czwartek, 6 marca 2014

Poker



Putin idzie na całość. Nie ogląda się na ewentualne sankcje, bo wie, że takich sankcji nie będzie, jak nie było w 2008 roku, kiedy zaanektował Abchazję i Osetię Płd., reakcje międzynarodowej opinii publicznej mu dokładnie "wiszą", te ONZ i OBWE także.  A świat szybciutko pogodzi się jak i w 2008, kiedy wielki kraj de facto wziął sobie kawałek małego sąsiada. I mało tego że się pogodził to Obama zaproponował Moskwie "reset" i wszyscy zapomnieli....Licząc na powtórzenie sytuacji, Putin gra na zaostrzenie sytuacji. Nie zgadzam się więc z Merkel że Putin "stracił kontakt z rzeczywistością". Nie, jego postępowanie jest wyrachowane, logiczne i nie spontaniczne. Wie, że może sobie pozwolić na wiele, bo "partnerzy", jak w Rosji z ironią nazywa się przywódców Zachodu, nie są w stanie mu się przeciwstawić. Dla Putina to po prostu impotenci. A sam Krym Putina ani ziębi ani grzeje, Krym nie jest mu do niczego potrzebny. On ziemi ma aż nadto.
On to pan samodzierżawia, jego władza nie podlega niczyjej kontroli, jego działań nikt nie może zatrzymać. Teraz własnie pokazał, że może i potrafi "bronić" Rosjan, gdzie by nie mieszkali. A tym samym dowodzi światu i "partnerom", że jest i będzie panem sytuacji. 
A kłapanie na lewo i prawo, że "Po Anschlusie było przyłączenie Sudetów, Kłajpedy...." to tylko kłapanie i rzucenie na stół kolejnego atutu na zbierających się w Brukseli szefów państw UE, podwyższając i tak już maksymalnie wysoką stawkę w wielkim pokerze o Ukrainę. 

promuj



73 komentarze:

  1. Dziś już widać, że ani UE ani USA nie kiwną palcem w sprawie Krymu, oddając Putinowi pola.... przez 15 lat tuczyli tego moskiewskiego Hitlera a teraz znowu mu ustępują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę ,że USA podejmie konkretne kroki ,choć Krym juz praktycznie należy do Rosji,jeżeli dojdzie do skutku planowane referendum to sprawa jest przesądzona .Wiem ,że Ukraina broni się jak może ,aby państwo nie zostało podzielone ,ale wątpię żeby im się udało -na Krymie mieszka zbyt dużo Rosjan .

      Usuń
  2. No, wreszcie coś mądrego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę z tą rzeczywistością kontakt stracił Elizo. Tak już jest zadufany w sobie, że nie ogarnia zasad. Wszak był przekonany, że Chiny nie poprą nowego rządu Ukrainy. Chcąc więc pogrozić palcem UE robi co chce z Krymem i tym sobie w stopę strzelił. Nie rozumie, że żadne państwo, które ma u siebie terytoria mniejszościowe, w tym Chiny, go w tym nie poprze. Wręcz przeciwnie, będą go potępiać jako agresora. Te resztki rozsądku, które mu zostały, powstrzymują go jedynie przed faktycznym włączeniem Krymu do Rosji. Woli by to była autonomia od niego zależna (potępienie świata mniejsze).
    Nomen omen z tym Krymem to zadziałał po prostu histerycznie (aczkolwiek w przemyślany sposób akcja jest zorganizowana). Bał się po prostu wypowiedzenia umowy o dzierżawie portu i innych terenów wojskowych. Ta zawarta przez ostatnio przez Janukowycza, zawiera trzyletnią klauzulę, umożliwiającą w tym czasie jej wypowiedzenie, bez ewentualnych bolesnych skutków dla Ukrainy. Rosja zaś, nie ma na razie, poza właśnie Sewastopolem, innego sensownego portu dla swojej marynarki wojennej na Morzu Czarnym. Jak na taki wielki kraj i mocarstwo światowe, ma w ogóle tragicznie mało dużych portów.
    Co do ewentualnych sankcji, politycznych czy gospodarczych, to właściwie nie opłacają się one obu stronom. Świat de facto stał już się globalną wioską, a wzajemne zależności zbyt duże. Jedynie dogłębna analiza ekonomiczna może, w każdym wypadku, sensownie odpowiedzieć, czy skórka warta jest wyprawki. Odnoszę wrażenie, że sensowniej, zamiast straszyć sankcjami Rosjan, było by zastosować priorytety Ukraińcom. Było by to może nawet dużo mniej kosztowne. O czym mówię? O wspomożeniu ich gospodarki też, ale głównie o n.p. jak najszybszym zniesieniu wiz dla obywateli Ukrainy (zaraz po podpisaniu umowy stowarzyszeniowej). Proszę nie mówić, że grozi nam to jakimś natychmiastowym najazdem, który w drastyczny sposób zwiększy bezrobocie. Jeżeli Ukraina ma ludności około 40 milionów, to ta emigracja zamknęła by się maksymalnie w około 3 milionach. Spokojnie rozproszyli by się po całej UE, bez znaczącego wpływu na stosunki gospodarcze i społeczne. macie pojęcie jak obywatele Federacji Rosyjskiej, by im zazdrościli? W kilka lat u nich też by był Majdan i to na dużo większa skalę, a Putin podzielił by los Janukowycza. Tylko u kogo znalazł by azyl?
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popieram, nagradzanie bywa lepsze od karania!

      Usuń
  4. Niedżwiedż jest zawsze niedżwiedziem, a car carem i tyle.Tak niedżwiedż jak i car mają własną mentalność i własne postrzeganie rzeczywistości.Możemy się NIE zgadzać, gdy wyciąga łapy po nieswoje , ale to jego natura. Niedżwiedzia i cara.Sęk w tym, by Zachód chciał tę naturę "oswoić' czyli poznać i zrozumieć, co pozwoliłoby na jakieś tam porozumienie w przyszłości.Ujadanie bez argumentów rzeczowych działa średnio.Na niedżwiedzia i na cara.Car chce rozmawiać, ale NIE ma z kim, bo Ghandi już zmarł, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  5. err.Przepraszam za literkę h", którą mi wyskoczyła NIE tam, gdzie trzeba mi było pisać : Gandhi , a NIE tk jak mi wyszło.Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  6. w.i.e.s.i.e.k6 marca 2014 17:06

