piątek, 10 sierpnia 2012

"Tak mi dopomóż Bóg......."




"Skoro w Polsce ponad 90 proc. mieszkańców to katolicy, warto się zastanowić nad ponownym wprowadzeniem przysięgi przed sądami powszechnymi zamiast aktualnego przyrzeczenia" - piszą w "Rzeczpospolitej" radca prawny Małgorzata Zarychta-Surówka i doktor prawa, sędzia Wiesław Zarychta.
http://prawo.rp.pl/artykul/757643,923667-Czy-przysiega-na-Biblie-powinna-wrocic-do-sadow-.html


Muszę przyznać, że prasa się nam poprawia. Pamiętam czasy, kiedy w środku lata pisano o potworze z Loch Ness, a teraz inaczej. Wydobywa się z lamusa dwoje ortodoksyjnych prawników i prezentuje ich egzotyczne poglądy. A gazety z satysfakcją przytaczają tym podobne bzdury, bo każda wzmianka o religii generuje ruch w sieci, wprawdzie nie tak jak Kaczyński, ale ten ostatnio, ani beknie. Muszę przyznać, że jak nie lubiłam RzeczNIEpospolitej, teraz zaglądam częściej, bo jest z czego się pośmiać, a w tej coraz smutniejszej codzienności to balsam na zdrowie psychiczne.

I proszę, dwie tuzy prawnicze - małżeństwo radców prawnych! Nie adwokaci o dorobku dydaktycznym, naukowym czy z doświadczeniem procesowym, czy konstytucjonaliści, nie - jacyś radcowie prawni, by z takim pomysłem zaistnieć w  mediach. I co oni kolokwialnie mówiąc, chrzanią? Jakie 90% katolików jest w Polsce? Dalej, idąc ich sposobem myślenia, te pozostale 10% będzie mogło spokojnie w sądzie kłamać?! Nie mówiąc już o tym, że Jezus nauczał, żeby nie przysięgać w ogóle (Mat. 5:33). To jest napisane w tej właśnie Biblii, na którą jakieś pajace chcą zmusić innych do przysięgania. Ale tajemnica Poliszynela jest, że katolicy nie czytają Biblii , a w kościele ksiądz czyta tylko te fragmenty, które mu pasują. Gdyby czytali uciekliby z KK. Księża to z pewnością chętnie wróciliby do czytania po łacinie wtedy byłoby jeszcze bardziej hokus pokus.

"Zupełnie inaczej jest z rangą przysięgi złożonej na Biblię....Można by przyjąć, że w sądach polskich będzie mniej składania fałszywych zeznań", no babo głupia nie ośmieszaj się i tak jesteś pocieszna z tym waszym pomysłem. O ile wiem, sądy mają za zadanie rozstrzygać na podstawie faktów, a nie wierzeń...Te tuzy prawnicze zapomniały, że zgodnie z Konstytucją mamy rozdział Kościoła od Państwa! Na biblię to sobie mogą przysięgać w sądach kościelnych. Takie przysięgi są nic niewarte, przykładem niech będą wybrańcy do Parlamentu. Co zostaje z ich "tak mi dopomóż Bóg"?, kradną, oszukują i sprzeniewierzają się przysiędze jak i ci, co tego nie mówią. O podpierającym się Bogiem na każdym kroku klerze wolę przemilczeć. Chyba, że składają tę przysięgę bo Bóg pomaga im kraść....


Tak więc nigdy kłamca nie wykrystalizuje się po złożeniu przysięgi. Nie bądźmy naiwni. I tylko patrzeć jak w sądach zamiast orła zawisną krzyże.
Zastanawiam sie dlaczego w moim pięknym kraju marnuje się państwowe pieniądze na wieloletnią naukę, po której zostaje się absolutnym debilem? Ten wymysł jest politycznie uwarunkowanym niewiarygodnym nonsensem.



Jedyne przypadki prawdomówności...


88 komentarzy:

  1. w.i.e.s.i.e.k @op.pl10 sierpnia 2012 08:41

    Jestem za.
    Mógł obowiązujące pozdrowienie, wprowadzić,onegdaj "sąsiad"zza miedzy powinniśmy i my.Tzn powinniśmy rozszerzyć.
    I tak na przykład wchodząc do jakiegokolwiek urzędu pozdrawiamy "Niech będzie pochwalony" a odzew "Na wieki wieków.
    I już urzędnik wie z kim ma do czynienia.
    a/to ktoś z tych 90 % populacji
    b/popiera wartości
    c/może lub ma poparcie, u miejscowego proboszcza
    d/załatwić takiego odmownie toć przecież grzech i to ciężki
    e/a za załatwienie sprawy można bez żenady powiedzieć "co łaska,niemniej niż"
    /a w razie "nagrania" powiedzieć , rozmawialiśmy o pogrzebie lub skarżący "pomylił taśmy"
    Albo tak wsiadając do tzw tfu "publicznego' środka transportu,rzucamy "pochwalony"
    Tyle ze tu możemy mieć niejakie trudności bo "właściciel"Lony który akurat jedzie tym "środkiem" może nas opacznie zrozumieć i zamiast odpowiedzieć zwyczajowo, odpowie "nie ma, została w domu" mając na myśli "pochwę Lony"
    Cześć niedosłyszących tez może w popłochu opuścić "środek" myśląc "ze to wsiadają kanary" a jak na katolika przystało jak zwykle bez biletu.
    /ale to chyba margines/Reszta zgodnie, będzie miała obowiązek, odkrzyknąć "na wieki wieków" Nie odkrzyknie, wysadzimy,nie pojedzie. NO
    Abo przy kasie w supermarkecie ,grzecznie rzucasz "Bóg zapłać" zamiast przypominać sobie jakieś tam PIN y czy grzebać w portfelu
    Takie ściganie przestępców.Prokurator,policjant - w pierwszych słowach pyta o wyznanie.
    Katolik - to takiego z urzędu, kieruje się do wskrzeszonych Sadów Wielkiej Inkwizycji.
    Set-letnie sposoby na uzyskanie przyznania się do winy,i dawne kary,a przestępczość spada na łeb na szyję.
    /reszta łobuzów niech staje przed Powszechnymi/
    A jaka frekwencje miałyby palenie na stosie,łamanie kołem ,czy topienie czarownic.W telewizji nuda,a tu można by i na biletach zarobić.
    A pręgierz.
    No ilu z Was, z cała przyjemnością, pod takim, czy przy,chciałoby zobaczyć.../tu wpisywać nazwiska/ No ile ?
    A turystyka.?
    Pół Europy by nas odwiedzało, by zobaczyć jedyny taki skansen.
    A tak to co, skansen jest,ale bez rozgłosu.
    Choć czarni i ich przydupasy robią wszystko,by to marketingowo, rozpracować.
    Czyli "tak mi /nam/dopomóż Bóg.Same korzyści.Same korzyści No nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tematu. Jestem za przysieganiem na biblie. Wierze w Polakow, to dobry narod, tylko za duzo kradna. Wczoraj czytalem , ze rolnikowi znowu skaradziono traktor, nie wspomne o moich krasnalach. Tylko sie zastanawiam , czy kradna z biedy czy dla zysku. Tylko po co biedakowi traktor?

      Usuń
    2. Witaj Helmut, wiesz, mam taką sprawę do Ciebie, w czasie tej ostatniej większej wizyty w Polsce, Twoi rodacy pożyczyli od moich dziadków trochę mebli, kilka obrazów, jakieś książki, bibeloty... i zapomnieli oddać.No sorry, ale minęło już ponad 70 lat, więc czy mógłbyś im przypomnieć o zwrocie tych drobiazgów?

      Usuń
    3. anonimowy - "przebaczamy i prosimy o wybaczenie" - zapomniałeś już ?????

      Usuń
    4. No może i masz rację, Kazik, było minęło, przeminęło z Wehrmachtem... a poza tym to może być taki bardziej Helmut Gonszorek z Ruchu Anatomii Ślimaka.Podobno niektórym z nich już nie wystarcza ukryta opcja niemiecka i jawnie domagają się m.in. tego, aby na studniówkach naszego poloneza, zwanego chodzonym, zastąpił... kutzany. No to co ja do takiego neofity będę o zwrot dziadkowych mebli apelował...

      Usuń
    5. Helmut,chcesz powiedzieć,że Niemcy nie kradną?Helga traktor uprowadziła!
      Na Oktoberfest do Monachium się wybiera w tym roku traktorem!Ma taki
      kaprys bez majtek żeby dobrze ją wytrzęsło.Krasnale to zabrał właściciel
      Pamiętasz jak przed Kołbaskowem 4 krasnale do samochodu załadowałeś i z
      piskiem opon bez płacenia odjechałeś.Szwaby też kradną!Zajrzyj do kronik
      policyjnych.I to ich głośne świergolenie.Jak w knajpie są Niemcy nie
      wchodzę!

      Usuń
    6. Helmut,a Hermana od Goeringów Ty znał,ja? Ten to ci nakradł obrazów i zabytkowych precjozów,że ho ho ho ho,moja Zocho. I to w majestacie swego złodziejskiego prawa. Niektórych dzieł to do dziś znaleźć nie można,donnerweter..

      Usuń
  2. Witam Elizo:))

    To jest baaardzo dobry pomysł. Katolicy przysięgę złożą na biblię, kucharze - na książkę kucharską, bo to ich " biblia ". Ja już deklaruję, że mogę przysięgać na " Kubusia Puchatka". Bo książka bardzo sympatyczna, zawiera wiele uniwersalnych wartości - prawie jak biblia:) A że: wierzący nie jestem będzie ona wypełniać rolę substytutu biblii:)
    Dom wariatów! W pale się nie mieści - jak daleko może postąpić polskie katolskie szaleństwo!
    Wprawdzie i ja, wpisując się w nurt szalonych pomysłów - proponowałem, żeby ustawowo: podawać za wiążącą - datę poczęcia, nie urodzenia!
    Już widzę policjanta, który studiuje dowód i pyta: " Data poczęcia ? "...Jednak w naszym kraju , nawet żart - może być odebrany za " dobry pomysł " i potraktowany z całą " powagą ", przez twórców tegoż... Śmiać się? Popukać w czoło? A może najwyższy czas na emigrację?:)))
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://religia.onet.pl/publicystyka,6/kazdy-bedzie-namaszczony,45619.html


      Stanislawie, coś na lepszy humor :)))))

      Usuń
    2. O matko ! :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    3. a muzułmanie bedą przysięgać na Koran,Żydzi na Talmud, księża na książeczkę czekową - jestem za !!!!!

