czego nie dorabiasz się tam w Kansas - USA w"dullarach".Może właśnie twoja firma wydoiła w Polsce kapitał na "przepłaconych" inwestycjach - stąd znasz temat.Nikt w Polsce nie zawiera umów inwestycyjnych na gębę tylko w oparciu obowiązujące przepisy i kosztorysy inwestycyjne. Od czterech lat w wyniku waszej amerykańskiej polityki globalnej wszystko na świecie drożeje,to byłby cud aby w Polsce taniało. Zresztą popatrz na gospodarkę w Kansas-USA ,to u was zaczął się światowy kryzys gospodarczy,którym zaraziliście także Europę. Zapytaj Obamy ile wydrukował pustych inflacyjnych dolarów aby pozatykać dziury w interesie. Chiny was wyleczą z megalomanii jak wam tą kupę obligacji i dolarów każą zapłacić w realnym pieniądzu.I na koniec powiedz no "mister biznesman" jak to się zdarzyło,że trafiłeś tu na blog u Elizy,gdzie skromni i zwyczajni ludzie dyskutują o swoich problemach. Dlaczego nie kopcisz cygara w jakimś Biznes Center Clubie albo w Mariott Night Club , popijając Tennesee Whiskey albo inne paskudztwo.Słoma ci z łapci wyłazi panie "biznesman" i rżniesz tu przygłupa. Już tu tacy próbowali imponować !!!

      Usuń
    5. Te "biznesman" a gdzie to przejechałeś te 208 mil w Polsce nowymi autostradami czy tam u ciebie w Kansas. A może przygalopowałeś na mustangu prosto z prerii. Wal się !!!

      Usuń
    6. Mundrale trollowi !!! Zmieniam nicki tak jak wy. Najpierw był Winnetou,potem Old Schaterhand i na koniec zachowałem sobie Old Firehand - aby trzymać się już fikcyjnych "bohaterów" jednej powieści. Takie same "prawdziwe" jak i wasze. Mr Stanley z Kansas pisał tak zajmująco jak to zrobił biznes w Old Polish Country, że aż szczypie. Aż tacy naiwni to my nie jesteśmy. Każdy z was myśli,że jak porobi na zmywaku za granicą kilka miesięcy i potrafi powiedzieć z nadwiślańskim akcentem dwa słowa po angielsku - to wszyscy rozdziawią gęby z zachwytu. Naucz się jeden z drugim najpierw poprawnie pisać po polsku.Cuchnie od was głupota na odległość matołki.

      Usuń
    7. Ol Firehand16:25

      Cuchnie od was głupota na odległość matołki.
      -----------

      Nie mr.Firehand, nie z daleka to taki polski Kansas kolo Torunia, Warząchewka Polska sie zwie :)))))))))))))) w tej pipidówie jeżdza na mułach....

      Usuń
  6. Heinrich Weinert7 czerwca 2012 10:53

    A mnie tez chcecie wykastrowac, A za co. Co ja wam zrobilem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazywasz się Kaczyński??? To po co podpisujesz się Heinrich Weinert?? widac od razu ze nawet nie przeczytaleś po lebkach notki a wszedles tu aby trolować, nie masz nic do powiedzenia?? OK, nie pisz nic.

      Usuń
    2. Bolesław Chrobry7 czerwca 2012 11:00

      Heinrich - ja, naturlich !!! Przede wszystkim kastrować trzeba różnych "Heinrichów","Johannów Tchomaschewskich", "Helmutów aus Berlin" i innej swołoczy, która się pleni na blogach i w mediach publicznych.

      Usuń
    3. "Herinrich" wsioku jeden - we wsi nazywają cię "gupi Henio" - tobie już dawno wykastrowano to co masz pod mycką !!!

      Usuń
    4. nu nu geniuchna 10-ego daaawaj bo ruskie obok będą nu , kosy i berety na sztooorc nu geniuch, ej co jest?
      m_16

      Usuń
  7. Jednego tylko nie mogę pojąć, jak to się dzieje, że np.czynsz za mieszkanie 65 m2 w Polsce wynosi tylko średnio 450 złotych, gdy porównywalne w Unii - kosztuje 650 Euro? Naturalnie, to nie te standarty, ale w Unii prawie jedna trzecia zarobku
    idzie na opłacenie czynszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taud - ja mam 1784 złote emerytury a za mieszkanie w bloku (68 metrów kwadratowych) płacę 722 złote nie licząc opłaty za gaz,elektryczność i abonament TV. Oblicz sobie w procentach jak to się ma do opłat w Unii !!!

      Usuń
    2. Widzisz Ludwiku, tak sie ma jak w Polsce, ja mam 1310 euro na miesiąc i w maju zaplacilem podatek kaDastralny, tak się u nas nazywa, 574 euro, a jeszcze zostal mi gaz+elektryka 220 euro, TV+internet-54 euro, woda-28 euro, 238 za rate samochodową, potrzeba mi min.400 euro na zycie, benzynę aby do pracy dojechac itp. Jak widzisz, nie mam ścian wytapetowanych dolarami.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Taud - witaj w biedzie !!! :-)))))))). Aby pokryć mój deficyt "budżetowy" muszę dorabiać kilkaset złotych pracami zleconymi i dorywczymi. Teraz zbliża się sezon zbioru truskawek - pójdzie dorobić ze 2-3 tysiące jak człowiek popracuje od rana do nocy przez 2-3 tygodnie. Potem zaczną się czereśnie i wiśnie,potem grzyby i jagody lesne. Jakoś tam idzie wytrzymać. Trzeba chcieć !!! Pozdrówka !!!

      Usuń
    4. Dokladnie jak piszesz Ludwiku, trzeba chciec. Ja dorabiam tapetowaniem, ale i ten "biznes" się konczy bo nastala moda na malowanie scian, co rowniez robię, z tym ze farby sa drozsze od rolki tapety. Mam tez kilka starszych osob ktorym co 10 dni ścinam trawę, kazdy orze jak może, prawda?
      Pozdrawiam z Saverne.

      Usuń
    5. sorry , ja tez pracuje w Wimbledon to nie moge pogadac o Ojczyxnie ???? a feeee z takim blogiem , chyba ze Eliza nie podrze tego lisciku , :))) tzn, że mozna pisać , :)) no to cze! ziomalki i ziomale!
      JUTRO Z GRECJĄ 2-0 ! :)))
      wimbledon

      Usuń
    6. Wimbledon - to już zakończyłeś sprzątać Wimbledon po Jubileuszu 60-lecia Quinn Elisabeth II.? Ale żniwa - co, tyle puszek po piwie,tyle pustych butelek. Będzie "biznes" jak trafisz do skupu !!!

      Usuń
    7. Wimbledon - rozumiem, rozumiem, ktoś tam musi kable roznosić i wieszać głośniki. Tyż "elektronika".

      Usuń
    8. pol 14.29 nie wsadzaj brudnego paluch do cudzego talerza.

      Usuń
    9. Dokladnie Ludwiku, dwoch zdań nie potrafi to to skleić po polsku, ale za moderatora mi tu robi

      milego popoludnia

      Usuń
    10. Te "wimbledon" - po polsku mówi się "przepraszam- pracuję w Wimbledonie" a nie "sorry pracuję w Wimbledon". Po kilku miesiącach języka ojczystego zapomniałeś cieniasie od noszenia kabli.

