środa, 6 czerwca 2012

Patrioci z kibla (tytuł mój)


Sarmata do Begonijki

Chciałem napisać kilka zdań o tych "nawiedzonych". Stanowią oni nowszą wersję "patriotyzmu wychodkowego". Pamiętam, dawnymi siermiężnymi czasy wielu "patriotów" walczyło uporczywie "o wolną Polskę" w wychodkach publicznych zwłaszcza zaś na dworcach kolejowych. Ileż do tego trzeba było samozaparcia i odwagi. Wydrapać kozikiem na ścianie "śmierć komunie" i jeszcze jakie były koszty operacyjne - za użycie wychodka należało zapłacić złotówkę albo i dwie. Iluż to "kombatantów" dzisiaj upomina się o posady, lepsze emerytury, dodatki za bycie w "ruchu oporu". A jaki postęp nastąpił, kiedy w kraju rozpowszechniły się flamastry i spraye. Jak szybko można było coś napaskudzić na ścianie, a i jeszcze dla lepszego alibi kupkę uwalić. No bo skoro trzeba było płacić za "użycie" ??!!! Dzisiejsze pokolenie "wychodkowych patriotów" ma pełny luksus działania, siada oto taki przed komputerem i pisze, pisze, pisze gdzie się tylko da. Upaja się, że oto jego kiepsko sklecone zdania o niczym - pomknęły w przestrzeń internetową i może ktoś to przeczyta. Namnożyło się tych "pisarzy", ekspertów od katastrof, wszechwiedzących i kategorycznych mędrców, zbawców narodu, prawdziwych Polaków, jedynych prawdziwie wierzących,  kierujących się "wartościami". I tak w polskiej części Internetu nagromadziły się gigabajty "polskiej" głupoty. To jest ten "trynd" - wypluć z siebie całą kupę złości, że jest się niczym, ale przynajmniej można tą głupotę opublikować, bez skrobania na drzwiach dworcowego wychodka. Starsi wiekiem mogą z łatwością porównać, że to ten sam styl i ta sama "kultura" - wychodkowa. Jak widzisz - "obsrywanie" mają niektórzy w genach, to już im pozostanie ad finitum !!! Przepraszam, że musiałem posłużyć się niektórymi słowami lub zwrotami z tego środowiska, ale przeprowadzając badania naszej natury pokoleniowej - zwolnionym się jest od puryzmu językowego !!! Miłego dnia !!!!

Sarmata


Begonijka w odpowiedzi:
Sarmato, nie tak dawno ustaliliśmy, że czasem trzeba "wyjść z siebie", bo pozostać we wnętrzu przy tym zalewie chamstwa jest trudno. Albo, jak mawiała moja Mama, "do chama trzeba po chamsku" , bo innego języka nie zrozumie. Przekazywała tę maksymę nam, latoroślom, tylko teoretycznie, bo sama takiego języka nie używała. Ale, Sarmato, nawet gdybyśmy zupełnie wyszli z siebie, kudy nam do tych "miszczów słowa patryjotycznego i chrześcijańskiego" ... Ja zapamiętałam "pisarstwo tunelowe", a to od obskurnego dość tunelu, którym docierałam do pracy...Na jego ścianach była codzienna "prasówka" , czasem nawet dowcipna, np. "Junta to juje" (to czas stanu wojennego), albo "Agencja Q-TASS" (pamiętamy tę słynną agencję, nieprawdaż...) , ale ogólnie byle jakie. Czasem sobie myślę, że powiedzonko "daj małpie zegarek, to go popsuje" śmiało można zastosować do tzw. wolności słowa...Pisarze wychodkowi (analogia trafna, bo jakoś dziwnie wszystko im się z procesem wydalniczym kojarzy) nie mają bowiem pojęcia, że wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością, również karną, za to słowo. A akurat tej odpowiedzialności u nas nikt, niestety, ani nie przestrzega, ani nie egzekwuje. Stek obelg i skandalicznych pomówień, jaki umieścili "solidarni wychodkowcy" na plakatach i ulotkach, powinien znaleźć się w prokuraturze, z urzędu. Kolportowanie pomówień o morderstwo wobec konkretnych osób i to nie tylko z własnego kraju, to nie to samo, co napisanie na płocie, lub w wychodku "Jasiek jest gupi" ...
Czy mnie, szarej obywatelce uszłoby na sucho, gdybym zaczęła pisać, że ten i ten jezuita (tu nazwisko i nazwa parafii) zabił mi brata, bo przez lata dręczył go, w każdą niedzielę, od godz. 6.oo rano mszami nagłaśnianymi na całą okolicę gigantofonami, a na zwróconą uwagę klecha niemal wysłał go do piekła? Że co, że brak związku z tym faktem, a tragiczną śmiercią brata? No i co z tego ? Ja to tak widzę i mam do tego prawo. Wolność słowa przecież mamy ... Ciekawe, jaka byłaby reakcja Kościoła, gdybym taką rewelację zaczęła publikować, a starczyłoby mi wyobraźni, aby powiązać przyczynę ze skutkiem. I to nie z brzozą, a gigantofonem w tle...
Sarmato, szkoda słów na to rozwydrzenie. Ciekawi mnie tylko, czy wreszcie ktoś zrobi z tą szarańczą porządek.



