czwartek, 2 stycznia 2014

Jak to z tym "skokiem na kasę" było


W 2007r. kiedy Donald Tusk przejął władze, dostał jako "prezent"- obniżkę składki emerytalnej. Platforma głosowała ZA, ale gdyby zagłosowała PRZECIW nie wygrałaby wyborów, a w 2008 kryzys dopadł Europę i świat. Tak więc SLD z PiS niech nie wrzeszczą, tym bardziej, że sami też chcą likwidacji OFE, no ale jak OFE likwiduje Tusk to "jest to skok na kasę"!!! Dlaczego Donald Tusk miałby zostawić Kaczorowi prezent w postaci 300 mld?? Na budowanie IV RP a w niej między innymi pomników Wawelczykowi czy na wojnę z Rosją? Premier Tusk pamięta jaki prezencik pozostawił mu prezio Absmak w 2007!! 

Irytującym jest to permanentne wymachiwanie opozycji poziomem zadłużenia sektora finansów publicznych, ale NIKT nie zwróci uwagi, że jest on jednym z najniższych w Unii i to jest FAKTEM!!! Natomiast przyrost zadłużenia w okresie od 2007 roku jest piąty najniższy w Europie.  Mówiąc kolokwialnie - pieprzenie tej żałosnej opozycji o tym, jak to "rząd Tuska zadłuża Polskę" bierze się z niewiedzy SKĄD to się bierze?! A bierze się tak po pierwsze - z istnienia OFE i kontrybucji na rzecz ZUS **, a po drugie, z nakładów własnych wynikających przy dotacjach unijnych, bo aby dostać dotację trzeba najpierw przedstawić dobry projekt a potem jeżeli jest zatwierdzony, wyłożyć własną kasę.
I wbrew krzykaczom opozycji - "ukradzione" z OFE 140 mld nie zostanie przejedzone, bo rząd chce obniżyć progi ostrożnościowe, co jest niezmiernie odważne i miejmy nadzieję, że nie będzie miało negatywnych skutków. Trzeba jednak obniżyć rygory dotyczące wielkości deficytu państwa, bo kiedy w Polsce to powód do wrzasku, że minister ma się podać do dymisji, w Europie nikt nawet nie ustala wielkości deficytu.

______
**
W 1998 roku funduszom OFE przekazano aż 40procent składek emerytalnych . Nie zdołano tego skompensować (kryzys przełomu stuleci, zmiany demograficzne jak i kryzys nie pozwoliły tego skompensować. Summa sumarum -  aby ZUS miał z czego wypłacać bieżące emerytury rząd musiał co roku uzupełniać ZUS-owi składki zaciągając na to pożyczki i nagromadziło się z tego tytułu łącznie z odsetkami, aż 300 mld złotych.

Źródło

promuj

73 komentarze:

  1. ''... bo nie wygrałaby wyborów'' - to przynajmniej szczerze powiedziane.Z tego samego powodu Tusk nie wspomniał przed wyborami o podwyższeniu wieku emerytalnego do 67 lat.Tak jak teraz nie mówi o kolejnym podniesieniu, do 69.
    kadżagógó

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem Elizo na jakich źródłach oparłaś swoja wypowiedź ale nie masz racji w kwestii OFE. Warto przeczytać pierwotną treść ustawy emerytalnej sprzed lat aby wiedzieć, że: 1. jedną z zasad wówczas przyjętych była likwidacja wszystkich przywilejów (a więc koniec 40-letnich emerytów), zrównanie KRUS z ZUSem i utworzenie Funduszu, do którego miały trafiać pieniądze z prywatyzacji i który to fundusz miał służyć jako źródło pieniędzy na emerytury ze starego portfela. A potem tr4zeba sobie zadać pytanie dlaczego nie wdrożono tej reformy do samego końca. Wszyscy kolejni premierzy po p. Mazowieckim powinni pójść za to pod Trybunał Stanu.

    OdpowiedzUsuń
  3. "1. jedną z zasad wtedy przyjętych była likwidacja wszystkich przywilejów (a więc koniec 40-letnich emerytów)..., itd."
    Naprawdę przyjętych, czy odłożonych na "święty Nigdy", żeby nie zostać zlinczowanym przez społeczeństwo (myśmy już dość narozrabiali, teraz niech inni się w tym babrzą"? Jak się robi reformę, to się ją robi porządnie, bo jest jasne, dla średnio inteligentnego człowieka, ze jak coś chcę wprowadzić, a zmieni się władza, która sprawy nie pociągnie, to musi się rypnąć (rozsypać).
    Balcerowicz nieźle wtedy wszystkim namieszał w głowach i wszyscy mu uwierzyli, bo to przecież guru ekonomiczny był. Okazał się natomiast pionkiem w grze światowego lobby finansistów, dbających wyłącznie o własne kieszenie.
    W żadnym kraju OFE się nie sprawdziło - W ŻADNYM! W Chile, sztandarowym przykładzie OFE, po trzydziestu latach odkładania w OFE emerytury 60% obywateli wynoszą 0 (słownie: ZERO), nul, nic!
    Tak więc składkowicze okradali resztę obywateli z ich bieżących emerytur (ichnich "zusowskich"), bo ten ichni "zus" nie miał źródła zasilania i państwo musiało się zadłużać aby płacić ówczesnym emerytom świadczenia, i dzisia okradają państwo, bo z powodu braku emerytur państwo musi im płacić z kasy obywateli zasiłki, żeby przeżyli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pan_z_warszawy2 stycznia 2014 12:12

      Dokładnie!!!!!!!!!!!!!! Dziękuję, nie muszę powielac :)

      Usuń
    2. Jednym z grzechów OFE - jeśli zakładamy że być muszą, jest fakt wynagradzania zarządów bez względu na wyniki finansowe. Oczywiście zapis był korzystny z punktu widzenia zarządów (dupochron na wypadek zawirowań giełdowo-gospodarczych) a przyszłość składkowiczów miano tam, gdzie politycy mają elektorat po wygranych wyborach. Mają ich tam natychmiast po wyborach, podczas gdy elektorat miesiącami przeżywa orgazm wygranej. Przepraszam za tak ordynarne porównanie, lecz chyba dokładnie obrazuje sytuacje a małolaty na blog nie wchodzą, więc nikogo nie zgorszę.