      Usuń
    11. i znów geniuchna słabo , eeee jak tam kapusciane szabelki ops sa sasa nuu daaawaj na kacze lapy eej
      m_16

      Usuń
  8. O Geniu moj juz wrocil

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pampers 10:59

      Na procesje w trymiga bo cie wikary ekskomunikuje

      Usuń
  9. E tam, nie martwcie sie to rylko takie PiSio medialne kaczki dziennikarskie typu - "J.Kaczyński planuje spłodzić kolejne dziecko"..

    OdpowiedzUsuń
  10. Podatek od nieruchomosci jest podstawowym dochodem miast, na utrzymanie szkol, policji, sluzb sanitarnych itd, itp. Jest on rozny w kazdym miescie i w kazdym Stanie. Np. w NJ podatek od domku kupionego 30 lat temu o powierzcni 90 m2 wynosil $ 1800 za rok. Po 17 latach podskoczyl do $ 7200 za rok.Jak widac roznica kolosalna.Jednakze znalem ludzi ktorzy w tym czsie w innych miastach placili podatek od $ 20.000 do $ 70.000 rocznie.Suma podatku byla ustalana na podstawie wartosci domu oraz stawki % roznej w kazdym miescie. Obecnie w Stanie MA za dom o powierzchni 240 m2 kupiony 10 lat temu podatek z $ 1800 podskoczyl do $ 2580 za rok. Idzie wytrzymac, tymbardziej ze dla osob ktore sa na emeryturze przysluguje zwrot pewnej kwoty podatkowej ale wyplacanej przez wladze stanowe. Maksymalnie wynosilo to $ 980 w ubieglym roku i bylo uzaleznione od dochodow.
    Jak to sie mowi w USA czlowiek musi umrzec i placic podatki, to sa rzeczy na 100% nieuniknione. Pozdrawiam:

    OdpowiedzUsuń
  11. W państwach, gdzie obowiązuje ten podatek myśli się o jego wycofaniu, bo jest to podatek anty-rozwojowy. Utrzymanie maszynerii rozliczeniowo - kontrolnej jest zbyt drogie w stosunku do korzyści, o sprawiedliwości społecznej nie wspomnę.
    Założenie, że podatki, w tym lokalne powinny być naliczane od wartości jest daleko zaawansowanym i klepanym bezrozumnie kretynizmem.
    Czy następnym etapem będzie płacenie podatku od psa według jego wartości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tax, nie pieprz, ten podatek + drogowy + od spadkow utrzymuje budżet, to 3 podatki ktore daja najwiekszy przychod, wiec musieliby nazywac się Kaczynscy aby pozbyc się kur znoszącej zlote jaja. I zeby nie wiem jak przeklinac nie zmieni to rzeczywistosci, że zadne panstwo bez podatkow funkcjonowac nie będzie. Unia to nie Somalia.

      Usuń
    2. Inaczej - nazywam się Tusk i wprowadzam ten podatek.

      Usuń
    3. geniuch 10-ego !!! bim bam , dwururka jest czy kosa, jak tam geniuch , ak ma z tyłu na kapiszony , bum bum i po pielgrzymce ajajjaj , u :))
      m_16

      Usuń
  12. W krajach, gdzie obowiązuje podatek katastralny, jego maksymalna stawka, w niektórych sytuacjach wynosi nawet 2% wartości nieruchomości.
    Załóżmy, że ten, zainstalowany w Polsce rząd, przynajmniej na samym początku nie zdecyduje się na tak drastyczny drenaż kieszeni podatnika. Ale nawet połowa tej stawki, czyli 1%, przekroczy możliwości finansowe wielu właścicieli nieruchomości - małe mieszkanie na warszawskiej Starówce kosztuje około 500 tys. złotych. Jeden procent podatku daje kwotę 5 tys. zł rocznie, to jest ponad 400 zł miesięcznie. Co ma zrobić, po wprowadzeniu podatku katastralnego, starszy warszawiak, żyjący
    z tysiąca złotych emerytury albo renty?

    Czujecie bluesa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czujemy. "Nasze kamienice, wasze ulice".

      Usuń
    2. emeryt - to se wybuduj kamienicę !!!

      Usuń
  13. Skoro mowa o katastrze, to i zapewne temat przywrócenia podatku spadkowego wkrótce pojawi się także - jak doić to doić.

    Te podchody to widomy znak pogarszającej się z dnia na dzień kondycji finansowej państwa. Podwyżka VAT przeszła - w sumie - bez większych protestów.

    Najwyższy czas powiedzieć tym rządzącym, usiłującym maskować własną nieudolność złodziejskimi podatkami, żeby spadali na drzewo. Islandia - to przykład do naśladowania.
    Nie płaćmy długów, których nie zaciągaliśmy!

    Kiedy podatek od oddychania czy innych czynności fizjologicznych - chciałoby się zapytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "moja uwaga" - dyskutujemy konkretnie o podatku katastralym więc nie zmieniaj tematu i nie kracz.Masz jakieś propozycje lub uwagi to napisz NA TEMAT. Powinien być od zaraz wprowadzony podatek od głupich komentarzy w Internecie - była by wypasiona kasa !!!

      Usuń
    2. Ludwiku (12:59) - to moja odp. pod "tax". W ramach dyskusji.

      Usuń
    3. moja uwaga12:43
      Kiedy podatek od oddychania czy innych czynności fizjologicznych - chciałoby się zapytać

      -------

      Takie podatki juz są, od oddychania, placi sie "klimatyczne", a te drugie odprowadza sie podatek za wodę do użytku i odprowadzania zużytej do ściekow.

      Usuń
    4. moja uwaga12:43

      To w Polsce podatku od spadku sie nie placi??? Przenoszę się do Polski....jutro

      Usuń
    5. Monachium - no i co z tego ??? Rozmawiamy o podatku katastralnym a nie spadkowym. Nie zmieniaj tematu.

      Usuń
  14. Wszelkie nowe podatki w Polsce w tej chwili to jest celowa likwidacja Polski.
    Zmiany trzeba zaczac od zmiany rzadu a nie oburzania sie co on robi bo czy mozna miec pretensje do zlodzieja ze kradnie skoro zesmy sobie sami na wlasnej piersi go wychowali!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te "boykot" walisz głupotę. Przecież to Kaczor chce wprowadzić ten podatek - czytać nie umiesz.

      Usuń
    2. uuuuu aaa geniuch sioooo!
      m_16

      Usuń
    3. boykot - już to przerabialiśmy w Polsce - tej Najjaśniejszej. Panowie "ślachta" nie chcieli płacić królowi podatków to i nie było na nic pieniędzy. Teraz tez byś chciał aby w Polsce nie płacono żadnych podatków a państwo wszystkim dopłacało do nieróbstwa.Yntyligent z Koziej Wólki.

      Usuń
    4. boykot - masz na myśli prezesa ?? Rzeczywiście nic nie robi,mordę drze i jeszcze dostaje za to diety poselskie i dotacje budżetowe do jego sekty "polityczne". Temu sie "ojczyzna" udała - co ????

      Usuń
  15. No to dzień wolności podatkowej Donek - Kaszub, mieszkaniec wolnego miasta Gdańsk - przeniesie Polakom na wrzesień !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barany sa po to aby je strzyc !

      Usuń
    2. Ty tez taki "mundry" jak ten "boykot" wyżej.