      Usuń
    4. Franyo, jaką książeczkę czekową, no jaką książeczkę czekową ??? Skąd oni mieliby wziąć taki oficjalny, bankowy dokument ??? :)))

      Usuń
    5. begonijka - oni mają takie "SKOKOWE" książeczki a SKO to taki para bank.Nie podlega kontroli KNF.

      Usuń
    6. Ano tak. To jest "jejich" Prawa i Sprawiedliwa biblia ...pozostałość po poległym Gosiu & Co.

      Usuń
    7. Zgadzam się, nasz kraj jet zdesakralizowany i to już od chrztu w 966r. Dlatego Polacy odprawiają jedynie gusła zamiast n.p. faktycznego uczestniczenia we mszy, nabożeństwach, czy modlitwie.
      "– Nie wierzę – prof. Zbigniew Mikołejko, kierownik Zakładu Badań nad Religią w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN, kręci głową na wieść o tym, że w Polakach jest zainteresowanie tego typu historiami. – To rzeczy popularne w krajach silnie zdesakralizowanych – tłumaczy. – Coś, co nazwać można dzikim sacrum, pojawia się tam, gdzie słabnie instytucjonalna religijność."
      Swoją drogą wystarczy dobry meneger i takich "uzdrowicieli" można sprawnie dla dobra ogółu lub własnego wykorzystać. Był we Wrocławiu onegdaj ksiądz, który dzięki wizytom niejakiego Harrisa, wybudował trzy kościoły, a i sam żył w dostatku.:-))))))
      Pomyślności.

      Usuń
    8. Kubuś(22.19),dlaczego ty z odczytami po wsiach jeszcze nie jeździsz? Tam tyle piknych świątyń mądrości,wież strzelistych co ponad horyzont wyrastają,ołtarzów nabożnych..Ty tam wniesiesz powiew zdrowonarodowej wiary,bo księdze tam jakoś tak mniej kumate od ciebie..

      Usuń
  3. Oni WIERZĄ,że pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś wiszący krzyż, nie przeszkadza kłamać w Sejmie, prawda?

      Usuń
    2. Bartek,a jak! Kto pod krzyżem leży,temu się należy.

      Usuń
    3. Tylko pod tym krzyżem,
      Tylko pod tym znakiem
      Polak dostaje fioła,
      A ksiądz jest psubratem!

      Stanisław

      Usuń
  4. Krzysiek Liberacki10 sierpnia 2012 10:28

    Poglądy polskich prawników to jak poglądy pacjentów szpitali psychiatrycznych,
    większość z nich jest genetycznie upośledzona tak jak zmarły Lech Kaczyński – to wynik eksploracji niezbadanych wcześniej rubieży marksizmu-leninizmu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skoro już tak lubimy wzorować się na amerykańskim systemie sądowniczym, to może by tak zacząć od spraw prostszych, technicznych, a Boga zostawić sobie na zaś ? I tak np. u nas osoba "zaproszona" do sądu w celu złożenia zeznań, musi STAĆ, za barierką, nie raz bardzo długo, co z miejsca ustawia ją w sytuacji malutkiej mróweczki stojącej przed Wielkim Wymiarem Sprawiedliwości...O niewygodzie i cierpnących nogach już nie warto wspominać. No, chyba, że stanie się jasność i po przysiędze na Biblię Bóg wspomoże nieboraka dodatkowymi silami nadprzyrodzonymi. A w Hameryce jest specjalna, w miarę wygodna ława, w której zajmuje miejsce składający zeznania świadek, strona procesowa, czy oskarżony. Taki drobny przejaw szacunku dla człowieka, czyż nie ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest Begonijko jak się usiłuje bezmyślnie kopiować wzorce skądkolwiek. Zawsze jest "ni przypiął ni wypiął". Taż kazać rzymsko-katolikowi przysięgę składać na "Biblię" to herezja, a może nawet bluźnierstwo jest. Prawdziwy polski katolik bowiem uznaje jedynie "Nowy testament" i to tylko niektóre fragmenty, niektórych z 4 ewangelii. W ich mniemaniu "Stary testament" to "żydowska księga" i "prawdziwy" jej nie tyka. "Stary" i "Nowy" na równi traktują, oraz czytają, jedynie protestanci (no i ateiści oczywista oczywistość).:-)))))
      Pomyślności.

      Usuń
    2. W jakimś pensjonacie przebywała rodzina.Ojciec,matka dwoje dzieci.Rodzice porządnie sobie popili zaczęli rozrabiać.Wezwano Policję.Dorośli opiekunowie dzieci okazali się nietrzeźwi, więc policjanci zawieźli dzieci do szpitala w Sławnie. Po jedno z nich zgłosił się w nocy ojciec,dr.Gosiewska odmówiła wówczas wydania dziecka, argumentując, że wypisy są od godz. 7 rano, a dziecko śpi.Policjanci zaczęli źle traktować p.dr.Gosiewską.Zmusili ją do badania alkomatem(?).Rano złożyli wniosek do prokuratury o utrudnianie pracy i wyzywanie Policji etc.(?)Luuudzie gdzie my?...dobrze,że jej nie zabili!Przecież to Gosiewska,matka ś.p Edgara Gosiewskiego! z PiS-u!

