czwartek, 8 stycznia 2015

Gornictwo, dlaczego popieram Ewę Kopacz

Pawel Wimmer

Odważną decyzją w roku wyborczym premier Ewa Kopacz wzięła na siebie zadanie godne Iron Lady, brytyjskiej premier Margaret Thatcher. Likwidacja kilku deficytowych kopalń Kompanii Węglowej to zadanie równie ważne ekonomicznie, co ryzykowne politycznie.

Przede wszystkim musimy pamiętać, że Kompania Węglowa nie tworzy PKB, czyli Produktu Krajowego Brutto. Ona ten produkt POMNIEJSZA. To skutek tego, ze koszty przewyższają wpływy finansowe, czyli nie ma wartości dodanej. Kopalnie - choć górnicy wylewają tam wiele potu - zjadają wartość dodaną wytworzoną przez innych. O skali kosztów niech świadczy fakt, że do wysokosci 52 równoleżnika, czyli szerokości geograficznej Warszawy, opłaca się węgiel importowac morzem z RPA czy Australii, a nie przywozić ze Śląska.

Jesli ktoś Wam powie, że rząd gnębi znowu górników, powiedzcie mu, że rząd tą decyzją chroni wartość dodaną wytworzoną przez innych. Deficyt Kompanii musi być z czegoś pokryty, a musi to zrobić właściciel, czyli Skarb Państwa. W ten sposób wspólnie wypracowane dochody budżetu są topione w nieefektywnym ekonomicznie górnictwie. Decyzja ma ochronić wydatki na edukację, służbę zdrowia, naukę, kulturę, wojsko, policję, na cały sektor budżetu centralnego. A tak naprawdę, zmniejszyć istniejący obecnie deficyt, bo uciekamy spod noża nadmiernego deficytu finansów publicznych. Na jedno zresztą wychodzi.

Kompania zatrudnia ponad 50 tys. osob. 6 tys. z likwidowanych kopalń zostanie przeniesionych do innych zakladów, 5 tys. straci pracę, ale z liczącą 2 mld złotych osłoną finansową. Będą mieli dobre dwa lata czasu, by znaleźć pracę na rosnącym coraz bardziej rynku pracy, na którym za dekadę nie będzie niemal bezrobocia.

A PiS i SLD już zwietrzyły okazję do szczucia i stroją się w pióra obrońców ludu, pielgrzymują na Śląsk z zatroskanymi twarzami. Nie, panie i panowie z opozycji, wy ten lud rabujecie, chcąc w imię waszych interesów politycznych utrzymać status quo.


78 komentarzy:

  1. Pytanie do tych co to udają że rządzą

    Jo górnik z kopalni Bytom ,tukej sie wos pytom rządzące ..uje,który to już raz od ćwierćwiecza,Kopidołów sie restrykturyzuje ?
    Pani Premiero jak żyć w Polsce której już nie ma ,ino zostoł, ciulik rzić i kamieni kupa !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak żyć szanowny PiS ie, KrK, Rydzyk....jak żyć jak wszystko ludziom zabieracie? Jak żyć?
      Jak żyć, jak wszystko co się robi dobrze wy negujecie a jak rządziliście nic nie zrobiliście dla ludzi, dla Polski. Jak wam się żyje?

      Usuń
    2. ŁOCIEC:grzeszna duszo,żyj i płać,bo piekło pochłonie cię!!! tako rzecze TEN,co tam wyżej,,a co łon rzecze,to gorące jak wody termalne."ójciec Tadeusz, nasz Prometeusz!?..Wyraźne nawiązanie do mitologii barbarzyńskiejj starożytnej! Pytunio do światłych..Kto to był Prometeusz??? Ma ktoś encyklopedię? W tym środowisku przypuszczam,że wątpię. Hańbicie prawdziwych/z małej litery/ katolików. Oni się za was ,wsiarze,tłumaczą na innych blogach i wstyd im za was,fundamentalne gnojki!