      Usuń
    3. "boykot" - no to zgłoś się do "bacy" niech cię ostrzyże !!! Baranie - nawet nie wiesz kto chce ten podatek wprowadzić a pyszczysz. Ukłoń się twojemu "wodzowi" - to jego pomysł !!!

      Usuń
    4. free12:58
      To oprócz Gdanska inne miasta są "nie wolne" ?? Idioto!!

      Usuń
    5. Wolne miasto Gdańsk dobrze co niektórym brzmi - w przeciwieństwie do ROTY ( z Ratusza gdańskiego).

      Usuń
    6. sioooo geniuchna pachole kaczorowe buuu ajajajaj 10-ego kosy klepta bo my wam damy po kuprach eeeeh znow placz i rodzzzynk iw majtach nuuu siooo stąd
      m_16

      Usuń
    7. Oho - internetowe hieny się zbiegły i PiSzczą. Pif-paf - pooooszły !

      Usuń
  16. Saluto, rozumiem że wysoka stawka dotyczyła by Jarosława, bo mieszka na Żoliborzu, nie można do tego dopuścić, absolutnie :DDDDDDD

    OdpowiedzUsuń
  17. NALEŻY BEZWZGLĘDNIE odkurzyć elementarz "OBYWATELSKIEGO NIEPOSŁUSZEŃSTWA"

    TO OSTATNI DZWON - potem go przetopią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie "dudnij" głupku !!!!

      Usuń
    2. http://www.wykop.pl/link/1154753/przykazania-i-grzechy-narodowe-dekalog/

      Usuń
  18. 10% od łba - to jedyny uczciwy podatek na rzecz Państwa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie uczono w szkole, ze 10% (dziesiecina) to byl straszny wyzysk.

      Usuń
    2. 15.03 dziesięcinę pobierał proboszcz . Do jakiej ty szkółki chodziłeś - parafialnej. Chłop płacił dziedzicowi podymne i pracował 1 dzień w tygodniu "na pańskim" polu.

      Usuń
    3. Chlop placil dziedzicowi ... to ile wychodzilo mu w procentach ?

      Usuń
    4. Zajrzyj leniu do Wikipedii albo historii Polski. Trzeba było uważać na lekcjach!!!

      Usuń
    5. Jan - to już było - przez 1000 lat chłop płacił proboszczowi dziesięcinę aby dostać się na cmentarz!!!

      Usuń
  19. Dlaczego mój post o przepłacanych inwestycjach w Polsce został wykasowany? niewygodny jest dla autorki? co wy myslicie ze w Stanach nie wiemy jak przebiegają transakcje , upada firma budowlana w której mam akcje , to taki wzrost przy Euro-Uefa ? a o kursie złotego kto decyduje?
    Stanley

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostal skasowany dlatego ze ja tak zdecydowalam - satysfakcjonuje taka odpowiedź?
      W Stanach wszystko jest inaczej, jak potrzeba to drukują pieniądze i część za to płaci cały świat. Tylko nie wiadomo jak długo będzie chciał świat finansować budżet USA, ale to ich problem, nie interesuje mnie co robią Yankee, ja piszę o Polsce.

      Usuń
    2. Eliza, jeden gostek napisal wlascicielowi bloga tak :

      "Rozmawiałeś widać z jakimś centroprawicowym cieniasem o neoliberalnych odchyłkach. Ja bym ciebie rozyebał w dyskusji 50 miliardami których PiS pozbawił państwo w skali roku obniżając podatki bogaczom. Dzięki temu dziś się zadłużamy, dzięki temu podnosi się biedakom VAT by na podstawowe artykuły bo trzeba czymś załatać budżet, dzięki temu ludzie cierpią bo niema kasy na służbę zdrowia, dzięki temu podnosi się wiek emerytalny bo nie stać państwa na emerytury, dzięki temu rozpada się kolej i energetyka bo niema skąd brać środków na remonty. 50mld w skali roku, rozwiązałoby to wiele problemów państwa, dzięki PiSowi te 50 mld (od 2009 to już około 150mld) poszło się yebać."

      No to wlasciciel bloga mu odpisal tak :

      Słuchaj, może ty lepiej trzymaj się od tego miejsca z daleka, bo widać, że szarpiesz się, jak wesz na sznurku, ale doskoczyć nie możesz, bo nie twój poziom.
      Primo- to co napisałeś oznacza tylko tyle, że Polacy zawdzięczają Kaczyńskiemu 150 miliardów w swoich prywatnych kieszeniach. Gdyby nie Kaczyński, to by im te pieniądze zabrano. I, jak widać po praktyce ryżych rządów- rozkradziono lub zmarnowano.
      Secundo- jak się ma te 150 miliardów, do blisko 400 miliardów zadłużenia, jakie nam fundnął Tusk i jego złodzieje? Co z pozostałymi 250 miliardami?
      Tertio- jak się ma do tego wzrost biurokracji o ponad (już) 100 tysięcy etatów, których utrzymanie kosztuje akurat tyle, ile spodziewają się rocznie ukraść na podwyżce VATu?
      A teraz idź już i nie grzesz więcej. "

      To a propos tych twoich lokalnych ( gdzie indziej, jak widzisz tego nie ma - ludzie dyskutuja normalnie), w blogowej sferze upodoban do kasowania.

      Usuń
    3. Jak zwykle pomijasz podstawowe fakty. Pewne odcinki dróg na Euro stały się przejezdne a nie ukończone. Węzeł kontopa jest również przejezdny a nieukończony brak drogi ekspresowej S2.

      Podatek kastralny natomiast jeżeli rzeczywiście zostanie przyjęty będzie to 1 procent wartości nieruchomości rocznie. Wiele osób kupiło mieszkania w czasie gdy były one znacznie tańsze i obecnie może nie być wstanie płacić dużo większego podatku.

      Podsumowując obecny rząd chce do tego stopnia zgnębić Polskę abyśmy byli jak najtańszą siłą roboczą pod cudzym panowaniem.

      Usuń
    4. O.K. Stanley - a teraz to ty nam napisz jak się tam w US Kansas robi interesy na kredytach. Zasraliście sobie gospodarkę i teraz wracasz do Polski robić "interes".

      Usuń
    5. @ edplotfus
      czesciowo sie zgadzam z toba , zmusiło mnie do emigracji bezrobocie w Szczecinie ale na dobre wyszło , w Wimbledonie mam dobre warunki i kasę ale jestem specjalistą elektronikiem , fakt miałem kumpla w Bristol City związanego z tenisem,, teraz bede rabotał" ;)) 16/24h a na Olimpiadzie to strach ile? nie wiem!!, 2-3 lata i wracam, tu jednak to nie nasza Polska!
      wimbledon

      Usuń
    6. Stanley - tutaj głupot z Kansas sie nie publikuje. Napisz se coś do "Kansas Morning Star" jak robić ten dobry biznes w starej ojczyżnie.Zleca się jankesi z dolarami i w ten sposób zrobisz coś dla Old Country.A tak na marginesie - czy wy tam tylko same "Stanleye" musicie być. Po polsku to coś jak gdyby "Staśku".

      Usuń
    7. Kazik - ten "stanley" to wnuk od Kargula !!!

      Usuń
    8. Edziu - a dopiero przed procesją się wyspowiadałeś i znów łżesz !!!!

      Usuń
    9. W Łodzi dziś nie byłem i z darami do Tuska nie szedłem więc i spowiedź mi nie była potrzebna.