    A tak niedawno pisałem
    O "Czcigodne i Czcigodni" Im więcej w TV o Ukrainie tym więcej pytań i skojarzeń.
    Pierwsze to nie wierze w "spontaniczność Majdanu" to było zaplanowane,przemyślane i z wojskowa precyzja prowadzone.A za tym stały pieniądze Czyje?
    Tłum spontanicznie może zrobić rozróbę dzień góra dwa.A "panowanie nad placem" bez logistyki i zaplecza ,fizycznie niemożliwe.
    Czy nie zastanawia Was fakt iż nigdzie w TV nie pokazano "sztabu Majdanu" nigdy /przynajmniej ja nie widziałem/ nie było wywiadu z tym sztabem.
    Bo "ktoś tym kierował" Ktos decydował ile i gdzie benzyny,kamieni,opon i drewna.Ktos decydował, wy do domu,my na warte a wy odpoczywajcie.Ktos zorganizował jadłodajnie ,kuchnie,punkty medyczne i to co najważniejsze w gromadzie ludzkiej klozety i łaźnie.Ktos zorganizował zaopatrzenie,zapewnił prąd i wodę.Bo inaczej epidemia połączona z wszawicą
    Nie wierze iż to sama ludność dokarmiała.Bo gdyby tak było na placu walałyby się resztki niedojedzonego,herbatę w jednym dniu spontanicznie roznosiło 100 Ukrainek a w drugim dniu żadną.Dziwi mnie iż "władze Kijowa" nie potrafiły odciąć tę część Kijowa od prądu wody czy gazu,od dostaw lekarstw czy żywności czy "zmieniających się bojowników" Czy to wszystko dostarczano kanałami jak w Warszawie.
    Dla mnie to była wojskowa operacja zorganizowana,nadzorowana i kierowana przez "kogoś" Inaczej być nie może.
    Teraz pytanie Przez kogo?Kto dał pieniądze? I dlaczego? I najważniejsze komu na tym zależało?
    I to jako "materiał do przemyślenia" Wam podrzucam !!
    Bo ze to nie było"pospolite ruszenie" widać już "jak na dłoni"
    I nie otrzymałem odpowiedzi
    Jedna tylko
    begonijka3 marca 2014 12:10 napisała
    w.i.e.ś.k.u. "spontaniczny gniew ludu" działa najsprawniej
    Ale jej mogę wybaczyć bo nigdy w wojsku nie była /chyba/ i nie wie co to "logistyka w praktyce"
    Teraz pomalutku wyłazi iz na Majdanie strzelano "jednako" i do protestujących i do "Berkutu"
    a i Janukowicz" jakoś takos" zaczyna słabować zawał czy coś.
    Ze tam majstrowali "wojskowi chłopcy" widać jak na dłoni, pozostanie jeszcze domysł ze Wschodu oni byli, czy z Zachodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalezione w przestrzeni zer i jedynek ;)

      Boże, coś Lachów przez tak liczne laty
      Uczył rozumu nie być pępkiem chwały
      Coś ją osłaniał tarczą od oświaty
      Od książek, które naukę by dały !

      Przed Twe ołtarze zanosim błaganie:
      Ojczyznę z kołtunem racz pogrzebać Panie. x100

      Usuń
  7. w.i.e.s.i.e.k6 marca 2014 17:32

    I kolejne pytanie ?
    Bo to ze Putin rozdaje karty, mając asy w rękawie to widać po zachowaniu, tych z Zachodu
    Tylko czy my koniecznie musimy być tymi harcownikami wychodzącymi przed szeregi
    Jesli juz to powinniśmy powtarzać, to co ustaliliśmy wchodząc w przymierza i alianse.To co mówi Europa OBW czy NATO.
    Nie musimy jak przed wiekami wysyłać przed szereg /albo dać wychodzić harcownikom/
    A z harcownikami różnie bywało Jeden w samotrzeć kogoś tam pokonał zyskując sławę i jego zbroje a drudzy, a tych była większość,gdy tylko z obcych szeregów ktoś na nich"wyjechał"wiali w zwarte szeregi chwaląc się przy tym ze "obsobaczyli" przeciwnika a tym samym "osłabili jego morale" i o to im właśnie chodziło, a nie o walkę.
    No i mieliśmy teraźniejszych harcowników co nie tylko pieprzyli głupstwa ale o mało nie krzyczeli wspólnie "smierc Lachom" i stali pod ich "sztandarami A w domu w szeregach"bohaterzy oni som"
    Dlaczego służby państwa dały wyjechać tam tym pajacom, do dziś nie rozumiem.
    I nie rozumiem po co to nasze narodowe pchanie się przed szereg, z inwektywami włącznie z jednoczesnym przebieraniu nogami aby powiększyć "bilans handlowy z Rosja"
    Czy to teraz tak wyglądają zasady handlu ze najpierw się obsobacza kontrahenta a potem "uprzejmie zapytowywuje" może byś tak coś tam,coś tam od nas kupił "Taka twoja mac"a i przy tym dal"ulgi celne"
    "Wyrywni jesteśmy??" A tacy sąsiedzi jak Słowacy,Węgrzy,Rumunia siedzą cicho.Pewno coś tam robią po cichu i bez zadęcia.
    I nie potrafimy śpiewać w chórze.Zawsze się jakiś "solista znajdzie" nie proszony przez dyrygenta a do tego nielitościwie fałszujący.
    A w kraju "ach jak on pięknie śpiewał a publika była zachwycona" kadzą
    Ech Nic nas historia nie nauczyła !A powinna ! Czy kiedyś nauczy?Wątpię!

    OdpowiedzUsuń
  8. w.i.e.s.i.e.k6 marca 2014 17:49

    A Elizie medal "Za twardość" przyznaję !
    Ledwo co "zlazła ze stołu" a już polityką się zajęła.
    Ja po operacji myślałem raczej"jak by się tu wyspać" bo sąsiedzi chrapali o 6 rano musiał, ale to musiał obudzić mnie katabas z pytaniem "czy już się nawróciłem" a potem to "siostrzyczki z podgotowka "przed wizyta lekarzy.
    Trzymaj się "Dziewczyno" i szybkiego powrotu do pewnej sprawności życzę.
    Ukrainę sobie zostaw, tam już dawno karty rozdane.A diabeł karty rozdawał
    Tylko nasi jak nabrali powietrza w płuca do okrzyków i jeszcze powoli go spuszczają
    a Sakiewicz wojnę nam prorokując, opatrznościowego męża nam sprezentował
    Wiec do ostrożnego pośmiania się podsyłam
    http://niezalezna.pl/52516-rzad-kaczynskiego-na-wypadek-wojny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję W.i.e.s.i.u. jak piszesz, tu juz karty rozdane. Spalam 2 dni, teraz przez miesiąc NIC doslownie NIC rękoma robic nie mogę to choć poklikam, bo idzie zwariować. Dziękuję za miłe slowo. Milego wieczorku.Idę poczytać na wskazane strony :)) Śmiech nikomu nie zaszkodził

      Usuń
    2. @w.i.e.s.i.e.k : czytałem to co linkowałes już wcześniej.
      No koleś bije rekordy świata w dyscyplinach głupota oraz włazidupstwo..
      Co sądzę o całym burdelu z Ukrainą , Rosją i całą resztą uczestników napiszę jutro , bo to na dłuższy tekst się zanosi i muszę sobie go w głowie poukładać .
      A pora późna.

      Usuń
  9. Niestety Elizo.
    Przy całym moim krytycyzmie do Majdanu, świat powinie zareagować inaczej - bardziej... "z jajami". Ale... "kasa misiu, kasa", jest ważniejsza, niż "jakaś tam" Ukraina.