PROMUJ NOTKĘ 


Spóźnione lecz serdeczne życzenia Urodzinowe dla Pani Stanisławowej :))
    IWONO następnych 55 lat i jeden dzień dłużej
                                          *******

A tu wideo - jaka jest nasza Polska dzisiaj, reportaż  o którym pisał
wczoraj Thierry, po obejrzeniu tego reportażu byłam dumna jak paw z mojego
pochodzenia
http://oeil-sur-la-planete.france2.fr/?page=emissions&id_rubrique=103

74 komentarze:

  1. Sarmato, nie tak dawno ustaliliśmy, że czasem trzeba "wyjść z siebie", bo pozostać we wnętrzu przy tym zalewie chamstwa jest trudno. Albo, jak mawiała moja Mama, "do chama trzeba po chamsku" , bo innego języka nie zrozumie. Przekazywała tę maksymę nam, latoroślom, tylko teoretycznie, bo sama takiego języka nie używała. Ale, Sarmato, nawet gdybyśmy zupełnie wyszli z siebie, kudy nam do tych "miszczów słowa patryjotycznego i chrześcijańskiego" ... Ja zapamiętałam "pisarstwo tunelowe", a to od obskurnego dość tunelu, którym docierałam do pracy...Na jego ścianach była codzienna "prasówka" , czasem nawet dowcipna, np. "Junta to juje" (to czas stanu wojennego), albo "Agencja Q-TASS" (pamiętamy tę słynną agencję, nieprawdaż...) , ale ogólnie byle jakie. Czasem sobie myślę, że powiedzonko "daj małpie zegarek, to go popsuje" śmiało można zastosować do tzw. wolności słowa...Pisarze wychodkowi (analogia trafna, bo jakoś dziwnie wszystko im się z procesem wydalniczym kojarzy) nie mają bowiem pojęcia, że wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością, również karną, za to słowo. A akurat tej odpowiedzialności u nas nikt, niestety, ani nie przestrzega, ani nie egzekwuje. Stek obelg i skandalicznych pomówień, jaki umieścili "solidarni wychodkowcy" na plakatach i ulotkach, powinien znaleźć się w prokuraturze, z urzędu. Kolportowanie pomówień o morderstwo wobec konkretnych osób i to nie tylko z własnego kraju, to nie to samo, co napisanie na płocie, lub w wychodku "Jasiek jest gupi" ...
    Czy mnie, szarej obywatelce uszłoby na sucho, gdybym zaczęła pisać, że ten i ten jezuita (tu nazwisko i nazwa parafii) zabił mi brata, bo przez lata dręczył go, w każdą niedzielę, od godz. 6.oo rano mszami nagłaśnianymi na całą okolicę gigantofonami, a na zwróconą uwagę klecha niemal wysłał go do piekła ? Że co, że brak związku z tym faktem, a tragiczną śmiercią brata? No i co z tego ? Ja to tak widzę i mam do tego prawo. Wolność słowa przecież mamy ... Ciekawe, jaka byłaby reakcja kościoła, gdybym taką rewelację zaczęła publikować, a starczyłoby mi wyobraźni, aby powiązać przyczynę ze skutkiem. I to nie z brzozą, a gigantofonem w tle...
    Sarmato, szkoda słów na to rozwydrzenie. Ciekawi mnie tylko, czy wreszcie ktoś zrobi z tą szarańczą porządek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He,he,Begonijko,to będę leciał"graffiti".Na początek:"Jaro ma kota,kot ma AIDS","Gdy Jarosław coś Ci pieprzy-beknij,będzie klimat lepszy","Cały nas PiSdzielczy trud tobie,ukochana ojczyzno","Idzie PiSdzielec przez miasto,czapkę w ręku niesie,jak mu przyp...,to się nie podniesie". No to pozdrawiam,jak mawia Ikka..

      Usuń
  2. Elizo, wkleiłam również tu swoją odpowiedź Sarmacie, bo Twój wpis ukazał się w tzw. "międzyczasie".