      Usuń
    10. net14:39

      Z pewnoscią takiej wymiany zdan bym nie skasowala, więc nie zarzucaj mi wyimaginowanych powodow. Nie chce chamow i troli na moim blogu, mam do tego prawo czy nie??

      Usuń
    11. A ja króciutko:"A locha Stanley"!-:)))

      Usuń
  20. Można, cytując Tuska, powiedzieć - Polacy, trzymajcie się za portfele, bo poważna ekipa się do nich dobrała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz niedługo zniosą dotacje do partii to kurdupel przestanie organizować marsze i miesięcznice za nasze pieniądze. Jak oszczędzać to oszczędzać !!

      Usuń
    2. net18:55

      EU|RO, UEFA, to nie dzisiejszy temat, przestan mi codziennie dyktowac o czym mam pisac i nie zmieniaj mi tematow, zaloz sobie bloga i rob na nim co chcesz, ok? Ile mozna pisac, na tym blogu ja jestem administratorem, nie podoba się, droga wolna.

      Usuń
    3. Zygi 16:49 dal odpowiedz i ja dalem odpowiedz pod "tax"- wycielas moja (oficjalne info) a nie jego (propagandowy bzdet).
      Nie szanujesz, jako prawdziwy demokrata praw mniejszosci netowych :-)

      Usuń
    4. Tax,na złote zęby też uważaj.

      Usuń
  21. Edziu, 15:15, czy robiłeś kiedyś remont mieszkania, domu, czegokolwiek ? Czy budowałeś dom, a choćby i kurnik, od początku do końca ? Jeśli nie, to lepiej zamilknij, a jeśli tak, to podnieś swoje problemy do "n" - tej potęgi, aby wyobrazić sobie stopień trudności, z jakim ma się do czynienia przy tak ogromnych inwestycjach. Tak, czy owak, rozumiemy bardzo dobrze , jaki ból odczuwasz. Miała być przecież taka piękna katastrofa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katastrofa to jeszcze może być jak się okaże że trzeba będzie setek milionów złotych na remonty odcinków nieukończonych z puszczonym przed euro ruchem.
      A jeszcze inną sprawą jest cała masa nieprawidłowości wykrytych przy budowie tych dróg mimo żę są najdroższe w europie.

      Usuń
    2. Ed....


      Zastanawiałem się dłuższy czas - do kogo ciebie porównać? Wyszło mi, że bardzo jesteś podobny do Smerfa Marudy!
      " Nie uuuda się.." , nie uda - mawiał ciągle!
      Najmniej nieprawidłowości, w budowie autostrad - popełnił twój umiłowany kaczor! Bo ich poprostu nie budował! Podobnie było z inwestycjami w stolicy za prezydentury póżniejszego " pąpezdęta". Jedyną inwestycją było ogrzewanie chodnika pod pałacem, gdzie kaczka, zimą - " orła " wywinęła i złamała płetwę!
      Inwestycję zrealizowano jednak - gdy kaczy prezydent - został już prezydentem pisowatych i Wolski.

      Stanisław

      Usuń
    3. Begonijko(16.55)..Aż łza mi się w oku zakręciła."Jaka piękna katastrofa"..Toć to scena z filmu"Grek Zorba"(końcowa).To najlepsza scena filmowa z wszelkich filmów,jakie ogladałem,ogladam i ooglądał będę!Ech,nie potrafię wyrazić..język mały,dusza wielka..

      Usuń
    4. Edziu,19:55, no widzisz ? Może jeszcze nadejdą dla Ciebie piękne dni ? :)))))

      Usuń
    5. Stanisław 21:01
      Twoim zdaniem wielkie inwestycje realizuje się w kilka dni? Doskonale widać po obecnej budowie choćby autostrad że tak nie jest. Ś.p Lech Kaczyński był prezydentem Warszawy przez 3 lata a wiele czasu zajęło uprzątnięcie bałaganu po poprzednim prezydencie miasta.

      Usuń
    6. Edziu, 13:35, wiemy, wiemy !. :)))

      http://tnij.org/qzru

      Usuń
  22. "Stanley" już ja tam wolę być "slaby merytorycznie" niż "głupi notorycznie - jak ty"A jak byś tak chciał naprawdę pogadać o ekonomii i inwestycjach - to proszę bardzo. Zacznijmy od upadku amerykańskiej bankowości i kantach jakie one wyczyniają. Możemy najpierw zrobić sobie wstęp z ekonomii zaczynając od Keynesa a na czasach dzisiejszych skończyć. A może coś o rezerwach federalnych i kreatywnej księgowości bankowej. U nas na razie potrafią z 1 kilograma mięsa zrobić dwa kilogramy - poprzez nastrzykiwanie mięcha wodą. Wy tam w USA Paradise potraficie już to robić w stosunku do dolara. Zdradż nam sekrety - przecież jesteśmy wiernym podnóżkiem Wielkiego Brata i sojusznikiem w NATO.Przy okazji szepnij nam jak mając BILIONY długu publicznego można udawać ,że się jest mocarstwem finansowym świata !!! To jak - od czego zaczniemy mr "stanley" ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Stanley - Stanisław" - spokojnie - jakoś to przeżyjemy. Cieszy przynajmniej to,że przypomniałeś sobie polskie imię. A czas to pojęcie względne wg prof. Hawkinsa. Zamiast się wylegiwać - możemy zarwać trochę nocy i pogadać jak z jednego dolca można kreatywnie zrobić 5 dolców.

      Usuń
    2. Mr "Stanley-Stanisław" jak tak wyśmiewają blog Elizy w USA i okolicy, to po jaka cholerę żeś tu przydreptał ??? Będziesz tam w Kansas miał zszargane "public relations" i twoje rozliczne interesa szlag trafi.Bad business mr Stanley, very, very bad !!! A teraz spadaj kołku, bo się zdenerwuję i w internetowej polszczyżnie-rodem z PiS-u wyjaśnimy ci co nieco. Polak po trafi !!!!

      Usuń
    3. No widzisz Zyga, ja się ciesze, ze choć innych mogę rozśmieszyc, tych usmiechow nie za wiele, ostatnio ludzie tylko mając minę jakby w ustach cytryne trzymali, nie potrafią sie uśmiechac.
      A teraz na powaznie - czy Wy choć czytacie moje komentarze? To nie zaden stanley a trol o 55 nickach albo więcej, z Warzachewki Polskiej k.Torunia. Dzis juz "przewędrował" od Kansas do Wembley, zahaczając o Monachium i Berlin.Ja mam podgląd i widze jego IP, więc wierzcie w jego bajki, ja wiem kto to jest. Czy moje notki sa az tak denne że wolicie ganiać trola-z psychozą i rozdwojeniem jaźni zamiast pisać na temat? To po co ja piszę? Smutno mi.

      Usuń
    4. errata ; miało być oczywiście prof.Hawkinga !!!!

      Usuń
    5. Elizo - ja wiem też,że to troll dlatego chciałem mu dać "po sznupie" aby nie zaśmiecał Twojego blogu.Przepraszam za to, ale czasami człowiek się zdenerwuje i należy takiego typka rozebrać do naga aby pokazać,że to nędza umysłowa. Pozdrawiam !!!

      Usuń
    6. Elizo - też tak myślę jak Olo.Szczury internetowe należy tępić !!! A o podatku katastralnym napisano tu kilka mądrych słów to po co jeszcze mieszać w zupie.

