środa, 8 stycznia 2014

Obiecanki, macanki, a głupiemu stoi!!!






Ksiądz opublikował informację kto i jakimi kwotami wsparł parafię św. Rocha w Osieku. Na listach są ulice i nazwiska osób, które przyjęły księdza i wręczyły - lub nie - ofiarę. Niektórych mieszkańców to oburzyło. Już na pierwszy rzut oka widać, że parafianie pieniędzy nie żałowali, co potwierdza również opublikowane w gazetce podsumowanie: "Kwota łączna ofiar na dzwony do Kościoła parafialnego: z kolędy 44 930 zł i 30 euro; z wpłat na konto 86 350 zł. Razem 131 280 zł i 30 euro". To tylko z jednej parafii!!!!

Świetny system ściągania kasy, skuteczniejszy niż dotychczasowe piramidy finansowe. Fiskus powinien zatrudniać księży do ściągania podatków.... Czy katolicy to ofiary księży? Ależ skąd, w końcu skoro katolicy to lubią i czują potrzebę finansowania księży to pies ich trącał i niech dalej jęczą na "tuskową biedę". Czy teraz nie powinien zająć się tymi datkami fiskus? Z innej strony to z urzędu powinna zająć się tym prokuratura. Ale jak nie mają donosu to dupska nikt nie ruszy. NIKT. A trzecia władza bezkarna, robią co chcą.  

I popatrzcie kur*a mać jak te dzwony się co i rusz psują... zużywa się to tatałajskie badziewie szybciej niż papier toaletowy. Na szczęście co chwila są parafianie w potrzebie.. a za papier do własnej dupy muszą zapłacić sami. 

A patrząc na tą listę i dokładnie przeglądając datki, dochodzę do wniosku, że w dzisiejszym świecie, wiara w Boga Wszechmogącego i Jezusa Chrystusa, w Polsce jest bardzo droga. Zbawienie staje się dobrem luksusowym. Ciekawe ile by wielebny zebrał jakby to było na przykład na wyposażenie biednych dzieci? Czy też tyle samo?. Barometr cnoty, szczerej wiary i dobrego serca. Założę się, że jedynie ułamek tej kwoty. Takich mamy księży jak i katolików.

Tu widać czarno na bialym jak długie lata socjalizmu w połączeniu z wszechobecnym klerem wyprały ludziom mózgi - zero poczucia własnej wartości, zero świadomości o własnych prawach i tak Kościół sobie robi z tą ciemną masą co chce....czy w tym kraju zupełnie nie ma już praworządności? A ochrona danych osobowych to gdzie? Czy mieszkańcy podpisali klauzulę "wyrażam zgodę ......"? Czy jest do cholery jeszcze ktoś kto dba w tym kraju o ochronę danych osobowych? Widocznie nikt...niech żyje Polska!

Niech mi ręce zwiędną, jeśli przekaże choć raz 1 grosz mojego podatku na jakąkolwiek parafię katolicką.

promuj


UWAGA!!!
Do wszystkich, którzy przysłali mi życzenia rok temu!!! Niestety nie spełniły się! Bądźcie tak mili i na ten rok 2014 przysyłajcie mi raczej bony do Biedronki, prześlę je takiemu jednemu malutkiemu biedakowi z Żoliborza
Szczęśliwego Nowego Roku.

152 komentarze:

  1. Eli,antysemici to pospolite durniactwo i żer dla nas.Dzięki nim nie jesteśmy głodni.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ofiara kolędowa" ... ładne. No cóż, jak widać bida w Polsce aż piszczy, zwłaszcza w rejonach cywilizacyjnie zaniedbanych. Teraz już można absolutnie uwierzyć temu "naszemu" "ksiądzu", że oni spokojnie, powolutku, alleluja i do przodu. A tym ofiarom kolędowym z listy nie współczuję ani trochę, nikt im przecież spluwy do skroni nie przystawiał, jeno krzyż. Co na jedno wychodzi, jak widać na załączonym obrazku.

    OdpowiedzUsuń
  3. Łoj "nie nerwujsia kobieto"
    Kościół to wspólnota, a wspólnota znaczy wszyscy"wierni" należący do wspólnoty ja utrzymują.
    Znam wyznania, gdzie pastor stojąc przed drzwiami świątyni wita "serdecznie"wszystkich przybywających "fundując im grabę" dziękując za przybycie
    A potem w trakcie mszy tj przy jej zakończeniu ogłasza "spotkanie parafialne" przy kawie herbatce i ciasteczkach /które upiekła i ofiarowała jakaś tam"parafianka"/ celem omówienia "czegoś tam"
    Po zakończeniu wychodzi przed świątynie, jeszcze raz dziękując za przybycie.Kto chce zostaje na spotkanie.
    Bo to jest wspólnota, wzajemnie się popierająca pomagająca.Jednym słowem wspólnota.
    U nas zaś "katabasy" /zaznaczam nie wszyscy/ nie tworzą wspólnot,żądają jedno by "dali "marności" i się odpier...lub nie zawracali d..py swemu kapłanowi.Bo on ma codzienne spotkania z Bogiem, tak ze na sprzątanie swego miejsca pracy nie ma czasu, a co tu mówić o wypasionej plebani czy"obejściu"
    A "marności się wymusza" tak jak na załączonym obrazku szantażem zawstydzeniem i "popatrz inni dali a ty" itp itd "delikatne nakłanianie" Daj.
    Kuriewni potem to ładnie ubiorą w słowa a głupi lud to kupi.Bo kuriewnym z tego lecą procenta jakie ?Oto tajemnica wiary!!
    Komu zależy na tworzeniu wspólnot wiernyc,h wzajemnie sobie pomagających i wspierających? Nikomu
    Próbował to ks.Lemański "u siebie" Wywalili go na zbity pysk" A i innych taki sam los spotkał
    A czy rodak chce wspólnot ?A HGW
    Pewne jest ze woli darmochę ale szantażem zmuszany, tak, tak/ plączę i płaci.
    Niech no tylko urwie sie za granice zaraz z niego robi się "bezwyznaniowiec" bo tam "amty" automatem ściągają z podatków.
    Czyli jaja jak beret,y lub własnoręczne kopanie sobie grobu u "parafian"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do antysemitów.. Jezus był Żydem a Jego matka kim? Prymitywy okrutne jesteście,antysemici.

      Usuń
    2. Aby zwiększyć powagę i ciężar potrzeby głoszą o zakupie DZWONÓW. Wszyscy wierni sądzą, że to taki wielki wydatek, że trzeba księżula w tak pobożnym zamiarze wspomóc!. Jak przyjdzie co do czego, to nie wiszą żadne dzwony, jeno na płycie w nagłośnieniu głos jest odtrąbiony. I tak na moim osiedlu co godzinę jest głos odtwarzany , ostatni raz o godz. 22-giej. Z tego wynika, że największym dzwonem w parafii jest ten wierny, który dał zrobić się w trąbę.

      Usuń
  4. Widzisz jak sie musi czuc ten co jeno 20 zl dal?!!!
    http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQytqgTmtXbMUGyW3P0KqU2cZRaLN8lGdXQwzYPIBe2fntLNoj-tHpfTM9SLA

    OdpowiedzUsuń
  5. Alleluja i do przodu. Nie dajesz nie kwękaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksiundzu,nie lasuj.

      Usuń
    2. ksiądz8 stycznia 2014 16:41
      A jak tam czuje sie twoje sumienie, szamanie, jeśli je masz, gdy wyciągasz ostatni wdowi grosz od głupiej kobiety, która wierzy, ze to ty jej zapewnisz szczęśliwość wieczna swymi modłami.Ze tylko ty masz dostęp do Boga
      Jak się czujesz,gdy wiesz ze ona sobie w swojej głupocie odebrała ostatni grosz przeznaczony tylko na bułkę mleko czy nowe buty?
      Czy masz sumienie stara schorowana istotę zapędzić do sprzątania twojego miejsca pracy kościoła i plebani gdzie eis byczysz
      I wiedz ze to samo i tak samo czyni katabas we wsi sąsiedniej z twoja matka.
      Chyba ze już 'zapodałeś" koledze kto zacz ona. Wiec i traktowanie ma inne.
      Jak się czujesz katabasie wiedząc ze nastały te czasy iż wiadomość o was jest powszednia.Ze spisane są czyny i rozmowy a rozliczenia jakie nastąpią będą straszne.
      Idz miedzy lud w przebraniu a usłyszysz to co my tu piszemy.
      Zajrzyj na ściany plebani może ci już niewidzialna ręka dzis napisała Mane Tekel Fares
      Kary bożej ty sie nie boisz bo juz dawno w Boga przestałeś wierzyć ale zwyczajna ludzka, cie dosięgnie.Zobaczysz i się zdziwisz.Maluczko maluczko a doczekasz się

      Usuń
    3. Alleluja i tacką / kopertą do przodu !!!

      Usuń
    4. Ksiundz uparty jest...A jaki zawzięty! Zgrozaa...

      Usuń
  6. Nie trzeba było "zaciemniać" tych danych, bo to przecież ukazało się publicznie w tygodniku parafialnym. Co prawda nie jestem ciekawy, ale może jacyś krewni, czy znajomi by zobaczyli, jakich "mają" palantów.
    Ale wynika z tego jasno - Kościół nie zniknie, tak, jak nam się wydawało. Przeciwnie trzyma się mocno i... paradoksalnie coraz mocniej, choć nie wiem czym to wytłumaczyć - strachem przed "wykluczeniem", obśmianiem, wyzwiskami... ? Jak widać głupota trzyma się u nas niezwykle mocno.

    andy lighter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andy,głupota to potęga! Nie zdzierżysz.

      Usuń
  7. Wpadłem przypadkowo na"Rozmowy w toku", Już dawno odpuściłem ten program,ale przypadeczkiem.. Debilni,tępi faceci i równie debilne kobiety. WOOON!

    OdpowiedzUsuń
  8. ksiądz8 stycznia 2014 16:41
    Nie daje bo nie mam okazji. Ale dalbym z wielka checia ,szczerze i od serca! - PO MORDZIE!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Szanowny Panie Wieśku!
    Co do słów - Oto wielka tajemnica wiary !
    Gdzieś pośród pól malowanych i w cieniu sporej lipy .... ok. lat temu parę , odbywało się sąsiedzkie spotkanie - popołudniowa sjesta ... i czym chata bogata , nie stroniąc od mięsiwa i innych napitków ... w godzinach późno 'popołudniowych ' 'utrudzeni' biesiadnicy od toastów , już mający się rozchodzić ..... padł okazyjny toast . 'strzemiennego' coby się lepiej powracało ... zapytałem .. 'sąsiada' co prawda ' po cywilu' , ale wiadomo kto zacz ...
    jak to jest ... że mówi się ... "Jam jest .pan ...... twój , który cię wywiódł z ziemi egipskiej z domu niewoli "..... jak ja nigdy w Egipcie nie byłem ?! ...... popatrzył ... i mówi : Ja też !
    Po następnym strzemiennym ... na 'drugą nogę ' żeby się przypadkiem nie przewrócić ...
    pełni zrozumienia rozstaliśmy się ... w pokoju 'ducha' .

    Pozdrawiam
    To już 2014 rok... jak ten czas ' leci'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzybiarz,kurki polecam.

      Usuń
    2. Saluto, sorki, sorki ale kurki są zarezerwowane :DDDDDDDDDD

      Usuń
    3. Wiadomo,Kogut,wiadomo..

      Usuń
    4. Kogut,będę namolny jednak..Kurki to tyż ludzie..

      Usuń
    5. Alesz m_16 kurki są za twarde i ciężko strawne ... lepiej raz- maślaki , gładko przechodzą .... przy kurkach za dużo pracy ...
      A czy kurek to też ludź ... bo jak kurka , to mus kogut ...to też kurek , chyba ? ;)
      Problem z jajkami .... co podbierać, a co urwać lub głaskać /
      Kurek kurce jajka ... czy kurka ..kurkowi ?!

      Niechaj wszędzie będzie wojna , byle polska .... zaciszna i spokojna .
      :)))))))))

      Usuń
  10. A gdybym tak ja ogłosił " po sąsiedzku " , że bedę chodził i zbierał na remont / dzwonów nie mam oprócz własnych /, ale... na przykład: kibla. ?
    I zebrał porównywalną kwotę, to jest: ok 130 tys. I ogłosił " wynik " kwesty na tablicy ogłoszeń? Czy, na drugi dzień:
    Nie " zagościłaby " u mnie policja, z zapytaniem o legalność zbiórki?
    Czy urząd miejski nie zażądałby okazania zezwolenia na zbiórkę?
    Czy urząd skarbowy nie opodatkowałby mnie, zgodnie z zasadami ogólnymi?
    Czy prokuratura nie wszczęłaby dochodzenia w sprawie: niezgodnego z prawem / bez zezwolenia/ : prowadzenia zbiórki środków płatniczych?
    NIE???
    No to zaczynam zbiórkę.
    Płaćcie " co łaska " - i mam nadzieję, że " dwudziestaka" - nikt nie odważy się położyć, bo go opiszę, napiętnuję...:)))
    Pozdrawiam
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stanisław8 stycznia 2014 17:14

      Witaj!