    OdpowiedzUsuń
  10. Krym dla niego do niczego niepotrzebny,kobieto popatrz n mapę może zmienisz zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On ma tyle ziemi że nie wie co z nimi robić choćby Syberię.

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że przejecie Krymu nie bardzo jest na rękę Putinowi. Tu punktów nie zbierze, choćby u Chin. Zdaje on sobie sprawę, że więcej by zdziałało dla niego te 60% Rosjan, zostając w granicach Ukrainy. Jakie asy mają w rękawach obie strony, to my się teraz nie dowiemy. W każdym razie Putin jest szybszy, przynajmniej 28 razy, od UE. Ale ta szybkość na starcie, może go zgubić przed metą. Mam taką nadzieję.

      Usuń
  11. W.i.e.s.o.e.k. - dobry wieczór !!! Przed południem napisałem 3 częściowy komentarz na temat W.Putina i jego "konferencji prasowej" , ale gdzieś utknął po drodze. Otrzymałem wprawdzie potwierdzenie, ze komentarz będzie opublikowany po zatwierdzeniu, ale zdaje sobie sprawę z tego, ze Pani Eliza jest w szpitalu, to i zapewne stamtąd trudniej operować blogowymi akcesoriami i komputerem. Nieważne, bo sytuacja na Ukrainie zmienia się z godziny na godzinę- jak mi się wydaje, na podstawie od dawna opracowanego scenariusza. Może zwróciłeś uwagę na ten fragment konferencji prasowej W.Putina, gdzie on z uśmieszkiem mówi , ze i manewry armii rosyjskiej u granic Ukrainy i odstrzelenie (ćwiczebne) międzykontynentalnej rakiety "Topol"= od dawna było zaplanowane oraz, ze powiadomiono o tym rząd USA i NATO. Zadziwia, ze wszystkie te "maniowry" zbiegły się dokładnie w czasie z wydarzeniami na Ukrainie i na Krymie. To nie jest i nie był przypadek - tylko starannie przygotowana akcja. Zadziwiającym jest tez zbieżność z "polityką" pewnego pana z wąsikiem - on także grzmiał na całą ówczesną Europę, że mniejszościom niemieckim dzieje się krzywda i są okropnie prześladowani w Austrii, Czechach i w Polsce. Jak przygotowywano to "prześladowanie" dzisiaj już wszyscy wiedzą a historycy nazwali te działania "V Kolumną Rzeszy". Wypisz - wymaluj, jak na Ukrainie i na Krymie.A "Europa" nie potrafiła się temu wówczas przeciwstawić, chociaż bez trudu mogła.Skończyło się II wojna światową. W.Putin ubrdał sobie, że odbuduje "potęgę imperialną Rosji", bo przecież upadek i rozpad ZSRR, drogo Rosję kosztował i kosztuje nadal. Musimy mieć stale na uwadze, że "produkt krajowy Rosji - brutto" jest dokładnie taki sam jak Republiki włoskiej - dużo za mało aby utrzymać takie wielkie terytorialnie państwo. A tu i zima się sprzysięgła - eksport rosyjskiego gazu do Europy był prawie o połowę mniejszy niż w latach poprzednich - a to jest podstawowym produktem eksportowym Rosji, obok ropy naftowej. Dorabiają jeszcze trochę ( 4 - 6 miliardów dolarów) na eksporcie broni. I to jest praktycznie wszystko na co ich stać. To tez zmiany polityczne na Ukrainie i oderwanie si Ukrainy od Rosji byłby dla nich prawdziwą katastrofa gospodarczą. Pomijam tu sam fakt oderwania Krymu od Rosji z jej bazami floty czarnomorskiej - o czym słusznie pisze Ikka.Teraz też coś kombinują, bo nagle rozchorował im się sam Janukowycz - tak na "wsiakuj słuczaj". Wczoraj też na TVN - 24 Biznes i Świat, ktoś puścił informację, że sam W.Putin jest chory na raka mózgu, co by trochę wyjasniało jego "maniowry" - ale być może jest to "kaczka dziennikarska", których ostatnio mnóstwo.No cóż - pożywiom i uwidim kakaja to ptica !!! Miłego !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w.i.e.s.i.e.k6 marca 2014 21:36

      Sarmata6 marca 2014 19:33 Paradny jesteś "ropa ,gaz i bron i to wszystko na co ich stać?
      Naprawdę?
      Co roku Rosjanie sprzedają diamenty za prawie dwa miliardy dolarów, z czego 10 procent stanowi przemyt. Wydobyciem i legalnym obrotem diamentami w Rosji zajmuje się tylko jedna firma.
      Spółka ALROSA powstała na mocy ustawy Prezydenta Rosyjskiej Federacji 19 lutego 1992 roku. Choć pod obecną nazwą działa na rynku już ponad 10 lat, to jej historia zaczyna się w 1954 roku, kiedy w Jakucji odkryto pierwsze złoża kimberlitu. Dziś na potrzeby spółki pracują m.in. kopalnie “Udachnaya”, “Nyurbinskaya” i “Yubileinaya”. Firma ma monopol na poszukiwania, wydobycie, szlifowanie i sprzedaż diamentów w Rosji.
      Platyna !
      Wydobycie koncentruje się w RPA i Rosji, a oba te kraje odpowiadają za w przybliżeniu 90% światowej produkcji platyny
      Platyna lepsza od złota a pallad jeszcze lepszy.Poszukaj sobie w Onecie ile oni tego wydobywają.
      Przecież oni tam u siebie cala "tablice Mendelejewa posiadają" i wydobywają i to na skale przemysłową
      Rozmawiałem kiedyś z Włochem który pracuje na Syberii przy obsłudze /serwisie gwarancyjnym/ dostarczanych tam przez cały świat maszyn.
      Powiedział tam sa cale kontenerowe osiedla pracowników rożnych narodowości od Niemców Anglików Włochów i Amerykanów,wszystko dostarczane z zachodu i Japonii tak ze rosyjskiego samochodu nawet nie uświadczysz wszystkie japońskie bo bliżej z dostawa.
      Rosja posiada olbrzymi potencjał gospodarczy, który nie jest odpowiednio kierowany i wykorzystywany, przez co dochodzi do sprzeniewierzenia środków państwowych. Dopiero powołanie przez prezydenta Putina niezależnego gubernatora - Wiktora Iszajewa (także gubernator Chabarowska) doprowadziło do zablokowania korupcji przy przejmowaniu firm państwowych w ręce prywatnych przedsiębiorców. Rosja zaczęła tworzyć nowy system gospodarczy nieznany dotąd na świecie, jest to tzw. kapitalizm hybrydowy, stan pośredni po miedzy gospodarką centralnie sterowaną (która zawiodła), a czystym, wolnym rynkiem kapitałowym.
      Tak jak powiedział kolega tam pracujący"dopiero Putin wziął ich za mordę" a bezrobocie w kraju spadło do 9,2 % .chcielibyśmy tak/
      Wpisz sobie "Rosja i jej zasoby mineralne" a się zdziwisz a gadki pisowskie o "rychłej śmierci Rosji" wstaw miedzy bajki.
      Podają nam takie głodne kawałki uważając nas za idiotów,ze nie zajrzymy do źródeł.
      Zawsze mnie "bawiło?" te gadki jak "głupie kacapy"":karabiny na sznurkach" a oni nie tylko pogonili kota nadludziom ale rozwalili nam cale podziemie jakie przeciw nim szykowaliśmy./pomoc Aliantów która podobno była przyczyna ich powodzenia dziś mamy jak na dłoni w porównaniu z tym co oni sami w straszliwych warunkach rekami kobiet i dzieci o głodzie i chłodzie produkowali była marginalna/
      My zawsze robimy ten błąd nie doceniając sąsiadów /przeciwników/ nawet nie bacząc iż Rosja od wieków robiła już nie z Europa ale z całym światem to co chciała.tak jak dziś.