      Usuń
  23. Olo - zapytaj tego polskiego kowboja co zrobili z nadwyżką budżetową w wysokości 1,5 biliona dolarów jaka zostawił im prezydent Clinton na koniec swojej kadencji. Przeputali w Iranie i Afganistanie bo "Dablju" Bushowi zachciało się wojenki. A teraz żebrzą aby Polska dopłacała im do interesu 20 milionów dolców aby mogli się w całości wyczołgać z kraju Talibów. Tfu !!!

    OdpowiedzUsuń
  24. Trochę poczytajcie zanim zaczniecie jechać po każdym pomyśle. Wypowiadanie się na temat na który nie macie zielonego pojęcia.Podatek katastralny, to nie podatek od nieruchomości, tylko od atrakcyjności gruntów na których się znajduje. Jest to najpopularniejsza forma podatkowania gruntów budowlanych na świecie.
    A to, że zamienią obecny podatek na katastralny, nie oznacza wcale, że będzie się płacić więcej, jak straszą przeciwnicy każdej zmiany w Polsce, wprowadzanej przez inną partię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki podatek zaplace Tuskowi kiedy wycenie swoja posiadlosc na 1 zlotowke ?

      Usuń
    2. Zibi, niby to ma sens, tylko dlaczego podatkiem trzeba zmuszać właścicieli pustych działek do ich sprzedania. Wystarczy pod groźbą wysokich kar wymóc od nich obowiązek dbania o teren lub budynek.

      Usuń
    3. Zibi - nie całkiem jest tak jak piszesz, ale coś koło tego. Problem w tym jak ustalić bazę startowa podatku katastralnego i jak ja ograniczyć wszędzie tam gdzie właściciel działki NIE MA ZAMIARU jej zbywać. Czy wtedy obowiązuje jej wartość w dniu wprowadzenia podatku ??? To nie może być tak jak teraz,ze samorządy co roku podnoszą podatek lokalny od nieruchomości bo przepieprzyli budżet gminny. Podatek musi być określony w ustawie a nie w uchwałach rady gminnej i inny w każdej wiosce.A ponad to my tu dyskutujemy o duchach, bo nikt nic nie wie jak przedstawia sie projekt czy tez projekty ustaw w sprawie tego podatku. Być może sama zasada jest dobra,ale znając stosunki w Polsce dotyczące przestrzegania prawa - nie wierzę,że to tak z marszu idzie uchwalić takie prawo podatkowe. Zwróć uwagę,że ustawę o gospodarce gruntami "nowelizowano" już ponad 40 razy i końca nie widać. Jak ktoś chce zainwestować w grunt lub budynek to musi mieć pewność,że z tego powodu państwo go nie obedrze do ostatniego grosza i jeszcze będzie ścigany z tego powodu. To dlatego projekty tych ustaw leżą w przechowalni sejmowej już kilkanaście lat. Ustawy podatkowe inne tez są zmieniane prawie co roku i dlatego wytworzyła się tzw."szara strefa". To jest rezultat bałaganu prawnego w podatkach. Aferę Kluski pamiętacie ?????

      Usuń
  25. Ktos tu rano sugerował, że powinniśmy zrobić jak Islandia i nie płacić dlugow jakie zaciąnął rzad, ani podatkow. w naszej Polsce mamy tak dobrze zbudowaną sieć pasożytów, złodziei i kombinatorów rodem z PRL-u z Rydzykiem na czele, że pokojowe reformy w islandzkim stylu u nas nie mają najmniejszych szans,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co proponujesz? Może powinniśmy wystąpić z Unii? To by dopiero była bieda. To już lepiej byłoby skoczyc w przepaść.

      Usuń
    2. Rząd nie powinien mieć prawa zaciągania długów !

      Usuń
    3. Ha ha ha to byś z głodu zdechl na stojąco i mieszkał w lepiance

      Usuń
    4. remik. Wszystko ku temu zmierza.

      Usuń
    5. Łociec Przewielebny Geotermalny Dyrektor jest git! Uczy mocherów,jak Boga trzeba kochać! A jak trzeba? Pół renty Jezusowi przesyłać na adres toruński,nr konta taki to a taki owaki.

      Usuń
    6. lex - no jasne, powinien tylko wypłacać wcześniejsze emerytury i zasiłki dla nierobów.Spadłeś z drzewka i sie potłukłeś ??

      Usuń
  26. Alez w tej polityce o to właśnie chodzi byś się bał utraty dostępu do unijnej mamony, i abyś unijny rynek zbytu traktował jako jedyny,ratujący nas przed biedą, a Islandczycy poza wulkanami i owocami morza nie mają nic do zaoferowania, a mimo tego nie dali sobie wyprać mózgów urzędasom unijnym.

    OdpowiedzUsuń
  27. To jest odpowiedz dla ZIBI 18:23

    OdpowiedzUsuń
  28. krokodyl_dundee_lowca_idiotow7 czerwca 2012 18:37

    Nawet jezeli PO wprowadzi ten podatek, ja i tak nie zagłosuję na przybłędę spod Odessy, prędzej sprzedam nieruchomości wyjadę z kraju. Pojadę do Elizy he he he

    Eli mam nową notkę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam serdecznie, miejsca starczy.... Ide z komentem

      Usuń
    2. Cześć Kroko! Weź rozwód z onetem. Dopiero co wracam z Twego blogu. Tam jeden post usiłowałem wkleić 6 razy..Ukazał się,ale po wielu minutach w wersji ripley,czyli podwójnie..to samo było z drugim..Jeszcze dwa posty wkleiłem i jak dotąd,ni chu chu. Przeflancuj się do blogspota,bo tam bida i brak perspektyw na przyszłość.

      Usuń
    3. krokodyl_dundee_lowca_idiotow7 czerwca 2012 21:31

      Cześć M-16, bardzo Ci dziekuje za 6 komentarzy he he he he he Odkrylem tego Onetowego inwalide jak to dziala - otoz piszesz komenta, wysylasz, potem idziesz kursorem do gory klikasz na tytul bloga w moim przypadku KrokodylDundee.... nad fotką, nastepnie zjezdzaz w dól i koment J E S T!!! A na Bloggera mogę się przenieść jak Eliza pomoze :)))

      Usuń
  29. Absmak występował zawsze jako orędownik interesów biednych,oj,oj... Radiomaryjni-moherowi uwierzyli i czczą go niczym boga. Ale Absmak,gdy był premierem,a jego brat prezydentem,obniżył podatki dla najbogatszych,w wyniku czego taki np wielce zasłużony dla gospodarki prezes koncernu łapał do kieszeni kilkadziesiąt tysięcy rocznie. A zarabiał 30-100 tys miesięcznie. Zawsze mnie to zastanawiało,dlaczego ci obrońcy biednych tak zarządzili.. Nagle nastąpiło olśnienie..PROSTE JAK ŚWIŃSKI OGON! Przecież wystarczy zerknąć,ile zarabiał wówczas Absmak jako premier,a ile jego jednojajowy braciula,prezydent. Wszystko jasne???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe uzupełnienie powyższego postu..Pamiętam jak dziś..lata 80-te,gdy premierem był gen. Jaruzelski..Pensja premiera wynosiła wówczas ok.25mln zł(na"stare" pieniądze oczywiście..). A ja,jako skromny pracownik zakładu państwowego,zarabiałem wówczas 3ml zł. Jak to się ma do układów dzisiejszych? Gen. Jaruzelski po wielu latach dorobił się skromnej willi,a Absmak urodził się już natychmiast był(po co?) w eleganckim apartamencie willowym na Żoliborzu. Wot marksista!