    OdpowiedzUsuń
  3. " wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością "

    Zgadza się. A tu jakiś nieodpowiedzialny, wychodkowy pisarz i patriota epatuje tu publikę tym :

    http://www.youtube.com/watch?v=o_VL6ZYv2bE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adamie czy jesteś pewien ze zrozumialeś przeslanie?

      Usuń
    2. Maria13:27

      ROTĘ kazesz powiesic w wychodku?? Debilu - powieś swoja podobizne bedzie bardziej adekwatnie, won

      Usuń
    3. Eliza14:34
      Pierwsze slysze, ze propaganda niesie jakies przeslanie.

      Usuń
    4. wolnośc słowa powinna iść w parze z odpowiedzialnością.dodałabym do nich jeszcze kulturę.

      Usuń
  4. No proszę, uderz w stół... a flamaster się odezwie. Michnik i Kuroń siedzieli w tamtych czasach w więzieniu i oczywiście, a jakże, "wychodki" mieli, w kącie celi. Nie to, co Hektorów Dwóch , którzy musieli gnieździć się, z całą rodziną, w jednej, skromnej willi na Żoliborzu i pewnie za potrzebą, to za stodołę chadzać musieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odpowiadajcie "wychodkowym" czy "rzeźnikom" bo oni idą z automatu do wychodka :)))

      Usuń
    2. begonijka13:04

      To było właściwe miejsce dla wrogów ludu i socjalizmu, bo kto podniesie rękę na władzę ludową ...

      Usuń
  5. A'propos Euro, bo się zaczyna.

    Poinformowały nas media, iż drużyna niemiecka odwiedziła polski obóz koncentracyjny w Auschwitz. Prywatnie. Dobrze. Teraz słyszę, że i Anglicy i Włosi zamierzają odwiedzić Auschwitz. Też dobrze.

    ... poprzednie Euro organizowała m.in. Austria. Jakoś nie słyszałem, aby europejscy piłkarze odwiedzali wówczas austriackie obozy koncentracyjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lechuuuuuu !!! Podróże kształcą - słyszałeś o tym ???? Wprawdzie Twój wielki - mały imiennik nie doceniał tej zasady, ale przynajmniej Ty - podróżuj i myśl,myśl,myśl - jeszcze z Ciebie będzie pociecha.

      Usuń
    2. A to są polskie i austriackie obozy koncentracyjne jednak? Trza napisać do Obamy, niech znowu sprostuje chłopak.

      Usuń
  6. jakie media taki wizerunek6 czerwca 2012 13:44

    lechu13:39
    Wódka, kiełbasa, Wałęsa i Auschwitz - oto wizerunek Polski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i proporcjonalnie i logicznie - wodka konserwuje, kielbasa jest jeszcze najlepszej jakości w calej Unii, nawet z solą drogową :))), Walęsa to symbol wolności, a Auschwitz to przestroga dla pokoleń.

      Usuń
    2. Lepiej zdefiniować się nie da LOL

      Usuń
    3. Piękna definicja, aż żałuję, że sama na nią nie wpadłam. Aaaaa, jeszcze pierogi!

      Usuń
  7. Do znawców historii swojej nacji pytanie : czy Amalekici i inni Filistyni nie byli czasami faszystami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byli,byli ale dla pewności zapytaj w Radyjku multipleksowym

      Usuń
    2. Wystarczy mi twoja odpowiedź. Mam zaufanie.

      Usuń
    3. W tekście mowimy o polskich "patriotach" wsrod ktorych wielu ma faszystowskie ciągoty, ucz się prawdziwej historii, bo masz spaczony obraz i dzieci wychowasz na oszolomow.

      Usuń
    4. "ucz się prawdziwej historii," - przez kogo pisanej ?

      Usuń
    5. Przez zycie.... bez odpowiedzi

      Usuń
    6. "W tekście mowimy o polskich "patriotach""

      Już było czy dopiero w kolejnym tekście będzie o polskich patriotach - bez " " ?

      Jeżeli nie to czekam z niecierpliwością.

      Usuń
    7. Nie czekaj bo tracisz czas, twoje wpisy nie od dziś nadaja sie do kibla.Moj blog to nie slup ogloszeniowy dla pomyleńcow. A jak pisze "bez odpowiedzi" to mowi ci to cos?

      bez odpowiedzi

      Usuń
    8. młody - doczekasz się - obiecuję ale po Euro 2012. Aby pisać o PATRIOTACH należy się skupić aby nie uronić żadnej perły w Koronie. Dzisiaj cieszmy się dokonaniami ostatniego roku i igrzyskami w kopaniu piłki. Należy nam się trochę godziwej rozrywki po dniach "wieczystej żałoby" ! Pozdrawiam !!!

