Sarmata do Begonijki
Chciałem napisać kilka zdań o tych "nawiedzonych". Stanowią oni nowszą wersję "patriotyzmu wychodkowego". Pamiętam, dawnymi siermiężnymi czasy wielu "patriotów" walczyło uporczywie "o wolną Polskę" w wychodkach publicznych zwłaszcza zaś na dworcach kolejowych. Ileż do tego trzeba było samozaparcia i odwagi. Wydrapać kozikiem na ścianie "śmierć komunie" i jeszcze jakie były koszty operacyjne - za użycie wychodka należało zapłacić złotówkę albo i dwie. Iluż to "kombatantów" dzisiaj upomina się o posady, lepsze emerytury, dodatki za bycie w "ruchu oporu". A jaki postęp nastąpił, kiedy w kraju rozpowszechniły się flamastry i spraye. Jak szybko można było coś napaskudzić na ścianie, a i jeszcze dla lepszego alibi kupkę uwalić. No bo skoro trzeba było płacić za "użycie" ??!!! Dzisiejsze pokolenie "wychodkowych patriotów" ma pełny luksus działania, siada oto taki przed komputerem i pisze, pisze, pisze gdzie się tylko da. Upaja się, że oto jego kiepsko sklecone zdania o niczym - pomknęły w przestrzeń internetową i może ktoś to przeczyta. Namnożyło się tych "pisarzy", ekspertów od katastrof, wszechwiedzących i kategorycznych mędrców, zbawców narodu, prawdziwych Polaków, jedynych prawdziwie wierzących, kierujących się "wartościami". I tak w polskiej części Internetu nagromadziły się gigabajty "polskiej" głupoty. To jest ten "trynd" - wypluć z siebie całą kupę złości, że jest się niczym, ale przynajmniej można tą głupotę opublikować, bez skrobania na drzwiach dworcowego wychodka. Starsi wiekiem mogą z łatwością porównać, że to ten sam styl i ta sama "kultura" - wychodkowa. Jak widzisz - "obsrywanie" mają niektórzy w genach, to już im pozostanie ad finitum !!! Przepraszam, że musiałem posłużyć się niektórymi słowami lub zwrotami z tego środowiska, ale przeprowadzając badania naszej natury pokoleniowej - zwolnionym się jest od puryzmu językowego !!! Miłego dnia !!!!
Sarmata
Begonijka w odpowiedzi:
Sarmato, nie tak dawno ustaliliśmy, że czasem trzeba "wyjść z siebie", bo pozostać we wnętrzu przy tym zalewie chamstwa jest trudno. Albo, jak mawiała moja Mama, "do chama trzeba po chamsku" , bo innego języka nie zrozumie. Przekazywała tę maksymę nam, latoroślom, tylko teoretycznie, bo sama takiego języka nie używała. Ale, Sarmato, nawet gdybyśmy zupełnie wyszli z siebie, kudy nam do tych "miszczów słowa patryjotycznego i chrześcijańskiego" ... Ja zapamiętałam "pisarstwo tunelowe", a to od obskurnego dość tunelu, którym docierałam do pracy...Na jego ścianach była codzienna "prasówka" , czasem nawet dowcipna, np. "Junta to juje" (to czas stanu wojennego), albo "Agencja Q-TASS" (pamiętamy tę słynną agencję, nieprawdaż...) , ale ogólnie byle jakie. Czasem sobie myślę, że powiedzonko "daj małpie zegarek, to go popsuje" śmiało można zastosować do tzw. wolności słowa...Pisarze wychodkowi (analogia trafna, bo jakoś dziwnie wszystko im się z procesem wydalniczym kojarzy) nie mają bowiem pojęcia, że wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością, również karną, za to słowo. A akurat tej odpowiedzialności u nas nikt, niestety, ani nie przestrzega, ani nie egzekwuje. Stek obelg i skandalicznych pomówień, jaki umieścili "solidarni wychodkowcy" na plakatach i ulotkach, powinien znaleźć się w prokuraturze, z urzędu. Kolportowanie pomówień o morderstwo wobec konkretnych osób i to nie tylko z własnego kraju, to nie to samo, co napisanie na płocie, lub w wychodku "Jasiek jest gupi" ...
Czy mnie, szarej obywatelce uszłoby na sucho, gdybym zaczęła pisać, że ten i ten jezuita (tu nazwisko i nazwa parafii) zabił mi brata, bo przez lata dręczył go, w każdą niedzielę, od godz. 6.oo rano mszami nagłaśnianymi na całą okolicę gigantofonami, a na zwróconą uwagę klecha niemal wysłał go do piekła? Że co, że brak związku z tym faktem, a tragiczną śmiercią brata? No i co z tego ? Ja to tak widzę i mam do tego prawo. Wolność słowa przecież mamy ... Ciekawe, jaka byłaby reakcja Kościoła, gdybym taką rewelację zaczęła publikować, a starczyłoby mi wyobraźni, aby powiązać przyczynę ze skutkiem. I to nie z brzozą, a gigantofonem w tle...