      Usuń
    2. Absmak urodził się już natychmiast był(po co?) w eleganckim apartamencie willowym na Żoliborzu. -

      - no jak to narod wybrany (potomek oddeskich Zydow) mialby mieszkac,jak Polacy w slumsach ?

      Usuń
    3. Kwaterunek,on może pochodzić nawet od Mongołów spod Ułan -Bator,mi to by nie przeszkadzało..Byle zachowywał się jak NORMALNY Polak.

      Usuń
  30. Trochę nie na temat ale za to na bieżąco:)

    Cytat z tvn-u:

    - " Kościół nie chce przywilejów, chce neutralności, szacunku i należnych mu praw, także tych dotyczących tzw. medialnego ładu, także dla katolickich mediów, dla telewizji Trwam na multipleksie cyfrowym - mówił w Boże Ciało do gdańszczan abp Sławoj Leszek Głódź. Także kardynał Stanisław Dziwisz w Krakowie wyraził zaniepokojenie dyskryminacją TV Trwam ".

    Zawsze mnie zastanawiało, że kościół ma tyle " tajemnic ". Tajemnica wiary, tajemnica narodzin, tajemnica, tajemnica:)
    Nie wspomnę o finansach - bo to TAJEMNICA główna! Najbardziej tajemnicza - tajemnica!
    Dziś , dwaj panowie: Flaszka - Głódż i Dziwisz wyjaśnili " tajemnicę " Bożego Ciała, która to tajemnica była dla mnie też bardzo tajemnicza:))
    Biorąc pod uwagę: proporcje i ilość " obrońców " rydzyka i jego szemranych interesów, wyciągnąłem wniosek, że to " boże ciało" - to ciało rydzykowe:) No bo skoro głównym " tematem " tego " święta " było bezkrtyczne popieranie oszusta i malwersanta toruńskiego, przez " dwie głowy " kościoła kat. - to moje rozumowanie - powinno być słuszne. Przynajmniej logiczne!
    Co do podatku katastralnego mam ambiwalentne uczucia. W związku z nimi: mam nadzieję, że nie zostanie wprowadzony.
    Czy ktoś pamięta o " podatku drogowym ", który zlikwidowano, a wliczono go w cenę benzyny/ procentowo/? Środki te miały być przeznaczone na remonty dróg lokalnych. Miało być sprawiedliwiej, bo: jeżdżący więcej więcej niszczą drogi i więcej płacą , kupując więcej benzyny...
    To było kilkanaście gr. na litrze. I co? Wszyscy zapomnieli, pieniądze poszły do wpólnego wora, a drogi lokalne - każdy widzi:) Pomijam " drobnostkę ", że: z podatku drogowego zwolniomno tylko samochody osobowe. Ciężarowe - dalej płacą, podwójnie:
    Raz jako osobny tytuł podatkowy, drugi raz: w podwyższonej cenie paliwa!
    Pozdrawiam Elizo:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. janek gb - to skrót od janek głąb ???

      Usuń
    2. KrzysiekLiberadzki8 czerwca 2012 00:59

      Stanisław, czytałem niedawno

      Stanislawie
      Michael Onfray filozof francuski napisał bodajże w "Traktacie ateologicznym" tak:

      "Bóg nie stworzył świat, zresztą świat nie został stworzon,; dusza jest śmiertelna, nie ma raju, piekła ani predestynacji, martwe niemowlęta są wolne od grzechu pierworodnego, skądinąd nieistniejącego, chrześcijaństwo to czczy wymysł; odpusty, ekskomunika, posty,dziewictwo Maryi, trzej królowie, wszystko to brednie, zmartwychwstanie jest skandalicznym, absurdalnym, grubymi nićmi szytym oszustwem, sakramenty i spowiedź to niedorzeczność, eucharystia, zwykła metafora, sąd ostateczny niebywała aberracja"

      To moja odpowiedz dla Ciebie.
      Elizo Droga, wybacz że zeszliśmy z tematu
      Krzych

      Usuń
  31. Poza ty: łojcowie kościoła:
    Na szacunek - trzeba sobie zasłużyć. DOMAGANIE SIĘ SZACUNKU to jakiś absurd! Ale wy od wieków błądzicie w oparach absurdu!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasiu - jak tam w Leeds dużo roboty przy zbieraniu śmieci ?? Pewnie - teraz w GB wszyscy śmiecą z okazji jubileuszu a wy bidoki robicie 16/24. Jak sie zacznie Olympic games będzie jeszcze więcej - przyjadą ziomale z prawdziwej Polski.Pozdrowienia z całej wioski.

      Usuń
  32. Podatek katastralny wprowadzi się wtedy w Polsce kiedy kościół na to pozwoli po odpowiednich przyznanych przywilejach dla niego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyniek - kościół to jest taka pijawka. Jak się do ciebie przyssie to od urodzenia aż do działki na cmentarzy wysysa wszystko co się da aby panowie w sukienkach mogli wygodnie żyć. W zamian otrzymujesz obietnicę,że dopiero po śmierci będzie ci jak w mitycznym raju. Cwany i szalbierski interes. Takie postępowanie powinno być sądownie karane bo stanowi oczywiste oszustwo. To już lepiej iść do wróżki - za mniejsze pieniądze też ci naobiecuje co tylko ci się zamarzy.

      Usuń
  33. Elizo !!! Czytam te wypowiedzi na temat podatku katastralnego i zaczynam mieć bardzo poważne wątpliwości co do jego podstaw wobec osób fizycznych, które nie prowadzą żadnej działalności gospodarczej. Jak ktoś dorobek całego swojego życia lokuje w kupno działki lub mieszkania, to nie powinien być za to karany podatkiem. Nim dokonał takiego zakupu to płacił państwu podatki od swojego wynagrodzenia a pozostałą resztę w miarę możliwości odkładał w banku jako lokatę na przyszły zakup nieruchomości. Od oprocentowania lokaty ponownie zapłacił państwu podatek Belki. Przy kupnie mieszkania od dilera zapłacił państwu podatek VAT. Za umowę notarialną kupna nieruchomości zapłacił taksę notarialną oraz podatek od nabycia praw majątkowych. Następnie zapłacił państwu za księgi wieczyste w Sadzie. Kiedy sam podjął budowę domu,czy mieszkania także płacił podatki i rożne inne opłaty związane z uzyskaniem pozwolenia na budowę.Płacił także rożne opłaty ubezpieczeniowe. Wartość jego nieruchomości określona została albo w notarialnej umowie kupna mieszkania albo wynikała ona z sumy faktur i kosztorysów budowlanych przy budowie indywidualnej.A więc nie ma podstaw do tego aby po latach państwo od nowa wyceniało jego nieruchomość aby mu wymierzyć podatek katastralny. Prawo rzeczowe mówi przecież,że wartość nieruchomości określa jej właściciel i państwu nic do tego.Podatek katasralny niech płacą przedsiebiorcy wszelkiego rodaju bo posiadanie nieruchomości stanowi podstawę do wykonywania działalności gospodarczej i zarabiania na tym. Właściel prywatny posiadający nieruchomość wyłącznie do własnego uzytku nic na tym nie zarabia a wręcz przeciwnie stale dokłada do interesu, bo musi budynek lub mieszkanie remontować i konserwować - także płacąc państwu podatki Vat przy zakupie materiałów służących do remontów i konserwacji. Mamy tu zatem błędne koło i wielokrotne opodatkowanie tej samej rzeczy. Nazywa się to WYZYSK !!Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SSSSSSSSS(20.12),aleć ty szyfrunt jest...uuu,o la la!