      Usuń
    3. Ikko, taż nie chodzi o to, aby ludziska pod wpływem biblii prawdę zaczęli mówić, bo "nie z nami takie numery", tylko o to, że w sądach jeszcze nie ma krzyży i to jest dopiero zgroza ! Kiedy już się cichcem wprowadzi przysięgę na biblię, to się nocą kilku moherowych pijaczków z drabiną i krzyżami po salach rozpraw przeleci i rano, kiedy wymiar sprawiedliwości stawi się do roboty, wszystko będzie jak trza, po bożemu.

      Usuń
    4. Begonijko,wbrew pozorom jest inaczej..Jeśli u nas taki stoi za barierką,to stoi..A tam taki Amerykaniec-zbrodzień jak siedzi na ławie.to znaczy,że JUŻ SIEDZI!..Mimo tego,że wyrok jeszcze nie zapadł! No i gdzie jest więcej demokracji,no gdzie?-:))))

      Usuń
    5. Dla ścisłości Begonijko w sądach polskich nie odbiera się od świadków przysięgi tylko przyrzeczenie i to tylko ewentualnie (na wniosek). Większość świadków jedynie sąd poucza o prawnych konsekwencjach w razie składania fałszywych zeznań. Nic ponadto, o czym każdy student prawa, po drugim roku, powinien wiedzieć, a cóż dopiero radca prawny. Kompletnie nie rozumiem więc jaki był zamysł owych dwojga prawników, chyba, że chcieli się ośmieszyć (nie tylko w kręgach prawniczych). No chyba, że faktycznie o te krzyże i w ogóle sądownictwo na wzór świętej inkwizycji chodzi.:-)))))))
      Wprawdzie mam bardzo skromną praktykę występowania przed sądami jako przedstawiciel strony, ale raz musiałam skorzystać z prawa zwrócenia się do sądu z wnioskiem o odebranie od zeznającego przyrzeczenia. W sądzie pracy to miało miejsce. Świadek kłamał bowiem jak z nut już w pierwszych dwóch zdaniach. Taki wniosek to sposób na powiedzenie sądowi nie wprost, że świadek wyraźnie mija się z prawdą. Natomiast powiedzenie wprost "świadek kłamie", mogło by być uznane nie tylko za niegrzeczność, czy zniesławienie, ale nawet za obrazę sadu. Żebyś ty widziała jak ten pewny siebie człowiek (na bardzo wówczas eksponowanym stanowisku) wyglądał i zeznawał, w czasie i po odebraniu owego przyrzeczenia. Wprawdzie nadal próbował kręcić, zasłaniać niepamięcią lub brakiem kompetencji, ale nie zełgał już ani słowa. Dla mnie było to doświadczenie bezcenne.
      Pomyślności.

      Usuń
    6. Ikka,no takie u nas po prostu jest prawo..Mdłe i byle jakie..Ale prawo nabierze rumieńców,kiedy dojdzie do władzy Prawo i ta..no..jak jej tam..Sprawiedliwośc,o!

      Usuń
    7. Ikko, znaczy delikatny z natury ten świadek był, bo ja na własne oczy widziałam występującego w roli świadka strony przeciwnej jednego ze znanych adwokatów w Gdyni, który z równym spokojem składał zażądane przyrzeczenie, jak później łgał bez mrugnięcia okiem, a nawet z dużym "wdziękiem". Oskar za odegraną w sądzie rolę za rok 2005 należał mu się bezdyskusyjnie. Ciekawostką było to, że wszyscy obecni na sali, na czele z panią sędzią, wiedzieli, że pan adwokat - świadek łże dla obrony kumplowego tyłka , jak pies, po złożeniu wspomnianego przyrzeczenia zresztą, no i co ? No i nic. Ale może gdyby przysięgał na biblię, to kto wie....Ha ha ha ! :)))

      Usuń
    8. Wczasowicz-a jakby to nie była mamusia "poległego" Edgara to co ? mogliby jej przylać ? nie zająknąłbyś się w obronie ? a zresztą-kto tam wie jak tam było naprawdę ?

      Usuń
    9. anodokatoda,uważasz się za super inteligentną i...(?)-zająknałbym się w obronie każdej lekarki.Tym bardziej w takim przypadku!Sławno nie jest metropolią.Skoro jedni policjanci zabierają dzieci,odwożą do szpitala, żeby ochronić je przed ewentualnym niebezpieczeństwem.A drudzy,czy ci sami po kilku godzinach zjawiają się z ojcem i ten chce zabrać JEDNO z nich!(?)Podzielił się dziećmi z żona?.Ona nie przyjechała bo więcej wychlała i nie mogla jeszcze dogadać się z policjantami?Ja jestem przekonany,że policjanci tak traktowali lekarkę ponieważ była matką śp.Edgara Gosiewskiego z PiS! Dlaczego niejaki M.Rosiak jednego zabił a drugiemu poderżnął gardło w biurze PiS w Łodzi?Mam wyliczać dalej?... Właśnie dlatego,że była mamusią "poległego"(skąd ta ironia u Ciebie
      pizdo?)Edgara dlatego wykręcali jej ręce,zmusili do badania alkomatem! Rano złożyli na Nią skargę do Prokuratury w Sławnie za utrudnianie Policji pracy i wyzywanie ich!!!Chyba oni utrudniali pracę lekarce(?). Wiesz dobrze kobieto o czym piszę.Nie odwracaj kota ogonem!"zresztą-kto tam wie jak tam było naprawdę?"-PINDA!