      Nie rob glupstw z ta zbiorka! To tak jakbys wodka z pod plaszcza handlowal. Na to trzeba miec "legalny" MONOPOL!!!:-))))))))))))))))))Polska to jednak kraj demokratyczny, z zasadami, respektujacy konstytucje anie jakas tam republika
      baranowa ..oh pardon..bananowa.
      Mam troche czasu, bo "trawie" szczepionki coby jakiejs islamopatologi nie podlapac i myslekiedy wreszcie wynalezie sie szczepionke przeciw katouzaleznieniu rozsianym?
      No bo jak tu na powaznie wobec tak rozbrajajacej glupoty?....

      Milego wieczoru Stanislawie,

      Usuń
    2. ......katouzaleznieniu rozsianemu....Trudna polska jezyka oj trudana:-))))))))))))))))))))

      Usuń
    3. Ja i tak, Francopolo, doskonale Ciebie rozumiem. W odróżnieniu od większości zamieszkałej :" na tej ziemi " :)))
      Pozdrawiam
      Stanisław

      Usuń
    4. Nooooooo francopolo !!!! Za nową jednostkę chorobową >>>......katouzależnienie rozsiane... <<< masz miejsce w Panteonie nauk medycznych i lingwistycznych :)))))))))))))))))))))))))

      Usuń
  11. Anonimowy8 stycznia 2014 16:43

    ......strachem przed "wykluczeniem", obśmianiem, wyzwiskami.....TAK!

    Metode "stawiania do kata " KK ma swietnie opanowana! w wielkich miastach juz sie to coraz mniej udaje, ale na prowincji doskonale sie aplikuje!

    Niestety polska jest w Europie -jeszcze i tylko - geograficznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. A propos urzędu skarbowego...
    Dziś " pofatygowałem się " do urzędu skarbowego w Wejherowie by pobrać pit-37 na rozliczenie podatku, wspólnie z małżonką, za zeszły rok. I co? I psińco":))
    ..." Jeszcze nie dostaliśmy druczków z ministerstwa, proszę się " dowiadywać" " - to słowa urzędowego vipa:)
    I tak sobie pomyślałem: pocałujcie mnie w doopę, ja już tu nie bedę :" się dowiadywał ", to wy mnie te cholerne druki " umyślnym" dostarczycie!
    Chyba, że: i ja mogę powiedzieć, że nie rozliczyłem się bo: 8. 01. 2014 urząd nie miał JESZCZE druczków...
    Wysłałem list do ministerstwa, z zapytaniem... Czy odpowiedzą łaskawcy?
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marudzisz Stanisławie. Od czterech lat rozliczam przy pomocy internetu i nawet kopii sobie nie drukuje, bo mi papieru (lasów) szkoda.:-))))))))
      Pomyślności.

      Usuń
    2. Stanisław8 stycznia 2014 17:14
      Człowieku !!
      Wtedy wszystkie "amty" masz na głowie Służby jawne tajne i obupłciowe wraz z Policja Skarbowa.Chyba ze założysz Kościół lub jak wolisz "związek wyznaniowy"
      /oto krótkie kompedium jak http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2683/ a wtedy legalnie "na cele kultu" choć zezwolenie na zbiórkę wymagalnym jest, z wyjątkiem Rydzyka/
      Czyli musisz się przerobić na "świętą krowę" a wtedy świat stoi otworem.Amen
      No i słuzby u nogi o "państwu nie wspomnę"Jak sie wzmocnicie w kulcie napisze Ci treść" Konkordatu" a może i przystąpię

      Usuń
    3. Stanisławie-marudzisz:)).Ja-jak Ikka.A gdy panie z US mają wątpliwości (bo to działalność godspodarcza,pit mi robi księgowa,dzwonią,ja im podaję numer księgowej,panie wyjaśniają między sobą,naprawdę nigdy nie miałam najmniejszego problemu (odpukać)

      Usuń
    4. Szanowne Panie:)

      Ja tylko i wyłącznie chciałem podkreślić SKANDAL, jakim dla mnie jest: brak druków w urzędzie skarbowym. Dnia ósmego b. miesiąca, kiedy to - zgodnie z prawem: rozliczać podatki zeszłoroczne, można od 2 stycznia tego roku.
      Świadomie omijam " możliwości " internetowe w tym zakresie, nauczony doświadczeniami osobistymi, z urzędem skarbowym w Gdyni. Kiedy to, po trzech latach, przed N.S.A., wygrałem sprawę przeciwko R.P. reprezentowaną przez: Urzęd Skarbowy i Izbę Skarbową , w Gdańsku.
      N.S.A. - wtedy - jednoznacznie stwierdził, że wymienione urzędy działały BEZPRAWNIE. To, że straciłem: kupę nerwów, swoją firmę, zdrowie... włożyłem do " teczki " : sprawy nie do odzyskania!
      Pozdrawiam
      Stanisław

      Usuń
  13. Witam,napiszę wprost jesteśmy głupim społeczeństwem nie wszyscy a potem moherowe berety płaczą że nie mają na lekarstwa. Nie tylko pani,pani Elizo o tym napisała również TVN24.Już to kiedyś napisałem z jednego gów-a żeśmy się wyrwali, a wpadli w drugie gów-o,czyli nic się nie zmieniło.Na szczęście ja i moja żonka omijamy kościół szerokim łukiem i nie chcemy mieć z klerem nic wspólnego,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O,o,o.....! Przedwczorajszy bodajze wpis Elizy! Nedza,bida, na chleb ni ma....!

      Usuń
    2. Francopolo - :-))))) w końcówce poprzedniego felietonu Pani Elizy mapisałem Ci przestrogi przed ta podróżą do krainy Zulu-Gula. Koniecznie przeczytaj !!!!!!! :-)))))))

      Usuń
    3. Sarmata8 stycznia 2014 17:56

      Czytalem !A jakze! Zadnego Twojego komentarza nie omijam. Nawet tych zaleglych.
      Media zra z reki moznych tego kraju pierdolac trzy po trzy .
      Jedynie polskiego realu moge sie na ty blogu dowiedziec od takich jak Ty i...nie bede wymienial ale oni wiedza.
      Siedze w chalupie bo goraczka mnie trawi (czasami mysle czy nie lepiej prawdziwa "cholere " przechodzic niz ta szczepionkowa:-)))))

      Milego wieczoru Sarmato,
      Amicalement,

      Usuń
  14. He, he... Jak widać Elizo urzędnicy krk też z postępem idą. Jak więc już strony internetowe parafii pozakładali, to i bardziej publicznie mogą owieczkom wyliczyć, kto, ile i dlaczego tak mało. Dotychczas bowiem jedynie w ogłoszeniach parafialnych po mszy wyliczali. No, ale tego nie słyszeli ci, którzy rzekomo katolicy, ale na nabożeństwa nie chodzą. Z drugiej strony, jak by jednak za tą nowoczesnością nie nadążają. Po kiego im dzwony skoro wystarczy CD i odtwarzacz z dobrym głośnikiem. Z doświadczenia życiowego wiem, że lepiej i dalej słychać.:-)))))))))))))))
    Tymczasem, przeciwko WOŚP, też już nie tylko z ambon się protestuje, ale za pośrednictwem internetu takoż.
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/447448,nie-place-owsiakowi-coraz-wiecej-akcji-przeciwko-wosp.html
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ikko,Ty się tak nie raduj..Jesteś winna kk 33 tys plus fafnaście za zwłokę..Nie bądź taka hop,hop do przodu!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Poniżej kilka przepisów (tylko z ustawy o ochronie danych osobowych), które mogą tu mieć zastosowanie:

    Art. 49. 1. Kto przetwarza w zbiorze dane osobowe, choć ich przetwarzanie nie jest dopuszczalne albo do których przetwarzania nie jest uprawniony, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    2. Jeżeli czyn określony w ust. 1 dotyczy danych ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne, przynależność wyznaniową, partyjną lub związkową, danych o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 51. 1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony danych osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 52. Kto administrując danymi narusza choćby nieumyślnie obowiązek zabezpieczenia ich przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem lub zniszczeniem, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Art. 53. Kto będąc do tego obowiązany nie zgłasza do rejestracji zbioru danych, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Art. 54. Kto administrując zbiorem danych nie dopełnia obowiązku poinformowania osoby, której dane dotyczą, o jej prawach lub przekazania tej osobie informacji umożliwiających korzystanie z praw przyznanych jej w niniejszej ustawie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Saluto, ale jak znam zycie nikt im nic nie zrobi

    OdpowiedzUsuń
  17. Oto wielka tajemnica wiary:
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    OdpowiedzUsuń
  18. Szanowni, Was ta zbiórka nie dotyczy. Nie dawajcie! Ale odczepcie się od tych, którzy dają, bo dają ze swojego, nie z Waszego. Ze swojego opodatkowanego, więc nawet rząd nie jest stratny! Pilnujcie własnych portfeli i własnych brzuchów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy szary obywatel zbiera pieniądze na operację / leki / rehabilitację ciężko chorego...itp. MUSI taką zbiórkę zgłosić w Urzędzie Skarbowym, a "ofiary kolędowe" idą poza fiskusem do księżych kieszeni. Fajnie być księdzem ! Hulaj dusza, piekła nie ma !!!

      Usuń
    2. Dlatego popieram miłosierną opinię, że czarnemu po kolędzie należy dać 20.
      Dwadzieścia sekund przed wypuszczeniem psa.
      Miłosierdzie powinien docenić, gdyż u mnie jest do ulicy ze 30 metrów i letko pod górę.

      Usuń
    3. Najprostszym rozwiązaniem jest pozostawić, przed czarnym " wizytatorem" - drzwi zamknięte, co czynię od półwiecza:) To jest skuteczne i zaoszczędza nerwów, przy ewentualnej wymianie zdań...:)
      Póki " wizytacja " nie jest uregulowana prawnym nakazem - swojego obyczaju - nie zmienię, czego też życzę:
      Wszystkim tym, którzy paranoję tego zjawiska widzą, acz pokornie drzwi otwierają, w pozycji klęcznikowej, przekazując kopertę...
      Stanisław

      Usuń
  19. No proszę, Watykan jasno określił, że abp Wesołowski JEST OBYWATELEM PAŃSTWA WATYKAN, w związku z czym to obce państwo odmawia ekstradycji przestępcy w ramach pomocy / współpracy prawnej. No, czarno na białym Watykan wykazał, że doi nas OBCE PAŃSTWO, które jeśli chodzi o kasę, to chętnie "współpracuje" z krajem, na którym pasożytuje i wtedy słyszymy, że ksiądz to też Polak i "łojczyznę wolną racz nam wrócić, Panie", natomiast jeśli chodzi o sukienkowego przestępcę, to z punktu robi się on obywatelem obcego państwa i to państwo chowa go pod jeszcze grubszą sukienkę ...A niech to wszyscy diabli !!!

    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/watykan-zajal-stanowisko-w-sprawie-ekstradycji-abp-wesolowskiego/cbcr3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ty tradycyjnie w stylu "a u was biją murzynów"
      Co ty tu z Gąsiorowski wyskakujesz ?
      Ty mnie oświeć wreszcie krynico mądrości czy ksiądz jeden z drugim jest w końcu obywatelem państwa Polska czy państwa Watykan ?
      Bo jak Watykanu to z jakiej parafii korzysta z profitów przysługujących obywatelom polskim ?
      I z jakim paszportem taki ksiądz podróżuje .
      A co do Izraela to ma to do siebie , że zasady nie wyrażania zgody na ekstradycję swoich obywateli trzyma się z żelazną konsekwencją od lat.
      Nawet Amerykanie kilka razy usłyszeli , że mogą pocałować ich w dupę.
      Nie jestem pewien , ale chyba nie było precedensu aby Izrael wydał swojego obywatela na sąd w innym kraju.

      Usuń
    2. To się Franio jednoznacznie określił i cały wcześniejszy PiaR diabli wzięli.
      Kto trąbił o odnowie w duchu świuntym ?????
      Lysso !!!