      Usuń
    2. A sprawdzałeś jaką część PKB te diamenty i inne "skarby" dla Rosji tworzą? Weź także pod uwagę, że im więcej tego towaru znajdzie się na rynku, tym będzie on bardziej taniał. To tak samo jak z ropą, jeżeli n.p. Iran zwiększy sprzedaż, natychmiast ceny spadną. Może to jednak prawda, że głównie ropą, gazem i sprzedażą broni Rosja stoi? Bo te dwa miliardy dolarów za diamenty, to z ledwością dla żon prominentów na waciki wystarczy. Może więc W.i.e.ś.k.u nie przepisuj tak bezrefleksyjnie wszystkiego co przeczytasz?

      Dla odmiany coś o zwykłych ludziach, czyli Ukraińcach i Rosjanach.
      "Putin nazwał Ukrainę terytorium, a nie państwem. Ukraińców uznaje za jeden naród z Rosjanami. Właśnie się przekonuje, jak bardzo się pomylił. I że o zmobilizowaną do starcia z nim Ukrainę rozbija się właśnie jego sen o odnowionym imperium."
      Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75477,15581798,Rosjanie_i_Ukraincy_to_juz_nie_bracia___Umarla_we.html#BoxSlotIMT#ixzz2vDwPlffy
      Pomyślności.

      Usuń
    3. Hydraulicznie podchodząc do polityki, Paniom składam Najlepsze Życzenia !!!!!
      http://www.youtube.com/watch?v=TPxeH8IqG8w

      Usuń
  12. Zgadzam się z w.i.e.ś.k.i.e.m , z godz. 17.32.
    Po pierwsze, żadna ze stron nie ma czystych intencji ( te farmazony o "wolności i demokracji" to są tylko farmazony ), a więc nie wiem, po co wpychać palce między drzwi ? Nie oczekuję zresztą od polityków tych czystych intencji, bo nigdy nie idą one w parze z tym obrzydliwym w sumie sposobem zarabiania na waciki, jakim jest polityka.
    Po drugie, Europa zupełnie nie czuje azjatyckich ( czy półazjatyckich) klimatów i zachowuje się, jak nagi w pokrzywach. Zupełnie, jak USA wśród państw muzułmańskich. A tymczasem poprawkę na inną mentalność tubylców z obydwu tych rejonów trzeba brać bardzo dużą.
    Po trzecie, Putin, cokolwiek by o nim nie myśleć, właśnie taki, jaki jest, podoba się bardzo wielu Rosjanom, ponieważ pozwala im zacząć z powrotem śnić o Rosji, jako imperium, a trzeba pamiętać, że utratę tego statusu obywatele Rosji odczuli bardzo boleśnie. I żebyśmy z własnych, dziurawych portek powyskakiwali, to się nie zmieni ani na jotę.
    Po czwarte, mimo wszystko uważam, że pufik, filiżanka dobrej herbaty i cierpliwość są tu potrzebne ponad wszystko...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się Begonijko z W.i.e.ś.k.i.em nie zgadzam i to w bardzo wielu punktach tej wyliczanki. Sytuacja się zmienia, mamy coraz więcej danych, a on furt przepisuje to samo. W dodatku co najmniej połowa, to w rosyjskich propagandowych mediach wzięła swój początek. nie mam ochoty pisać elaboratu, by na każdy fragment cudzej wypowiedzi odpowiedzieć.
      Dla przykładu "Teraz pomalutku wyłazi iz na Majdanie strzelano "jednako" i do protestujących i do "Berkutu". Niby zdanie prawdziwe, oprócz słowa teraz. O tym bowiem, że snajper (snajperzy) strzela do obu stron konfliktu, relacjonowano już w momencie zdarzenia. Tyle, że dopiero teraz informacja ta dotarła do niektórych ważnych polityków, w dodatku zrobiono aferę, z rzekomego podsłuchu ich rozmowy telefonicznej. A wystarczyło śledzić bieżące relacje, lub obejrzeć później video.
      O szowinizmie męskim, co to kobiety nie były wojsku, to się na logistyce nie znają, sobie też odpuszczę. Proszę tylko aby panowie sobie przypomnieli kto ich, karmił, opierał, organizował spanie i dyżury, opatrywał, przemycał informacje oraz bibułę, i.t.p., w roku1980, oraz w stanie wojennym. Włącznie ze spontaniczną akcją zatrzymania wychodzących już ze stoczni, bo Wałęsa uznał strajk za zakończony. Oczywiście pieniądze też się jakieś musiały znaleźć. Tyle, że n.p. na Ukrainie zwycięska obecnie partia Tymoszenko, miała ich sporo. A kto się wcześniej lub później do sponsoringu dołączył, to też ich sprawa, a możliwości jest wiele.
      Pomyślności.

      Usuń
    2. Ikko, mnie chodzi o to, że jedyne, co tak naprawdę wiemy, to to, że ...niewiele wiemy. Dezinformacja, to też metoda prowadzenia wojny i to bardzo skuteczna, bo robi niewyobrażalny zamęt w ludzkich głowach. Przykro mi, ale żadna z wersji do mnie nie trafia, bo każda jest obarczona dużą dozą manipulacji, delikatnie to ujmując. I żadnej stronie tego konfliktu nie wierzę. Wracając zaś do strajków na Wybrzeżu , do dnia dzisiejszego nie znajduję odpowiedzi na nurtujące mnie wówczas pytanie: jak to było możliwe, że po obstawionej milicją i innymi służbami trasie z Gdańska do Gdyni poruszały się zupełnie swobodnie furgonetki z ...ulotkami i innymi materiałami ??? Był to prawdziwy cud...może jeden z tych kanonizacyjnych JP II ?
      Podsumowując: nie wiem, co jest prawdą i dlatego wybieram pufik. Oczywiście chciałabym, aby sprawy rozegrały się w sensowny, spokojny sposób, ale nie mam zamiaru angażować się po stronie "wolności i demokracji", bo nie wiem, gdzie tych dwóch "stanów skupienia" szukać ...