Sarmato, szkoda słów na to rozwydrzenie. Ciekawi mnie tylko, czy wreszcie ktoś zrobi z tą szarańczą porządek.
PROMUJ NOTKĘ
Spóźnione lecz serdeczne życzenia Urodzinowe dla Pani Stanisławowej :))
IWONO następnych 55 lat i jeden dzień dłużej
*******
A tu wideo - jaka jest nasza Polska dzisiaj, reportaż o którym pisał
wczoraj Thierry, po obejrzeniu tego reportażu byłam dumna jak paw z mojego
pochodzenia
http://oeil-sur-la-planete.france2.fr/?page=emissions&id_rubrique=103
Begonijka w odpowiedzi:
Sarmato, nie tak dawno ustaliliśmy, że czasem trzeba "wyjść z siebie", bo pozostać we wnętrzu przy tym zalewie chamstwa jest trudno. Albo, jak mawiała moja Mama, "do chama trzeba po chamsku" , bo innego języka nie zrozumie. Przekazywała tę maksymę nam, latoroślom, tylko teoretycznie, bo sama takiego języka nie używała. Ale, Sarmato, nawet gdybyśmy zupełnie wyszli z siebie, kudy nam do tych "miszczów słowa patryjotycznego i chrześcijańskiego" ... Ja zapamiętałam "pisarstwo tunelowe", a to od obskurnego dość tunelu, którym docierałam do pracy...Na jego ścianach była codzienna "prasówka" , czasem nawet dowcipna, np. "Junta to juje" (to czas stanu wojennego), albo "Agencja Q-TASS" (pamiętamy tę słynną agencję, nieprawdaż...) , ale ogólnie byle jakie. Czasem sobie myślę, że powiedzonko "daj małpie zegarek, to go popsuje" śmiało można zastosować do tzw. wolności słowa...Pisarze wychodkowi (analogia trafna, bo jakoś dziwnie wszystko im się z procesem wydalniczym kojarzy) nie mają bowiem pojęcia, że wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością, również karną, za to słowo. A akurat tej odpowiedzialności u nas nikt, niestety, ani nie przestrzega, ani nie egzekwuje. Stek obelg i skandalicznych pomówień, jaki umieścili "solidarni wychodkowcy" na plakatach i ulotkach, powinien znaleźć się w prokuraturze, z urzędu. Kolportowanie pomówień o morderstwo wobec konkretnych osób i to nie tylko z własnego kraju, to nie to samo, co napisanie na płocie, lub w wychodku "Jasiek jest gupi" ...
Czy mnie, szarej obywatelce uszłoby na sucho, gdybym zaczęła pisać, że ten i ten jezuita (tu nazwisko i nazwa parafii) zabił mi brata, bo przez lata dręczył go, w każdą niedzielę, od godz. 6.oo rano mszami nagłaśnianymi na całą okolicę gigantofonami, a na zwróconą uwagę klecha niemal wysłał go do piekła? Że co, że brak związku z tym faktem, a tragiczną śmiercią brata? No i co z tego ? Ja to tak widzę i mam do tego prawo. Wolność słowa przecież mamy ... Ciekawe, jaka byłaby reakcja Kościoła, gdybym taką rewelację zaczęła publikować, a starczyłoby mi wyobraźni, aby powiązać przyczynę ze skutkiem. I to nie z brzozą, a gigantofonem w tle...
Sarmato, szkoda słów na to rozwydrzenie. Ciekawi mnie tylko, czy wreszcie ktoś zrobi z tą szarańczą porządek.
PROMUJ NOTKĘ
Spóźnione lecz serdeczne życzenia Urodzinowe dla Pani Stanisławowej :))
IWONO następnych 55 lat i jeden dzień dłużej
*******
A tu wideo - jaka jest nasza Polska dzisiaj, reportaż o którym pisał
wczoraj Thierry, po obejrzeniu tego reportażu byłam dumna jak paw z mojego
pochodzenia
http://oeil-sur-la-planete.france2.fr/?page=emissions&id_rubrique=103
Sarmato, nie tak dawno ustaliliśmy, że czasem trzeba "wyjść z siebie", bo pozostać we wnętrzu przy tym zalewie chamstwa jest trudno. Albo, jak mawiała moja Mama, "do chama trzeba po chamsku" , bo innego języka nie zrozumie. Przekazywała tę maksymę nam, latoroślom, tylko teoretycznie, bo sama takiego języka nie używała. Ale, Sarmato, nawet gdybyśmy zupełnie wyszli z siebie, kudy nam do tych "miszczów słowa patryjotycznego i chrześcijańskiego" ... Ja zapamiętałam "pisarstwo tunelowe", a to od obskurnego dość tunelu, którym docierałam do pracy...Na jego ścianach była codzienna "prasówka" , czasem nawet dowcipna, np. "Junta to juje" (to czas stanu wojennego), albo "Agencja Q-TASS" (pamiętamy tę słynną agencję, nieprawdaż...) , ale ogólnie byle jakie. Czasem sobie myślę, że powiedzonko "daj małpie zegarek, to go popsuje" śmiało można zastosować do tzw. wolności słowa...Pisarze wychodkowi (analogia trafna, bo jakoś dziwnie wszystko im się z procesem wydalniczym kojarzy) nie mają bowiem pojęcia, że wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością, również karną, za to słowo. A akurat tej odpowiedzialności u nas nikt, niestety, ani nie przestrzega, ani nie egzekwuje. Stek obelg i skandalicznych pomówień, jaki umieścili "solidarni wychodkowcy" na plakatach i ulotkach, powinien znaleźć się w prokuraturze, z urzędu. Kolportowanie pomówień o morderstwo wobec konkretnych osób i to nie tylko z własnego kraju, to nie to samo, co napisanie na płocie, lub w wychodku "Jasiek jest gupi" ...