      Usuń
  2. Ram*olek,świnta prowda!

    OdpowiedzUsuń
  3. W prawo patrz! Eli,o hohoho!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety lecz od dawna wygląda to tak, że na plecach dolników propagandowo zwanych górnikami żywi się tłuszcza pośredniczków i związkowej hołoty. Siedzą na ziemi (w odróżnieniu od zapieprzających na przodku), 13. , 14. i piętnaste pensję i wszelakie deputaty otrzymują za przekładanie papierów skutkiem czego są ogromne koszty i z tego wynika absurdalna cena węgla, "któren wydobywany musi być". Najlepszym dowodem że układ jest chory, jest sprzedana Czechom kopalnia Silesia. Czesi wpompowali w nią odpowiednią ilość kasy i kopalnia fedruje aż miło. Jest tylko jedno ale: o ile wiem (jako outsider, bo tam nie pracuję) w Silesii są bardzo krótko trzymane za ryj związki zawodowe albo wręcz nie ma ich wcale. Patrząc historycznie, w tej cześci Europy rola związków zawodowych polega tylko na rozpieprzaniu bądź zabetonowaniu istniejącego stanu i darciu kasy bez oglądania się na ekonomię czyli zasady jak za tzw. komuny vel realnego socyjalizmu. Matoły zwiazkowe mają w doopie jak koszty rzutują na cenę, ich interesuje jedno - DAWAĆ a my łaskawie przeżremy KAŻDĄ górę forsy. A skąd biorą się piniondze (z drukarni hahaha!)
    i kto ma dawać ? Ich to nie obchodzi. Oni węgla nie kupują, bo mają bo mają deputaty. Być może na pewnym etapie rozwoju cywilizacji związki zawodowe miały sens i nieco ucywilizowały kapitalizm, lecz obecnie sa tylko i wyłącznie pasożytem i to bardzo głupim bo zżerającym żywiciela tak bezmyślnie jak cancer zwany popularnie nowotworem vel rakiem. Patrząc na gospodarkę kraju jako całości, to już dawno należało kopalnie pozamykac i przestawić się na inne paliwa z atomem włącznie albo przedewszystkiem; łącznie z programem oswojenia z bliskością elektrowni atomowych gdy przez lata atom służył tylko jako straszak ( np. bezmyślność obsługi w Czernobylu) itp. Istniejący stan rzeczy wynika z braku odwagi rządzących, bo chłopy bezjajeczne a iron lady brak. Kibicuję obecnej Pani Premier choć nie wiem czy starczy jej odwagi i czy istnieje wystarczające pole do wykonania takiego manewru, który historycznie patrząc należało wykonać już dawno, lecz jak ma go wykonac sam rząd mając przeciw sobie wszystkich: górników i tłuszczę związkową szczującą ich na rząd oraz tzw. spasionych strażników tradycji którzy nie przepuszczą żadnej okazji aby przywalić rządzącym. Rozumiem że opór materii jest ogromny lecz im szybciej tym lepiej, co widac po Anglii i Niemczech. Przy czym jest jeden warunek: przyjąć program rozpisany pewnie na dwadzieścia lat i potem REALIZOWAĆ go z żelazną konsekwencją !!! A nie jak to u nas bywa - po wygranych wyborach program poprzedników do kosza bez baczenia na KOSZTY SPOŁECZNE i CYWILIZACYJNE. Tu także kłaniają się koszty CO2. Nawet z ryzykiem kursowym to import wegla z RPA i Australii byłby chyba lepszym rozwiązaniem gdyby policzyć koszty ochrony zdrowia na Śląsku, koszty dewastacji środowiska i infrastruktury miejskiej, koszty "CeO dwa" i kasiorę wpompowaną w darmozjadów i wyprowadzoną cholera wie gdzie. To wymaga lat, konsekwencji i dyktatora jak w Singapurze gdzie jedna rodzina rządzi chyba z pięćdziesiąt lat, kara za gumę do żucia wynosi od 500$ , za użycie broni (strzelanie w powietrze) jest CZAPA ale za to mają jedyne w pełni zautomatyzowane metro na śwecie. Wieczorem możesz bezpiecznie wyjść na ulicę i do parku a grafitti (jako burdel na ścianach) nie jest znane. Ale patrzac przez wyglad przestrzeni publicznej w Polsce to są bajki o żelaznym wilku. Bo MY wywalczylim wolność ! Lecz że wolność to kompromis, to już do zrytego pod berecikiem tzw. mózgu nie dociera . Tak wygląda wolność od rozumu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poszło,pardon..Nie jestem Twoim przeciwnikiem,ale wkurzają mnie takie obszerne elaboraty. Skracaj się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma obowiazku czytac :)