      Usuń
  34. Sebastianie:)

    W pełni zgadzam się z Twoimi argumentami będącymi przeciw temu podatkowi. Coś mi to przypomina... Już wiem:
    Komuna kiedyś wprowadziła tak zwany: domiar! Pamiętam , bo wuj miał wielki dylemat - skąd wziąć na ten " okup " pieniądze:)A to była wielka kwota!
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę nie mylić pojęć Stanisławie. Domiar nie był podatkiem tylko karą za oszustwa. Po prostu t.z.w. prywatna inicjatywa w PRL bądź nie rejestrowała działalności (właśnie by nie płacić podatków), bądź zaniżała obroty i to znacznie. Było to zwykła nieuczciwością i cwaniactwem, bowiem legalne, prawidłowo naliczone podatki były niewielkie. Domiar był jedynie naliczonym owym zaległym podatkiem obliczonym szacunkowo plus kara za zwłokę. Summa summarum to tak zwany prywaciarz decydował czy bardziej opłaca mu się legal czy w razie czego zapłacenie domiaru. To tak jak jeżdżenie na gapę tramwajem czy autobusem. Niektórzy uważają, że zapłacenie czasem kary bardziej im się opłaca.:-)))))))
      Pomyślności.

      Usuń
    2. Ikka - formalnie rzecz biorąc to "domiar" był "podatkiem a conto przyszłych dochodów. Przynajmniej tak go "ustawowo" określano. Każdy Urząd Skarbowy - zwłaszcza jak nie wykonywał "rocznych planów przychodów" mógł "wyznaczonym" podatnikom nałożyć taki podatek - przeważnie pod koniec roku podatkowego lub w I-szym kwartale roku następnego.Praktycznie "domiar" to był rodzaj kary-mandatu zwłaszcza wobec firm i osób,które nie płaciły urzędasom łapówek.Mój Ojciec był "beneficjentem" takiego"podatku" w wysokości 1,2 miliona złotych (rok 1958)- co na owe lata było kwotą całkiem sporą. Pewien "przedwojenny" adwokat ze Lwowa podjął się wytoczyć państwu proces. Trwał on równe 10 lat - wyobraż sobie,że go wygrał wraz ze stosownymi odsetkami !!!!!!

      Usuń
    3. Nadużywanie uprawnień i nieprawidłowości były zawsze i w każdym ustroju. Moi rodzice mieli sporo znajomych z tego prywatnego sektora, a wiesz jak to się onegdaj hucznie różne imieniny obchodziło. Co się nasłuchałam na ten temat jako dziecko i młodzież to moje. Większość jeździła na gapę i jeden drugiego pouczał jak fiskusa oszukać.:-))))))
      Pomyślności.

      Usuń
  35. Krzysztofie z godz. oo:59 :)

    Coś mi się tak narobiło, że nie mogę odpowiedzieć - pod Twoim wpisem:) Poprostu okienko: " odpowiedz" stało się " martwe ":(
    Już wiele lat temu, po moich własnych , amatorskich rozważaniach "filozoficznych" - " wykułem " taką myśl:
    Jeśli Bóg/Absolut istnieje - to droga do Niego nie może prowadzić - poprzez kościół, religię. Zwłaszcza katolicką, bo ta nas najbardziej dotyka.

    Pozdrawiam

    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  36. Ikko:)

    Nie pamiętam motywów tego " domiaru ". Wuj był właścicielem kutra rybackiego i wszystkie daniny płacił! " Domiar " nałożono Mu na dom, który zbudował " z łatek i resztek ", po wojnie, w Gdyni. LEGALNIE :) Raczej wuja o: cwaniactwo i nieuczciwość - nie posądzam..:) A o szczegóły już nie zapytam, bo biedaczysko " wziął i umarł " - wiele lat temu. Pamiętam, że " domiar" miał charakter jednorazowy, niczym nie uzasadniony i bardzo wysoki!
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wuj faktycznie miał pecha, ale te wille naszych marynarzy to nie z pensji zostały pobudowane. Mieszkałam w bloku pracowników PKP i wiem jak to bele ortalionów, kremplin i.t.p. były od owych marynarzy przewożone. Ani sprzedający, ani kupujący, ani przewoźnicy, ani nabywcy (także zatrudniane przez nich krawcowe i sprzedawcy gotowej odzieży) przeważnie nijakich podatków nie płacili. Tyle, że jak kogoś nakryli i przyszło bulić domiar to krzyk jak to państwo okrada tych biednych obywateli.:-)))))
      O domach, oborach czy stodołach wybudowanych przez rolników "z niczego" tylko napomknę.
      Pomyślności.
      P.S. Typujcie trochę korzystniej dla naszych te wyniki meczów, a ja będę kciuki trzymać, nie wiecie, że "wiara czyni cuda"?

      Usuń
  37. Dzień Dobry Elizo:)))

    Podobnie prognozuję, czego wyraz dałem w rozmowie z Sarmatą:) Dzisiaj będzie 1:1.
    Wolałbym też, żeby w drugim meczu, we Wrocławiu - zwyciążyli Czesi.
    Niestety uległem też narodowemu szaleństwu. Samochód przyozdobiłem. Ma na lusterkach białoczerwone " uszy ". Piwo chłodzi się.. Ja robię się nerwowy:))) Nawet wuwuzelę chciałem kupić, zrezygnowałem. Będę ryczał " paszczą:))))
    Magia piłki nożnej jest wielka!
    Wielkich emocji wszystkim życzę:)))
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od razu życz 0-1 po co sie wysilasz.
      Zorba

      Usuń
    2. ! fafluchten 1 Eliza wytypowała 1-1 :((
      czy zawsze musi przewidywać zło?
      Elizo musisz cześciej kłamać :))
      Zorba

      Usuń
    3. Zorba - verfluchten !!!Reszta się zgadza !

      Usuń
    4. A Ty myslales ze kobiety nie znaja sie na footbolu?? w dni meczow będe o 14.00 podawac moje pronostyki, zobaczę w ilu sie pomylę :))

      Usuń
  38. Eliza, numery totolotka na jutro poproszę hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ba!!!!!!!!! Sama bym chciala, od 4 lat nie wygralam nawet 100 euro a gram s środy i soboty

      Usuń
  39. Szanowna Elizo!

    Nasz dom obecnie mógłby zostać sprzedany za ok. 700 - 800 tys. Tak byśmy go wycenili. Mamy więc płacić dodatkowo rocznie 7 lub 8 tysięcy? Wybacz, nie stać nas. Chcesz sięgać do kieszeni osób, które cały czas jadą na kredytach? Sorry, jeśli to dla Ciebie bogactwo...

    A swoją drogą, to właśnie trzeba będzie ciąć wydatki - i podatki - a nie dokładać ludziom nowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ! mądrej po szkole to i miło posłuchać :)) ciąć i to kosą,
      Kargul

      Usuń
    2. PS. Ani moi rodzice (właściciele domu) ani ja nie musimy się tłumaczyć z naszego "udacznictwa" lub "nieudacznictwa". Nie należymy do bandy pasożytów wyciągających łapę po socjal. Ale nie życzymy sobie, żeby ktoś nas traktował jak dojne krowy.