      Usuń
    3. To wprawdzie było powiedziane nie dla ekstradycji, ale nie do końca tak to jest. Przy czym Polska,k póki co nie ma nawet materiałów na prowadzenia śledztwa. Biskup dokonywał przestępstw na Dominikanie i państwo to nie od Polski domaga się jego ukarania. Naszym prokuratorom przesłano jedynie materiały dotyczące księdza Gila.
      http://www.polityka.pl/kraj/1566717,1,co-z-ekstradycja-abp-wesolowskiego.read
      Pomyślności.

      Usuń
    4. Niech przyslą Wesołowskiego Gilowi, zatrudni się ich w nowym barze GoGo na Krakowskim bo inaczej zrobi w Watykanie burdel a z gwardii papieskiej ser szwajcarski :)))

      Usuń
    5. Wprawdzie ciemny jezdem i nieoświecony jak każdy heretyk, lecz literki składać umiem, świadectwa posiadam. Faktem jest że cenzurka z czasów ohydnej komuny, lecz przedwojenna arystokratka mnie uczyła języka ojczystego, bardzo zacna i dystyngowana* pani prof. Władysława, eeeeeh to byli czasy...... Ad rem. Wprost to widzę jako grę na czas: sprawa przyschnie albo abepe wyemigruje do najwyższej derekcji czyli święte członki do garkuchni dla robali. Wiem że młyny watykańskie mielą powoli, lecz najczęściej mielą z podtekstem - może ciemny lud zapomni albo jakieś cudowne nieszczęście odwróci uwagę trzody ? Kometa - to z nieba, wulkan - to sprawka Lucyfera, zawsze coś nadzwyczajnego w corocznej rutynie i okazja do nadzwyczajnych modłów & tacy albo i wojenki religijnej - o ile jakiś nawrócony oną sfinansuje :))). W ostateczności wyrok nastąpi tak niezwłocznie jak rehabilitacja niejakiego Galileusza, bez zbędnej zwłoki już po 380 latach. No i przecież jest !!!

      Usuń
    6. Ikko, to zdanie jest jednoznaczne !
      "Abp Józef Wesołowski jako obywatel Watykanu nie może być poddany ekstradycji - poinformował Watykan polską prokuraturę".

      Usuń
    7. To co mówi jakiś urzędnik watykański i co z prawno-formalnego punktu widzenia to jedno, a co wynegocjować lub korzystając z sytuacji faktycznej uczynić to drugie. Po pierwsze Polska nie ma ani krzty dowodów przeciwko abp. Ma je Dominikana. Zapytanie więc Watykanu o ewentualna ekstradycję było tylko populistyczną formalnością i taka też była odpowiedź. Jedyne co przy tym się dowiedzieliśmy, to fakt, że Wesołowski ma oprócz polskiego, również obywatelstwo watykańskie. Wiemy też, że został ze stanowiska formalnie odwołany, a więc nie chroni go już immunitet dyplomatyczny. Przy czym najprawdopodobniej nie przebywa on na terenie Watykanu, lecz Włoch. Gdybyśmy więc mieli przy najmniej tyle dowodów by wystawić europejski nakaz aresztowania, to ciupasem dostarczyli by go włoscy karabinierzy. Prokuratura Dominikany najwyraźniej nie oczekuje takiego rozwiązania. Wolą widocznie poczekać, aż młyny watykańskie sprawę przemielą po swojemu, by być może później wystąpić o ekstradycję do siebie. Póki co to tylko takie dyplomatyczne ble, ble, ble...
      Pomyślności.

      Usuń
    8. O ile mnie pamięć nie myli , " państwo " Watykan powstało, dzięki znanemu właskiemu faszyście B. Mossoliniemu. Który to, za poparcie swojej " ideologii ", zgodził się na utworzenie tego kuriozalnego tworu, z części Rzymu:)
      Kościół, sam Watykan - na zawsze pozostał wierny umowie zawarej z faszystowskim kacykiem, któremu zawdzięcza tak wiele, popierając faszyzm - w każdej , aktualnej formie.
      Byle tylko " aktualny " faszyzm był wrogiem komunistów, o co: bardzo łatwo:)
      Sprawa pedofila Wesołowskieo jest pokłosiem umowy Watykanu z włoskimi faszystami...
      Pozdrawiam
      Stanisław

      Usuń
  20. Anonimowy8 stycznia 2014 20:52
    Jeszcze bardziej szanowny Jesteś "w mylnym błędzie" bo na KrK w Polsce codziennie każdy, licząc w to niemowlęta "daje" lub mu zabierają/ 1,50 dziennie.
    Czy chcesz O szanowny szczegółowe wyliczenia to ci podamy źródła.
    I właśnie dlatego zaczynamy pilnować własne portfele i własne brzuchy przed "wielebnymi złodziejami"
    Chcesz czy nie chcesz.Ale będziemy pilnować, stale i dalej.
    A to zebrane przez "katabasa" i na liście, to poza podatkiem bo cele kultu i Konkordat.Tak to się "spryciule "umiejętnie urządziliście.
    Wiec nie pieprz po próżnicy

    OdpowiedzUsuń
  21. Panie w.i.e.ś.k.u, nie wiem, skąd bierzecie te 1,5 zł, ale tym razem NIE O TYM ROZMAWIAMY. Rozmawiamy o zbiórce przy okazji kolędy. Od tych pieniędzy każdy z ofiarodawców już podatek ZAPŁACIŁ. Ale skoro tak Pana boli brak opodatkowania pieniędzy zebranych jako ofiara na Kościół, to może upomni się Pan również o opodatkowanie pieniędzy zbieranych przez pana Owsiaka? To też sporo kasy. Jednym słowem, panie w.i.e.ś.k.u, wara od mojego portfela, daje na co chcę dać.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo,to Orkiestra jest nieopodatkowana ? A jak np. ja chce doktorowi w kopercie dać,bo to moja kasa i moja ochota to się zaraz bedeziesz darł,że kasy fiskalne trzeba:))

      Usuń
    2. Błąd Adamie, nie mówimy o zbiórce pieniędzy w czasie kolędy, lecz o podawaniu przez księży do publicznej wiadomości, kto ile dał (lub nie dał). Co jest naruszeniem przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, a zarazem piętnowaniem tych, którzy dali mniej lub wcale. Przy czym proszę zauważyć, że mniejsza kwota (brak datku) najczęściej nie wynika ze skąpstwa, lecz zwykłej biedy. To jest naganne, a nie sam fakt zwyczajowego przyjmowania datków przy okazji kolędy.

      Usuń
    3. Idąc tym tropem , to ja nie powinienem płacić podatków od moich zarobków.
      Bo przecież pieniądze które płaci mi mój pracodawca były już opodatkowane.
      W momencie gdy rzeczony pracodawca je zarobił.

      Usuń
    4. Tumanie daśkowaty !!! Fabrykant jak coś wytworzy też od tego podatek płaci, od zysku czy od dochodu, jak go tam zwał. A czarna zaraza strzyże równo swe barany pod dowolnym pretekstem: chrzest, komuna, bierzmowanie, ślub, pogrzeb, wypominki a regularnie kolęda i taca. TACA, TACUNIA ukochana milsza od bozi, bo JEST a bozi nikt nie widział, choć fałszywe bałwany namalowano w tzw. świątyniach. I to wszystko przy ZEROwym podatku i pozwoleniach na zbiórki, ale rzygi na WOŚP są miłe ich sercu. W exświuntym mieście Nysa (drzewiej tam były nawet dwa albo i trzy seminaria gdzie ciemnych chłopskich synów przerabiano na kandydatów na biskupów), więc w tem mieście kiedyś po uprzednim starannym i wytrwałym obcharkaniu Owsiaka & WOŚP zorganizowano przed katedrą św. Jakuba i św. Agnieszki zbiórkę do puszek na jakis tam świunty cel, przypadkiem tego samego dnia. Lud jednakowoż tam ciemny i niewdzięczny jest, bo nawet z tłumów wychodzących z katedry tylko nieliczni rzucali grosiki do puszek ministrantów. Być może dzięki starannemu opluciu z ambony, kwestorzy WOŚP bardziej rzucali się w oczy i zebrali krocie. :))))))))))
      Orkiestra Owsiaka w necie publikuje sprawozdania finansowe a chytrzy czarni nie. I bardzo dobrze !!! Ludowi pomału przejaśnia się pod berecikiem, a nic tak nie uczy jak grzebanie po kieszeni i w majtkach. Cudzych. Bo trzoda nie jest ICH własnością - choć to im się marzy . http://www.youtube.com/watch?v=1YPv9AL5YIs

      Usuń
    5. Pani ikko, z tego, co słyszałem w publikatorach, parafianie byli poinformowani, że mogą odmówić ujawnienia swoich nazwisk i kwot. W takim przypadku, być może, jakaś presja środowiskowa była, ale prawo złamane nie zostało.

      adam

      Usuń
    6. To źle dasiek słyszał. Że informował, to twierdzi farosz, parafianie nic takiego nie potwierdzają. TvTrawa to nie jezd alfons i omega informacji.

      Usuń
    7. Panie poszloo, rozmawiał Pan z parafianami?

      adam

      Usuń
    8. Po to ociec w niebiesiech lewą* ręką trzyma satelity, aby lud miał wybór źródeł informacji. W informacyjnej telewizji był wywiad z parafianami, którzy stwierdzili że nie byli informowani o sprokurowaniu listy i nie byli pytani o zgodę na zawiśnięcie. O zawiśnięciu na ścianie w gablocie, na widoku jakby nie było publicznym. Listę pokazywali i nie była to gablota w wychodku. I niech mi tu nie p....... o kłamliwej telewizji. Jeśli faktu sporządzenia wywieszenia listy nikt nie kwestionuje, to dlaczego nie wierzyć parafianom ? Czy tylko dlatego, że mają odmienne zdanie od swego past...a ?
      Kolejny przykład moralności Kalego.
      ---------------------------------------------
      *) W prawej tuli kufel zimnego L.... .

      Usuń
    9. Jeśli do swojego proboszcza nie mają zaufania, przecież nie mieli ustawowego obowiązku przyjmować wizyty. Ja przez kilka lat nie przyjmowałem, teraz przyjmuję.

      adam

      Usuń
    10. Panie poszloo, parafianom wierzę, nie wierzę telewizji. Zawsze można znaleźć dwie czarne owce.

      adam

      Usuń
    11. Do Anonimowy9 stycznia 2014 02:16
      Cóż , ja tam przyjemności z fałszywą nieślubną babą nie uznaję. Mnie wychowano na przyzwoitego człeka.
      Do Anonimowy9 stycznia 2014 02:18
      Blackman nie jest czarną owcą a dwójka białych parafian jest czarna z definicji ???
      http://www.youtube.com/watch?v=L0eK0JnHhhY

      Usuń
    12. No cóż Adamie, rzecz w tym, że zgoda na publikację danych osobowych powinna spełniać kryteria formalne ustawy. Czyli obywatel musi być poinformowany, że jego dane będą podane do publicznej wiadomości, w jaki sposób i w jakim celu. Dopiero potem składa oświadczenie, że się zgadza. Dla celów dowodowych, w interesie publikującego (księdza) najlepiej na piśmie. ŻADEN z parafian, choćby tylko ustnie, takiej zgody nie udzielał, a ustawa zgody jedynie domyślnej nie przewiduje.
      Urzędnicy krk tak się przyzwyczaili do nagminnego łamania tego typu norm prawnych, że nawet do głowy im nie przychodzi, że mogą być pociągnięci do odpowiedzialności. Najbardziej powszechnym, drastycznym tego przykładem, jest nauczanie katechezy. Przypomnę bowiem, że uczestnictwo w tych zajęciach, zgodnie z konkordatem i pozostałymi uregulowaniami jest dobrowolne. Co oznacza, iż każdy katecheta powinien co roku zebrać stosowne oświadczenia (zgody). Tymczasem, łamiąc prawo, domagają się oni pisemnych oświadczeń, że dziecko na zajęcia nie będzie uczęszczać. Czyniąc w dodatku bezpodstawny raban o umieszczenie katechezy w obowiązkowym planie zajęć, a nie, jak wynika to z konkordatu, w planie zajęć dodatkowych.

      Usuń
    13. Anonimowy8 stycznia 2014 21:13
      Powiedziane zostało "Szukajcie a znajdziecie ,pukajcie a będzie wam otworzone,proście a będzie wam dane"
      Bo to ty w swojej niewiedzy bronisz zła i przyczyniasz się do upadku KrK w Polsce.Chcesz czy nie chcesz fakty mówią za siebie,a umniejszanie nieprawości i ich skutków to równia pochyła.
      Chyba żeś sam z tej"hewry" co idzie zawsze i stale w zaparte.
      Albo z tych co przejechani przez pijanego księdza wybaczają mu boć przecie wyspowiadał i dal rozgrzeszenie,poszkodowanemu.