      Usuń
  4. Pani Elizo, a dlaczego nie napisała Pani, że w 2007 tempo przyrostu zadłużenia publicznego było znacznie mniejsze niż obecnie i w pełni uzasadniało obniżenie składki ZUSowskiej. To nie jest polityka, pani Elizo, to jest zwykła manipulacja.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że ty zaliczasz się do grupy ludzi, którzy wierzą w nieprzerwaną hossę na giełdzie?

      Usuń
    2. Nie oszukujmy się, reforma była źle przygotowana już w 1998/99, źle wdrożona i niedokończona w latach późniejszych.

      Usuń
    3. PiS nie zbilansował spadku wpływów z wydatkami. No i nie ma co beczeć Adam - przecież nie ma istotnej siły politycznej która nie chce likwidacji OFE! Nie zrobiłby tego Tusk, zrobiliby to następni. Polityk musi być pragmatyczny!

      Usuń
    4. adam - głupasiu - w 2007 roku NIE BYŁO kryzysu - rozumi osoba ?????

      Usuń
    5. Panie (Pani) ludo, to bardzo źle, że nie ma siły politycznej, która nie chce likwidacji OFE. Bo co do zasady pomysł z emeryturami kapitałowymi jest jak najbardziej zasadny. Problem z polskim OFE polega na tym, że utworzono twór, który na mocy ustawy miał zasilanie kapitałowe ze strony przyszłych emerytów, ale nie miał ŻĄDNEJ odpowiedzialności. Byłbym ustawiony do końca życia i na jeszcze kilka pokoleń, gdyby ustawodawca mnie stworzył takie warunki. Ale dla OFE stworzono. Więc i dziwić się nie należy, że wyszło, jak wyszło. To nie kryzys zawinił, tylko ludzie zawinili. Ludzie, którym dano pieniądze, dano swobodę, nie postawiono wymagań.

      adam

      Usuń
    6. Panie Warsie, po pierwsze pomijam inwektywy, którymi Pan mnie obdarza. A po drugie od tego jest rząd, aby kryzys przewidział i stworzył budżet na warunki kryzysu. Jeśli rząd tego nie potrafi, to nadaje się na śmietnik. Po trzecie, również w warunkach kryzysu można poprzez stymulację gospodarki zwiększać wpływy budżetowe. Ten rząd gospodarkę gasił, więc i dziwić się nie ma czemu. Po czwarte, wzrost zadłużenia, to wynik różnicy pomiędzy wpływami do budżetu, a wydatkami budżetu. Warunki kryzysu wymagają cięć budżetowych. Po roku 2007 nastąpił monstrualny wzrost zatrudnionych biurokratów. Więc i dziura budżetowa rosła. I tak dalej i tak dalej...

      adam

      Usuń
    7. Ulżyło ci biedaku? Dzięki temu rządowi masz przynajmniej w życiu cel, wroga, którego możesz winić za swój nędzny byt i masz kogo nienawidzieć.

      Usuń
    8. Ten Tusek to albo zdrajca albo jest zaprzańcem, nieprawdziwym Polakiem/patriotą, stronnikiem Putina i tak w ogóle kanalią..... he he he he adas idz sie wypchaj wsiochu pieprzony...

      Usuń
    9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    10. Ha,ha,ha !!! Po lepszej stronie życia "Romea i Julki" ani nawet "Pierścienia Nibelunga" adaśku nie zobaczysz, najwyżej "Taniec Grabarza Pospolitego." -> http://www.eduteka.pl/temat/Grabarz-pospolity. Byt wielu Polaków jest zagrożony przez ich roszczeniową postawę życiową, zawartą w słowach "bo mnie się bynajmniej należy" (przy skromnych umiejętnościach) lub "wszyscy mamy jednakowe żołądki". Może biskupy mają trochę większe.... Ale różnych chęci do pracy w/w Polaków to komentatorzy nie raczą zauważyć, za to widać tylko większą chęć do wódki. Najlepiej to widać po ilości wypadków powodowanych przez pijanych kierowców w .... Anglii. Tam co trzeci wypadek komunikacyjny związany z alkoholem powodowany jest przez Polaka, a o ile pamiętam to Polacy nie stanowią 33% populacji na Wyspie, przynajmniej jeszcze wczoraj tak było, no chyba że nie zauważyłem inwazji, może jakiś D-day.... A wracając na ziemię czy raczej do waszego lepszego życia. Żal za obecna stroną życia wystawa marne świadectwo o podstawach waszej wiary . To tak jak biskup złożony boleścią, na sygnale pędzi karetką do uspołecznionego szpitala, zamiast sięgnąć po brewiarz i pełen łaski modlitwy oczekiwać cudu uzdrowienia. Pan musi się pochylić nad pracownikiem swoim, nieprawdaż ??? Chyba go nie olewa jak ohydny kapitalista ??? Bo jaki to cud, jeśli święty pacjent swe wątłe zdrowie powierza rękom i umysłom lekarzy, nawet jeśli są starszymi braćmi w wierze lub o zgrozzzo są masonami !!!! ????? Wszak to czysta biologia, chemia i fizyka. I gdzie te códa nad códamy ???

      Usuń
    11. Drobna uwaga - w Polsce więcej osób ginie w wyniku samobójstw, niż w wypadkach drogowych, w których sprawcy "pod wpływem" stanowią margines (vide Rocznik Statystyczny). Histeria rozpętywana wokół wypadków drogowych ma na celu odwrócenie uwagi społeczeństwa od prawdziwych przyczyn, z których powodu w Polsce się źle żyje. Pozostałą część Pańskiej wypowiedzi to tylko bełkot.

      adam

      Usuń
    12. Histeria????? 6 osob zabitych przez bandytę za kółkiem a dla Ciebie to "histeria"????? Jestes po prostu SKURWYSYN!!!