      Usuń
  6. Jak ktoś ma w du.....szy uczciwość, prawdę i własne słowo to nie pomoże nawet trzytomowa Biblia, ani "Dzieła zebrane Lenina". Więc wsadźcie sobie ten pomysł hmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest nie katoland tylko cyrkoland.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Małp cyrkowych jest pod tym namiotem tak+-25%,reszta to normalna publika,która cieszy się,widząc te fkołki małp.

      Usuń
  8. Acha...a wobec tego jaką wartość będzie miała owa przysięga na Biblię złożona przez niekatolików? A państwo prawnicy to tacy prawnicy jak z koziej d..y trąbka,skoro pomijają ten niuansik o rozdzielności państwa i religii.O ile mi wiadomo to to jeszcze obowiązuje ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie, jako osoba niewierząca mogę więc równie dobrze przysięgać na Światowida.

      Usuń
    2. Ponieważ POLSKA jest dla Wielebnego Duchowieństwa istną Krainą Wiecznych Łowów [ to już ponad 1000 lat!!], tom czy jako czerwony mogę przysięgać na Manitu?

      Buszujący w Kartoflisku z plemienia Czarne Nogi

      Usuń
    3. Indianinie z plemienia Czarne Nogi,zapraszam na wykopki kartofli! Już tuż,tuż..W programie imprezy przewidziane pieczenie ziemniaków oraz grillowanie karibu.

      Usuń
    4. Dołączę się, gdy będzie kaczka na ruszcie:)
      Stanisław

      Usuń
    5. anodakatoda - z prawdziwym wdziękiem zawodowym pominęłaś lekarzy, którzy w Polsce nigdy się nie mylą - prawda ?????

      Usuń
    6. Kazik-pogięło cię czy zwyczajnie głupkowaty jesteś od urodzenia ? Co mają lekarze do przysięg w sądzie ? Z wdziękiem czy bez wdzięku pominęłam wszystkie inne zawody,w których zapewne tez się ludzie mylą,nie tylko w Polsce.Więc odmul się lepiej zanim coś napiszesz,może jakaś kawa ,różowe tableteczki ,spacerek z pieskiem ,kota na uspokojenie pogłaskać ?
      PS.jakbyś nie zauważył,bo wszytkie trzy szare komórki skupiłeś na złośliwości ,to ja piszę nie o prawnikach w ogóle,tylko o tej parze pomyslodawców.Pomysl,pomysl,pomyśl-ja wiem,że weekend,ale .no bez przesady...:)

      Usuń
    7. Oj!kobieto,że tak się tłumaczysz wskazuje na to ,że się na tobie nawet Kazik poznał-ha,ha,ha(pusty śmiech Elizy)Te różowe tabletki a żółte też wpierdalasz?Nie piszesz o prawnikach,bo chciałaś o księżach w ogóle to o
      ks.T.Rydzyku,abp.Sławoju Leszku Głodziu."Kotka na uspokojenie pogłaskać"
      Przecież to nie kotek niespokojny,tylko Kazik w/g twojej diagnozy-Pipo!
      Nie zagrasz na trąbce z koziej dupy,możesz co najwyżej palec serdeczny tam wbić i nucić "Cisza"(!)...

      Usuń
    8. Wczasowicz -tobie żadne tabletki nie pomogą,biedny Kaziku

      Usuń
    9. anodakatoda - zawoniało mi twoją wysoką kulturą w dyskusji. A co do przysięgi lekarzy - o Hipokratesie pewno nie słyszałaś - co ???? Obydwie korporacje, prawników i lekarzy wzajemnie sie wspierają, z pożytkiem dla zdrowia klienta-pacjenta oczywiście !!! Mafia !!!!!!

      Usuń
  9. Tą książeczką to ja się mogę jedynie podetrzeć,z wyłączeniem twardej okładki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób to publicznie, czemu to robisz na forach?

      Usuń
    2. misiek! to cienias jesteś!Eliza potrafi to zrobić szkłem!Ty lepiej
      bez wprawy nie próbuj,bo możesz chlasnąć penisa i mosznę z jajami jak
      je masz oczywiście.Musiałbyś się ubierać jak Anna Grodzka ha,ha,ha...