      Usuń
    14. @w.i.e.s.i.e.k : powiedziane też było : "Stukajcie a będzie wam nastukane" :-))))

      Usuń
  22. No i jasno widać, że dopiero trzycyfrowe "kolędy" jakoś się proboszczuniowi komponują. Możliwe, że ma cennik skojarzony z miejscową agencją towarzyską- każda wizyta duszpasterska (sz=p) powinna rekompensować wizytę w agencji. Jak mawia Antoni M., jest to najbardziej prawdopodobna wersja.
    Jednocześnie zapewniam, że ja i Republic of Woland, to dwa odmienne byty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I właśnie o to mi chodziło, by upodobnić się do "komisji" Antoniego M. lub co najmniej do anteny RM, co jasno zasugerowałem, lecz nie każdy ma ten "dar od Boga", by to załapać. Ironia wymaga odrobinę myślenia.

      Usuń
    2. no popatrzcie ludzie - ten skunks nawet ośmiela się grozić !!!

      Usuń
    3. E tam, Kaziku skunks, jak to skunks. Czyni swoją "powinność", jak mu ktoś na ogon nadepnie, albo w inny sposób zaskoczy !

      Usuń
  23. Pani Elizo, ledwo zapisałem swój komentarz do wypowiedzi pana Wolanda, a już zdążyła Pani go skasować. Przyznaję, zaniedbałem zapisania treści swojego wpisu. Zatem muszę napisać na nowo, bo to, co mam do napisania, nie powinno umknąć uwadze Państwa.
    "Panie Wolandzie, w Pańskim komentarzu nie ma krzty oparcia na faktach, są jedynie pomówienia. Moim zdaniem, ocierające się o naruszenie prawa, ponieważ nie zostały napisane w sposób ogólny, a odnoszą się do konkretnej osoby i konkretnego wydarzenia. zalecałbym większą ostrożność."

    adam

    OdpowiedzUsuń
  24. Kaziutku, Twojego wpisu nie będę komentował. Ty lepiej wiesz, co chciałeś napisać.

    adam

    OdpowiedzUsuń
  25. Są takie kurczaczki,które uwielbiają,jak ich się opirza.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień dobry Pani Elizo !!! W dyskusji nad Pani komentarzem należało by uporządkować kilka spraw. Zacznijmy od stwierdzenia, że zgodnie z zapisami Konstytucji wszyscy są równi wobec prawa stanowionego w Polsce - TAKŻE Kościół i jego funkcjonariusze. Jeżeli przypadkiem Konkordat z Watykanem stanowił by inaczej - to z mocy prawa i Konstytucji byłby on w tej części nieważny lub w całości nieważny.
    Przejdźmy teraz do darowizn na rzecz kościoła - obojętnie czy chodzi tu o symboliczną złotówkę czy też o kwoty znacznie wyższe. W każdym przypadku mamy tu do czynienia z DAROWIZNĄ a od darowizny obdarowany ma obowiązek zapłacić PODATEK w wysokości określonej w ustawie. Państwo jako suweren na swoim terytorium, może w drodze ustawy zwolnić obdarowanego z obowiązku zapłaty podatku w części lub w całości. Może ale nie musi i żaden konkordat sprawy takiej nie rozwiąże - bo Konstytucja na to nie zezwala. Wiadomo wszystkim, że państwo polskie zwalnia od niektórych podatków Kościoły działające w Polsce, a już zwłaszcza wtedy, kiedy darowizny przeznaczone są cele związane z uprawianiem kultu religijnego. Można się zgodzić, że darowizny składane na mszy - na tzw .tacę są przeznaczone na utrzymanie danego kościoła i jego "duchownego" personelu i wyznawcy danej wiary na ten właśnie cel czynią darowizny na tacę - W MIEJSCU UPRAWIANIA KULTU RELIGIJNEGO.Rozliczenie wpływów i wydatków z darowizn na tacę powinno być obowiązkiem zarówno rady parafialnej jak i księdza, pastora czy popa oraz rabina lub imama - w zależności od wyznania . Sadzę, ze każdy zgodzi się z takim pojmowaniem darowizny na tacę. I nie należało by tu używać słowa "ofiara" .Natomiast zupełnie czym innym jest zbieranie darowizn wszelkiego rodzaju na terenach poza kościołem, cerkwią, synagogą lub meczetem. Jest to już zbiórka publiczna i jako taka podlega przepisom ustawy innej niż tej dotyczącej darowizn na cele uprawiania kultu religijnego.Takie zbiórki publiczne są dopuszczalne, jeżeli tak stanowi ustawa wraz z rygorami zawartymi w tej ustawie - także w sprawach opodatkowania zebranych kwot, lub zwolnienia od obowiązku podatkowego. Każdy zbierający takie darowizny ma obowiązek rozliczenia się z nich przed urzędem skarbowym. Zatem - dla mnie - zbiórka "po kolędzie" nosi charakter zbiórki publicznej, opatrzonej ta wadą, że nikt ze zbierających takie darowizny przed nikim się z nich nie rozlicza, w związku z tym nikt nie wie na co zebrane pieniądze są przeznaczone. Jest to ewidentne naruszenie prawa. Kościół - zwłaszcza katolicki wielokrotnie naruszał przepisy w tej sprawie we wszelkich możliwych dziedzinach, m.innymi importując wszelakie dobra- w tym luksusowe limuzyny bez opłat celnych i innych podatków, co trudno nazwać inaczej jak ordynarnym kantem. Oszukiwanie państwa w tym zakresie stało się już nagminne i całkowicie bezczelne. Ni ma co się oszukiwać, że jest inaczej i czas z tym skończyć. Szanujmy wszyscy własną Konstytucję i siebie samych - jako suwerennych obywateli Polski. Co do "immunitetów papieskich" postaram się wypowiedzieć osobno, wspomnę tylko, że niedawno pisałem tu o "papieskiej maskirowce" co do zapowiadanych szumnie "reform w Kurii Rzymskiej". Oto właśnie taki przykład i gest "Kozakiewicza". Tym gorzej dla Kurii. Miłego dnia !!!
    P.S. należałoby jeszcze rozważyć czym są "darowizny" poszczególnych parafii na rzecz diecezji, KUL-u, misji zakonnych w innych krajach, zbiorek na wszelkie inne cele - nie związane z uprawianiem kultu religijnego w DANEJ PARAFII. Toż to jest już cały przemysł darowizn - wszyscy się na tym bogacą - tylko nie państwo i jego obywatele.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sarmato, ależ bogacą się: państwo i jego obywatele, tyle że państwo Watykan i jego obywatele. To, że metody dojenia swojego żywiciela Watykan ma perfekcyjnie "obcykane" już od wieków, to wiemy. Wiemy również, że wszyscy politycy, lewicy nie wyłączając, najwyraźniej boją się piekła, a już szczególnie przed wyborami ( a politycy ZAWSZE są przed wyborami), dlatego to my, obywatele, musimy nauczyć się dawać po obcych łapach sięgających do naszych kieszeni. Przedwojenna konstytucja nakazywała klerowi składać "hołd lenny" Prezydentowi RP i ... komu to przeszkadzało ? I tak to wieszczowe "Polsko, twa zguba w Rzymie" jest ciągle aktualne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Pięknie to wyłożyliście, aż miło poczytać. Tu link do przedwojennego końkordatu http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU19250720501 ,artykuł XII nie był godzien uwagi w 1993. Pozdrawiam !

      Usuń
    3. Poszłoo, zaś artykuł XV dokładnie dotyczy omawianego przez nas tematu darowizn, oddzielając ściśle te przeznaczone na cele kultu od tych idących do prywatnej kieszeni ...

      Usuń
    4. Sarmata9 stycznia 2014 09:05

      No i jak mozna byc bardziej "explicite"?! Ten, kto tego nie pojmuje, -a przedewszystkim - nie dostrzega (albo mu klapki na oczach ,jak "panu adamowi" przeszkadzaja) nie moze pretendowac do "tytulu" homo sapiens!!
      Jak zwykle, " je tire mon chapeau" Sarmato! Krotko,zwiezle ,kwintesencja!

      PS Troche humoru:- ze tez zaden "profesjonalny zebrak" nie wpadl na pomysl nalozyc kiecke i mowic np? ze on w zastepstwe bo przewielebny proboszcz akurat zaniemogl!:-)))))) Cosik niepomyslowi ci Polacy? Francuzi mowia - "
      "nous n’avons pas de pétrole, mais nous avons des idées." - my nie mamy petrolu (nafty?) ale za to mamy pomysly !

      Milego dnia Sarmato,

      Usuń
    5. E, Francopolo, Polak potrafi ! Mało to różnych przebierańców lata po domach i naciąga ludzi (zwłaszcza staruszków) na różne sposoby ? Główny przebieraniec rezyduje w Toruniu, ale naciąga w skali krajowej ! Za ojca się podaje !!! :))))

      Usuń
    6. begonijka9 stycznia 2014 12:56
      Witaj!
      Ja nie poddaja tego pomyslu wielkim baronom tego businessu,takim jak Tadzio Inkasent !
      To sa wyludzacze- profesionalisci nie do przescigniecia!
      Sugeruje tym malym co to make z woda za smietane sprzedaja:_))))))))))

      Milego dnia i z humorem !!! Bo na powaznie to by juz nas dawno szlag trafil!

      Usuń
    7. Masz racje Sarmato, urzędnicy krk nagminnie nie przestrzegają prawa. Zapominając, że w Polsce jest ono stanowione, a nie oparte na zwyczaju. Co oznacza n.p., iż co roku, na zbiórkę "po kolędzie", parafia powinna uzyskać odrębną zgodę stosownego urzędu oraz uzyskać formalne zwolnienie tych kwot od opodatkowania.
      Nie należy jednak wszystkiego wrzucać do jednego worka". Z tego co wiem n.p. co roczne zbiórki na KUL, czy zbiórki Caritas, mają stosowne pozwolenia i zwolnienia podatkowe.
      Pomyślności.

      Usuń
  27. Wy tu pierdu, pierdu a my spokojnie.... Alleluja i do przodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tem wasz " przód " to: cofanie się do czasów łuczywa, a może i ogniska i krzesania ognia krzemieniową " zapalniczką " :))) Dinozaury są u was?
      Stanisław

      Usuń
    2. ksiondz - do czasu prymitywie - przyjdzie i na ciebie "kryska na Matyska" - jak w banku !!!

      Usuń
    3. Żyję uczciwie - nie boję się PiS-u

      Usuń
    4. Łatwo jest " budować " za skradzine pieniądze! Czego twój " łojciec dyrektor", żywym przykładem.
      Jak i.. na głupotę i ubezwłasnowolnienie Państwa Polskiego, przez dyrdymały rodem z Watykanu!!!
      " Przyjdzie kryska na matyska " - mówi przysłowie... Przyjdzie i na was , nieroby w kieckach!!!!
      Stanisław

      Usuń
    5. ksiądz9 stycznia 2014 13:25
      Masz racje!! Tadzio Inkasent prymuje juz w palmaresie tych co to "potrafia":* jak:
      Madoff,George C. Parker ,Gregor MacGregor,Frank Abagnale ,Charles Ponzi ,Philip Arnold ..........et j'en passe!!!!
      Tadzio nie sieje ,Tadzio nie orze,gdzie Tadzio spojrzy- tam jego zboze!!!

      Usuń
    6. ksiądz9 stycznia 2014 13:47


      Retrospektujac na lata 2006-2007 , nie mozna Ci racji odmowic! Ty to masz oko!!!

      Usuń
    7. Ksiundzu,a idże idże do spowiedzi,bo grzechów nazbierało się.