      Usuń
    9. młody - brak logiki w Twoim pytaniu. My tu rozprawiamy o "lokalnych patriotach". Co do tego maja Amalekici i inni Filystyni - jak piszesz.Ale jak już pałasz żądzą wiedzy ,to na początek przeczytaj sobie Józefa Flawiusza "Wojny żydowskie" i dla uzupełnienia wiedzy o tym okresie tegoż autora "Dawne dzieje Izraela". Będziesz łatwiej rozumiał słowo "patriotyzm". Miłej lektury !!!

      Usuń
  8. ktoś wyżej napisał,że wolnośc słowa powinna iść w parze z odpowiedzialnością.dodałabym do nich jeszcze kulturę.Inaczej mamy "paletę barw" w sraczkowym kolorze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. anodakatoda !!! Tu i ówdzie czarny kolor też dojrzysz a nawet purpurowy !!!

      Usuń
  9. 4 czerwca, Święto Pojednania
    do radości każdego roku skłoni
    płodne rozmowy, troska o Ojczyznę
    możliwe, w Kraju Kwitnącej Jabłoni

    Dosyć czczenia tragedii
    czarnowidztwa wszelkiego
    "wkrętów" "bohatyrów"
    co tyle narobili złego

    Nam królów nie trzeba
    by żyło się znośnie
    i wody z kropidła
    by żyć pięknie, radośnie

    Bo w naszym kraju,
    Kraju Kwitnącej Jabłoni
    szczęście ma wiele imion
    gdy trzeba,samo się obroni...

    Pozdrawiam Elizo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleksandra !!!! :-)))))) Pięknie dziękuję w imieniu swoim i Stanisława za wierszyk o Kraju Kwitnącej Jabłoni - napisane od serca ! Może doczekamy !!!

      Usuń
  10. Dlaczego dzisiaj, prawica zawłaszczyła sobie monopol na patriotyzm? czy
    człowiek o poglądach lewicowych nie ma prawa do patriotyzmu? Jakaś nowa fobia? Bo przecież prawdziwy patriota nie musi być prawdziwym idiotą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bartekJ !!! Jest metoda na tych "patriotów" . Zapytaj - jak Ci się taki trafi - cóż takiego uczyniłeś dla Polski,że prezes mianował cię "patriotą". Zazwyczaj milkną ,bo ich patriotyzm do darcie gęby i dwie lewe ręce do roboty !!!!!!

      Usuń
    2. Mam podobny " problem "...

      Wyznacznikiem polskiej prawicowości jest - głęboka wiara i umiłowanie kościelnej, choć " zagranicznej " - bo watykańskiej - władzy:)
      Z wiarą mam niesamowite problemy, bo: i chciałoby się wierzyć , że: " coś " istnieje, ale .. rozum te " nadzieje " odrzuca:)
      Kościół odrzucam - bo zbyt dużo wiem o jego zbrodniach i umiłowaniu... mamony. Która to - stanowi dla nich : Boga nr 1. A trudno mi byłoby modlić się do pieniądza. Bo niby jaki nominał wybrać?
      Byłem przeciwnikiem " komuny " czyli, w/g obecnych norm i poprawności politycznej - lewicy:) Chociaż... bliskie mi są socjalne i ludzkie przesłanki i motywy, które powinny te lewicowe ugrupowania cechować. Ale - nie cechują:(
      Nie cierpię: populizmu, oszołomstwa, szowinizmu, nacjonalizmu, ksenofobii!
      Brzydzę się: antysemityzmem, rasizmem, dyskryminacją z jakichkolwiek powodów. Uznaję prawo gejów, lesbijek i wszystkich - do układania sobie życia w/g Ich norm! Popieram marsze równości, popieram walkę o równość wszystkich wobec prawa!
      To... q.rwa, kim ja jestem? :)))) Czy jest we mnie: choć kropelka patriotyzmu? Ech... chyba się napiję:)))

      Pozdrawiam

      Stanisław

      z v

      Usuń
    3. Stanisław - jak widzisz Twój pomysł,który serdecznie poparłem - na obchody Święta Pojednania Narodowego w dniu 4 czerwca spotkał się z dobrym przyjęciem wśród naszych internetowych znajomych i przyjaciół, ale to nie wystarczy aby cokolwiek w tej sprawie zaistniało. Musimy "drążyć skałę" aż do skutku.Będę drążył !!! A co do patriotyzmu - jakoś w ostatnich czasach to piękne słowo całkiem "spsiało", byle łachudra mieni się patriotą i leje pomyjami. Doszukasz się w tej dyskusji - gdzie odpowiedziałem pewnemu "młodemu" internaucie,że po Euro 2012 coś na ten temat napiszę. Wydaje mi się,że warto na ten temat też wymienić poglądy i opinie. Zbyt wielu ludzi nie ma pojęcia co to jest patriotyzm i nadużywa tego słowa przy każdej okazji - ba... wyciera sobie nim parszywą gębę. Mam pewne przemyślenia na ten temat - ale to wymaga jeszcze dopracowania- dlatego nic się nie stanie jak wrócę do tematu - po Euro 2012. Nie wiem jak tam Ty - ale ja tu sobie pokryjomu przed moją jednostką nadrzędną porobiłem pewne zapasy i na radosne pokrzykiwania nad naszymi przewagami i coś niecoś na frasunek - gdyby to akurat nam dokopali. Przezorny zawsze ubezpieczony - prawda ??? No to napisz jak tam obstawiasz wyniki ????