OdpowiedzUsuńCzy mnie, szarej obywatelce uszłoby na sucho, gdybym zaczęła pisać, że ten i ten jezuita (tu nazwisko i nazwa parafii) zabił mi brata, bo przez lata dręczył go, w każdą niedzielę, od godz. 6.oo rano mszami nagłaśnianymi na całą okolicę gigantofonami, a na zwróconą uwagę klecha niemal wysłał go do piekła ? Że co, że brak związku z tym faktem, a tragiczną śmiercią brata? No i co z tego ? Ja to tak widzę i mam do tego prawo. Wolność słowa przecież mamy ... Ciekawe, jaka byłaby reakcja kościoła, gdybym taką rewelację zaczęła publikować, a starczyłoby mi wyobraźni, aby powiązać przyczynę ze skutkiem. I to nie z brzozą, a gigantofonem w tle...
Sarmato, szkoda słów na to rozwydrzenie. Ciekawi mnie tylko, czy wreszcie ktoś zrobi z tą szarańczą porządek
He,he,Begonijko,to będę leciał"graffiti".Na początek:"Jaro ma kota,kot ma AIDS","Gdy Jarosław coś Ci pieprzy-beknij,będzie klimat lepszy","Cały nas PiSdzielczy trud tobie,ukochana ojczyzno","Idzie PiSdzielec przez miasto,czapkę w ręku niesie,jak mu przyp...,to się nie podniesie". No to pozdrawiam,jak mawia Ikka..
UsuńElizo, wkleiłam również tu swoją odpowiedź Sarmacie, bo Twój wpis ukazał się w tzw. "międzyczasie".
OdpowiedzUsuń" wolność słowa musi iść w parze z odpowiedzialnością "
OdpowiedzUsuńZgadza się. A tu jakiś nieodpowiedzialny, wychodkowy pisarz i patriota epatuje tu publikę tym :
http://www.youtube.com/watch?v=o_VL6ZYv2bE
Adamie czy jesteś pewien ze zrozumialeś przeslanie?
UsuńMaria13:27
UsuńROTĘ kazesz powiesic w wychodku?? Debilu - powieś swoja podobizne bedzie bardziej adekwatnie, won
Eliza14:34
UsuńPierwsze slysze, ze propaganda niesie jakies przeslanie.
to umyj sobie uszy
Usuńwolnośc słowa powinna iść w parze z odpowiedzialnością.dodałabym do nich jeszcze kulturę.
UsuńNo proszę, uderz w stół... a flamaster się odezwie. Michnik i Kuroń siedzieli w tamtych czasach w więzieniu i oczywiście, a jakże, "wychodki" mieli, w kącie celi. Nie to, co Hektorów Dwóch , którzy musieli gnieździć się, z całą rodziną, w jednej, skromnej willi na Żoliborzu i pewnie za potrzebą, to za stodołę chadzać musieli.
OdpowiedzUsuńNie odpowiadajcie "wychodkowym" czy "rzeźnikom" bo oni idą z automatu do wychodka :)))
Usuńbegonijka13:04
UsuńTo było właściwe miejsce dla wrogów ludu i socjalizmu, bo kto podniesie rękę na władzę ludową ...
A'propos Euro, bo się zaczyna.
OdpowiedzUsuńPoinformowały nas media, iż drużyna niemiecka odwiedziła polski obóz koncentracyjny w Auschwitz. Prywatnie. Dobrze. Teraz słyszę, że i Anglicy i Włosi zamierzają odwiedzić Auschwitz. Też dobrze.
... poprzednie Euro organizowała m.in. Austria. Jakoś nie słyszałem, aby europejscy piłkarze odwiedzali wówczas austriackie obozy koncentracyjne.
Lechuuuuuu !!! Podróże kształcą - słyszałeś o tym ???? Wprawdzie Twój wielki - mały imiennik nie doceniał tej zasady, ale przynajmniej Ty - podróżuj i myśl,myśl,myśl - jeszcze z Ciebie będzie pociecha.
UsuńA to są polskie i austriackie obozy koncentracyjne jednak? Trza napisać do Obamy, niech znowu sprostuje chłopak.