      Usuń
  13. Janukowycz przeszedł zawał serca - poinformowała "Komsomolska Prawda" , niewygodnym osobnikom przytrafiały się w Moskwie rozmaite "infekcje".Teraz to zawał.Każda metoda dobra dla Putina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już starszy człowiek który wiele przeszedł.Zawał wcale nie jest taki dziwny, było naprawdę dużo powodów by wzrosło ciśnienie u tego pana.

      Usuń
    2. Masz racje Barber, nawet jeżeli faktycznie zachorował, to były tego wystarczające powody. Nie należy na siłę dorabiać do tego teorii spiskowych.
      Pomyślności.

      Usuń
  14. @Heniek : zawsze mógł się grzybkami zatruć .

    OdpowiedzUsuń
  15. Amerykanie trochę Putina wypunktowali:
    http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/galeria/452681,1,putin-klamal-w-sprawie-krymu-i-ukrainy-amerykanie-uderzaja-w-prezydenta-rosji-galeria-zdjec.html

    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eliza o tym pisala Pani Ikko:

      http://elizadumoulin.blogspot.be/2014/03/rosyjska-ruletka.html
      Czy można tą agresję zatrzymać? Można. Amerykanie powinni na bieżąco publikować i informować opinie publiczną to, co wiedzą, a wiedzą wszystko o ruchach wojsk rosyjskich

      Zobaczymy co to da.

      Usuń
    2. Dlatego dałam link do tego wypunktowania. Swoją drogą widać, że system prezydencki (USA), jest sprawniejszy, w tym szybszy, niż parlamentarny (większość państw UE i sama UE). Nie dziwi mnie więc, że jedynowładztwo Putina, też jakby szybciej działa. Tyle, że do czasu.
      Co do tych ruchów wojsk to przy dzisiejszej technice... wiadomo. Nie wiem jednak czy ma sens to publikować, taka wiedza bardziej przydaje się na etapie konkretnych rozmów (wódz z wodzem, prezydent z prezydentem), jako dobijający argument polityczny.
      Pomyślności.

      Usuń
  16. Mimo naszych obaw, okazuje się, że są w Polsce cudaki popierające Putina. Są nimi, wegetująca na marginesie życia publicznego Samoobrona (było takie coś u boku Kaczyńskiego) i kilka marginalnych pisemek o profilu narodowym. "Samoobrona ze zrozumieniem odnosi się do stanowiska władz rosyjskich, pragnących ustabilizowania sytuacji na obszarze upadającego państwa ukraińskiego"- napisało prezydium Samoobrony, dzień po decyzji o rosyjskiej interwencji na Krymie. Mateusz Piskorski, wiceprzewodniczący partii, pisze, że wydarzenia na Krymie przebiegły "bez bezpośredniego zaangażowania sił zbrojnych Federacji Rosyjskiej"". Jego zdaniem w Kijowie rządzą "puczyści" a Wiktor Janukowycz jest dalej legalnym prezydentem. Ukrainę nazywa "państwem upadłym". Z takimi poglądami Piskorski jako "ekspert z Polski" występuje w popierającej Kreml telewizji "Russia Today". "Widać duży profesjonalizm tych, którzy organizowali protesty. Słyszeliśmy o aktywności kilku ambasad i organizacji pozarządowych, które są finansowane i wspierane przez obce państwa". Kilka dni temu to samo mówił Putin, twierdząc, że ukraińska opozycja była szkolona w Polsce. Taka tylko ciekawostka o tych, co to bóg, honor, ojczyzna.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu znajdziesz odpowiedź dlaczego Piskorski takie, a nie inne poglądy głosi.
      http://natemat.pl/94039,majdan-inspirowany-z-zewnatrz-byly-posel-samoobrony-mateusz-piskorski-ekspertem-prokremlowskiej-russia-today
      Pomyślności.

      Usuń
  17. Ikko- oni się tak wzajemnie "punktują" i patrzą komu nerwy prędzej puszczą. O tym, o czym rozmawiają w zamkniętych gabinetach to my się nie dowiemy. Dla mnie to Putin cofnął Rosję do września 1939 roku a miał szansę zbliżyć Rosję do reszty świata. Ponieważ sprawy Ukrainy i Krymu zmieniają się codziennie jak w kalejdoskopie - sadzę, że warto posłuchać rad Twoich i Begonijki - nogi na pufiki. Co nie zmienia mojego poglądu, że bardzo paskudnymi metodami Putin dąży do odbudowy swojego "imperium". Te nowoczesne "imperia" mają to do siebie, że są stosunkowo krótkotrwałe. Taka "tysiącletnia Rzesza" trwała zaledwie 12 lat. Imperium Napoleona trwało praktycznie 15 lat. Ile potrwa "imperium" Putina ??? Nie te czasy !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Sarmato, dlatego z pufików korzystam i się nie ekscytuję. Trochę jednak lepiej znam historię niż przeciętny maturzysta. Urodziłam się wprawdzie sporo po wojnie, ale gruzy pamiętam i opowieści starszych o jej okrucieństwie także. Dlatego jak kolejny jełop (aktualnie Putin)mnie straszy, to się zwyczajnie boję. Nawet jak owa wojna jest teoretycznie daleko (Syria, Afryka), tym bardziej jak rzecz dotyczy sąsiedniego państwa. Dlatego z uwagą śledzę doniesienia z różnych stron i różnych opcji. W tym wypadku z igły rzeczywiście mogą się zrobić widły.
      Pomyślności.

      Usuń
  18. A jak przyjdzie "ukladac sie" z niedzwiedziem to nasz "wielki brat zza wielkiej wody" sprzeda nas jak to juz bywalo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Polacy - na "mieso armatnie". A jak"niedzwiedz" juz sie nazre i bedzie w miare lagodny,to podzielimy Europe na nowo !

    OdpowiedzUsuń
  20. Ludzie !!! NIE WIERZCIE politykom - to sa SUTENERZY,ktorzy zyja w luksusach,korzystajac z polityki,ktora jest najwieksza PROSTYTUTKA swiata !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy - 6 marca 23.57 - a ty skad taki doświadczony?? Sutener ty czy sama qrwa ??