      Usuń
    4. Stanisław :"Popieram marsze równości,".

      Kto i do kogo miałby, wg ciebie niby równać ?

      Usuń
    5. Dobry wieczór Sarmato:)

      Również zauważyłem pozytywny odbiór naszej inicjatywy, aby : dzień 4 Czerwca - uczynić świętem:)
      Żeby do tego doprowadzić , jedyną drogą jest: zbieranie podpisów - chyba 100000 głosów, zawieżć to do Sejmu , żeby móc wystąpić z inicjatywą obywatelską, w tej sprawie:) Wtedy... w sejmie: wszyscy się pokłócą - ze wszystkimi i efekt będzie taki sam jak dziś. Czyli: " prazdnika nie budiet " :)
      Mam dziś dobry humorek , bo moja ślubna / choć tylko cywilna / obchodzi urodziny. Staaara jest, jak węgiel kamienny:) Bo dziś kończy 55 lat:) Drinkujemy zatem moje specjały, których oczywiście nie zabraknie na emocje Euro:)
      Podałem moje typy - poniżej, oczywiście żartem:)
      Pozdrawiam serdecznie
      Stanisław

      Usuń
    6. Wiesz co Sarmato ?

      Strasznie mnie irytują te oszołomy, które tu zawsze " wcinają się " pomiedzy wódkę a zakąskę, czyli: w rozmowy ludzi normalnych i inteligentnych:) Ze swoimi " głebokimi przemyśleniami" :) Prymitywizm wręcz kosmiczny! :))
      Stanisław

      Usuń
    7. bartekJ18:31 "prawdziwy patriota nie musi być prawdziwym idiotą".

      Tyle teza. A gdyby tak jeszcze jakiś argumencik?

      Usuń
    8. Nie męcz ludzi w środowy wieczor. Opanuj sie troszke. Kazdy dyskutuje jak mu wygodniej.

      Usuń
    9. Widzę, że postanowiłeś ratować się z opresji, zakładając, że argumentów na podaną przez Ciebie tezę nie ma.

      Usuń
    10. E tam, zakladam tylko, ze kazdy ma prawo dyskutowac jak mu wygodniej, i wiem, bo czytalem kilka Twoich wypowiedzi, że Ty wielu rzeczy nie rozumiesz, nie ogarniasz tematu, wiec szkoda mi czasu a Ty zaoszczędź Twojej energii.

      Usuń
    11. Stanisławie - przegapiłem sprawę i przepraszam !!!Skoro Twoja "jednostka nadrzędna" ma dzisiaj urodziny - bądż łaskaw przekazać Jej moje najlepsze życzenia. Dużo zdrowia i radości a reszta zawsze jakoś się znajdzie !!!Pozwolisz,ze naleje też sobie kusztyczek "małmazji" i wypiję za zdrowie Twojej Pani. Vivat !!!

      Usuń
    12. :)

      Przeczytełem Jej Twój wpis z życzeniami:) Odpozdrawia, kielich wznosimy współnie:) Dziękujemy:)))

      Stanisław

      Usuń
  11. Pani Elizo !!! Jechał sęk politykę - przynajmniej na jakiś czas. Euro 2012 przed nami. Może po obstawiamy wyniki meczów w naszej grupie eliminacyjnej. Odważę się obstawić dwa mecze : Polska-Grecja 2:1 lub 2:o dla Polski oraz Polska Rosja 3:1 lub 3:2 dla Polski. Z Czechami rozejdzie się po kościach i będzie remis - jak tu nakopać naszym sympatycznym sąsiadom - nie wypada !!! :-))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy moze byc wynik meczu Polska - Rosja, bo w pierwszej rundzie (Rosja - Polska) bylo 96:0 !