      Usuń
    3. Doić to ja mogę - swoje krowy. :) Jak je będę kiedyś miała. :) Może kiedyś przeniosę się na wieś i tam będę sobie mieszkać w "alternatywnym" świecie, unikając płacenia podatków? No bo wybacz, katastralny mnie dobije...

      Usuń
    4. Alez Kiro, to nie moje pomysły tylko Kaczyńskiego "wywolywanie duchow"
      Polecam moj komentarz Eliza10:49 do Wiktora.

      Milego wieczoru

      Usuń
    5. Elizo, społeczeństwo musiałoby stać się naprawdę zamożne, by móc płacić taki podatek.

      Najbardziej podobał mi się komentarz Hanna z 10:11.

      Usuń
    6. Elizo, jak czytałem Twój post to jedyne co mi przyszło do głowy to stwierdzenie "kobieta mieszka w bloku i zazdrości"
      Rozumiem że niektórych może boleć to że mają mieszkanie własnościowe a i tak płacą czynsz ale czemu zamiast pomóc sobie chcesz uprzykrzać życie innym. Mój dziadek kupił działkę. Moi rodzice pobudowali parterowy dom. Mi po ciężkiej walce z chorymi przepisami budowlanymi udało się dobudować piętro i zamieszkałe poddasze - oczywiście na kredyt i w tym momencie mam płacić za to jakieś 6-7 tys zł rocznie? To mi się nie opłaca kredytu spłacać i lepiej spać pod mostem.

      Usuń
  40. Elizo:)

    Po tym meczu i naszej celnej prognozie wyników - powinni Nas zatrudnić w charakterze: słonia, żyrafy, dwóch kogutków - które to prognozują wyniki.... Za odpowiednią zapłatą - oczywista....
    Dobry mecz, szkoda... Jeden Lewandowski - to za mało , żeby wygrać, ale: nie wszystko stracone:)))
    Prognozowałem taki właśnie wynik, żałuję że go nie obstawiłem :)
    Szczęsny nie zasłużył na czerwoną kartkę. Ale - faul był. Czy Szczęsny by go obronił? A Tytoń tak:) To cały urok piłki:)
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stanislawie, karne to najbardziej ekscytujące momenty :))) Zobaczymy dalej, będziemy sie bawic prognozowaniem haha

      Usuń
    2. Stanisławie,ostatnio modne są prognozy zwierzaczków. Jeśli masz np kota,to ustaw kilka miseczek z wyżerką,opisz te miseczki napisami Polska,Holandia,Anglia itd..I wypuść kota..Przy której misce się zatrzyma i zacznie wyżerać,znaczy to,że TA drużyna wygra!-:)))

      Usuń
    3. Hmm, doskonale wiem co moja kicia lubi najbardziej, wystarczy stosownie miseczki podpisać, więc na nic takie wróżenie.:-))))
      Pomyślności.

      Usuń
    4. Ikka,to Twoja kicia potrafi czytać? Racja,zwierzaczki są mądre..Ja np ze swoim psem Fafikiem gram w szachy. Przeważnie wygrywam..

      Usuń
  41. Elizo, melduję, że zniosłam dwa jaja, oglądając mecz:))) ciekawe co się z nich wykluje:))Sorki, dzisiaj tylko tyle.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa???????????O jeny, oby nie nowe kacze bliźniaki :)))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    2. O, jeny!,:))) nie strasz mnie!:))))to był "poród" z emocji, to pewnie "dla jaj" bezosobowy:))))

      Usuń
  42. No Stanislawie!!!!!! Z Rosja 1-1 nie będzie z pewnością :(((((

    OdpowiedzUsuń
  43. Po emocjach piłkarskich mam raczej minorowy nastrój:(
    Z Rosją nie mamy żadnych szans. Może z Czechami chociaż zremisujemy? Ale to i tak nic nie da:(
    Rosja nieprzypadkowo pokonała Włochów w towarzyskim spotkaniu przed Euro.. Dziś 4:1 z Czechami... Grają przebojowo i bardzo szybko.
    Nam brak przynajmniej jednego zgranego duetu. Na światowym poziomie. Takiego jak kiedyś: Zygfryd Szołtysik - Włodzimierz Lubański:)
    Boję się meczu Polski z Rosją. Boję się, że po przegranej - nie będziemy umieli zachować się fair...
    Dziś bojówki z krzyżem i angielskim hasłem: " Polski presydent zabity przez Putina"... umknęły w ogólnej euforii. We wtorek - może być inaczej:(((

    CZY U WAS TEŻ ZACIĘŁA SIĘ FUNKCJA WPISÓW POD DAMYMI KOMENTARZAMI?

    Mogę tylko wpisywać komentarz w ramce, która jest na końcu. Więc i dyskusja utrudniona.
    Zachrypnąłem od " robienia za wuwuzelę ", brzuch od piwa mi wzdęło:) E tam... Po cholerę mi to? :)))
    Chrypię jak.. wykastrowana jaszczurka:)))

    Stanisław

    Co do prognoz: napisałem, że też bym chciał, żeby Rosjanie przegrali - a nie, że przegrają:) Z moim " chceniem" niebiosa się nie liczą:)))
    Dobrej Nocki:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Sarmato, jesteś tam?

    Może faktycznie naszym zabrakło takiego " motywującego " posiłku przed meczem?
    Zapodawałeś: golonkę z kapustą... Golonka daje siłę, a kapusta wytwarza siłę odrzutową, która by zapewne - przyspieszyła polskich piłkarzy...:)))
    Pozdrawiam - Stanisław:)
    Stadiony za to piękne i doprawdy: trudno uwierzyć, że to u nas, w naszej Polsce:)))

    OdpowiedzUsuń
  45. Najnowsze wiadomości.Łociec Rydzym namawia swych wiernych do hodowli świń..Nie..to nie o zwykłe świnie chodzi,lecz o te porcelanowe skarbonki. Należy codziennie wrzucać 5zł. Kiedy świnia się napełni i zacznie puchnąć,a spod ogona zaczną się monety sypać,natenczas należy skrupulatnie zebrać monety,pójść do banku lub na pocztę i wpłacić na konto toruńskiej rozgłośni z dopiskiem:"Dla ratowania Polski Prawdziwej". Bóg zapłać.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  46. Jarosław-Cojabredzę-Kaczyński oświadczył,że skoro zostanie premierem,małpy dostaną przydział bananów w wysokości pół tony na łeb. Ale tylko jego małpy z PiS. Pozostali,czyli ZOMO-wcy,komuchy i agenci niech sobie żrą gumowe pały,które kiedyś bananami zwano.

    OdpowiedzUsuń
  47. Ślub konstytuuje poprawne wydarzenie w większości społeczeństw.

    W brzeżkach europejskich całka młoda zaœ pan młody są pytani
    przez osobę przewodniczącą ceremonię, lub pożądają
    ująć małżeństwo – beż obopólnej zgody małżeństwo oną
    może być ujmę. Oboje muszą realizować określone kryteria stare, by ich zgoda dotychczasowa w obszerni świadoma.

    Publiczna forma ślubu przyklaskuje każdemu fallusowi społeczności na zgłoszenie protestu, jeżeli jego przeœwiadczeniem egzystują okoliczności uniemożliwiające zaszpuntowanie małżeństwa.


    Also visit my page: ślub

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.