Usuńlechu13:39
OdpowiedzUsuńWódka, kiełbasa, Wałęsa i Auschwitz - oto wizerunek Polski.
No i proporcjonalnie i logicznie - wodka konserwuje, kielbasa jest jeszcze najlepszej jakości w calej Unii, nawet z solą drogową :))), Walęsa to symbol wolności, a Auschwitz to przestroga dla pokoleń.
UsuńLepiej zdefiniować się nie da LOL
UsuńPiękna definicja, aż żałuję, że sama na nią nie wpadłam. Aaaaa, jeszcze pierogi!
UsuńDo znawców historii swojej nacji pytanie : czy Amalekici i inni Filistyni nie byli czasami faszystami?
OdpowiedzUsuńbyli,byli ale dla pewności zapytaj w Radyjku multipleksowym
UsuńWystarczy mi twoja odpowiedź. Mam zaufanie.
UsuńW tekście mowimy o polskich "patriotach" wsrod ktorych wielu ma faszystowskie ciągoty, ucz się prawdziwej historii, bo masz spaczony obraz i dzieci wychowasz na oszolomow.
Usuń"ucz się prawdziwej historii," - przez kogo pisanej ?
UsuńPrzez zycie.... bez odpowiedzi
Usuń"W tekście mowimy o polskich "patriotach""
UsuńJuż było czy dopiero w kolejnym tekście będzie o polskich patriotach - bez " " ?
Jeżeli nie to czekam z niecierpliwością.
Nie czekaj bo tracisz czas, twoje wpisy nie od dziś nadaja sie do kibla.Moj blog to nie slup ogloszeniowy dla pomyleńcow. A jak pisze "bez odpowiedzi" to mowi ci to cos?
Usuńbez odpowiedzi
młody - doczekasz się - obiecuję ale po Euro 2012. Aby pisać o PATRIOTACH należy się skupić aby nie uronić żadnej perły w Koronie. Dzisiaj cieszmy się dokonaniami ostatniego roku i igrzyskami w kopaniu piłki. Należy nam się trochę godziwej rozrywki po dniach "wieczystej żałoby" ! Pozdrawiam !!!
Usuńmłody - brak logiki w Twoim pytaniu. My tu rozprawiamy o "lokalnych patriotach". Co do tego maja Amalekici i inni Filystyni - jak piszesz.Ale jak już pałasz żądzą wiedzy ,to na początek przeczytaj sobie Józefa Flawiusza "Wojny żydowskie" i dla uzupełnienia wiedzy o tym okresie tegoż autora "Dawne dzieje Izraela". Będziesz łatwiej rozumiał słowo "patriotyzm". Miłej lektury !!!
Usuńktoś wyżej napisał,że wolnośc słowa powinna iść w parze z odpowiedzialnością.dodałabym do nich jeszcze kulturę.Inaczej mamy "paletę barw" w sraczkowym kolorze
OdpowiedzUsuńanodakatoda !!! Tu i ówdzie czarny kolor też dojrzysz a nawet purpurowy !!!
Usuń4 czerwca, Święto Pojednania
OdpowiedzUsuńdo radości każdego roku skłoni
płodne rozmowy, troska o Ojczyznę
możliwe, w Kraju Kwitnącej Jabłoni
Dosyć czczenia tragedii
czarnowidztwa wszelkiego
"wkrętów" "bohatyrów"
co tyle narobili złego
Nam królów nie trzeba
by żyło się znośnie
i wody z kropidła
by żyć pięknie, radośnie
Bo w naszym kraju,
Kraju Kwitnącej Jabłoni
szczęście ma wiele imion
gdy trzeba,samo się obroni...
Pozdrawiam Elizo:)
Aleksandra !!!! :-)))))) Pięknie dziękuję w imieniu swoim i Stanisława za wierszyk o Kraju Kwitnącej Jabłoni - napisane od serca ! Może doczekamy !!!
UsuńDlaczego dzisiaj, prawica zawłaszczyła sobie monopol na patriotyzm? czy
OdpowiedzUsuńczłowiek o poglądach lewicowych nie ma prawa do patriotyzmu? Jakaś nowa fobia? Bo przecież prawdziwy patriota nie musi być prawdziwym idiotą.
bartekJ !!! Jest metoda na tych "patriotów" . Zapytaj - jak Ci się taki trafi - cóż takiego uczyniłeś dla Polski,że prezes mianował cię "patriotą". Zazwyczaj milkną ,bo ich patriotyzm do darcie gęby i dwie lewe ręce do roboty !!!!!!
UsuńMam podobny " problem "...
UsuńWyznacznikiem polskiej prawicowości jest - głęboka wiara i umiłowanie kościelnej, choć " zagranicznej " - bo watykańskiej - władzy:)
Z wiarą mam niesamowite problemy, bo: i chciałoby się wierzyć , że: " coś " istnieje, ale .. rozum te " nadzieje " odrzuca:)
Kościół odrzucam - bo zbyt dużo wiem o jego zbrodniach i umiłowaniu... mamony. Która to - stanowi dla nich : Boga nr 1. A trudno mi byłoby modlić się do pieniądza. Bo niby jaki nominał wybrać?