      Usuń
    13. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    14. Samobójstwa to nie moja broszka. Samobójca czyni krzywdę sobie i rodzinie a nie przypadkowym bliźnim, chyba że spadnie komuś na głowę jak niedawno chyba w W-wie. Dobór danych w R. S. też mi powiewa.
      Jak Twoją mamusię, córeczkę, żonkę lub wnusia, naćpany lub pijany furman potraktuje tak jak tych nieszczęśników z Kamienia Pomorskiego, to MOŻE dostąpisz stanu łaski innego punktu widzenia. Od ponad roku mam kamerkę w samochodzie i ciekawsze momenty niekiedy analizuję wieczorem w domu; nawet wtedy trudno powstrzymać się od "słodkich" uwag względem wyczynów bliźnich z polskimi rejestracjami czyli wyznających Twą wiarę. Nie wmówisz mi że bandyterka na szosie to tylko bezbożnicy lub nacja handlowa ??? Pijany klecha na przejeździe w Łowiczu to też bezbożnik, a koloratka to prowokacja ohydnego TVNu ??? To dlaczego TVP1 i TVP2 też to pokazywała ??? TvTrwoń zapewnie już nie. Wystarczy rozumieć co dzieje się na szosie i czym to grozi, nawet na suchym asfalcie. Trochę jeżdżę tu i tam, więc widzę to i owo a jeśli ty twierdzisz że to jest histeria rządu w niecnym celu .... No cóż... wiara albo rozum, wybór należy do trzódki. Zresztą kiedyś już pisałem: wakacje, coś około 5000km po Europie z wycieczkami na koniec lokalnych dróg w chmurach, to mały pikuś przy 35km które mam od granicy po Drodze Krajowej do domu. Kilkadziesiąt kilometrów i dwa razy wiącha, gdy masz tzw. kierowcę na czołówkę a z boku bariera i nie ma gdzie uciec.:((( To co można obejrzeć na youtube.com wpisując np. >>russian crash compilation 2013<< od Polski różni się tylko brakiem cyrylicy i dużo mniejszą popularnością car DVR w Polsce . Przyczyna jest dziecinnie prosta - w Polsce policja nie jest tak skorumpowana jak na Wschodzie. I to byłoby na tyle co i na przedzie. To też bełkot ?

      Usuń
    15. Poszłoo, ponieważ zginęła rodzina policjanta, to jest histeria, a gdyby trafiło na jakąś Rodzinę Radia Maryja, to byłby zamach na prawdziwych partyjotów...

      Usuń
    16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    17. Czy mądrala może te swoje "spokojne i wyważone" riposty schować tam, gdzie pan majster mówi, że by go pocałować ??? Namolne samochwalstwo z trudem toleruje się nawet w szkole podstawowej ( samochwała często gęsto bierze od innych, normalnych dzieci po łbie), natomiast do starczego wieku powinno się już się z tego wyrosnąć. Tymczasem mądrala udaje, że nie widzi dezaprobaty dla swojego samochwalstwa ( może to już starcze zdziecinnienie ?) i wciska nam tu na siłę swoje "spokojne i wyważone" ( no patrzcie, Państwo, jak to się ceni !!!) riposty, podlewając je nieustannie złośliwością i obelgami ( kuku na muniu na punkcie bolszewizmu) i później się dziwi, że w końcu dostaje na odlew po gębie ! Sam tego chciałeś, adamie mądralo, to nie narzekaj, tylko nadstawiaj drugi policzek !!!

      Usuń
    18. begonijko - ten "wielep" nie "wyważyl", że połowa samobójstw ma podłoże psychiczne, poważny odsetek stanowią też samobójstwa na tle zawiedzionej miłości - przeważnie u małolatów. NIE MAJĄ NIC WSPÓLNEGO z warunkami życia, bo jeszcze nikt w Polsce nie zginął z głodu.Ale jak sobie taki vicepierdoła coś ubzdura to mu nijak i niczego nie wytłumaczysz. A kierowcom pijakom powinno się dożywotnio odbierać prawo jazdy i z urzędu konfiskować samochód - jako swego rodzaju "narzędzie zbrodni". Vicepierdole nie wytłumaczysz, że jak jest kiepska jezdnia to się jedzie zgodnie z nakazami znaków drogowych a nie według własnej fantazji.

      Usuń
    19. Warsie, no i sprawa zasadnicza: jak się mają samobójstwa do tego, co się wydarzyło w Kamieniu Pomorskim, że namolny mądrala tak uparcie do tych samobójstw powraca ?

      Usuń
    20. Może gdyby kultury i zachowania się na drodze uczyć wszystkich uczniów (do podstawówki chodzą wszyscy - obowiązek szkolny!), raz z punktu widzenia pieszych a potem z punktu kierowców i tłoczyć to do główek przez całą podstawówkę, to po 8. latach pożytek byłby większy niż po zajęciach z układu rąk i tzw. religii "jedyniesłusznej", bo tylko katolickiej ??? Efekty z religii są marne, czego dowodem jest powszechność wykroczeń i przestępstw z których większość świadczy o łamaniu (czyli lekceważeniu przez mienie w dupiu) lub o kompletnej nieznajomości dekalogu, któren jest niby osią świata każdego wierzącego. Zapomniano tylko powiedzieć, w co wierzącego. Chyba w cuda że kara nie nastąpi na tej ziemi !!!
      Co do Warszawy - to niby jaka jest trudność w jeżdżeniu ? Chyba że jazdą nazywa daśku dymienie i stanie w korkach oraz trudności w ocenie gabarytów własnej furki. Albo potrafisz zmieścić się na grubość gazety albo biegasz po lakiernikach, bo bez pomocy drugiej osoby nie zmieścisz się pod marketem na stanowisku 2,5 m x 5,0m lub w bramie własnej kamienicy. Trudnością panie to jest jazda tyłem zimą po serpentynach w górach, nawet tylko osobówką że o łamańcu nie wspomnę, bo i takich arcymistrzów znam. Zasada jest prosta - auto ma tam przód gdzie patrzy kierowca. Wprawdzie po którejś nowelizacji PoRD ustawodawca nieco ostrzej to widzi, bo nakazuje pomoc drugiej osoby, ale umówmy się że wspominam stare czasy, gdy zimą śnieg płoty zakrywał.
      Dobrze pacholę, mój limit cierpliwości tłumaczenia jak krowie na rowie, pomału się wyczerpuje. Gorzej jeśli to samo wystąpi u begonijki, bo wtedy może nastąpić dzwon patelnią, przy którym niedzielne brzdąkanie na kwadrans przed południowym szkoleniem będzie niczym natrętne brzęczenie komara.