      Usuń
    2. Witam Sarmato:)

      Nie jestem takim optymistą, jak Ty:) Stawiam: 1:1 z Grecją, bo strasznie trudno z Nimi wygrać i kto wie... może znowu będą " czarnym koniem " ?
      Co do meczu z Rosją... to przewiduję 1:3 - dla Rosji.
      Trzeciego meczu eliminacyjnego nie będzie, bo: po tym drugim wybuchnie wojna...:)))
      Bo jakże inaczej? Żeby " ruski" u nas - dał nam po " antypodach" ? Toż to będzie chamstwo, graniczące ze spiskiem..." ruskich" z: Żydami, masonami, cyklistami...To będzie poprostu: " zdrada ".
      Z humorem pozdrawiam
      Stanisław
      Pomóż mi samookreślić się/ patrz mój wpis powyżej/ - póki jeszcze jestem trzeżwy i nie zatraciłem możliwości percepcji...:)))

      Usuń
    3. Stanisławie - skąd ten pesymizm. Grekom przyłożymy jak trzeba. Przecież te "bidule" są wycieńczone kryzysem i martwią się,że wynagrodzenia za mecze płacić im będą w drachmach a nie w euro. Psychicznie są zdołowani i tylko "udają Greka" ,że u nich wszystko jest OK.Poza tym z czego oni mają mieć kondycję ??? Z tych ich marynowanych oliwek i koziego serka ???. Chłopie - jak nasi wrąbią po dobrej golonce z kapuchą i młodymi ziemniaczkami to będą miel taki "szwung", ze Grecy gęby tylko porozdziawiają.Z "ruskimi" trochę gorsza sprawa, ale jak czytałeś "Potop" pan Kmicic do desperacji doprowadził zagony Chowańskiego pod Smoleńskiem a i kamuszków nazrywał z bojarskich czap ofiarowując następnie kilka przygarści Paulinom na Jasnej Górze. Teraz to musi zaprocentować - no bo Polacy mogli by utracić wiarę w moce nadprzyrodzone.Panprezes też tam ma w odwodzie przyjazne gesty do braci Moskali. W czasie miesięcznicy podrzuci się do hotelu kilka skrzynek "Smirnoffa" - uprzednio poświęconych przez patrona z Torunia - to i zmogą wszelkie moce piekielne. Gdy ich tak pozytywnie zaskoczą - zamęt okrutny zapanuje w ich głowach a nim przyjdą nowe wytyczne z Moskwy - my im nakopiemy. Spoko - koko. W ostateczności przemyci się na stadion jakieś kropidła i pancerne pastorały i bić będziem "Moskali" do tchu ostatniego. A co - byle był "duch" w narodzie.

      Usuń
    4. :)))
      Jak nasi wrąbią te golonki z kapuchą - to " wiatry " ich mogą prześladować:) Jeszcze pół biedy, gdy ta przypadłość złapie ich, gdy będą w odpowiednią stronę obróceni. Czyli twarzą - do bramki przeciwnika:) Jeśli nie, to może to wywołać, za pomocą prawa odrzutu: nieświadomy i niezamierzony atak na własną bramkę:) Czego, jako kibic - bym sobie nie życzył:)
      Oczywiście, że chciałbym aby Grecy po meczu, wzorem Greka Zorby : złapali się za głowy i zakrzyknęli: " jaka piękna katastrofa "...komentując w ten właśnie sposób - swoją porażkę:)))

      Stanisław

      Usuń
    5. 10.04 Tylko kosmos i twoja głupota nie mają granic !!!

      Usuń
  12. A#propos patriotyzmu .

    Europejczycy (a'la Eliza - z jej deklaracji), czy na paradzie z okazji 60-lecia panowania Elzbiety II widzieliscie tam chociaz jedna niebieska flage z zoltymi gwiazdkami ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham niebieska flagę z zoltymi gwiazdkami, wolę ja od np. z trupią czaszką, taka wasza będzie juz po wieki po następnych wyborach

      Usuń
    2. A czy oszołomie słyszałeś tam, boboojczyżniane stękanie i zawodzenie: " łojczyznę wolną racz nam zwrócić.."?
      A czy widziałeś transparenty obrażające Królową Elżbietę?
      A czy widziałeś krótkoostrzyżonych nacjonalistów z gestami : " zamawiam 5 piw " ?
      A czy słyszałeś tam hasła typu: " Królowa to zdrajczyni" ?
      Ja też NIE ! A w Polsce - i owszem!!!
      Stanisław

      Usuń
    3. Tylko że w Polsce przy każdej okazji wisi flaga euro oszołomstwa i to jest właśnie ta podstawowa różnica która powoduje wszystko inne.