      Usuń
    2. Sutener qrwa.be

      Usuń
  21. W.i.e.s.i.e.k. !!! No dobra, dobra - przekonałeś mnie, że Rosja ma kopy diamentów, góry złota i platyny oblane oceanem ropy naftowej. Spędziłem dlatego kawałek nocy szukając na giełdach światowych, gdzie tym złotem i diamentami handluje - i nic - pustka. Bo widzisz - złoto staje się towarem, a towar pieniądzem tylko wtedy, kiedy jest w obrocie handlowym. No i przy takich górach złota oraz diamentów ichnia waluta - rubel- powinien być światową walutą handlową - a Rosja w obrocie zagranicznym woli i rozlicza się w dolarach, zaś sam rubel jest bardzo nisko notowany - sprawdź sobie sam ile na giełdzie moskiewskiej jest ten rubel wart.Do wczorajszego mojego komentarzyka dodam, że Rosja handluje jeszcze trochę wódką, nawet u nas w kraju pokazują się w marketach "putinovka" i "kremlovskaya" - bo już "Smirnoff" to produkują zagraniczne koncerny.I to by było na tyle z rosyjskimi towarami eksportowymi. Chudo jakoś - prawda ??? Może coś przegapiłem z tym rosyjskim handlem - możesz mnie uzupełnić, jeżeli masz takie dane np, z Eurostatu. Miłego dnia !!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. w.i.e.s.i.e.k7 marca 2014 09:11

    Sarmato wcale nie chce przekonywać tylko pokazać jaka fobia nas zaszczepiono Jak potrafimy "wybaczać jednym" i nie widzieć błędów a drugim łeb byśmy urwali
    Kiedy rezuny paliły na Majdanie opony (ciekawe gdzie byli aktywiści z Greenpeace i tak czuli na ekologię politycy z Unii, zwłaszcza „Zieloni”)
    Kiedy USA stosuje politykę Stalina porywając mordując z dronów ludność jak leci bo lepiej by zginęła setka niż przechował się jeden terrorysta milczymy
    Kiedy USA urzadza sobie po innych państwach tajne wiezienia bo tam "już zgodnie z konstytucja" może torturować milczymy.
    Kiedy nabierają inne rządy ze "tam gdzieś daleko" zagrażają światu wysyłamy własne wojska a przywozimy ich potem Synów,braci mężów w trumnach.milczymy
    Kiedy nasza gospodarkę żywcem naciągają na wydatki w misjach milczymy
    Kiedy nie racza się wywiązywać z zobowiązań."ofsety""tarcze" "wizy nam to się podoba
    Cieszymy sie gdy nam coś tam ofiarują na coś tam tylko juz nie powiemy "naszym" ze w tym dawaniu zawarta jest klauzula "ze na terenie Polski tę inwestycje wykonywać będzie to a to przedsiębiorstwo amerykańskie.Tak było np z "inwestycja w Skawinie/
    Namawiają do sankcji A przecież
    Rosyjskie spółki i rubel tracą nawet 10%” no i co z tego?!!
    Przecież Putinowi dokładnie o to… chodziło!
    Im słabszy rubel, tym trudniej będzie sprzedać towary eksportowane na rynku rosyjskim, więc słaby rubel uderzy rykoszetem i to boleśnie w… polską gospodarkę, która poprzez Niemców eksportuje nawet ¾ produkcji właśnie do Rosji!
    Im słabszy rubel, to Rosjanie z Kaliningradu kupią mniej w sklepach woj. warmińsko - mazurskiego, więc znowu Polacy „będą w plecy”.
    Jak podrożeją surowce energetyczne, to podrożeje wszystko, a Putin i tak swoje zarobi, bo tymi surowcami handluje!
    Panika na giełdzie a najbardziej z paniki na giełdzie i sporej przecenie akcji rosyjskich spółek surowcowych ucieszył się... Putin, bo zyskał okazję do odkupienia po niskich cenach akcji oraz do ściągnięcia z rynku spekulacyjnego miliardów rubli! Być może właśnie zwróciły mu się nakłady poniesione na organizację Olimpiady w Soczi!
    Itd.itp Zachłystujemy sie jak to zle na Ukrainie gdzie ani jeden Polak nie zginał natomiast jakoś milczymy gdy setki naszych dzięki USA wraca w trumnach.
    Bandyci Rosja i USA ale drudzy "jak to ładnie podane" w opakowaniu demokracji.
    Itd itp Dalszy ciąg nastąpi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S - dodam jeszcze, że aby ściągnąć z rynku spekulacyjnego miliardy rubli - trzeba najpierw te miliardy posiadać - na wykup własnych akcji. Rzecz jasna na takich krętactwach giełdowych od dawna sobie zarabiają gracze giełdowi. Ale kiedy wartość akcji osiąga giełdowe dno - lub spada na skutek bessy wywołanej np.wojną - nie zarabia w tym momencie nikt a już najmniej właściciel takich akcji.

      Usuń
    2. Oj cusik tak mi sie widzi WIEŚKU ześ Ty zakamuflowany cłek Putina.

      WESOŁY PLEBAN

      Usuń
    3. "Panika na giełdzie a najbardziej z paniki na giełdzie i sporej przecenie akcji rosyjskich spółek surowcowych ucieszył się... Putin, bo zyskał okazję do odkupienia po niskich cenach akcji oraz do ściągnięcia z rynku spekulacyjnego miliardów rubli! Być może właśnie zwróciły mu się nakłady poniesione na organizację Olimpiady w Soczi!".

      Panie Wieśku, pan Putin nie miał żadnej możliwości by ściągnąć z rynku akcji miliardy rubli... z banalnego powodu, ponieważ miliardy rubli używając terminologii giełdowej "wyparowały"! Pan Putin mógłby zarobić na przecenie akcji tylko w przypadku " krótkiej sprzedaży" wspomnianych przez Pana aktywów, spekulacje o podobnym charakterze pojawiały się odnośnie mocodawców zamachowców i linii lotniczych po ataku na WTC.

      Budżet Rosji " trzeszczy w szwach ", dlatego nie skorzysta ona z okazji zwiększenia udziału w akcjonariacie energetycznych spółęk.

      To napisałem ja, blogowicz Sumienie.

      Usuń
  23. w.i.e.s.i.e.k. !!! No nie...przypisujesz mi jakobym chwalił politykę USA w świecie lub wobec Polski. Jeszcze mi się coś takiego nie przydarzyło na tym blogu przez ostatnie 3 lata.- ładnie to tak ??? NIGDY nie pochwalałem wojny w Iraku, ani w Afganistanie - ani nigdzie na tym bożym świecie. Także na Ukrainie. Jeżeli znajdziesz wśród moich komentarzy choćby taki jeden - to "pluń mi w oczy". Zapędziłes się co nieco wobec mnie. Mimo wszystko - miłego dnia !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pufiki Sarmato, pufiki... Przekonanego nie przekonasz.:-)))))))
      Nawet o tym, że chcąc liczyć na na solidarność UE i ewentualną ochronę przez NATO, też musimy coś z siebie dać. W.i.e.s.i.e.k wyrobił sobie swój "jedynie słuszny" pogląd i teraz wkleja te swoje racje na wielu blogach. Podpinając się przy tym bezrefleksyjnie pod wypowiedzi innych komentatorów, pod byle pretekstem, nie bacząc na to komu i dlaczego stawia zarzuty. Widocznie nie zauważył, ze nie tylko świat nie jest czarno-biały, ale że ma prawo takim być.
      Pomyślności.