Byłem przeciwnikiem " komuny " czyli, w/g obecnych norm i poprawności politycznej - lewicy:) Chociaż... bliskie mi są socjalne i ludzkie przesłanki i motywy, które powinny te lewicowe ugrupowania cechować. Ale - nie cechują:(
Nie cierpię: populizmu, oszołomstwa, szowinizmu, nacjonalizmu, ksenofobii!
Brzydzę się: antysemityzmem, rasizmem, dyskryminacją z jakichkolwiek powodów. Uznaję prawo gejów, lesbijek i wszystkich - do układania sobie życia w/g Ich norm! Popieram marsze równości, popieram walkę o równość wszystkich wobec prawa!
To... q.rwa, kim ja jestem? :)))) Czy jest we mnie: choć kropelka patriotyzmu? Ech... chyba się napiję:)))
Pozdrawiam
Stanisław
z v
Stanisław - jak widzisz Twój pomysł,który serdecznie poparłem - na obchody Święta Pojednania Narodowego w dniu 4 czerwca spotkał się z dobrym przyjęciem wśród naszych internetowych znajomych i przyjaciół, ale to nie wystarczy aby cokolwiek w tej sprawie zaistniało. Musimy "drążyć skałę" aż do skutku.Będę drążył !!! A co do patriotyzmu - jakoś w ostatnich czasach to piękne słowo całkiem "spsiało", byle łachudra mieni się patriotą i leje pomyjami. Doszukasz się w tej dyskusji - gdzie odpowiedziałem pewnemu "młodemu" internaucie,że po Euro 2012 coś na ten temat napiszę. Wydaje mi się,że warto na ten temat też wymienić poglądy i opinie. Zbyt wielu ludzi nie ma pojęcia co to jest patriotyzm i nadużywa tego słowa przy każdej okazji - ba... wyciera sobie nim parszywą gębę. Mam pewne przemyślenia na ten temat - ale to wymaga jeszcze dopracowania- dlatego nic się nie stanie jak wrócę do tematu - po Euro 2012. Nie wiem jak tam Ty - ale ja tu sobie pokryjomu przed moją jednostką nadrzędną porobiłem pewne zapasy i na radosne pokrzykiwania nad naszymi przewagami i coś niecoś na frasunek - gdyby to akurat nam dokopali. Przezorny zawsze ubezpieczony - prawda ??? No to napisz jak tam obstawiasz wyniki ????
UsuńStanisław :"Popieram marsze równości,".
UsuńKto i do kogo miałby, wg ciebie niby równać ?
Dobry wieczór Sarmato:)
UsuńRównież zauważyłem pozytywny odbiór naszej inicjatywy, aby : dzień 4 Czerwca - uczynić świętem:)
Żeby do tego doprowadzić , jedyną drogą jest: zbieranie podpisów - chyba 100000 głosów, zawieżć to do Sejmu , żeby móc wystąpić z inicjatywą obywatelską, w tej sprawie:) Wtedy... w sejmie: wszyscy się pokłócą - ze wszystkimi i efekt będzie taki sam jak dziś. Czyli: " prazdnika nie budiet " :)
Mam dziś dobry humorek , bo moja ślubna / choć tylko cywilna / obchodzi urodziny. Staaara jest, jak węgiel kamienny:) Bo dziś kończy 55 lat:) Drinkujemy zatem moje specjały, których oczywiście nie zabraknie na emocje Euro:)
Podałem moje typy - poniżej, oczywiście żartem:)
Pozdrawiam serdecznie
Stanisław
Wiesz co Sarmato ?
UsuńStrasznie mnie irytują te oszołomy, które tu zawsze " wcinają się " pomiedzy wódkę a zakąskę, czyli: w rozmowy ludzi normalnych i inteligentnych:) Ze swoimi " głebokimi przemyśleniami" :) Prymitywizm wręcz kosmiczny! :))
Stanisław
bartekJ18:31 "prawdziwy patriota nie musi być prawdziwym idiotą".
UsuńTyle teza. A gdyby tak jeszcze jakiś argumencik?
Nie męcz ludzi w środowy wieczor. Opanuj sie troszke. Kazdy dyskutuje jak mu wygodniej.
UsuńWidzę, że postanowiłeś ratować się z opresji, zakładając, że argumentów na podaną przez Ciebie tezę nie ma.
UsuńE tam, zakladam tylko, ze kazdy ma prawo dyskutowac jak mu wygodniej, i wiem, bo czytalem kilka Twoich wypowiedzi, że Ty wielu rzeczy nie rozumiesz, nie ogarniasz tematu, wiec szkoda mi czasu a Ty zaoszczędź Twojej energii.