      Usuń
  28. Begonijko - dzień dobry !!! Głowię się właśnie nad tym "podwójnym obywatelstwem" i co taki "podwójny obywatel" ma prawo oraz jakiego prawa mieć nie powinien. Sprawa jest mocno zawiklana - zwłaszcza w sprawach "państwo-kościół" a watykański w szczególności. Kompromituje to na pewno państwo polskie, bo sprawa jak gdyby leży odłogiem a dzieją się rzeczy, o których najstarszym filozofom się nie śniło. Brzydkie rzeczy i sprawy- jak sama o tym wiesz !!! Gdzieś tam w zakamarkach pamięci lata mi, że ZANIECHANIE też jest przestępstwem i powinno być ścigane. Ale przez kogo ??? Przez Prokuratora Generalnego - żarty na bok !!! Kiedy o tym pomyśleć - GENERALNIE - to Polska na tym tle jawi się jako państwo BEZPRAWIA. Około 40.000 ludzi - funkcjonariuszy jedynie słusznego Kościoła KPI sobie z polskiego prawa. Mądry Polak po szkodzie - jak pisał Jan Kochanowski. Miłego Begonijko !!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Sarmato - jest jeszcze w Europie inny taki naród, który by utrzymywał 40.ooo darmozjadów i w dodatku padał przed nimi na kolana w zamian za obietnice raju ????????. Polacy są najbardziej tępym narodem w Europie.Od 1.000 lat !!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Sebastianie - NIE NIEMA !!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Francopolo - witaj przyjacielu !!!! Dzięki za słowa uznania, ale pysznić się nie ma czym - wprost przeciwnie. Ten NARÓD jest systematycznie okradany od 1.000 lat i aż dziw bierze, że nie zdaje sobie z tego sprawy. Usprawiedliwieniem może być tylko ciemnota umysłowa i nadal powszechny w Polsce analfabetyzm intelektualny i ogólny. Nie będę rozwijał tego tematu - bo sadzę, że wiesz doskonale o co chodzi - prawda ???
    Od wieków wleczemy się w ogonie narodów Europy bo tam nas systematycznie spychają watykańscy "podwójni obywatele". Jak sadzę , nadszedł czas aby powiedzieć "A GOOWNO"!!!
    Im wcześniej tym lepiej. NIE UTRZYMUJMY DARMOZJADÓW.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sarmata9 stycznia 2014 14:02
      Siedze przymusowo w chalupie i nudzac sie szperam w internecie .I zle robie , bo "spadlem" na takie oto dane i o malo mnie szlag nie trafil!

      *********************
      Według kard. Nycza środki z "ofiar ludzkich na tacę" to ponad 6 mld zł.
      Kosciol posiada 17 533 kościołów i kaplic oraz 160 tysięcy hektarów gruntów
      KK w Polsce to-
      10114 parafii
      133 biskupów,
      22,2 tys. księży diecezjalnych,
      6,3 tys. księży zakonnych,
      23,3 tys. sióstr zakonnych,
      1,5 tys. braci zakonnych
      7 diakonów stałych.
      Komisja majątkowa przekazała tytułem zwrotu lub jako mienie zastępcze za dobra przejęte wcześniej przez Państwo kościelnym osobom prawnym:

      ponad pół tysiąca nieruchomości[88] o łącznym obszarze 65 537,9704 hektarów i wartości ok. 5 mld zł[89]
      rekompensatę i odszkodowania w wysokości 143 534 231,41 zł[90]. Placówki oświatowe Kościoła są dotowane przez państwo lub placówki samorządu terytorialnego w przypadkach i na zasadach określonych przez odpowiednie ustawy
      oropnie brzydkie slowa same mi z ust wychodza!

      Usuń
    2. Te, londyńczyk, a wypisz tu może, ale tak z ręką na sercu, jak to krk "zdobywał" to "swoje mienie", bo przecież nie ciężką pracą, jak np. Żydzi, z pokolenia na pokolenie, czy nam się to podoba, czy nie. Krk zwyczajowo wyłudzał ( i wyłudza nadal) nieruchomości, a w przeszłości konfiskował mienie "heretyków" smażonych na stosach. "Kasy Pana Boga" londyńczyk nie oglądał, aby poznać współczesne metody "nabywania mienia" ? A to tylko mały pikuś wobec obrzydliwych i masowych przekrętów krk na świecie.

      Usuń
    3. Jak rozumiem Londyńczyku, tylko krk ma prawo odzyskiwać utracony majątek? Inne wyznania już nie? I gdzie Ty widziałeś w Polsce te wyprzedawane synagogi, mykwy i kirkuty? Choć jeden przykład poproszę, bo inaczej są to zwykle oszczerstwa.

      Usuń
    4. Nie bardzo rozumiem Londyńczyku co złego jest w tym, że odzyskana płocka mykwa została sprzedana, skoro już w latach trzydziestych nie była przeznaczona na cele religijne, lecz była zwykła łaźnia miejską? Czy w Płocku jest jeszcze jakaś gmina żydowska? Może gdzie indziej bardziej była potrzebna nowa mykwa (n.p. w Łodzi), lub pieniądze zainwestowano w odbudowę ważniejszych obiektów, n.p. synagogi we Wrocławiu?
      http://wroclaw.jewish.org.pl/synagoga/historia-synagogi/
      Dla mnie to nie istotne co wyznawcy judaizmu zrobią z odzyskanym majątkiem. Mierzi mnie natomiast, że Ty przy temacie o k.r.k., jego majątku i związanymi z tym nieprawidłowościami, stosujesz zasadę "a u was murzynów biją". Przy czym "oczywista oczywistość" do antysemityzmu się nie przyznasz, bo to byłoby niepoprawne politycznie.:-)))))
      P.S. Nie jestem na dyżurze jak @ksiądz, więc odpisuję gdy znajdę czas.

      Usuń
  32. Byliśmy, jesteśmy i będziemy. Nie zniszczyli nas Hitler, Stalin i komuna. Nie zniszczy nas PO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ksiądz9 stycznia 2014 14:11
      A jak tam czuje się twoje sumienie, szamanie, jeśli je masz, gdy wyciągasz ostatni wdowi grosz od głupiej kobiety, która wierzy, ze to ty jej zapewnisz szczęśliwość wieczna swymi modłami.Ze tylko ty masz dostęp do Boga
      Jak się czujesz,gdy wiesz ze ona sobie w swojej głupocie odebrała ostatni grosz przeznaczony tylko na bułkę mleko czy nowe buty?
      Czy masz sumienie stara schorowana istotę zapędzić do sprzątania twojego miejsca pracy kościoła i plebani gdzie eis byczysz
      I wiedz ze to samo i tak samo czyni katabas we wsi sąsiedniej z twoja matka.
      Chyba ze już 'zapodałeś" koledze kto zacz ona. Wiec i traktowanie ma inne.
      Jak się czujesz katabasie wiedząc ze nastały te czasy iż wiadomość o was jest powszednia.Ze spisane są czyny i rozmowy a rozliczenia jakie nastąpią będą straszne.
      Idz miedzy lud w przebraniu a usłyszysz to co my tu piszemy.
      Zajrzyj na ściany plebani może ci już niewidzialna ręka dzis napisała Mane Tekel Fares
      Kary bożej ty sie nie boisz bo juz dawno w Boga przestałeś wierzyć ale zwyczajna ludzka, cie dosięgnie.Zobaczysz i się zdziwisz.Maluczko maluczko a doczekasz się
      A na twoje
      "Byliśmy, jesteśmy i będziemy. Nie zniszczyli nas Hitler, Stalin i komuna."
      Odpowiedz jest jedna i prawdziwa
      Bo z każdą władza kolaborowaliście i szliście rąsia w rąsie
      Chcesz może przykładów bo na ten temat jest bogata i udokumentowana bibliografia
      A twoich biskupów to już prosty lud Warszawy za to wieszał

      Usuń
    2. ksiądz9 stycznia 2014 14:11
      I po raz wtory dnia dzisiejszego przyznaje Ci racje!!!
      Ani Hitler,ani Stalin,ani PO!
      Ale ten czwarty wam da rady! Wy sami! Francuskie powiedzenie mowi "
      "Fallait pas réveiller la bête qui dort en nous"
      I przyszle pokolenie pokaze wam:http://www.manager-online.fr/images/smilies/fuck.gif

      Usuń
    3. w.i.e.ś.k.u, ależ może on się akurat "opiekuje" jakąś staruszką, jak to miało miejsce w znanym mi przypadku ? Staruszka, po śmierci męża i córki pozostała sama w wielkim mieszkaniu, więc zainteresował się nią wielebny z parafii, odcinając kategorycznie inne kontakty. Jak to tam było, wie tylko Pan Bóg, fakty jednak są takie, że niewidoma i z demencją staruszka jest w hospicjum, a mieszkanie przejął wielebny. I pewnie będzie do upadłego walczył z dalszą rodziną, bo ..."nie jest ważne czyje co je, ważne to je, co je moje".

      Usuń
    4. wiesiek , od nikogo nic nie wyciągam, a większym ode mnie szamanem jest tusk

      Usuń
    5. begonijko - i oto Lotto. Żadna marność i żadna realność (to wg abepe Glempa) nie mogą się zmarnować.

      Usuń
    6. Ksiundzu ! O miłości bliźniego nauczacie, więc PAN PREMIER TUSK jełopie w ucho szarpany. Jeśli do Kaczyńskiego mówicie "panie premierze" to o obecnym rządzie proszę się chamie wyrażać się z szacunkem należnym organom RP.

      Usuń
    7. Poszłoo, oni czytają religijne nakazy dosłownie: miłuj bliźniego SWEGO ( czyli ichniejszego !!!), jak siebie samego i z tym ostatnim to akurat żadnych kłopotów nie mają, vide Adaś Puderek Hofman, do łask przez panaprezesa przywrócony.

      Usuń
    8. Begonijko, oczywiście że tak !!! Niedawno (prawie) święta persona (matka piątki prawdziwych katolyków) pouczała mnie, że nie umim czytać między wierszami. Faktycznie ciemniak jezdem, u mnie 2+2 musi równać się 4, a jak nie to trzeba znaleźć gdzie tkwi błąd. Tylko czarno odziany jest ex definitione jaśnie oświecony, kwoty małe go nie obchodzą, ynteligentni gapią się w niego jak w obrazek na szkle, zaś reszta niesłuchających go to ciemne robactwo. Cóż, mi ziemia bliższa jest niż obłoki, choć kwalifikacje na eksperta lotniczego pewnie już mam. Ale o tym cicho sza !

      Usuń
    9. Pani poszloo, każdy otrzymuje tyle szacunku,. na ile zasługuje. Na szczęście tego aż do tego stopnia nie zadekretowano.

      adam

      Usuń
  33. Eli,trochę mnie zasmucił Twój ostatni wpis na strone tytułowej..Skąd te spiekładuchy? Więcej optymizmu! Świat nie jest taki zły!

    OdpowiedzUsuń
  34. Polecam artykul z Newseeka
    http://polska.newsweek.pl/rekordowa-liczba-kandydatow-na-ksiezy-zglosila-sie-do-seminariow,artykuly,270139,1.html

    Ku chwale Panu! Kandydaci z powalania,coby zyc w ubostwie i niesc pomoc bliznim!!! Super dowcipne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Francopolo, a gdzie może być lepiej np. kochającym inaczej ? Jakiś mądrala w dyskusji o celibacie tłumaczył, że to wcale nie chodzi o wstrzemięźliwość, tylko o bezżenność. No to super ! To chyba jedyny przypadek w przyrodzie, kiedy można sobie do woli jeść ciastko i zawsze mieć ciastko, a kiedy się podpadnie, to ...nie ma sprawy ! Cbdu ...:))))

      Usuń
    2. Do pewnej pracy gdzie bezrobocie wynosi zero %, pewnie zapisał się co dziesiąty lub co dwudziesty(?) księżowski syn, to i statystyka powołań poszła w górę. Jeden z wielu dziedzicznych zawodów. Statystyka .... czyli na spacerze to ja ze psem mamy średnio po trzy nogi. Więc to jemu lżej się idzie, czy ja mogę wypić więcej ??? A to że mogę wypić więcej bo trzy nogi to najpewniejsze oparcie, nie oznacza jeszcze że muszę wypić. Póki co nie ma obowiązku.