      Usuń
  24. w.i.e.s.i.e.k7 marca 2014 15:51

    Sarmata7 marca 2014 14:04
    "w.i.e.s.i.e.k. !!! No nie...przypisujesz mi jakobym chwalił politykę USA w świecie lub wobec Polski.
    Gdzie tak napisałem? Jeśli już to ogólnie, a nie przypisując tego do konkretnej osoby
    Byc może ja jestem mało precyzyjny w wypowiedzi, ale nie było to osobiste.jeśli już to "zauważ ze" i chęć zwrócenia uwagi jak u nas działa propaganda i na czyją korzyść.
    Widziałeś /pokazywano/tylko Majdan "gdzie spontaniczni" a jakoś skrzętnie omijały odbywające się w tym samym czasie manifestacje w Sewastopolu,Doniecku,Charkowie czy Odessie gdzie na wiece przeciw "kijowskiej rewolucji"przychodziło nawet i po 30 tys osób.
    I na jeszcze jedno chciałbym Ci zwrócić uwagę /materiał do przemyślenia/
    Gdy Rosyjskie wojska "mieliśmy w kraju" gdy granice z Rosja mieliśmy o krok wprowadzenie "Stanu Wojennego" uznano za niepotrzebne bo przecież nie groziła nam Rosyjska interwencja.Przecież by nie weszli i tu "argumentów kupa"
    Teraz gdy od Rosję oddziela nas Ukraina padają argumenty o wojsku,zbrojeniu wojnie i zagrożeniu "bo wejdą"
    Ty i ikka 133 przestańcie się obrażać i przestańcie,z przyczynków chęci poszerzenia dyskusji i horyzontów traktować osobiście,bo nami niestety manipulują.
    "Technika sterowania poglądami i zachowaniami ludzi polegająca na połączonym z manipulacja oddziaływaniu na zbiorowość" Oto słownikowa definicja pojęcia propagandy tak powszechnie dziś stosowanej w polskich mediach.
    I jeśli pisząc wzbogacamy się o wiedze,której nam nie chcą dostarczyć to chyba lepiej ..dla nas
    Jesli wiec odebraliście to osobiście i nie daj bogowie jako "pouczenie" to jeszcze raz przepraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W.I.E.Ś.K.U ! Ty sie nie tłumac i nie pseprasoj tylko zuć tego Putina w cholere i bedzie fest. Psynajmni nie bedo Cie posundzać, ze jezdeś jednym z tych, co to ganiajo po róźnych blogach i wychwalajo tego "hitlerka". Taka je jego propaganda i wincy nie doj sie w to wciungać.

      WESOŁY PLEBAN

      Usuń
    2. Nikt się prawego sektora nie wypiera, o snajperach też wszyscy wiedzą. Co jednak nie znaczy, że mamy potępiać cały Majdan i wszystkich Ukraińców.
      http://fakty.interia.pl/prasa/przewodnik-katolicki/news-powstanie-ktore-nie-zdazylo-swietowac-zwyciestwa,nId,1353975
      http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/452766,spowiedz-doradcy-wiktora-janukowycza-snajperow-wynajela-trzecia-sila.html
      Pomyślności.

      Usuń
    3. W.i.e.s.i.e.k !!! Oj tam, oj tam - ja taki "obraźliwy" nie jestem aby z powodu drobnej różnicy zdań, szykować hufce do boju. Tedy ja swój tomahawk zakopuję do ziemi - niech rdzewieje i wyciągam calumet - aby spokojnie wypalić fajkę pokoju (Gospodyni nie ma na blogu - zdrowieje nam w szpitalu, to sobie możemy zakurzyć). I chcę Cie zapewnić, że jestem wyjątkowo odporny na propagandę - wręcz nieprzemakalny. Jak ktoś sadzi farmazony - wyczuwam to na dużą odległość. Dlatego też mam swoje zdanie o majdanie oraz o ruskiej "samoobronie" i takich tam pier.....dołach.Ni w ząb nie wierzę Putinowi, że te nieoznakowane mundury, kałachy i inne "Maschinen - pistolety" można kupić za bezcen w moskiewskich albo krymskich sklepikach z artykułami do "survivalu". Putin tu łże jak ta suczka, o której ongiś mamrotał pan marszałek sejmowy Dorn. No wiesz... taka bura ona była. Łżą także "majdaniwci" wszelakiego autoramentu - co też już podkreślałem. Ale w polityce tak to już jest - zawsze więcej łgarstwa niż prawdy. Czort z nimi - byle Polska nie wlazła zbyt głęboko w to bagnisko. Ostatnio nastroje bojowe i patriotycznie mocno się nabzdyczyły, bo Wuj Sam "oddelegował" powietrzną armadę - 12 aeroplanów i 300 kowbojów - prosto z Texasu , ci nas obronią przed nawałą ruską albo ukraińską. I jak tu zachować powagę, no powiedz sam !!!. Idę do lodówki - schładzam tam dobrego "pilznera" - Twoje zdrówko !!!
      Aha - panpremier Orban dał wczoraj głos - słyszałeś - skandal, panprezes Kaczyński tego nie strzyma i palnie sobie w obydwie stopy a może i nieco wyżej. Ot "polytyka" !!!!!

      Usuń
    4. Sarmato, szkoda, że Chuck Norris nieco się zestarzał, bo inaczej sam, samiuśki dałby radę, tylko musiałby wiedzieć, kogo właściwie ma potraktować z półobrotu, a tu nie idzie się połapać !!! :)))

      Usuń
    5. Sarmato - fakt - Orban pokazal swoje prawdziwe oblicze. ZWOLENNIK PUTINA !!!!! A nasza "kaczka" teraz dopiero sobie paluch obgryza w jakie szambo wpadł. Budapesztu w Warszawie mu sie chciało - bęcwał !!!!!

      Usuń
    6. Kaszebe - bo nie ma innego wyjścia. Przedtem opluł Unię i chcial ich porozstawiać po kątach. Nic mu z tego nie wyszlo a nawet duzo stracil.Węgry zadłuzone po uszy, gospodarka kuleje no to w pokłon do cara. On zresztą uwiklal sie w budowę elektrowni jądrowej na rosyjskiej licencji i technologii - i tu go mają.

      Usuń
    7. bo Wuj Sam "oddelegował" powietrzną armadę - 12 aeroplanów i 300 kowbojów - prosto z Texasu , ci nas obronią przed nawałą ruską .....

      Lekutko po północy nad Śląskiem od południowych granic RP,przeleciało ileś tam sztuk turbośmigłowych aeroplanów z wygaszonymi światłami" postojowymi" . Pamiętam rok 1968 to samoloty transportowe leciały w odwrotnym kierunku i nie były to Herculesy ;)

      Usuń
  25. Kochani !!! Dzisiaj jest piątek, czyli u mnie dzień smażenia drożdżowych racuchów. Naprawdę żałuję, że nie mogę Was wszystkich zaprosić, bo nasmażyłam ich jak dla pułku wojska, więc z pewnością by wystarczyło. A i pod te racuchy też coś jeszcze by się znalazło. Chcę przez to wyrazić chęć przyczynienia się do wyciszenia emocji, bo powodów do "nerw" nie brakuje, a przecież i tak ONI ( wszyscy razem, do za przeproszeniem kupy) wszelkie interesy załatwią między sobą, nie pytając nas o zdanie. A bo to pierwsza zadyma w naszym życiu ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo Pani "begonijko", brawo ! To je słusna i zycliwa postawa. Wincy takich niewiast, a świat bydzie lepsy. Dzinkuje za zaprosenie ale nie bede mógł tero wpaść, moze innem razem. Pozdrowiom i błogosławie: w imie Ojca i Syna i Ducha Świntego. Amyn.