UsuńStanisławie - przegapiłem sprawę i przepraszam !!!Skoro Twoja "jednostka nadrzędna" ma dzisiaj urodziny - bądż łaskaw przekazać Jej moje najlepsze życzenia. Dużo zdrowia i radości a reszta zawsze jakoś się znajdzie !!!Pozwolisz,ze naleje też sobie kusztyczek "małmazji" i wypiję za zdrowie Twojej Pani. Vivat !!!
Usuń:)
UsuńPrzeczytełem Jej Twój wpis z życzeniami:) Odpozdrawia, kielich wznosimy współnie:) Dziękujemy:)))
Stanisław
Pani Elizo !!! Jechał sęk politykę - przynajmniej na jakiś czas. Euro 2012 przed nami. Może po obstawiamy wyniki meczów w naszej grupie eliminacyjnej. Odważę się obstawić dwa mecze : Polska-Grecja 2:1 lub 2:o dla Polski oraz Polska Rosja 3:1 lub 3:2 dla Polski. Z Czechami rozejdzie się po kościach i będzie remis - jak tu nakopać naszym sympatycznym sąsiadom - nie wypada !!! :-))))))))))))
OdpowiedzUsuńCiekawy moze byc wynik meczu Polska - Rosja, bo w pierwszej rundzie (Rosja - Polska) bylo 96:0 !
UsuńWitam Sarmato:)
UsuńNie jestem takim optymistą, jak Ty:) Stawiam: 1:1 z Grecją, bo strasznie trudno z Nimi wygrać i kto wie... może znowu będą " czarnym koniem " ?
Co do meczu z Rosją... to przewiduję 1:3 - dla Rosji.
Trzeciego meczu eliminacyjnego nie będzie, bo: po tym drugim wybuchnie wojna...:)))
Bo jakże inaczej? Żeby " ruski" u nas - dał nam po " antypodach" ? Toż to będzie chamstwo, graniczące ze spiskiem..." ruskich" z: Żydami, masonami, cyklistami...To będzie poprostu: " zdrada ".
Z humorem pozdrawiam
Stanisław
Pomóż mi samookreślić się/ patrz mój wpis powyżej/ - póki jeszcze jestem trzeżwy i nie zatraciłem możliwości percepcji...:)))
Stanisławie - skąd ten pesymizm. Grekom przyłożymy jak trzeba. Przecież te "bidule" są wycieńczone kryzysem i martwią się,że wynagrodzenia za mecze płacić im będą w drachmach a nie w euro. Psychicznie są zdołowani i tylko "udają Greka" ,że u nich wszystko jest OK.Poza tym z czego oni mają mieć kondycję ??? Z tych ich marynowanych oliwek i koziego serka ???. Chłopie - jak nasi wrąbią po dobrej golonce z kapuchą i młodymi ziemniaczkami to będą miel taki "szwung", ze Grecy gęby tylko porozdziawiają.Z "ruskimi" trochę gorsza sprawa, ale jak czytałeś "Potop" pan Kmicic do desperacji doprowadził zagony Chowańskiego pod Smoleńskiem a i kamuszków nazrywał z bojarskich czap ofiarowując następnie kilka przygarści Paulinom na Jasnej Górze. Teraz to musi zaprocentować - no bo Polacy mogli by utracić wiarę w moce nadprzyrodzone.Panprezes też tam ma w odwodzie przyjazne gesty do braci Moskali. W czasie miesięcznicy podrzuci się do hotelu kilka skrzynek "Smirnoffa" - uprzednio poświęconych przez patrona z Torunia - to i zmogą wszelkie moce piekielne. Gdy ich tak pozytywnie zaskoczą - zamęt okrutny zapanuje w ich głowach a nim przyjdą nowe wytyczne z Moskwy - my im nakopiemy. Spoko - koko. W ostateczności przemyci się na stadion jakieś kropidła i pancerne pastorały i bić będziem "Moskali" do tchu ostatniego. A co - byle był "duch" w narodzie.
Usuń:)))
UsuńJak nasi wrąbią te golonki z kapuchą - to " wiatry " ich mogą prześladować:) Jeszcze pół biedy, gdy ta przypadłość złapie ich, gdy będą w odpowiednią stronę obróceni. Czyli twarzą - do bramki przeciwnika:) Jeśli nie, to może to wywołać, za pomocą prawa odrzutu: nieświadomy i niezamierzony atak na własną bramkę:) Czego, jako kibic - bym sobie nie życzył:)
Oczywiście, że chciałbym aby Grecy po meczu, wzorem Greka Zorby : złapali się za głowy i zakrzyknęli: " jaka piękna katastrofa "...komentując w ten właśnie sposób - swoją porażkę:)))
Stanisław
10.04 Tylko kosmos i twoja głupota nie mają granic !!!
UsuńA#propos patriotyzmu .
OdpowiedzUsuńEuropejczycy (a'la Eliza - z jej deklaracji), czy na paradzie z okazji 60-lecia panowania Elzbiety II widzieliscie tam chociaz jedna niebieska flage z zoltymi gwiazdkami ?