      Usuń
  10. Dobra...dobra... Ale na którą Biblię? Bo to jest prawosławna, protestanckie i dla Świadków Jehowy. I ONE DOŚĆ ZASADNICZO SIĘ RÓŻNIĄ! A biblii katolickich to ci tyle tłumaczeń! I one między sobą też się bardzo różnią! Pomijam problem marginalny, że wszystkie biblie w podstawowych sprawach KŁAMIĄ [kształt Ziemi, liczba lądów i mórz, kolejność cyklów roślinnych i tp]... Stanisław - nie wymagajmy od niego zbyt wiele - chce przysięgać na "Kubusia Puchatka"! A na którego, skoro w jednym z tłumaczeń jest on [KUBUŚ NIE STANISŁAW]zgodnie z tekstem Milne`a ŚWINIĄ??? CHYBA TYLKO NA "KUBUSIA PUCHATKA" DLA DOROSŁYCH [2 smakowite tomy - jak w Biblii!!]... TO JEST DOPIERO TEKST REALISTYCZNIE I PO POLSKU PRAWDZIWY!!!

    mgr Lech Zimny [ANONIMOWY]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wot i " obiektywna" opinia wolaka.
      P.S. po " mgr " kropka nie jest potrzebna!
      Stanisław

      Usuń
    2. A chcesz warząchewką w łeb? Może być i polską...?
      Stanisław

      Usuń
    3. Dooobry Stachu,doooobry-łykasz podpuchę jak świnia obierki!Wim od
      dawna,że mgr bez kropki.Czekałem na Twoją reakcję-NIE pomyliłem się.
      Łapiesz wszystko,jak koluszki przynętę na haczykach Sarmaty.ha,ha,ha...

      Usuń
    4. A gdzie ty świński cycku Stanisławie widzisz kropkę?
      mgr Lech Zimy [ANONIMOWY]

      Usuń
  11. Zastanawiam się,gdzie ja żyję w jakim kraju(chyba idiotów)moja nie żyjąca teściowa powiedziała nam,to były lata 80 pierwsze strajki, kochane dzieci nie doczekajcie się żeby polską rządził kler,ja odpowiedziałem mamo jak może rządzić kler a jednak bardzo się miliłem.Nie była komunistką,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mirek,fajną masz teściową!Ona nieżyjąca a powiedziała,czy PRAWDĘ?Nie była
      komunistką.Skończyła tylko WUML,miała dyplom,leg.PZPR nie zjadła nigdy!
      Przypomnę,że w latach 80-tych Kościół był bardzo szanowany i prześladowany
      przez PZPR,zbrodniczo-przestępczą organizację.Szanowany przez społeczeństwo
      SB-prawa ręka PZPR-nadludzie mordowali właśnie księży z Kościoła jak wolisz
      kleru!Głupi jesteś jak but z lewej nogi.Jasteś dupa wołowa!Jak tak samo
      wychowujesz dzieci to zobaczysz jak kiedyś tobie odpłacą.Do budy psie!

      Usuń
  12. Mireczku! Polska nie rządzi [jeszcze] kler. Polską rządzą tacy jak Ty. POPATRZ NA RADNYCH!!! Jak kler "z bożą pomocą" i podobnych Tobie przejmie władzę, to chociaż nie umiesz, nie będziesz mógł pisywać nigdzie poza Gościem Pazernym i Rycerzem Nieopchanym. Pan, Panienka i Jej Syn z Tobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich chwilach wstydzę się, że jestem aplikantem radcowskim.

      Usuń
    2. Zwariowałes?????? Niczego nie wstydż się, tylko okradaj głupoli z kasy. Po to przeciez Cię kształcili na prawnika

      Usuń
    3. Genyo......!!!!!!! Nie wrzucaj wszystkich do jednego wora. Jest jeszcze w tym kraju kilkuset porządnych prawników.Ale to grupa na wymarciu !!!! Idzie nowe Goowinowe prawo - to dopiero p[ostawisz oczy w słup !!!!

      Usuń
    4. Ironia....podobno super anty-stres.

      Niczego nie postawię Furtianie, niewiele juz moze nas zaskoczyć, prawda?

      Usuń
    5. Nie porównuj mnie do nich,nie wierze w te bajki,ja chce żyć w kraju świeckim a nie wyznaniowym.Miłego wieczoru.

      Usuń
    6. Witaj w klubie Mirek - saluto i pozdro

      Usuń
    7. Marek-co Ty,zwariowałeś,w każdej grupie zawodowej są też głupki,Ty się za nich nie wstydź,Ty tylko się ucz,jak NIE robić :)

      Usuń
  13. A przede wszystkim, bracia moi, nie przysięgajcie ani na niebo, ani na ziemię, ani nie składajcie żadnej innej przysięgi; ale niech wasze "tak" będzie "tak", a wasze "nie" niech będzie "nie", abyście nie byli pociągnięci pod sąd.

    Jakub 5,12

    OdpowiedzUsuń
  14. Ło matko... a skąd oni się wylęgli? Ja u takich "szpecjalistów" to nawet dokumentu darowizny byałbym się sporządzić...

    OdpowiedzUsuń
  15. W Polsce może i jest 90 procent ludzi deklarujących że są ochrzczeni w kk. Ale ilu z tych 90 procent jest katolikami praktykującymi a ilu z nich przestrzega doktryn tej wiary? Myślę że nie więcej niż 20-30procent. I taka jest prawda na temat wiary w Polsce. Jak tak dalej pójdzie to tylko patrzeć jak przywrócą dyby i chłostę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbychu, zapomniałeś o stosikach :)

      Usuń
  16. Przysięgając na jakieś bajki i mity, wcisnę każdą ciemnotę, ciemniakom !!!
    Czarni ten patent stosują z powodzeniem już od 2000 lat

    OdpowiedzUsuń
  17. W USA mogą przysięgać a u nas nie? Dlaczego? Być może ludzie by mnie kłamali w sądach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W USA jest też ława przysięgłych, a u nas nie. Dlaczego ?