      Usuń
    21. begonijka + poszłoo !! Po co w ogóle dyskutujecie z "wielepem" - w ten sposób go tylko dowartosciowujecie. Typowa "gnida polska".

      Usuń
    22. Poszłoo, w życiu nie poświęcę mojej patelni na rozdętą makówę ! :))) Wypada ponowić apel do Gospodyni o usuwanie tego plączącego się pod nogami pinczerka, bo utrudnia międzyludzkie stosunki !

      Usuń
    23. OK. macie rację. Miłosierdzie dla przygłupów już wyczerpałem, przynajmniej na ten miesiąc. Apel do Gospodyni popieram !

      Usuń
  5. A co ma do tego giełda? Hossa lub bessa na giełdzie ma luźny związek ze stanem faktycznym budżetu, a zwłaszcza gospodarki.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla wysokości emerytury dla składkowiczów OFE ma znaczenie podstawowe. Masz hossę, masz emeryturę, masz bessę, nie masz i państwo z moich podatków, które okradałeś, bo wkładałeś na OFE i nie płaciłeś na emeryturę swojej mamy, tylko ja to robiłem, płaci ci zasiłek, żebyś nie zdechł z głodu. Twoje składki bowiem, przy długotrwałej i głębokiej bessie wyparują, a przy krótkiej i płytkiej skurczą się znacząco.

      Usuń
    2. W całym tym bałaganie najgorsze jest to, że rząd nie prowadzi ze społeczeństwem dialogu w sprawie nowych zasad emerytalnych. Na dzisiaj nie wiem, czy pozostać w OFE czy też przejść do ZUS. Nikt nie potrafi powiedzieć co będzie dla mnie (54 latka) lepsze. W OFE mam zgromadzonych prawie 100 tys zł. To nie jest mała kwota. Najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdybym mógł te pieniądze sobie teraz odebrać.
      Prawda jest taka. Państwo okrada nas na każdym kroku. Moi rodzice, po wielu latach pracy (ojciec -40, matka -30) nie doczekali jednego dnia emerytury. Pieniądze w majestacie prawa zostały zabrane. Rodzina nie otrzymała w zamian żadnej rekompensaty. Oby tak nie było w moim przypadku. Chciałbym, żeby moje dzieci otrzymały chociaż cząstkę zgromadzonych przez mnie pieniędzy.

      Usuń
    3. adam - jednak jesteś znacznie głupszy niż myślałem, jeżeli nie kojarzysz hossy i bessy giełdowej z wynikami finansowymi "grającego" na giełdzie OFE. Giełda to mniej więcej taka sama zabawa jak gra w pokera. Można zasiąść do gry z pełnym portfelem i wstać od stołu bez portek i z całkiem gołą doopą. Z taka gołą doopą zostali emeryci bo w ich "imieniu" ICH pieniędzmi grał w pokera OFE. MALO TEGO - NIE MA WINNYCH W TEJ GRZE- prezesi OFE nadal biorą szmal jak z bajki.

      Usuń
    4. Zenek,
      to, że Twoi rodzice nie doczekali ani dnia emerytury (to przykre oczywiście) umożliwiało wypłacanie emerytur innym.
      Dlaczego ZUS, gdyby nie okradało go OFE, mógłby się prawie że bilansować? Otóż dlatego, że każdy zatrudniony płacił prawie 10% (9,76) wynagrodzenia na składkę emerytalną w ZUS. Jeden płacił 40 lat i przeszedł na emeryturę, otrzymując 10% podstawy wymiaru, tak około (nie chce mi się teraz szukać) 75% zarobków w chwili przejścia na emeryturę - przeciętnie. Inny jednak płacił 35 lat i umarł, nie doczekawszy emerytury, ale jego pieniądze szły do "wspólnej" kasy "pozostałych" emerytów, dzięki temu z jego 10% składek już robiło się kilka procent więcej. "umarli" więc, długo składający "współfinansowali emerytury kolegów, bo inaczej emerytury byłyby głodowe.
      Zenek
      nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby odkładanie miesięcznie po 10% wynagrodzenia przez czterdzieści lat, zbilansowało np. 40% emerytury przez kolejne np. 30 lat. Piszę o 40%, bo tyle OFE zabierało na składki swoich składkowiczów ZUS-owi.
      Giełda ma hossy i ma (musi mieć, to jest absolutny pewnik w cyklu gospodarczym kapitalizmu) bessy. A obligacje, ich wartość zależna jest od ratingów - pewniejsze są straty niż zyski, a poza tym obligacje są identycznie, albo gorzej wiarygodne niż ZUS, bo w dobie głębokiego kryzysu państwo pozbędzie się obligacji za bezcen, byle ratować instytucję podstawową państwa, jaką jest ZUS. I w tym kontekście zupełnie nie kupuję Balcerowicza, który krzyczy, ze ZUS jest niepewny, a obligacje państwowe, bo tam OFE dotychczas ładowały swoje pieniądze - państwo musiało się zapożyczać, zeby produkowac te obligacje, mieć na nie pokrycie, wiarygodne są jak najbardziej. Jest dokładnie odwrotnie. Łatwiej jest przecież nie oddać długu, niż "zabić" własnych obywateli wstrzymując ZUS-owskie ("państwowe") emerytury, bo to oznaczało by koniec istnienia państwa.
      Z tego co wiem, ale nie jestem pewien, a nie chce mi się szukać, po przejściu do ZUS, te Twoje 100 tys. przechodzi do ZUS. Musisz się jednak dokładnie upewnić - wejdź na stronę ZUS i wyślij zapytanie. Odpowiedzą na bank, może nie od razu.
      Dlaczego ZUS się "prawie" mógłby bilansować? Ano dlatego, ze są górnicy, hutnicy mundurowi..., płaca składki identyczne jak reszta, ale krócej, a emerytury mają wyższe dzięki "kosmicznym" przelicznikom. I to jest przyczyna tego "prawie".
      To, że rząd nie prowadzi żadnego dialogu jest absolutnie faktem tym bardziej ze bełkotu ekonomistów, mówiących często "na skróty" nie sposób zrozumieć. Włożenie zaś sprawy w sposób prosty, jak przysłowiowej "krowie na rowie" nie jest takie trudne, wymaga tylko chęci i cierpliwości.