Kocham niebieska flagę z zoltymi gwiazdkami, wolę ja od np. z trupią czaszką, taka wasza będzie juz po wieki po następnych wyborach
UsuńA czy oszołomie słyszałeś tam, boboojczyżniane stękanie i zawodzenie: " łojczyznę wolną racz nam zwrócić.."?
UsuńA czy widziałeś transparenty obrażające Królową Elżbietę?
A czy widziałeś krótkoostrzyżonych nacjonalistów z gestami : " zamawiam 5 piw " ?
A czy słyszałeś tam hasła typu: " Królowa to zdrajczyni" ?
Ja też NIE ! A w Polsce - i owszem!!!
Stanisław
Tylko że w Polsce przy każdej okazji wisi flaga euro oszołomstwa i to jest właśnie ta podstawowa różnica która powoduje wszystko inne.
UsuńNie czuję sie euro-oszolomką, wręcz przeciwnie tylko smuci mnie ze moje podatki idą do kraju gdzie rownież żywie palantow twojego pokroju
Usuńtivi - a co ma piernik do wiatraka ??? To jest święto Elżbiety II Królowej Wielkiej Brytanii a nie Unii Europejskiej. Myślenie ma kolosalną przyszłość - zacznij od zaraz bo czas leci nieubłaganie !!!
OdpowiedzUsuńJestem przeciwko rozczulającym wzruszeniom i podniosłym słowom za którymi idzie kunktatorstwo małych ludzików i ich interesików. Mocno zanurzony w literaturę, w historię polską, w krajobraz itp jestem skłonny do wzruszeń ale tylko na własny rachunek. To moje wzruszenie i nic komu do tego. Dlatego wprost nie znoszę publicznego patriotyzmu, pokazowego w stylu PiS i Kaczyńskiego. Tych durnych min, bo to jest nieuleczalna głupota zadufania w sobie nie mająca z patriotyzmem nic wspólnego. Zresztą taki sposób patrzenia na społeczeństwo jak w Polsce prawicowej nie daje żadnych społecznych korzyści. Zresztą... bliżej mi do małego patriotyzmu, bo z drobnych patriotycznych zachowań poszczególnych jednostek buduje się duży gmach, taki stabilny kościec społeczno-ekonomiczny.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Eli jak i Twoich sympatycznych komentatorow.
Szanowny Krzysztofie:)
UsuńPodoba mi się to - co napisałeś. Mój stosunek do Polski trafnie wyraził onegdaj: K. Daukszewisz, w piosence:
"I to jest mój kraj..."
Zbyt czesto mnie pytaja ludzie, co spiewam im i gram,
Jaki naprawde jest mój kraj, ja nie wiem, nie wiem sam,
Bo co odpowiedziec, przy tych gramach stu,
Gdy z wódka sie miesza, tylko gorycz slów.
Nie pan i nie ulan, inny mam dzis fart.
Tu Pewex wytworny, tu obskurny bar
I szare ulice tam, gdzie mial byc raj
I gruszki na wierzbach, i to jest mój kraj.
Tu jedni maja grosz powszedni, a drudzy pelny miech.
Tu madrych orza, glupich sieja, a trzecim z tego smiech.
Pijaczki, prostaczki maja wszystko gdzies,
A ci co przegrali, pija by sie wzniesc.
Tu wielki zlodziej ex-dobrodziej spokojnie moze tyc.
I sa uczciwi, zywi choc tak ciezko jest im zyc.
Tu dziwki, jak sliwki, ze tylko placic i rwac.
I panny pokrzywki, ze az strach z nimi spac.
Tu swiete krowy jezdza w nowych Mercedesach Benz.
Tramwaje maja ci co wstaja do pracy piata piec.
I szaletów smród, czy grudzien to czy maj
I zapach maciejki, i to jest mój kraj.
Mezczyzni godnie nosza spodnie, bo na to ich jeszcze stac.
Ci maja gorzej co w honorze postanowili trwac.
Kobiety, niestety - praca, dom i sklep,
By troche wedzonek dzieciom dac na chleb.
Poetom bywa czasem dobrze, choc czesciej bywa zle,
Wiec jaki jest ja nie wiem sam po prosu mysle, ze
Dla uczciwych to pieklo, dla cwaniaków raj,
Dla glupich glupota, dla mnie to mój kraj.
W googlach znajdziesz w orginale:)
Każde zadęcie pseudopatriotyczne, odrazu trąci mi - sztucznością:)
Pozdrawiam
Stanisław
Stanisław
Stanisławie, pamiętam jakąś debatę tak z 10 lat temu gdy ktoś z Unii Wolności mówił o konieczności skupiania się na rzeczach konkretnych i celach rzeczywistych, tworzących mikroekonomiczne podstawy. Między innymi mówił o budowie wyciągu w Gołdapi, gdzie zarówno klimat jak i warunki terenowe sprzyjają stacji narciarskiej. Wówczas J.Olszewski, ten prawdziwek patriotyzmu żachnął się i wystękał: "no wie Pan ja mówię o ważnych sprawach a Pan o jakiejś Gołdapii i i wyciagach narciarskich!" Taka postawa absolutyzuje celom za niedosiężnym horyzontem, w który patrzy taki Jarek K,czy inny Olszewski będąc zupełnie obojętnym na ludzi konkretnych i żywych, jako takich. To cały ich patriotyzm.