      Twój WESOŁY PLEBAN

      Usuń
    2. Masz zaproszenie OPEN, Wesoły Plebanie ! :)))

      Usuń
    3. Begonijko - witaj !!! :-))))) Wprawdzie drzewiej w piątki śledziki opiekane z cebulką i w zalewie się jadało, ale na bezrybiu i rak ryba !! Mogą być racuchy - tak ze dwie patelenki poproszę. Siadam na koń i w te pędy galopuję !!!!

      Usuń
    4. Sarmato, drzwi otwarte ! Suchy chleb dla konia też będzie !!! :)))))))

      Usuń
    5. Cosik W.I.E.Ś.K.A psytkało. Nawet Pani "begonijce" nie podziękowoł za zaprosenie na racuchy drozdzowe. A fe, nieładnie. Cheba ze nie beło go na liście zaprosonych.

      WESOŁY PLEBAN

      Usuń
  26. err. powinno być; rubli z... banalnego powodu

    OdpowiedzUsuń
  27. w.i.e.s.i.e.k7 marca 2014 20:12

    Kolejny "kamyczek"wrzucam do "ogródka dyskusji" nie komentując.
    LIST OTWARTY ZYGMUNTA WRZODAKA DO SOLIDARNOSCI
    http://mufti.polacy.eu.org/4636/list-otwarty-do-piotra-dudy-szefa-kk-nszz-solidarnosc/
    Jak widac, co człowiek, to inna opinia
    PS
    Eliza ma pewno "ubaw" jak nas czyta??
    Adrenalina tez podobno ma wpływ na leczenie.Szybkiego powrotu do zdrowia zyczę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W.i.e.ś.k.u !!!! :-)))))))))))))))))))) a skądże wysupłałeś tego....Wrzodaka ??? Koszmar !!!!
      I bardzo proszę nie zalecaj Pani Elizie czytanie takich tekstów. Toż ze śmiechu jakiś szew może popuścić i kłopot gotowy. Inna sprawa - do jakiego dna musi upaść nasza prasa i media - aby publikować takie durnoty. To nawet na leczenie się nie nadaje..

      Usuń
    2. Sarmato, tekst Wrzodaka nie pochodzi z porządnej prasy, tylko z jakiego tworu o nazwie "Obecność", czy jakoś tak. Przy okazji zajrzałam tam trochę głębiej i szybko wyskoczyłam z powrotem, bo wprawdzie nie mam szwów, jak Eliza, ale "pęc" ze śmiechu można w każdym innym miejscu. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    3. To moze dla bezpieczenstwa zajrzę tam kiedy indziej :)

      Usuń
  28. Oględnie powiem - autor z linka mija się z prawdą w pierwszym zdaniu. NIC wspólnego z komuną (czy jak tam zwać ówczesny porządek polityczno-prawny) to może napisać młodzież urodzona po 1989 roku. Autor z linka komunie zawdzięcza dzieciństwo i szczepienia, wykształcenie i pracę, choć udaje że nie pamięta. Zresztą jest to ulubiona figura retoryczna "walczących z komuną". Totalna żenada !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podzłoo- co prawda to prawda. Mój Boże, czego się spodziewać od "traktorzysty z Ursusa".

      Usuń
  29. gdanszczanin7 marca 2014 23:48

    To nie Putin stracił kontakt z rzeczywistością, to Obama, jego otoczenie i politycy zachodni w pewnym momencie zaczęli uważać, że Putin jest normalnym politykiem, że w Rosji jest szansa na demokratyzację. To zachodni politycy przy Putinie stracili kontakt z rzeczywistością

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, gensek czy человек ubrany w garniak od Armani'ego nigdy nie staje się zachodnim politykiem, siano pod peruką zostaje bez zmian. Bo nie szata zdobi .....

      Usuń
  30. Jestem po lekturze książki Z. Brzezińskiego „Wielka szachownica” .
    Obecna sytuacja bardzo pasuje do założeń !
    Warto przeczytać !
    Ponieważ w okolicy mieszka i pracuje sporo Ukraińców …. próbowałem zasięgnąć języka … jak poprzednio b.chętnie rozmawiali , że uzyskali niepodległość, że nowe, młode państwo! Wspominali też i zdawali sobie sprawę z uzależnienia od sąsiada i już wtedy wspominali o tym, żeby należeć do UE. Sprawy pogorszyły się po zamieszaniu w dostawach gazu chyba w 2009 roku , kręcili głowami i coraz rzadziej chcieli rozmawiać o sytuacji, ale od pomarańczowej rewolucji , a zwłaszcza po ogłoszeniu bohaterów narodowych , kręcili głowami ,że to niezbyt dobry kierunek i że do głosu dochodzą nacjonaliści !
    Sporo jest dobrze wykształconych , a pracują u nas jako fizyczni , nie przyznając się do wykształcenia , częstym rozwiązaniem są małżeństwa !
    Zagwarantowany zalegalizowany pobyt stały.
    Obecnie praktycznie nie chcą mówić o majdanie , bo ich zmartwieniem jest los najbliższych. Jak się zapytać o jakieś szczegóły , to mówią … przecież w TV jest pokazywane , ale bez entuzjazmu i że to dotyczy tylko stolicy .
    Jak przedtem mówili , że jest 3/4 wymieszanych małżeństw mieszanych i to nie tylko rosyjsko-ukraińskich , ale innych narodowości , bo wbrew pozorom ( jak tu ktoś nadmieniał) nie jest etnicznie jednolitym narodem , do tego jeszcze dochodzi język , religia , wykształcenie , a szczególnie jak mówili , że w 1/3 też są Polakami , bo babcia lub dziadek był Polakiem .
    Wschód jest bardziej wykształcony od zachodnich rejonów , czyli tzw. dawnej galicji a do tego dochodzi zamożność , wschód uprzemysłowiony , zachód praktycznie bez przemysłu …jedynie rolnictwo , ale to dość trudne przestawienie się z dawnych kołchozów , na prywatne , bo skutecznie wyplewiono kułaków , czego np. nie było w Polsce …. nie licząc PGR j najczęściej na ziemiach odzyskanych ,
    nie było rolnictwa indywidualnego jak u nas , do tego w nie których rejonach z dziada pradziada .
    Tak samo boją się rozrób i przewrotów interwencji zbrojnych! Nie wskazując na jakąkolwiek stronę . Bardzo dobrze mówią po polsku , ale z tzw. lwowskim akcentem.
    Takie mam spostrzeżenia !
    Miałem w tym roku jechać na Krym ….:((((((((((
    To nic .. jadę w najbliższym czasie na Dolny Śląsk …. badać dalej 'Riese' i trochę się podreperować ! :))))))))))))

    Piszę ,bo nie chcę być lurkerem … tylko.

    OdpowiedzUsuń
  31. Swietny Blog - gratuluje. Serdeczne pozdrowienia z Trewiru. Aleksandra

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.