      Usuń
    5. oczywiście nie 10, ale 100% podstawy wymiaru :-)

      Usuń
    6. Pani andy, panie Karolu, to może OFE zagrałoby, zamiast na giełdzie, w Totolotka? Wynik byłby podobny. W sytuacji, gdy kursy akcji na całym świecie zależą głównie od decyzji spekulantów giełdowych w USA, opieranie możliwości wypłaty polskich emerytur na wynikach gry giełdowej jest kardynalnym lekceważeniem przyszłych emerytobiorców. Za takie decyzje powinny spadać głowy.

      adam

      Usuń
    7. adaśku - czyje ł??? KTO WPROWADZIŁ OFE ???? Balcerowicz + Buzek + Akcja Wyborcza Solidarność z Maniusiem Krzak-lewskim na czele !!! To ICH sobie wieszaj głupcze. Premier Tusk i jego Rząd urwał łeb tej hydrze a PiS-owska szczujnia wyje bo ich odgoniono od koryta.

      Usuń
    8. Panie Warsie, rząd (nie ma powodu do pisania w tym kontekście dużą literą - język ojczysty się kłania) położył rękę na nieswoim. A co pierwszej części Pańskiego wywodu, zgadzam się.

      adam

      Usuń
    9. adaśku - dla mnie TEN KONKRETNY rząd jest RZĄDEM z dużej litery. Czepiasz się jak wsza kożucha spraw nieistotnych a o meritum sprawy nie potrafisz wystękać ani jednego zdania. Typowe dla zadufków umysłowych !!!

      Usuń
    10. Myli się Pan, panie Warsie. Pomijam już sprawę kapitały, bo tu idzie Pan w zaparte. Natomiast, co do meritum, to wypowiedziałem się już wcześniej, zanim Szanowny dziobem kłapnął. Powiedziałem, ze jestem ZA emeryturami kapitałowymi, lecz, ze w Polsce to zrobiono w sposób karygodnie zły. Powiedziałem także, choć nie explicite, że obecna "reforma" nie jest żadną konstruktywną reformą, a jedynie zawłaszczeniem obywatelskich pieniędzy dla ratowania zapisów budżetowych.

      adam

      Usuń
    11. Warsie, przecież mądrala adam wyżej napisał, że jest już starty. I to by wiele wyjaśniało ! :)))

      Usuń
    12. adaśku - przykro mi ale na twoja głupotę nie ma rady.

      Usuń
    13. Panie Warsie, ja Pana o radę na głupotę nie prosiłem, natomiast w dyskusji przydałby się argumenty. Ma Pan jakieś?

      adam

      Usuń
    14. adaśku - lepiej kamienie tłuc niż z tobą dyskutować o czymkolwiek. Ty zawsze wiesz lepiej (wielep). To prawie jak choroba psychiczna !!!! Kto wie - co tam w tobie siedzi - daj się przebadać !!!

      Usuń
    15. begonijko - masz żywy dowód na "adamie" jakimi są "polacy". Jego "ego" rozdęte jest do granic balona stratosferycznego. Ma być tak jak "adaśku" sobie ubzdura jak tak nie jest, to mu się rząd i ustrój nie podoba. Typowa polska zaściankowość - "nie ma zgody mocium panie" i liberum veto - to ten typ ludzi.

      Usuń
    16. Marcinie - masz rację - "żadna droga tu nie stanie, bo nie ma mojej zgody mocium panie". W ten sposób od 25 lat nie idzie wybudować dwupasmowej drogi do Zakopanego - bo gazdowie i gaździny nie pozwolą. Co je moje, to je moje. Typowo polskie zachowania.

      Usuń
    17. Dlatego uważam że DK47 od Nowego Targu do miasta na literę Zet, powinna zostać oddana przez GDDKiA we władanie przyległym gminom. Jak górolicki chcom ceprów łoglądać i łupić, to niech se steczkę zbudujo sami. Dlaczego my mamy im dokładać do interesu ???
      Z tamtych terenów wyleczyłem się w połowie lat 90tych.

      Usuń
    18. adam - typowe - odwracasz kota ogonem. A rządowi udało się uratować chociaż te 140 miliardów złotych z naszych składek, bo inaczej przepieprzyli by to na "giełdzie". I nie pieprz o "emeryturach kapitałowych", bo od początku reformy ubezpieczeń - panów Balcerowicza i Buzka nikt i nigdzie nie zakładał w żadnej ustawie "emerytur kapitałowych". Masz "fiksum dyrdum" i plewy pod berecikiem.

      Usuń
    19. Panie Kaziku, dla KOGO ten nierząd te pieniądze uratował? Dla właścicieli? Nie. Dla budżetowych urzędników.

      adam

      Usuń
  6. Idzie ożywienie i jak się ma 500 mld oraz 300 mld z OFE - to może wiele zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ciekawe tylko, czy kasa+kasa z UE wystarczy na wygranie wyborów?

      Usuń
    2. barber - można więcej ukraść

      Usuń
    3. zenek - trzeźwiej, już po "Sylwestrze" !!!!