UsuńLawina bieg od tego zmienia...
Pozdrawiam
Krzysztofie:)
UsuńOlszewski był pacynką - w łapach kaczorów.
Działania propaństwowe należy budować od podstaw, właśnie.
Od wyciągu w Gołdapii, wodociągu w Zbroszy Dużej, od pomocy tym, którzy jej potrzebują faktycznie! Od świadomości PROPAŃSTWOWEJ!
Naburmuszenie wizjonerskie, nadęcie i pustosłowie - to cechy większości polskiej kasty politycznej. Na czele z obłąkanym kaczorem!
Plus: rozbieranie na czynniki pierwsze: trupów, wojen z reguły przegranych, porażek narodowych - przkuwanie w sukces.
Współczesny patriotyzm - nijak się ma, do tego nacjonalistyczno-ksenofobicznego bełkotu:)
Smaczku jeszcze dodaje obłąkana " wiara ", że: jesteśmy narodem wybranym:(
Stanisław
Dokładnie tak Stanisławie, dlatego między innymi jestem przeciwko "duchom narodowym". Co do katastrofy w Smoleńsku - PiS jedyne wnioski jakie by wyciągnął to takie, że jesteśmy bez zarzutu, nieskalani, ruskie winne, a to tylko prosta droga do następnej katastrofy i następnej. Miałem wspaniałą nauczycielkę polskiego i historii i już w szkole podstawowej powtarzała nam "do znudzenia" - MUSICIE W ŻYCIU SIĘ WYSTRZEGAĆ: MAŁOSTKOWOŚCI, PEDANTERII I TĘPEJ DOSŁOWNOŚCI. MIĘDZY WIERSZAMI KSIĄŻEK PRZELATUJĄ TŁUMNIE JASKÓŁKI, NALEŻY CZYTAĆ Z LOTU TYCH PTAKÓW" To zdanie towarzyszy mi od lat.
UsuńDobrej nocy, ja jutro mam dwie ważne narady, zmykam więc. Miło sie rozmawiało.
"no wie Pan ja mówię o ważnych sprawach a Pan o jakiejś Gołdapii i i wyciągach narciarskich!" i ole! Krzysztofie i Stanisławie, pamiętacie film "Poszukiwany Poszukiwana"? Wielcy derehtorzy mówią tak bardziej ogólnie, żeby się potem nikt nie przyczepił do szczegółów :D.
UsuńMarta, tym właśnie różni się, z parady Schumana jasny Polak o mentalności postkolonialnej od dumnego ze swojej Ojczyzny Anglika.
OdpowiedzUsuńWejdz na WIKI i zobacz co znaczy slowo "kolonializm"
UsuńGod save.... Niech cie Bóg Wszechmogący ma w swojej nieustannej opiece, bo na rozum jest już za póżno !!!
UsuńParada Schumana – coroczna parada organizowana przez euroentuzjastów i zwolenników Unii Europejskiej na ulicach Warszawy. Parada Schumana organizowana jest od 1999 roku przez Polską Fundację im. Roberta Schumana z partnerami. Zazwyczaj impreza ta odbywa się w najbliższą sobotę po 9 maja, czyli po tzw. Dniu Europy - święcie Unii Europejskiej. Jest ona zwieńczeniem Polskich Spotkań Europejskich, cyklu wydarzeń o tematyce europejskiej, odbywających się w pierwszych dniach maja każdego roku
Usuń-----------
Co w tej paradzie jest "nie tak"? To ze nie niosa krzyzy ktorymi sie pozniej okladają? A moze ze nie maszerują księża? Albo moze nie maszeruja zamawiacze piw? A moze ze nie niosa zniczy i portretu Wawelczyka? No co???????
Nie bój,będziem też mocarstwem kolonialnym,jeno Madagaskar musiem zdobyć.
UsuńElizo:)
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję, w imieniu " pani Stanisławowej ":)))
Róże piękne i ... aż czuć ich aromat:)))
Pani Stanisławowa lub poprostu Iwona:)))
10.04 !!! Tylko kosmos i twoja głupota nie zna granic !!!
OdpowiedzUsuńGod save the polish idiot !!!
OdpowiedzUsuńKrótka charakterystyka PiS(orli dziób jako logo)."Na nic skrzydła,skoro ptasi móżdżek".
OdpowiedzUsuńKalach zamknij ta przebrzydla jadaczke , bo ci Eli zaraz skopie jaja , ty najbardziej przebrzydly trolu, chamie, wsiarzu i cos tam jeszcze. Kuzwa zabraklo mi tej gestej sliny. Tak tu bylo ladnie a musiales nam zassrac ten sliczny ogrodek
OdpowiedzUsuń