      Usuń
    4. Nie czuję sie euro-oszolomką, wręcz przeciwnie tylko smuci mnie ze moje podatki idą do kraju gdzie rownież żywie palantow twojego pokroju

      Usuń
  13. tivi - a co ma piernik do wiatraka ??? To jest święto Elżbiety II Królowej Wielkiej Brytanii a nie Unii Europejskiej. Myślenie ma kolosalną przyszłość - zacznij od zaraz bo czas leci nieubłaganie !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. KrzysiekLiberadzki6 czerwca 2012 21:16

    Jestem przeciwko rozczulającym wzruszeniom i podniosłym słowom za którymi idzie kunktatorstwo małych ludzików i ich interesików. Mocno zanurzony w literaturę, w historię polską, w krajobraz itp jestem skłonny do wzruszeń ale tylko na własny rachunek. To moje wzruszenie i nic komu do tego. Dlatego wprost nie znoszę publicznego patriotyzmu, pokazowego w stylu PiS i Kaczyńskiego. Tych durnych min, bo to jest nieuleczalna głupota zadufania w sobie nie mająca z patriotyzmem nic wspólnego. Zresztą taki sposób patrzenia na społeczeństwo jak w Polsce prawicowej nie daje żadnych społecznych korzyści. Zresztą... bliżej mi do małego patriotyzmu, bo z drobnych patriotycznych zachowań poszczególnych jednostek buduje się duży gmach, taki stabilny kościec społeczno-ekonomiczny.

    Pozdrawiam Eli jak i Twoich sympatycznych komentatorow.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szanowny Krzysztofie:)

      Podoba mi się to - co napisałeś. Mój stosunek do Polski trafnie wyraził onegdaj: K. Daukszewisz, w piosence:

      "I to jest mój kraj..."

      Zbyt czesto mnie pytaja ludzie, co spiewam im i gram,
      Jaki naprawde jest mój kraj, ja nie wiem, nie wiem sam,
      Bo co odpowiedziec, przy tych gramach stu,
      Gdy z wódka sie miesza, tylko gorycz slów.

      Nie pan i nie ulan, inny mam dzis fart.
      Tu Pewex wytworny, tu obskurny bar
      I szare ulice tam, gdzie mial byc raj
      I gruszki na wierzbach, i to jest mój kraj.

      Tu jedni maja grosz powszedni, a drudzy pelny miech.
      Tu madrych orza, glupich sieja, a trzecim z tego smiech.
      Pijaczki, prostaczki maja wszystko gdzies,
      A ci co przegrali, pija by sie wzniesc.

      Tu wielki zlodziej ex-dobrodziej spokojnie moze tyc.
      I sa uczciwi, zywi choc tak ciezko jest im zyc.
      Tu dziwki, jak sliwki, ze tylko placic i rwac.
      I panny pokrzywki, ze az strach z nimi spac.

      Tu swiete krowy jezdza w nowych Mercedesach Benz.
      Tramwaje maja ci co wstaja do pracy piata piec.
      I szaletów smród, czy grudzien to czy maj
      I zapach maciejki, i to jest mój kraj.

      Mezczyzni godnie nosza spodnie, bo na to ich jeszcze stac.
      Ci maja gorzej co w honorze postanowili trwac.
      Kobiety, niestety - praca, dom i sklep,
      By troche wedzonek dzieciom dac na chleb.

      Poetom bywa czasem dobrze, choc czesciej bywa zle,
      Wiec jaki jest ja nie wiem sam po prosu mysle, ze
      Dla uczciwych to pieklo, dla cwaniaków raj,
      Dla glupich glupota, dla mnie to mój kraj.

      W googlach znajdziesz w orginale:)
      Każde zadęcie pseudopatriotyczne, odrazu trąci mi - sztucznością:)

      Pozdrawiam

      Stanisław

      Stanisław

      Usuń
    2. KrzysiekLiberadzki6 czerwca 2012 22:17

      Stanisławie, pamiętam jakąś debatę tak z 10 lat temu gdy ktoś z Unii Wolności mówił o konieczności skupiania się na rzeczach konkretnych i celach rzeczywistych, tworzących mikroekonomiczne podstawy. Między innymi mówił o budowie wyciągu w Gołdapi, gdzie zarówno klimat jak i warunki terenowe sprzyjają stacji narciarskiej. Wówczas J.Olszewski, ten prawdziwek patriotyzmu żachnął się i wystękał: "no wie Pan ja mówię o ważnych sprawach a Pan o jakiejś Gołdapii i i wyciagach narciarskich!" Taka postawa absolutyzuje celom za niedosiężnym horyzontem, w który patrzy taki Jarek K,czy inny Olszewski będąc zupełnie obojętnym na ludzi konkretnych i żywych, jako takich. To cały ich patriotyzm.
      Lawina bieg od tego zmienia...