      Usuń
    3. Begonijko - jak powiada Pismo - na początku było słowo. Czasami jestem skłonny wierzyć w ten "dogmat" czytając różne historie z dziejów Kościoła - TEGO KOŚCIOŁA. Kilku "proroków" lub "apostołów" pogadało ze sobą jak wymyślić nową religię i Boga (Bogów i wszystkich świętych -także). No i mamy to co mamy - czyli NIC NIE MAMY. Początkowo i przez następne stulecia interes kwitł i rozwijał się, zwłaszcza wspomagany świeckim ogniem i mieczem i Świętą Inkwizycją. Wszyscy to znamy - no... prawie wszyscy, bo do niektórych na tym blogu nic nie dociera i nie dotrze. Są umysłowo skalibrowani - jak roboty.
      Umysł ludzki ma to do siebie, że stale myśli i wierzy w coś czego można dotknąć, obejrzeć, powąchać lub posmakować. A tu nijak się nie da i w tym problem ! Odwieczny problem. Zauważ, że u zarania dziejów prawie wszystkich religii bóg lub bogowie jawili się ludziom prawie codziennie a to jako chmura grzmiąca i błyskająca, a to jako krzak gorejący, a to jako przepiórki i manna z nieba, a to jako "arka przymierza" - a dzisiaj kurde nic, kompletnie NIC. Przez analogię - kto dzisiaj wierzy w puste obietnice polityków, że tylko oni zrobią nam dobrze i wybudują te 3 miliony mieszkań albo "stworzą" 1.200.0000 nowych miejsc pracy za "bilion" złotych. Mrzonki i ludziska już o tym wiedzą, że to wyborcze gruszki na wierzbie. A tu niektórzy jeszcze się łudzą, że coś im z nieba skapnie. Owszem - może się zdarzyć, że jakiś kosmiczny "kamolec" przedrze się prze atmosferę i gdzieś tam lub komuś walnie. Bywało tak i zapewne jeszcze się zdarzy, co wcale nie znaczy, że odtąd mamy wierzyć w te "kamolce" jako "boskich" posłańców. Ot odpadki kosmiczne. A przecież Wszechmogący mógł by wskrzesić np. takiego Alberta Einsteina - bo cóż to dla niego !! Na oczach całej ludzkości mogła by się odbyć "konferencja naukowa" - jak to tam było z tym stworzeniem 'świata" w ciągu 7 dni, gdzie Noe poupychał w arce "po parze" z każdego stworzenia, gdzie trzymał futer dla tej gadziny itp.itp. Wyobrażasz sobie jakiej wścieklicy dostali by dziennikarze i wszystkie telewizornie na świecie - nie przygadując - z TV TRWAM o.Tadeusza na czele. A tu nic, KOMPLETNIE NIC.
      Zaczynam rozumieć o co tak żarliwie się modlą "KATOLACY" - "...Ojczyznę wolną racz nam dać Panie..." Prawdopodobnie chodzi o "ojczyznę" wolną od ludzi rozumnych, bo z ciemnym ludem zawsze jakoś sobie dawali radę. Wybacz, ze się nieco rozpisałem, ale bylem prawie trzy dni na działce i walczyłem z "gender" i tak mnie jakoś "natchło". Miłego wieczoru !!!!

      Usuń
    4. POSZŁOOO !!!! No... genialnie, trzy nogi - chłopie !!! Zrobisz wkrótce blyskotliwą karierę. TEGO jeszcze nikt nie obiecywał "polakom". TRZY NOGI - GENIALNY POMYSŁ !!!! MIŁEGO!!!

      Usuń
    5. Sarmata - :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
      Ukłony - jak zwykle - KAPITALNIE !!!!!!!

      Usuń
    6. Sarmato, a zwalczyłeś chociaż tego "dżendera" ? :))) Jeśli nie, to weźmie się za niego posłanka Kempa i to dobrze, bo na sam jej widok "dżender" będzie wiał, gdzie pieprz rośnie ! Ale do rzeczy. Jak wiesz, ciemni ludzie w starożytności i średniowieczu za jedno brali zwidy i rzeczywistość, to i objawień było pod dostatkiem. Teraz jest gorzej, chociaż ciemnego luda też nie brakuje i zawsze może się zdarzyć, że na brudnym oknie jakiejś niechlujnej gospodyni Matka Boska się ukaże, a lud padnie na kolana i będzie się do tego okna modlił. No jak nie, jak tak. Tymczasem prawdziwie mądrzy ludzie zawsze mieli z kościołem nielekko , wystarczy wspomnieć nieszczęsnego Kopernika i uczonych zdolnych do zrozumienia jego odkrycia ... Nauka zawsze była zagrożeniem dla kościoła i nic się do chwili obecnej nie zmieniło.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    7. Zauważ Sarmato, że o tym Noe to w k.r.k, to już coraz rzadziej wspominają. Może się okazać, że on na tej arce jakieś zamrożone zygoty przewoził i przy pomocy in vitro świat po powodzi w faunę wyposażył. Nie mówiąc już o tym, ze wnuki to miał raczej wyłącznie z kazirodczych związków.:-))))))))))))))))))))))))))
      Pomyślności.

      Usuń
    8. Ikko- dobry wieczór !!! :-)))) a wiesz, że możesz mieć rację !!! Temat prokreacji jest od początku chrześcijaństwa bez przerwy jakiś taki pogmatwany. No bo już Adamowe dzieci musiały żyć w związkach kazirodczych aby tej "ludzkości" ździebko się namnożyło. Taki Noe to też właściwie zaczynał wszystko od początku, skoro reszta potonęła w czasie potopu. A watykańscy milczą jak zaklęci na ten temat lub zaraz zmieniają temat na "gender" - dzisiaj uniwersalne panaceum na zakrycie własnych niegodziwości. Jak już pani posłanka Beata wyrusza na wojnę, sprawa się rypnie - bo baba ma gadane i w końcu się sypnie z jakąś niedyskrecją. Pewnikiem pod jej wodzą powstanie jakaś "gendermeria" - bo jak tu tak samotrzeć walczyć. Wprawdzie chwilowo namieszał jej w planach pewien poseł niecnota, ale sprawa się wyciszy i wiosenne śniegi ja przykryją. Dziennikarstwo już nie może się doczekać zadymek i zamieci. W takich Stanach to telewizornie maja o czym jazgotać - a u nas ? Czysta rozpacz - nawet nikt sobie dotąd nogi nie złamał. A te zapasy soli - co z tym zrobić, rzeźnicy wszystkiego nie spożyją. Może by tak Amerykanom odpalić połowę zapasów - dularów mają dostatek, co miesiąc dodrukowują 85 nowych miliardów. Ot - los nam sam wpycha dobrobyt do garści a my jak te niezguły nie potrafimy wykorzystać sytuacji. Wina Tuska !!!!

      Usuń
    9. Begonijko - z tym "genderem" to nie taka prosta sprawa jak sobie myślisz. Bez egzorcyzmów pewnie się nie obędzie. Znajomy sołtys powiada, że to należy systematycznie tępić z takim "chłopskim" uporem. To nie takie tam "fiu - bzdziu". A tak realnie - trochę się martwię, wegetacja roślin zaczyna się powyżej +4 stopni. Jak przyjdą w końcu mrozy wiele drzew po prostu popęka. Nadmiar soków je rozsadzi.

      Usuń
    10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    11. Sarmato, a do nas dotarł właśnie huragan, czyli ...żeglarska pogoda. Okropieństwo, nie chce się wyjść z domu. Co zaś się tyczy pomysłów, z jakimi co i rusz wyskakuje jakiś sukienkowy, to właśnie jeden z nich ma "pomysła", aby ograniczyć sprzedaż alkoholu...to ludzie natychmiast przestaną pić. Ciekawe, czy jego kumple po fachu też ??? Czego to się nie zrobi, aby odwrócić uwagę od obyczajowych skandali wśród kleru ...Podana przez Ciebie Irlandia też długo nie mogła uwierzyć w to, co wylazło na wierzch, ale wreszcie potrafiła kościołowi pokazać miejsce w szeregu, ale u nas ciężko będzie. Wszak w Irlandii nie było takiego zjawiska, jak Imperium Rydzyka ... Trzeba jednak walczyć, jak mawia Twój znajomy sołtys, co też czynimy, ku niezadowoleniu "naszych" blogowych Katolaków.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    12. @Begonijko : u nas też duje jak by się kto obwiesił.
      Zapewne nie tak jak na Wybrzeżu ale też dość solidnie.

      Usuń
  35. Przeczytajcie Warto To list Wojciecha Maziarskiego do Przeora Jasnej Góry
    O. Roman Majewski,
    przeor klasztoru oo. Paulinów, Jasna Góra
    Zwracam się do Szanownego Ojca Przeora z prośbą o umożliwienie mi kontaktu z działem marketingu Zakonu Świętego Pawła Pierwszego Pustelnika w celu uzyskania informacji na temat warunków udostępniania obiektu Jasna Góra na cele imprez masowych, przedsięwzięć kulturalno-rozrywkowych, zlotów politycznych i konferencji szkoleniowych.

    Zainspirował mnie do tego ostatni event zorganizowany na ww. obiekcie przez fanów piłki nożnej, noszący tytuł 6. Patriotycznej Pielgrzymki Kibiców "Chwała Prawdziwym Zwycięzcom", który rozpoczął się mszą w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Bożej, a następnie obfitował w takie atrakcje, jak pogadanka prof. Wojciecha Polaka o zamordowaniu Lecha Kaczyńskiego przez Rosjan, poświęcenie szalików klubowych, odpalanie rac, prezentacja niepokornych transparentów patriotycznych oraz skandowanie chrześcijańskich haseł, jak np. "Śmierć wrogom ojczyzny" czy "Na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści".

    Równie udane eventy organizowali w ostatnich latach na obiekcie Szanownego Ojca Przeora także liderzy polskiej prawicy, z Jarosławem Kaczyńskim na czele.

    Ja też byłbym zainteresowany przeprowadzeniem kilku imprez w malowniczej i niepowtarzalnej scenerii sanktuarium jasnogórskiego, uprzejmie więc proszę, by dział marketingu przesłał mi aktualną ofertę wraz z zasadami wynajmowania obiektu.

    Na początek pragnąłbym zorganizować kameralny event towarzyski dla grupy dzieci w wieku 9-12 lat. Animatora i catering zapewnię we własnym zakresie, natomiast chciałbym, by zakon Szanownego Ojca zapewnił obsługę duszpasterską obejmującą pełen zakres usług.

    W następnej kolejności zamierzam zorganizować imprezę dla liczniejszego grona miłośników heavy metalu połączoną z koncertem grupy Behemoth. Ponieważ przedsięwzięcie wymaga skoordynowania z koncertowym kalendarzem Artystów, uprzejmie proszę o zaproponowanie do wyboru kilku możliwych terminów w okresie wakacyjnym. Myślę, że nagłośnienie koncertu weźmie na siebie Behemoth, natomiast świadczeniem leżącym po stronie oo. paulinów byłoby zapewnienia kapłana, który poświęci Nergala.

    Przeprowadzenie tych dwóch przedsięwzięć traktuję jako eksperyment pilotażowy. Jego sukces pozwoli rozważyć możliwość stałej współpracy. Gotów byłbym podjąć się np. systematycznej akwizycji eventów dla Jasnej Góry, co niewątpliwie przyczyniłoby się do większego obłożenia obiektu imprezami. W dalszej kolejności można by rozważyć wprowadzenie systemu zniżek, stałych abonamentów i promocyjnej sprzedaży terminów last minute.

    Pozostaję z nadzieją na owocną współpracę i oczekuję na kontakt z działem marketingu.

    PS A czy można też liczyć na współpracę w obszarze komercyjnym? Czy dałoby się zorganizować na Jasnej Górze prezentację rewelacyjnych garnków do gotowania bez wody?

    Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75968,15242910,Moja_oferta_dla_Jasnej_Gory.html?utm_source=HP&utm_medium=AutopromoHP&utm_content=cukierek1&utm_campaign=wyborcza#Cuk#ixzz2pwqC90DF

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prymitywne chamstwo!

      adam

      Usuń
    2. RZECZOWE DO BÓLU !!! Dla wcurwionego z bezsilności to oczywista oczywistość, że chamstwo. Może jeszcze woda na młyn imperialistów zachodnioniemieckich ?? Eeeeh wy z prześwitem między uszami ............

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Strumień dolarów i różnych różności płynął też do kościołów, że nie wspomnę o niejakim Rydzyku, który nie wiadomo skąd się u nas wziął, z dużą kasą na swoją "zbożną" działalność. Ale o tym to już "ksiądz" nie napisze , bo to pewnie tajemnica spowiedzi, no i zawartości plastikowych reklamówek, dźwiganych przez usłużne starsze panie, jako że bankom zapobiegliwy ojczulek nie ufał. O handelku przedmiotami kultu religijnego, czyli samochodami, to już nawet nie warto wspominać, bo to "drobnica". Reasumując: przyganiał kocioł garnkowi, a sam piekielną smołą smoli.