      Usuń
    2. Sytuację w górnictwie mógłbym opisać w trzech ogólnowojskowych zdaniach podrzędnie złożonych, lecz przyzwoitość heretyka trzyma w ryzach emocje i górę bierze szacunek dla Gospodyni i jej Gości.

      Usuń
  6. @Elizo : przepraszam Cię bardzo za offtop , ale przeczytałem właśnie jeden komentarz i nie mogę się powstrzymać aby się nie podzielić.
    cyt. "W dniu śmierci Józefa Oleksego SLD strzeliło sobie w łeb.
    Ogórkiem."
    Ja padłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez smierci Oleksego tez. Nie wiem czy ogladasz jej programy...to ze jest magistrem czegos tam nie znaczy ze jest madra, dla mnie to slodka idiotka, nie znajaca sie ABSOLUTNIE na polityce a wsadzili jej program polityczny
      , zadaje tak idiotyczne pytania, ze tylko strzelic se z leb ogorkiem......a tak na marginesie nawet nie wiedzialam ze Oleksy zmarl, po Twoim wpisie zajrzalam na chwile na Onet....leze od poniedzialku na grype a dzis dodatkowo przyszlo zapalenie ucha i angina buuuuu

      Usuń
    2. Krecik,przestań kopać tu i tam kupkę ziemi,bo to tylko kupka.

      Usuń
  7. Gdyby nie te wszystkie uprzywilejowane grupy zawodowe, reszta nie musiałaby zasuwać do siedemdziesiątki! Takich przywilejów rodem z najgłębszego socjalizmu nie ma w żadnym, nawet najbogatszym kraju!

    OdpowiedzUsuń
  8. Górnicy nie walczą o swoje. Oni walczą o nasze. O nasze pieniądze na dopłaty do węgla i o nasze pieniądze na dopłaty do emerytur. I trzeba z tym skończyć

    OdpowiedzUsuń
  9. pan_z_warszawy9 stycznia 2015 21:16

    Jakoś nikt sie nie przejmował, kiedy padały kolejne zaklady, huty, stocznie. Wtedy górnicy zapieprzali na kolejna barbórke w tych swoich anzugach zeby sie pobujac przy stolach. Nikt nie nawoływał do "delikatnosci" . No i teraz stoją pod scianą. I dobrze im tak. Nie ma równych i równiejszych. Kazdy kiedyś płaci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie Unia, to do dziś byśmy dopłacali do tych ikonicznych stoczni..

      Usuń
  10. Elizo ! Względem zdrówka Twego, to tylko babcine metody: wskazana jest każda ilość cytryn, soku z malin oraz inszych źródeł witaminy C (nadmiar wydala się z organizmu bezproblemowo i płynnie...) oraz sen i ciepełko. Wirusy trzeba wygrzać i wypocić. Nie lubią też czosnku ! Zdrowiej nam szybko !! !!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wegiel ... lepiej jest go miec czy go nie miec ( i ew.importowac ) ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Nasi Przodkowie, jak na prawdziwych mezczyzn przystalo, z mysla o swoich potomnych ( czyli nas ) BUDOWALI; ZAKLADALI, ...