      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Krzysztofie:)

      Olszewski był pacynką - w łapach kaczorów.
      Działania propaństwowe należy budować od podstaw, właśnie.
      Od wyciągu w Gołdapii, wodociągu w Zbroszy Dużej, od pomocy tym, którzy jej potrzebują faktycznie! Od świadomości PROPAŃSTWOWEJ!
      Naburmuszenie wizjonerskie, nadęcie i pustosłowie - to cechy większości polskiej kasty politycznej. Na czele z obłąkanym kaczorem!
      Plus: rozbieranie na czynniki pierwsze: trupów, wojen z reguły przegranych, porażek narodowych - przkuwanie w sukces.
      Współczesny patriotyzm - nijak się ma, do tego nacjonalistyczno-ksenofobicznego bełkotu:)
      Smaczku jeszcze dodaje obłąkana " wiara ", że: jesteśmy narodem wybranym:(
      Stanisław

      Usuń
    4. KrzysiekLiberadzki6 czerwca 2012 22:45

      Dokładnie tak Stanisławie, dlatego między innymi jestem przeciwko "duchom narodowym". Co do katastrofy w Smoleńsku - PiS jedyne wnioski jakie by wyciągnął to takie, że jesteśmy bez zarzutu, nieskalani, ruskie winne, a to tylko prosta droga do następnej katastrofy i następnej. Miałem wspaniałą nauczycielkę polskiego i historii i już w szkole podstawowej powtarzała nam "do znudzenia" - MUSICIE W ŻYCIU SIĘ WYSTRZEGAĆ: MAŁOSTKOWOŚCI, PEDANTERII I TĘPEJ DOSŁOWNOŚCI. MIĘDZY WIERSZAMI KSIĄŻEK PRZELATUJĄ TŁUMNIE JASKÓŁKI, NALEŻY CZYTAĆ Z LOTU TYCH PTAKÓW" To zdanie towarzyszy mi od lat.

      Dobrej nocy, ja jutro mam dwie ważne narady, zmykam więc. Miło sie rozmawiało.

      Usuń
    5. "no wie Pan ja mówię o ważnych sprawach a Pan o jakiejś Gołdapii i i wyciągach narciarskich!" i ole! Krzysztofie i Stanisławie, pamiętacie film "Poszukiwany Poszukiwana"? Wielcy derehtorzy mówią tak bardziej ogólnie, żeby się potem nikt nie przyczepił do szczegółów :D.

      Usuń
  15. God save the Queen6 czerwca 2012 21:17

    Marta, tym właśnie różni się, z parady Schumana jasny Polak o mentalności postkolonialnej od dumnego ze swojej Ojczyzny Anglika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wejdz na WIKI i zobacz co znaczy slowo "kolonializm"

      Usuń
    2. God save.... Niech cie Bóg Wszechmogący ma w swojej nieustannej opiece, bo na rozum jest już za póżno !!!

      Usuń
    3. Parada Schumana – coroczna parada organizowana przez euroentuzjastów i zwolenników Unii Europejskiej na ulicach Warszawy. Parada Schumana organizowana jest od 1999 roku przez Polską Fundację im. Roberta Schumana z partnerami. Zazwyczaj impreza ta odbywa się w najbliższą sobotę po 9 maja, czyli po tzw. Dniu Europy - święcie Unii Europejskiej. Jest ona zwieńczeniem Polskich Spotkań Europejskich, cyklu wydarzeń o tematyce europejskiej, odbywających się w pierwszych dniach maja każdego roku

      -----------


      Co w tej paradzie jest "nie tak"? To ze nie niosa krzyzy ktorymi sie pozniej okladają? A moze ze nie maszerują księża? Albo moze nie maszeruja zamawiacze piw? A moze ze nie niosa zniczy i portretu Wawelczyka? No co???????

      Usuń
    4. Nie bój,będziem też mocarstwem kolonialnym,jeno Madagaskar musiem zdobyć.

      Usuń
  16. Elizo:)

    Bardzo dziękuję, w imieniu " pani Stanisławowej ":)))
    Róże piękne i ... aż czuć ich aromat:)))

    Pani Stanisławowa lub poprostu Iwona:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. 10.04 !!! Tylko kosmos i twoja głupota nie zna granic !!!

    OdpowiedzUsuń
  18. God save the polish idiot !!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Krótka charakterystyka PiS(orli dziób jako logo)."Na nic skrzydła,skoro ptasi móżdżek".

    OdpowiedzUsuń
  20. Kalach zamknij ta przebrzydla jadaczke , bo ci Eli zaraz skopie jaja , ty najbardziej przebrzydly trolu, chamie, wsiarzu i cos tam jeszcze. Kuzwa zabraklo mi tej gestej sliny. Tak tu bylo ladnie a musiales nam zassrac ten sliczny ogrodek

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.