      Usuń
  36. Temat bardzo na czasie. Znałem urzędnika administracji państwowej, który mając dosyć sztampy i urzędolenia, zaraz po transformacji załapał się za jakieś garnki gotujące cuda na kiju i regularnie śmigał 300km z towarem do Lichenia, pardooon - do Sanktuarium w Licheniu, którego skromną kopułkę widać z A-2 z kilkunastu km. Spotkaliśmy się na stacji paliw przy sąsiednich dystrybutorach i trochę opowiadał jak wyglądają cuda. Cudem to nie było wciskanie kitu i siana, cudem było że wierni łykali wszystko gładko jak tuczona gęś kluski. Tak samo jak połajanki z ambon - postraszenie, sprowadzenie do parteru, bajdury o raju a rozanielonych potem ogolić, ogolić i jeszcze raz ogolić. Tacą, sprzedawanym fantami kuchenno-sypialnymi a na odjezdnym kolorowymi obrazkami. Oczywiście kredyty na miejscu, po prostu full wypas - pytanie dla kogo ? Raczej tylko dla "fryzjerów". Oczywiście że nie był i nie jest to pełen przekrój społeczeństwa, lecz skoro było w zwyczaju targać tam dzieciaki, to własnie tak wyrastali rodzice dorodnej dzisiejszej młodzieży. Zgrozza ! Lud jest chory bez okadzenia dymem i modlitwą. Tak było, jest i będzie(?), taki jest lud pracujący miast i wsi, ze starannie wypraną i wysuszoną puszką pomózgową. Najważniejsze jest "ORA et labora", bo jak zapracujesz to i tak NAM zaniesiesz :(((((((((( Zobaczymy jak wypadnie sezon razwiedki nazywanej kolędą, może jakiś odsetek ludu nieco się ocknie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszłoo, ludność powoli, ale systematycznie z wizyt kolędowych się "ocyka" ! Już w zeszłym roku od pewnego pacholęcia dorabiającego sobie po szkolnych godzinach machaniem dzwonkiem słyszałam, że urobek jest niski, a teraz zapowiada się jeszcze "lepiej" ! :)))

      Usuń
  37. Poszłoo !!! Witaj !!! Zapewne sam zauważyłeś, ze jest pewna prawidłowość w tym, gdzie KrK sprawuje "rządy" dusz - tam ciemnota ma się dobrze, a nawet lepiej. Popatrz do historii choćby Europy - wszędzie tam gdzie Watykan się panoszył rozwój technologiczny oraz rozwój nauki pozostawał daleko w tyle za innymi. Państwa tzw.śródziemnomorskie pozostawały daleko w tyle za Europa północną - no może z wyjątkiem Francji, dzięki Napoleonowi, który nic sobie nie robił z papieży i ideologii Watykanu. Znamiennym jest też, ze pierwsze dyktatury stricte faszystowskie ,powstały we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii. Ten Kościół i ta religia - jeżeli już same nie mogły sprawować wszechwładzy w danym państwie, to zawsze lgnęły ku temu kto ta władzę dzierżył - jak choćby w przypadku hitlerowskich Niemiec.Czyli nie wiara i religia była im ważna, ale dorwanie się do koryta bezwzględnej władzy. Jedynie Rosji nie potrafili podbić, bo tam było prawosławie a później socjalizm Stalina. W dzisiejszym świecie tez toczy się zacięta walka o wpływy polityczne i religijne - jak choćby obecnie w Afryce. Na naszych oczach dzieje się nowy podbój i podział tego kontynentu wraz z jego bogactwami. W Ameryce Południowej i Środkowej powoli rodzi się też schizma tamtejszego KrK. Może dlatego wybrano tuziemca Franciszka na papieża - zna środowiska i narastające tam problemy, może stłamsi "myślących inaczej". Polska była do tej pory także dla Watykanu "zielona wyspą religijną" i nagle zaczynają się tu problemy a ludzie się buntują lub co najmniej sprzeciwiają wszechwładzy kleru. W Irlandii - pierwszej takiej "zielonej wyspie religijnej" już jest "po rozwodzie" - tam ich mocno poszturchano i zawrócono do kruchty.Stad te różne podskoki i "gendery" - zwaśnić ludzi, bo w mętnej wodzie łowi się największe rybki.

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy10 stycznia 2014 02:07
    A w czymże to łaskawco objawia ci się "prymitywne chamstwo?"
    "Kon jaki jest każdy widzi"
    Jeśli świątobliwi braciszkowie zamienili klasztor na miejsce imprez masowych,zlotów politycznych i konferencji szkoleniowych czemu nie zaprzeczysz to grzeczne pytanie Redaktora typu
    "Zwracam się do Szanownego Ojca Przeora z prośbą o umożliwienie mi kontaktu z działem marketingu Zakonu Świętego Pawła Pierwszego Pustelnika w celu uzyskania informacji na temat warunków udostępniania obiektu Jasna Góra na cele imprez masowych, przedsięwzięć kulturalno-rozrywkowych, zlotów politycznych i konferencji szkoleniowych."
    ty uważasz za chamstwo.
    A moze intencja redaktora było dalsze przyniesienie korzyści klasztorowi tak samo i w tym samym stylu jak to sam klasztor robi dotychczas.
    Jak kapitalizm to kapitalizm i widząc czysta komercję w wykonaniu braci zakonnych należałoby zapytać czy pod ich auspicjami nie dałoby się prowadzić" godziwego" interesu.
    Czy ta propozycja obraza twoje uczucia religijne,jeśli cywil chce robić to samo i tak samo jak wielebni braciszkowie.
    Czy biznes jest prymitywny?
    Przypominam ze mury klasztoru i cały klasztor był już "wykorzystywany"do celów komercyjnych przy kręceniu filmu "Potop" Czy wtedy tez byleś oburzony?
    "Ksiedzu" nie odpowiadam bo w domu mnie uczono"nie zadawaj się synu nigdy z oszustami i hipokrytami" bo źle na tym wyjdziesz

    OdpowiedzUsuń
  39. Dzień dobry:)

    Czy ktokolwiek wini wilka, za to, że jest mięsożerny? Czy ktokolwiek / normalny / wini go za to , że tak okrutnie pozbawia zycia swoje ofiary? Czy ktoś normalny uczyniłby z lisa... strażnika bezpieczeństwa dla kur? Ochroniarza kurnika?
    NIE!
    Dlatego też kościół kat. niczym mnie nie zadziwi, bo : taka jego " natura ".
    Z " podziwu " natomiast nie mogę wyjść, obserwując " polityczne ruchy " obecnego rzędu i osobiście Premiera D. Tuska.
    Obsada ministerstwa sprawiedliwości: Biernackim oraz Michałem Królikowskim to skandal nad skandale...
    I nie przekonywuje mnie argument, że Królikowskiego wynalazł Gowin...bo od Premiera zależy: skład rządu, w tym wiceministrów!
    Zatem mamy na stanowisku ministra sprawiedliwości: ortodoksyjnego katolika na usługach obcego kraju jakim jest Watykan, mamy na stanowisku " vice" - świeckiego biskupa watykańkiego, zwanego oblatem - Królikowskiego.
    Cała heca związna z " gender " - to przecież jego " dzieło", a " epidiaskop" podchwycił temat, jako " odtrutkę " wobec katastrofy pedofilii w swoich szeregach.
    Pomysł udany, bo dziś ludziska już zapominają o zbrodniach sukienkowych, a tematem nr jeden jest " gender " !
    Biskup Królikowski jest też autorem propozycji zmian, do restrykcyjnej ustawy aborcyjnej.
    To on też jest autorem pomysłu karania więzieniem kobiet i nadzoru " kościelnego " nad przebiegiem ciąży....!!!
    Watykan przypomniał, że urzędnicy p. boga nie podlegają prawom świeckim, mimo popełnienia najgorszych zbrodni...Sprawa " ambasadora" Wesołowskiego!
    Są obywatelami/?/ Watykanu, mimo posiadania obywatelstwa polskiego. Tylko Watykan może ich oceniać, karać, nagradzać, a żadna, nawet najgorsza zbrodnia, nie usprawiedliwia i nie stanowi prawa do ich ukarania , dla krajów, gdzie zbrodnie popełniali...
    To dotyczy też polskiej katolskiej elity - są nietykalni, a... królikowscy, biernaccy - mają stać na straży ich bezkarnośąci!
    I to jest prawdziwa zbrodnia, a o prozoicznym i permanentnym łamaniu prawa - nie wspomnę!
    Zbrodnia: na rozumie, na narodzie... popełniana przez - niestety - aktualne, ogłupiałe i zniewolone władze Polski. O prozaicznym, choć niedopuszczalnym: łamaniu Konstytucji nie warto wspominać....
    Pozdrawiam, zalecając refleksję...
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  40. Krótko bo czasu brak.
    Natura próżni nie lubi. Powiedzonko chyba z czasów słynnego doświadczenia
    przeprowadzonego przez Ottona von Guericke w 1654 r. w Magdeburgu .
    Zamieniliśmy ŚWIADOMIE(??) władzę sekretarza na władzę biskupa, który jawił się ciemnemu ludowi jako dobroduszny dziadek, podczas gdy jest to wyrachowany dyktator., porównania zostawiam domyślności czytelników. Naprawdę prędzej można było przekonać nawet tępego sekretarza czerwonej partii (kwestia obrazowej argumentacji) , niż wytłumaczyć coś blackmanowi czy violetmanowi, któren z definicji WIE LEPIJ !!! Moje jezd mojsze , ament !!
    Pozdrawiam, idę szukać śniegu.

    OdpowiedzUsuń
  41. Stanisław10 stycznia 2014 11:22
    Dziwisz sie ? Jak ten co tu się produkuje nie widzi nic zdrożnego w tym iż "święte nieróbstwo" z klasztoru zrobiło swymi działaniami /rozmyślnie i celowo ,bo chyba nie z głupoty/ z "sacrum" profanum.
    I takiego pajaca nie oburza, ze pod murami klasztoru bije się żurnalistów,ze pod murami klasztoru wykrzykuje się pełne" chrześcijańskiej miłości" hasła np
    "Śmierć wrogom ojczyzny" czy "Na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści".a zakonnicy nic Ani słowa protestu
    Dla niego to nic zdrożnego i nic co przynosi ujmę religii , zakonnikom czy miejscu.
    Oburza propozycja biznesowa nie odbiegająca w niczym od "biznesu" jaki prowadza wielebni.
    Jak głęboko trzeba być zaczadziałym,jak głęboko zindoktrynowanym by za to samo i tak samo by jednych bronic a na to samo i tak samo u drugich, zapalić się "świętym oburzeniem"
    Głupota u tego co nam tu tyle razy wyłuszczał swoje "wykształcenie?" czy zwyczajna a chamska hipokryzja.
    I nic cholera, takie typy, się nie zmieniają od wieków.Tak samo żarliwie "występowali w szranki w "obronie"Paulina Macocha
    /22 lipca 1910 Damazy zabił w bliżej nieznanych okolicznościach Wacława Macocha. Do morderstwa doszło w klasztornej celi zakonnika; zwłoki zabitego siekierą kuzyna wywiózł dorożką, ukryte w sofie i wrzucił do kanału przy Warcie w okolicach wsi Zawada./
    /Ciekawym czy wycieczkom zwiedzającym klasztor świeci braciszkowie wskazują która to była cela/
    W śledztwie Macoch przyznał się i do okradania klasztoru jasnogórskiego, w tym do kradzieży i profanacji dokonanej na Jasnej Górze 23 października 1909 (skradziono wówczas z obrazu Matki Boskiej złote korony wysadzane drogimi kamieniami i suknię z pereł). Macoch i dwaj jego zakonni wspólnicy (Olesiński i Starczewski) okradali także systematycznie klasztorny skarbiec.
    Gorzej bo tacy "obrońcy" pełni pychy i głupoty myślą ze my jesteśmy tacy sami i naiwni jak on.I gorzej "bo dają temu wyraz" na piśmie
    Za co oni nas maja za takich samych głupców czy tak samo "zaczadziałych od dymu kadzideł"
    A tu jak widzisz "oliwa na wierzch wypływa" i wypływają grzeszki sprawy i sprawki "świętych węzom" od nuncjuszów zacząwszy a skończywszy na szeregowych "urzędnikach"
    I nikt cholera nikt z nich nie uderzy się w piersi z "Mea culpa" tylko walą "w nasze" lub każą nam, "bo są oburzeni" PRAWDĄ