      Usuń
    4. Kazik,Zenek-blues trzeźwieje 3 dzionki.

      Usuń
  7. Do Anonimowy2 stycznia 2014 14:31
    Mając podpisany końkordat, można mieć w anusie giełdę, budżet, tacę i świat cały. "Kasa być musi i należy nam się jak psu micha " !!! Przepraszam zwierzątka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech żyje kuńkordat,więcej siana i owsa!---Kuń--

      Usuń
    2. Kuń swój rozum ma i wie ile ma zjeść, a spaślaki które końkordat podpisały są nieumiarkowane w jedzeni i piciu oraz garnięciu k' sobie. Niepomni, że chochlą nagarniając łatwo można się udławić. :DDD

      Usuń
  8. Dzień dobry Pani Elizo !!!! Udanie Pani rozpoczęła Nowy Rok - pisząc komentarz na temat OFE i lamentów tych, których odciągnięto od pełnego koryta.Żarli w tym korycie wszyscy - tylko nie emeryci - oni mieli tylko co miesiąc "dolewkę" robić, nowymi składkami. Nim zacznę dalej pisać - kilka zdań, pozornie nie na temat - a jednak !!!
    Otóż wczoraj TVN uruchomił nowy program pt. "TVN-24 BIZNES I ŚWIAT" - bardzo ciekawy program, który charakteryzuje się tym, że:
    - przez cały wczorajszy dzień nie padło w nim ani razu słowo "PiS" lub "Kaczyński" albo "Macierewicz" - co jest ewenementem w polskiej telewizorni,
    -dobrano w tym programie zupełnie nowych dziennikarzy-fachowców w tej branży, oraz komentatorów - fachowców w dziedzinie finansów, bankowości, polityki podatkowej itp. , którzy wiedzą co mówią i o czym mówią,
    -dziennikarze i komentatorzy tego nowego programu nie "jąkają się" w stylu " eeee...yyyy.w Paryżu eeee, yyyy, nie było eeee, yyyy, fajerwerków eeee w tym roku" - co jest efektem zatrudniania dotychczas w telewizorniach - ludzi przypadkowo przysposobionych do wykonywania tego zawodu. W telewizjach zagranicznych (fakt!!!) za każde "eee" i "yyyy" potrącają z wynagrodzenia, bo niby dziennikarzyna - kradnie w ten sposób czas antenowy, który tam co do sekundy wyliczany jest na tysiące dolarów lub euro. Każde 15-20 sekund w programie kosztuje dziesiątki tysięcy za reklamę. Proszę to sobie sprawdzić - tak to jest.Dlatego w tych telewizjach nie zatrudnia się "jąkałów" - także można to sobie sprawdzić na dowolnym programie satelitarnym BBC, CNN , ZDF i każdym innym profesjonalnym programie - nawet w Telewizji "Rossija".
    -WCZORAJ WŁAŚNIE - w inauguracyjnym programie TVN-24 BIZNES I ŚWIAT wystąpił były minister finansów pan Vincent Rostowski - całkowicie już "na luzie" i jak "krowie na rowie"(w.i.e.s.i.e.k. - pozdrawiam)- cierpliwie i logicznie wyjaśnił o co w tym interesie biega a przede wszystkim, kto ponosi winę za ten "hazard" i niedopieszczenie "reformy" przez "ojców założycieli" OFE - prof.Balcerowicza i prof.Buzka, przy czym ten ostatni jest z zawodu chemikiem i wie doskonale jak coś z czegoś może "wyparować" - przynajmniej powinien wiedzieć - prawda ??? Ale nie będę złośliwy - bo nie o to tu chodzi.
    W zasadzie - na tym mógł bym zakończyć mój komentarz, bo kto chce może sobie sam obejrzeć wystąpienie pana Vincenta w Internecie - jeżeli rozumie cośkolwiek z dziedziny finansów, bilansowania budżetów, polityki i "polytyki" itp. itp. A TAKŻE ZASAD FUNKCJONOWANIA GIEŁDY.
    Od siebie dodam, że OFE jako organizacje gospodarcze lub quasi gospodarcze - jeżeli tak można nazwać spekulantów giełdowych - są podmiotami prawa handlowego. TERAZ jest chyba wszystko jasne - mogą one ogłosić upadłość w majestacie prawa handlowego, niewypłacalność, wyprowadzenie środków finansowych na konta zagraniczne przez "nieznanych" sprawców, mogą trwonić fundusze na cele "reprezentacyjne", mogą cudownie mnożyć koszty swej działalności, płacić sobie bajońskie pensje i wszystko inne w myśl zasady "róbta co chceta"- kto im zabroni, wystarczy uchwała zarządu OFE, bo tak to reguluje "prawo handlowe". I PYTANIE - kto rozliczył OFE z 13-letniej dotychczasowej działalności i KTO niby miał to robić ?????
    O bankowości i systemie nadzoru finansowego w bankach napiszę jeszcze kilka zdań później - boi kod HTML nie przepuści mi tak długiego tekstu.Dodam jeszcze, że "solidaryzuję" się - tfu...tfuuu...UTOŻSAMIAM się z niektórymi wypowiedziami "andy lightera" i "poszłoo" na temat OFE, ale o tym też trochę później.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sarmato, caly dzien dzisiaj wlączony TVN-BIŚ, co za relaks psychiczny w porównaniu z kołtunami jacy przewijają się przez wszystkie studia TVN24!!!!!!!!!!! Niebo i ziemia. obejrzalam tez Rostowskiego, miło się słuchało bo Kajdanowicz ma ten przyjemny zwyczaj nie przeszkadzania rozmówcom,jak to robią JUZ prawie wszyscy na TVN24, dzięki czemu można było wysłuchać precyzyjnej i logicznej wypowiedzi Rostowskiego. Trudno ocenic tą stację po 2 dniach ale mysle, wiem już że będzie on głównym kanałem dla mnie. NARESZCIE znaleźli sposób aby zapełnić dziurę informacyjną, łącząc politykę z ekonomią. Milego wieczorku