      Usuń
    2. Zróbmy tak. Zindoktrynowani przysiegają na Biblię, niezindoktrynowani na tygodnik NIE J. Urbana :))))))))

      Usuń
    3. Begonijko boj się Boga :)))) NIE - ławie przysięgłych w Polsce. Tam jest 12 ludzi, którzy ustalają między sobą werdykt zwracając głównie uwagę na emocje, a nie na stricte dowody. Tam machanie rękami i świetna dykcja może posłać na lata do więzienia kogoś niewinnego.
      Pozdrawiam

      Usuń
    4. Nasuwa sie w pamięci film rodem z USA lata 40- ste lub 50-te "Dwunastu gniewnych", jeden z ławników przekonał pozostałych przysięgłych o niewinności pseudo mordercy. Analogia do "konklawe" nie wyjdą z pomieszczenia bez werdyktu.

      Usuń
    5. Vip,Ty tak naprawdę postrzegasz politykę pomiędzy Urbanem a kościołem? A wiesz jak rozległa jest przestrzeń międzyplanetarna? Polecam książkę H.von Ditfurtha pt"Dzieci Wszechświata".

      Usuń
    6. Violette, ja również nie jestem zwolenniczką ławy przysięgłych, w której zasiadają w końcu zwykli ludzie, nie mający zielonego pojęcia o prawie i jego zawiłościach. Trochę tylko przekomarzałam się z "evidentem". Z drugiej zaś strony, chociaż nie można uogólniać, to ślepa z założenia Temida, chyba zbyt często podgląda zza przepaski, którą ma na oczach. No, może w sprawach dotyczących zwykłych szaraczków, to jej się nie chce...

      Usuń
  18. Felicja Kapuśniak10 sierpnia 2012 22:06

    Ło matko jedyna! Pani Elizo! Dyć jo chopa kiejsiś mioła co mnie psed łołtazem i psed ksiundzem psysiengoł ize mnie kochoł bedzi i ho ho co jesce ni godoł i co? Zacoł si e psystowiać do mojej susiodki Barszcz Antoniny a Tosia to ma kumpela i mnie podzioła o tem no to ja go sruuu kłonicko we wten gupi łeb a łon tylko rycnoł"ło Jezuuu!!!" i chodu ze zmego rancha a bulgot Antoni ucapił sie jego nogawicy i ni pusco i łon tak uciekoł a Antoni dyndoł u jego nogawicy i ślodu ni ma! Bom jam tu szeryfowa je na rancho i rzundzić bede. No i po co takie psysiengi so no po co ja sie zapytowuje?

    OdpowiedzUsuń
  19. A na co miałby przysięgać buddysta? Albo Tatar?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stefanie - witaj !!! Masz rację - tak jak wielu z tutaj dyskutujących, o bezsensie "przysięgania na Biblię lub jakąkolwiek inną "świętą księgę". Zostawmy to "bogom" i ich sądowi ostatecznemu, który przynajmniej chrześcijańska Biblia zapowiada.Tu na tym padole powinny obowiązywać ziemskie prawa i ziemskie kary za składanie fałszywych zeznań bądż też fałszywych oskarżeń.Dowód procesowy w postaci zeznań świadków powinien być traktowany tylko jako dowód pomocniczy dla sądów i tylko wtedy,kiedy poparty jest dowodami materialnymi. Nie jestem też za tym, aby do polskiej procedury sądowej wprowadzać ad hoc procedury obowiązujące w np.anglosaskim systemie sądowym - w postaci ławy przysięgłych. Tam obowiązuje zupełnie inna doktryna postępowania sądowego - prawo precedensowe, obce całkowicie procedurom w naszej części świata. Nieopatrznie - wzorując się na procedurze amerykańskiej - wprowadzono do naszego systemu prawnego instytucję tzw. "świadka koronnego" czyli z reguły przestępcę zeznającego przeciwko innym przestępcom dla ratowania własnej skóry. Jest to czysty nonsens w naszym systemie prawa i jak wykazuje praktyka, zbyt często prowadzi na manowce -toczące się procesy. Narusza ponadto zasadę nieuchronnej kary za każde popełnione przestępstwo a w tym i te,których dopuścił się świadek koronny.W końcu zasada "dura lex - sed lex" powinna obowiązywać wszystkich.Moim zdaniem - polskie sądy prawie nigdy nie karzą świadków za składanie fałszywych zeznań a przecież jest to też przestępstwo i powinno być karane z cała surowością prawa, bowiem często powoduje wydawanie błędnych wyroków. Świadek - składający fałszywe zeznania - powinien w tym samym procesie zostać nieuchronnie ukarany - bez zbędnych ceregieli. W ten sposób skrócił by się czas trwania wielu procesów, które są świadomie przeciągane i odwlekane, aby był czas na zacieranie dowodów materialnych lub wręcz ich niszczenie. Osobnym problemem w polskim wymiarze sprawiedliwości jest brak odpowiedzialności zawodowej wobec sędziów,prokuratorów i innych funkcjonariuszy Temidy, to co bowiem mamy w tym zakresie - jest czystą kpiną. Tutaj też powinna być nieuchronność surowej kary oraz pozbawienie praw wykonywania zawodu - wszak "dura lex - sed lex" - jak głosili starożytni rzymianie - i mieli oni rację. O wadach polskiego wymiaru sprawiedliwości oraz wadach ustawodawstwa można już pisać całe tomy - dlatego wcale się nie silę na to aby w krótkim komentarzu napisać wszystko na ten temat - jest to niemożliwym, bo cały ten system jest chory. Czasami wchodzę na portal internetowy "Afery prawa" emitowany z Bostonu w USA, aby sobie poczytać co pikantniejsze opisy naszych afer sądowych i prokuratorskich, bo mamy ich bez liku. Bijemy tez europejskie rekordy zaskarżeń wyroków polskich sądów w Trybunale Praw Człowieka w Strasburgu - co potwierdza moją opinię w tej sprawie. Jest żle i bardzo niedobrze - dlatego zupełnym zaskoczeniem dla mnie była nominacja na stanowisko ministra sprawiedliwości pana Gowina - kompletnego prawniczego laika w tym zakresie. Miłego dnia życzę !!!!W post scriptum dodam tylko,że oczywiście jest to tylko moja prywatna opinia, z którą można się zgadzać lub też nie !!!!