    OdpowiedzUsuń
  42. Panie w.i.e.ś.k.u, miałem o Panu lepsze zdanie. Cytowany przez pana list jakiegoś pana Maziarskiego (czy chodzi o tego dziennikarza związanego z Newsweekiem i Gazetą Wyborczą - jeśli tak, to wiele tłumaczy), jest prowokacją, dość prymitywną, bo w swojej podstawie opartą na kłamliwej manipulacji, polegającej nazywaniu zdarzeń określeniami bliskimi znaczeniowo, ale o odmiennym, kłamliwym ładunku emocjonalnym (np. pielgrzymka = event). Z tego autor listu wyprowadza prowokacyjny wniosek, że Sanktuarium Jasnogórskie jest obiektem komercyjnym, który może sobie każda kanalia wynająć. I tak dalej.. A Pan, panie w.i.e.ś.k.u udaje, że nie rozumie, co miałem na myśli pisząc notatkę z 10 stycznia 2014 02:07. Więcej się po Panu, panie w.i.e.ś.k.u, spodziewałem.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy10 stycznia 2014 12:55 Dla jednych jest to prowokacja a dla drugich celowe zwrócenie uwagi na tych co z "sacrum zrobili profanum"
      Bo to już nic nie ma wspólnego z dawnymi pielgrzymkami dawnego "ludu bożego"
      To już haniebne,konwentykle pełne polityki i nienawiści z przemocą włącznie.
      Czy pielgrzymka można dziś nazwać spęd Rodzin RM czy Pielgrzymka można dziś nazwać spęd kiboli,czy pielgrzymka dziś można nazwać spęd gdzie przemawia Kaczyński
      Czy słowa,czyny,śpiewy jakie tam padają to "repertuar katolickich pielgrzymek"
      Jeśli tego nie widzisz, to gratuluje znajomości Dekalogu,i pojmowania nauk Jezusa.
      I chwała tym co nawet prowokacja zwracają na to uwagę a hańbą tym co bronią i to głupio złej sprawy.Bo sami na to, byście nigdy nie wpadli.
      Niestety to świeci mężowie zrobili tam komercje ,sami nieprzymuszeni i z własnej woli,"zapraszając" tam i kanalie i bandytów z ich śpiewem i hasłami.
      Wiec łaskawco nie udawaj"nic się nie stało" i nie broń "złej sprawy"bo się przyłączasz /historycznie/ do tych, co tak samo i w taki sam sposób w "świętym oburzeniu" bronili Macocha i jego kumpli wspólników.
      To już nie te czasy i "pamiętaj spisane sa czyny i rozmowy" , w każdej chwili stawimy ci,je do oczu.
      Ba, nawet pokażemy ci wiernopoddańczy list Kordeckiego/w oryginale/ jaki ten wystosował do Karola Gustawa.A ponoć jak wpieracie tak bohatersko bronił klasztoru.Bronił ale jakimi środkami.I przed kim jak mu klasztor"oblegały" polskie oddziały.
      Jak mawiał pewien mądry cadyk "jak poskrobiesz to co koszerne może się okazać nie koszerne"Wiec "nie zmuszaj"nas do skrobania

      Usuń
    2. Panie w.i.e.ś.k.u, widzę, że podobnie, jak dziennikarz, którego list Pan cytował, stosuje Pan manipulację, przy pomocy słów "wytrychów". (pielgrzymka = spęd). To podważa sens dyskusji z Panem w tym zakresie, bo mówimy różnymi językami.

      adam

      Usuń
  43. I jeszcze kilka uwag, odnośnie Pańskiego wpisu z 10 stycznia 2014 12:54:
    "Jak ten co tu się produkuje nie widzi nic zdrożnego w tym iż "święte nieróbstwo" z klasztoru zrobiło swymi działaniami /rozmyślnie i celowo ,bo chyba nie z głupoty/ z "sacrum" profanum." Zrobiło? I to Pan, Bezbożnik,. uważa się za predysponowanego do dokonywania takich ocen?
    "I takiego pajaca nie oburza, ze pod murami klasztoru bije się żurnalistów,ze pod murami klasztoru wykrzykuje się pełne" chrześcijańskiej miłości" hasła np
    "Śmierć wrogom ojczyzny" czy "Na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści".a zakonnicy nic Ani słowa protestu" Przyznaję, panie w.i.e.ś.k.u, nie oburza. Czy pozwoli Pan, abym ja sam kształtował swoje poglądy wedle mojego życzenia, a nie według Pańskich chuci?
    "Oburza propozycja biznesowa nie odbiegająca w niczym od "biznesu" jaki prowadza wielebni." Różniąca się. Skoro Pan jednak tej różnicy nie widzi, to Pańska ułomność. Nic na to nie poradzę.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Anonimowy Adam :Ty jednak jesteś wybitnie zakłamanym typem.
      Jak ci ktoś parę dni temu napisał , że należy ci się po ryju toś płakał , że to groźba karalna .
      A zapowiedź wieszania innych - w twoim mniemaniu tych niedobrych to jest rzecz godna pochwały i poklasku.
      I co rychlejszej realizacji.
      To już nie jest mentalność Kalego.
      To jest prymitywizm moralny na jaki brak mi określenia.
      Przynajmniej brak takiego w którym nie musiał bym użyć kilku wyrazów powszechnie za obraźliwe uznawanych.
      Ty facet ze swoimi poglądami nie nadajesz się do życia w cywilizowanym świecie dwudziestego pierwszego wieku.
      Powinieneś się urodzić w Hiszpanii około roku 1465-1475.
      Doskonale byś się odnalazł w tych czasach jako inkwizytor albo chociaż "familliares"

      Usuń
    2. Nightgale10 stycznia 2014 13:32
      Albo facet jest głupi i prymitywny.
      Albo złych miał nauczycieli
      Albo kolejne wcielenie inkwizytorów z reinkarnacji co to z modlitwa i krzyżem w reku mordowali, lub nakazywali mordować
      Albo "funkcjonariusz" co to tonący "brzydko się chwyta" ten z tych "wielebnych próżniaków" za wszelka cenę ratujący swój byt.
      Innej opcji nie widzę Chyba jeszcze ta ze to funkcjonariusz Opus Dei
      I takie toto nazwie cie "bezbożnikiem" boś przecież "bogów" ruszył w habitach a oni przecież równi Bogu.
      Rece opadają z szelestem

      Usuń
    3. Tu widać , słuchać i czuć .. nauczyciela ..

      Pańska ułomność ... he.he ... katecheta

      Dyskusja niejakim adasiem to tak jak :
      Gra w szachy z gołębiem ... przyleci , poprzewraca pionki , nasra na szachownicę i odleci w przekonaniu, że wygrał./ parafraza z netu zaczerpnięta /

      Religia to dramat swojej świadomości !

      Zaprzecza prawom człowieka!
      Zabiera mu dobra osobiste !
      Najlepiej być bogiem dla samego siebie !
      Kochaj bliźniego, jak siebie samego - prawda?
      Po co potrzebny mi jeszcze 'tłumacz' i pośrednik , do tego jeszcze wołający o 'ofiarę' za usługę-pośrednictwo !

      A tu taki 'kolęduje' słowem .. katecheta .
      Nic nowego pod słońcem !

      A nowy rok i tak 'leci' z pokropkiem czy bez ..hi.hi..


      Usuń
    4. "Tu widać , słuchać i czuć .. nauczyciela .. Pańska ułomność ... he.he ... katecheta"
      Panie Grzybiarzu, owszem, nauczycielem byłem. Akademickim. Uczyłem różnych przedmiotów w zakresie energetyki cieplnej. Z dobrymi rezultatami (po owocach...).

      adam

      Usuń
  44. Anonimowy10 stycznia 2014 13:12
    Jakiej religii cie człowieku uczono?Jak pojmujesz Jezusowe nauki? Kto cie wychował?Co przekazał?A jeden biskup już ci "kazał"Co z tego pojałes
    Nie wszystko złoto, co się świeci z góry,
    Ani ten śmiały, co się zwierzchnie sroży;
    Zewnętrzna postać nie czyni natury,
    Serce, nie odzież, ośmiela lub trwoży.
    Dzierżyła miejsca szyszaków kaptury -
    Nieraz rycerzem bywał sługa boży.
    Wkrada się zjadłoś i w kąty spokojne;
    Taką ja śpiewać przedsięwziąłem wojnę.

    Wojnę domową śpiewam więc i głoszę,
    Wojnę okrutną, bez broni, bez miecza,
    Rycerzów bosych i nagich po trosze,
    Same ich tylko męstwo ubezpiecza:
    Wojnę mnichowską…Nie śmiejcie się, proszę,
    Godna litości ułomność człowiecza.
    Śmiejcie się wreszcie, mimo wasze śmiéchy
    Przecież ja powiem, co robiły mnichy.

    W mieście, którego nazwiska nie powiem,
    Nic to albowiem do rzeczy nie przyda;
    W mieście, ponieważ zbiór pustek tak zowiem,
    W godnym siedlisku i chłopa, i Żyda,
    W mieście - gród, ziemstwo trzymało albowiem
    Stare zamczysko, pustoty ohyda -
    Było trzy karczmy, bram cztery ułomki,
    Klasztorów dziewięć i gdzieniegdzie domki.

    W tej zawołanej ziemiańskiej stolicy
    Wielebne głupstwo od wieków siedziało;
    Pod starożytnej schronieniem świątnicy
    Prawych czcicielów swoich utuczało.
    Zbiegał się wierny lud; a w okolicy
    Wszystko odgłosem uwielbienia brzmiało.
    Święta prostoto! ach, któż cię wychwali!
    Wiekuj szczęśliwie!… Ale mówmy daléj.

    Bajki pisali o dawnym Saturnie
    Ci, co za niego tworzyli wiek złoty.
    Szczęśliwszy przeor jadący poczwórnie,
    Szczęśliwszy lektor mistycznej roboty,
    Szczęśliwszy ojciec, po trzecim nokturnie
    W puchu topiący chorowe zgryzoty;
    Szczęśliwszy z braci, gdy kaganek zgasnął,
    Co w słodkim miodu wytrawieniu zasnął.

    W tym było stanie rozkoszne siedlisko
    Świętych próżniaków. Ach, Losie zdradliwy!
    Ty, co z niewczesnych odmian masz igrzysko
    I nieszczęść ludzkich jesteś tylko chciwy,
    Maż świat dziwactwa twego widowisko.
    Jęczy pod ciężkim jarzmem człek cnotliwy.
    Mniejsza, żeś państwa, trony, berła skruszył,
    Będziesz tak śmiałym, żebyś kaptur ruszył?"
    ON tez był BEZBOŻNIKIEM ??No jak nie jak tak

    OdpowiedzUsuń
  45. Aleś się Pan, panie w.i.e.ś.k.u napracował. Tylko cytując Biskupa Ignacego wypadało podać źródło... Przez chwilę myślałem, że to Pan (żart!).
    "Jak ci ktoś parę dni temu napisał , że należy ci się po ryju toś płakał , że to groźba karalna . A zapowiedź wieszania innych - w twoim mniemaniu tych niedobrych to jest rzecz godna pochwały i poklasku." No, może nie godna chwały i poklasku, ale czasami konieczna. Gdybyśmy w 1989 roku zamiast grubej kreski przeprowadzili dekomunizację i deubekizację, bylibyśmy znacznie dalej niż jesteśmy.
    "Ty facet ze swoimi poglądami nie nadajesz się do życia w cywilizowanym świecie dwudziestego pierwszego wieku.
    Powinieneś się urodzić w Hiszpanii około roku 1465-1475." Tak, panie w.i.e.ś.k.u, ma Pan trochę racji. Do takiej cywilizacji, jaką proponuje bolszewia występująca w płaszczyku UE, rzeczywiście nie nadaję się. Ale aż tak daleko bym się nie cofał. Najbardziej pasowałaby mi epoka fin de siècle.
    "Albo facet jest głupi i prymitywny.
    Albo złych miał nauczycieli" Swoim wykształceniem i swoimi nauczycielami już się na tym blogu chwaliłem, nie będę się powtarzał.
    A teraz wróćmy do słów Biskupa Ignacego: "Mniejsza, żeś państwa, trony, berła skruszył,
    Będziesz tak śmiałym, żebyś kaptur ruszył?"" Ja nieraz, panie w.i.e.ś.k.u do tego kaptura sięgałem. Ale robiłem to z intencją naprawy Kościoła, a nie niszczenia Kościoła. Waszą, Szanowni Państwo (myślę o większości tu blogujących), intencją jest zniszczenie Kościoła, zniszczenie religii, pod pretekstem walki z wypaczeniami. I dlatego nie jest nam razem po drodze.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z prochu powstałeś i w proch zamienisz , choćbyś nie wiem jak się starał !

      Dlatego bardzo lubię ' sąsiadów' , nie nawracają , nie pouczają , po prostu milczą .. 'na wieki' ... przez bliskość tejże 'wieczności' mieszkający.
      Tam przechadzka sprowadza świetliste myśli na ziemię !
      Marność to wszystko nad marnościami , jak popatrzy się na tych 'sąsiadów ' co leżą od co najmniej dwustu lat !

      Czy to też bolszewia i lewactwo ?

      Usuń
    2. adam - to wypier...dalaj w podskokach śmieciu umysłowy !!!

      Usuń
    3. Synu, naprawiać to można coś popsute a nie przeżarte gangreną i do szpiku śmierdziące łajnem i spermą. Fuuuj !!!

      Usuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.