      Usuń
    2. Pani Elizo :-))))))))))))) doskonale - mamy te same odczucia !!!! Mam prośbę - niech Pani jeszcze raz UWAŻNIE wysłucha tego wywiadu z Vincentem. Tam została "zakamuflowana" informacja a właściwie kilka informacji:
      - KTO będzie premierem Rządu po 2015 roku - a może "ciut" wcześniej,
      -Vincent wcale ale to wcale nie został spisany na "straty"- wprost przeciwnie,
      - a może to Vincent zastąpi Baroso - bo dlaczego by nie ??
      -w gospodarce wyraźnie "pójdzie do góry" nawet bardzo wyraźnie.
      - Wyraźnie widać, że Vincent to jest "as" w talii premiera Tuska. I dobrze - chłop zna się na rzeczy i "pełna kultura" polityczna.
      Miłego wieczoru !!!!

      Usuń
  9. Andy ma rację.Środki zgromadzone na przyszłe emerytury należy traktować jak rodowe klejnoty,tylko szaleniec lub skończony głupiec się ich pozbywa.No ale od czego są kompradorzy typu Balcerowicz.Polecam wpisanie do wyszukiwarki:"Buzek i Hausner: propozycja rzadu ws.OFE szkodliwa dla polskiej gospodarki"(Onet) a tam odszukać"lodzik bambino"który dosyć dobrze wyjaśnia ten mechanizm przekrętu.(..jak bardzo marionetka Buzek i jego ekipa...)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Pani Elizo !!! Muszę dodać do mojego komentarza - jeszcze kilka zdań.Chodzi mi o bankowość i obsługę bankową składek emerytalnych - WSZYSTKICH składek emerytalnych. Moim zdaniem należało i nadal należy utworzyć KRAJOWY BANK UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH. Bank taki byłby pod stała kontrolą Komisji Nadzoru Finansowego a także NBP. Walory finansowe tego banku były by ściśle krajowe, pochodzące ze składek emerytalnych i ubezpieczeniowych (np.PZU-ŻYCIE). Walorami tego banku były by tez pieniądze pochodzące z oprocentowania lokat kapitałowych oraz oprocentowania kredytów. Bank ten powinien także obsługiwać polska służbę zdrowia i jej finansowanie poprzez NFZ. W ten sposób zyski tego banku nie wyciekały by za granicę lub nie były by tam transferowane poprzez banki zagraniczne, działające w Polsce. Każda indywidualna składka emerytalna jest lokatą finansową, zatem powinna być oprocentowana i przynosić korzyść temu, kto tą składkę wnosi. Proste to jak drut, tylko panowie w Banku Światowym dostali by trzęsawki a może i sraczki, gdyby im taki kawał grosza sprzątnać sprzed nosa. Przecież OFE jest wynalazkiem Banku Światowego a nie panów Balcerowicza lub Buzka oraz AWS-u. Oni poddańczo dali się na to nabrać. Każdy może sobie policzyć o jak wielka kasę tutaj chodzi i dlatego taki "skweres" wobec powstałej sytuacji. Nie jestem żadnym specjalistą od bankowości, ale znam zasady działania banków - zdrowe a nie spekulacyjne zasady działania. Banki są od tego aby ich właścicielom przynosić godziwy dochód. To niech właścicielem tego Banku Ubezpieczeń Społecznych będzie państwo polskie a akcjonariuszami wszyscy jego obywatele, którzy się ubezpieczają. Podobny system istnieje w Niemczech i ma się dobrze. O ile mi wiadomo w Polsce działa już około 60 zagranicznych banków lub ich filii a ICH ZYSKI NETTO są ogromne. Czas aby i Polacy nauczyli się "sztuki bankowości". Sadzę, ze dla wyczerpania tego tematu należało by jeszcze napisać - jak to wszystko "zusamen" do kupy zorganizować. Może wywiąże się też jakaś rzeczowa dyskusja - bo przecież ja nie mam monopolu na "mienie racji" i mogę się mylić. Chętnie - ale tylko RZECZOWO podyskutuję !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sarmato ! Przemyślałem to co piszesz. GENERALNIE masz rację. Hieny się zleciały do Polski i nas obskubują. A pomysł z Krajowym Bankiem Ubezpieczeń Społecznych wart jest Nobla. Nie dajmy się okradać z własnych pieniędzy. Pozdrawiam serdecznie i życzę pomyślności w Nowym Roku !!!!!

      Usuń
    2. Sarmato i Sebastian,tylko weźcie łaskawie pod uwagę,że w momencie transformacji ustrojowej i zamiarze prywatyzacji polscy obywatele dysponowali tylko wartością 17%prywatyzowanych przedsiębiorstw. A więc komu,komu,bo idę do domu?!

      Usuń
    3. m-16 ! Witaj - napisz proszę jaśniej - jaki to ma związek z treścią komentarza. Cały czas dyskutujemy o OFE i składkach ubezpieczeniowych. Jaki ma z tym związek -wartość 17% prywatyzowanych przedsiębiorstw ????

      Usuń
    4. Sarmato,to w związku z Twą wypowiedzią ciut wyżej,że w Polsce działa 60 banków i ich filii.. Skoro polskiego kapitału nie starczyło,to co było zrobić? To nie tylko banków zresztą dotyczy. To uwaga w kontekście ogólnym odnośnie własności.

      Usuń
    5. m-16 !!! :-))))) Zechciej sobie przypomnieć KTO był polskim "guru" od finansów i bankowości ? Niejaki pan prof.Balcerowicz !!!Był on także "ojcem założycielem" dla OFE. Przypomnę także, że w latach 2001 - 2007 pan Balcerowicz był prezesem NBP. Od początków swej kariery zawodowej - po tzw.transformacji - był zwolennikiem totalnej prywatyzacji wszystkiego oraz głosił teorię "niewidzialnej reki rynku kapitalistycznego" , która to "ręka" miała wszystko w Polsce "wyregulować". TO ON od pierwszych dni rządów T.Mazowieckiego wpuścił do Polski banki zagraniczne. O skandalach związanych z prywatyzacją banków może coś słyszałeś - np. najsłynniejszą prywatyzacja Banku Śląskiego ??? Kto i za ile ten bank wykupił ???