      Usuń
  20. Elizo slyszalem , ze w Belgii o malo co nie doszlo do katastrofy w jednym z reaktorow elektrowni atomowej, musisz jak najszybciej do tej Hiszpanii, bo sie biedulko napromieniujesz, ze nie bedziesz musiala sie juz opalac. Dlatego powiedz temu Donaldowi niech nie wyglupiaja sie z ta elektrownia na naszym wybrzezu morskim, bo jak dupnie to PO nas. Pamietaj o dobrych fotkach z tej plazy (FKK)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po twoich próbach zaistnienia myślę, że tobie nie jest potrzebna awaria elektrowni atomowej.
      Wszak wystarczy: kadzidło, wafelek, woda święcona ze 100% nasyceniem bakteriami:) Efekt - widoczny po wpisach!
      Stanisław

      Usuń
    2. Ziomalku(23.37),a skąd to my się znamy? Myślę,myślę..Jest! Blog Marii Dory! Ale tam sandał,trampek byłeś.. tyż,a jak..Tobie jeszcze nie wstyd szwendać się po blogach i podgryzać innych ludzi? A jeszcze nie widzisz,co na czółku ci rośnie??..Ten..noo..,zamilczę,bo damy też tu zaglądają.. ILE RAZY MAM TO POWTARZAĆ?? Czy ty jeszcze coś kojarzysz czy na prochach żeś jest?..Dostarczasz nam humoru i radości i sam nawet o tym nie wiesz. Nie giń! TRWAJ!!!

      Usuń
    3. Dokladnie Stanislawie, szkoda czasu to jest czlowiek niepoczytalny, mnie jakby ktos wywalil za drzwi to nigdy juz by mnie nie ujrzal na oczy, a to niedorobione pcha sie oknami i kominem.

      Usuń
    4. M16 to jest wielonikowiec od wojciechowskiego, blog MD dla niego to chińszczyzna, przecież widzisz sam, ze to chore stworzenie.

      Usuń
    5. Jeszcze jedno Ziomal..Nie myśl sobie,że to koniec..Na wstępie mojego listu pragnę cię zawiadomić,że trud twój daremny. Idź buczeć na cmentarz. Jest jeszcze jedna ewentualność..Kup szalik i na stadion(Donald-matole). Fajnie się gada z przygłupami,którzy uważają,że Senekami są.A w ogóle..co ja tu z przygłupem,któren to inteligenta udaje..ROBIĘ??? No co??? Inteli,łaciny więcej,łaciny! Ale wyrośniesz!!! Chłe,chłe..!!..

      Usuń
    6. Ziomal okazuje zainteresowanie i troskę Elizą a Stachu i m_16 go
      opluwają!-dlaczego?Zazdrość!,zazdrośni są o nią.Prymityw do prymitywa!
      Może te palanty w niej się KOCHAJĄ?Stanisław twierdzi,że jemu wystarczy:kadzidło, wafelek, woda święcona ze 100% nasyceniu bakteriami, bo efekt widać po wpisach.Oj! to czemu poddaje się Stanisław?Po jego komentarzach widać,że musi być coś więcej!Może w połączeniu z remami z Czarnobyla takie nasycenie?Czuje parcie na Elizę.To oni trójkąt mają!Eliza,Stanisław,m_16.Ten zanurza się w niej,robi swoje jak już skończy to ten drugi,spierniczaj to jest moje!...i liże jak pies!głęboko,dwie dziury!ha,ha,ha,ku uciesze gawiedzi bez żadnej mądrej odpowiedzi...

      Usuń
    7. krasula i wczasowicz to jedno.Za to głupie za czworo

      Usuń
    8. Anonimowy a ty za kogo tu robisz?Tu już wystarczy parobków!Też lubisz
      lizać?Warunek! musisz nawet bułkę z masłem smarować grubo wazeliną!

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.