      Usuń
  11. To,że polacy w swej większości są analfabetami ekonomicznymi,tego się nie dowodzi,to jest aksjomatem.Pytanie jest takie:kto wynalazł Balcerowicza i dlaczego doradzali mu Soros i Sachs?Dlaczego w Polsce J.Sachsa odznaczono,natomiast pogoniono go z Rosji i jeszcze jednego kraju dawnego bloku?Czyżby tam żyli mądrzejsi ludzie?Czy nazwisko tego pana można łączyć z nazwą pewnego banku,który wycofując się z Polski stwierdził że"wystarczająco zarobił"a w którym znalazł szczęście K.Marcinkiewicz?Dlaczego absolwentów moskiewskich uczelni traktuje się w Polsce nieufnie,natomiast amerykańskich wprost przeciwnie?Czy"ruchanie"przez Wuja Sama jest bezbolesne?Rozumiem że praktycznie nie ma kraju niezależnego,ale to co wyrabiają nasi panujący przekracza wszelkie granice braku wyobrazni.Ps.O OFE pisze również R.Gwiazdowski,osoba kompetentna.Życzę dużo szczęścia na stare lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie DRANIU !!! Stawiasz mnie trochę pod ścianą każąc do Ciebie pisać "per DRANIU" - gdybyś tak podał jakieś imię - niekoniecznie własne, było by mi snadniej.No ale skoro tak musi być - niechaj będzie. Masz racje, że do Polski - po tzw.transformacji ustrojowej, zleciały się jak muchy do krowiego placka rożne "uzdrowiciele" finansów. Dokładnie jak taki jeden, co to chadzał z czarna teczką i groził, że wysadzi w powietrze "polski establishment" tamtych lat - w powietrze. Nazywał się Stan Tymiński - jeżeli jeszcze dobrze pamiętam tą kreaturę. A ilu "patriotycznych polaków" mu uwierzyło.Podobnie było z Sachsem - i nie tylko w Rosji go pogoniono ale także w kilku krajach Ameryki Południowej - gdzie także chciał "doradzać". Tylko w kraju nad Wisłą znalazł "wyznawców" m.in. w osobie pana profesora Balcerowicza. Jak zwykle - kłania się polskie chciejstwo, chcielibyśmy "od zaraz" być "piękni i bogaci" a to się nie da. Ale durniów jest ci u nas dostatek - jak choćby tych co lokowali swoje "skromne oszczędności" w banku Amber Gold. Mądry Polak po szkodzie - a kiedy uczono rachunków, Polak poszedł na wagary.Myślę, że ktoś powinien dopisać kilka rozdziałów do księgi "Historia dziejów głupoty polskiej" pana Bocheńskiego. Aż się prosi !!!!

      Usuń
    2. Sarmato !!! Nie na temat (Elizo, wybacz), ale ta wypowiedź papieża Franciszka wprowadziła mnie w prawdziwe osłupienie ! Co Ty na to ?

      http://wiadomosci.onet.pl/swiat/papiez-jesli-nie-ksztaltujemy-serc-wiernych-sa-malymi-potworami/ke9t0

      Usuń
    3. Begonijko - dobry wieczór !!! He. he. he... po czynach ich poznajemy. Niech no papież spuści z tonu i najsampierw zrobi porządek i "ukształtuje serca" w swoich własnych włościach i szeregach. Oto dzisiaj czytam w Onecie, że Stowarzyszenie Doskonalenia Umiejętności - założone przez Opus Dei (Dzieło Boże - dla przypomnienia) wyłudziło dotację z funduszy unijnych w kwocie 1 miliona złotych. Występując o tą dotację poświadczyło nieprawdę. Tak ich wyszkolono w tym "Stowarzyszeniu Doskonalenia Umiejętności" i jest to Opus Dei - chapnąć co się da. Nie słyszałem aby Watykański wymiar sprawiedliwości wystąpił o ich ekstradycję i posadził ich w kazamatach." Dzieło Boże" - psiakrew !!!! I tak jest od co najmniej 1.200 lat od kiedy ta "instytucja boska" stała się państwem feudalnym i organizacją ściśle polityczną a nie religijną." Dziełem Bożym" były zapewne wojny krzyżowe, wymordowanie Indian w obydwu Amerykach pod kierownictwem zakonu jezuitów, Takim dziełem było nawracanie na "jedynie słuszną" wiarę ludów Europy - ogniem i mieczem oraz stosami inkwizycji. Ehh.... szkoda tracić czas i o tym pisać, bo niby każdy o tym wie ale obawia się głośniej o tym mówić, bo a nuż odmówią mu pochówku albo ogłoszą z ambony, że obraża "uczucia religijne". Przy pomocy takiej presji moralnej wymuszają posłuszeństwo swoim "kanonom" - Opus Dei - Dzieło Boże - a papa Franciszek powolutku pokazuje kim tak właściwie jest od początku swojego pontyfikatu. Nihil novi !! Miłego !!!

      Usuń
  12. Co tu dużo gadać.. Znając nasze szlachciurskie-polskie umiłowanie do splendoru i szpanu,wiadoimym się staje i nie dziwota,że władcy OFEnie dyżurują gdzieś tam w skromnych biurach,lecz muszą mieć piękniutkie obiekty,jeszcze piękniutsiejsze szparki sekretarki,jeszcze piękniusiejsze bryki itd. Przez cały okres funkcjonowania wygenerowali tylko na koszty własne ok15mld(!) zł!!! Bawią się dobrze,a ci potencjalni ich emeryci obliczają,że w chwili obecnej uzyskali by z OFE emeryturę(tj.dodatek do ZUS)w zawrotnej wysokości 80-100 zł!. O czym tu mowa???

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.