    Kto i dlaczego to zlikwidowal ... no i co w zamian ?!

    OdpowiedzUsuń
  13. Moj komentarz jest taki : niech p.Wimmer zajmie się wyplataniem koszyków wiklinowych a nie sprawami górnictwa.Sytuacji ówczesnej Wielkiej Brytanii nie da się w żaden sposób porównać z dzisiejszą sytuacją Polski.To,że sytuacja w górnictwie jest zabagniona,przekonywać nikogo nie trzeba.Dzisiejsze działania przypominają leczenie pryszczy pudrem.Zagraniczny węgiel jest tańszy,dobrze,więc kupujmy go za granicą.Za co?Za następny kredyt?A może tak jak kupujemy gaz z Kataru?Tu ciekawostka:ponieważ nie ma możliwości odbioru tego gazu, po 650$/1000 m.sześć.,dogadaliśmy się z Katarczykami że opędzlują go na giełdzie londyńskiej po 240$/1000 m.sz.a my zwrócimy im różnicę (410$).Pięknie qrwa,pięknie.A kiedy zamkniemy już ostatnią kopalnię,wtedy ceny węgla dyktować nam będą inni.Też pięknie.Prawda?Górnicy znajdą zatrudnienie gdzie indziej.Gdzie?Może na kasie w hipermarkecie?A wcześniej dawane odprawy niczego nie pokazały,nauczyły?Jeżeli ktoś myśli,że gdy ograniczymy wydobycie to węgiel dla odbiorców potanieje?Otóż nie.Czy są ludzie posiadający wiedzę o tym problemie?Są,tylko słuchanie ich nie jest"trendy".Za "komuny"działy się różne jaja,ale takich jak dzisiaj nie było.Na swoje usprawiedliwienie dodam,że robotę na kopalni zaczynałem od "gumioka"a kończyłem w dozorze wyższym.Tak się to kręciło.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jednakowoż przyznasz chyba, że obecne ceny węgla są brane z sufitu a pretensje jako konsument mam do producenta i pośredników. Węgiel z RPA lub Australii też sprzedają pośrednicy, podobnie z Czech do których mam blisko geograficznie, więc dlaczego mam kupować coś idiotycznie drogo ? Tak jak na owcach pasożytują kapłani mamony (właśnie maja żniwa po kolędzie dzieki biernej postawie baranów), tak na węglu pasożytują zwiazkowcy i pośrednicy nie wnoszący nic oprócz kosztów jako składnik ceny. Śmierdzi to monopolem na kilometry. Qrna , zamówię TIRa koksu za granicą i wypnę się na górniczy trud i patriotyczną postawę !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z sufitu,raczej nie.To jakie są warunki górniczo - geologiczne naszych kopalń też nie jest żadną tajemnicą.Ale jest jeszcze coś ciekawszego - mianowicie otoczenie górnictwa.I nie chodzi mi tu o pensje związkowców,choć duże,to nie mają znaczenia w tonie wydobytego urobku.Ale jest jeszcze coś gorszego,a o tym się nie mówi - zaopatrzenie górnictwa.To poczynając od obudowy,nie tylko chodnikowej ale i ścianowej z całą jej hydrauliką a na zaopatrzeniu w gacie i mydło kończąc.Ktoś,bogaty,chcąc pogrążyć górnictwo może znacząco podnieść ceny sprzętu np.wentylatorów,transformatorów dołowych tzw."pojazdówek",taśm,łańcuchów,części do kombajnów,kabli ,rur do sprężonego powietrza i wody i tp.pozostałych cudeniek.A "dojście"do kopalni też kosztuje.Dlaczego nie łączy sie kopalń z elektrowniami w zespoły,tego tłumaczyć,jak sądzę,nie trzeba,a takie "cóś"było i się sprawdzało.Z przemysłem ciężkim,w szczególności,jest jak z załadowanym pociągiem towarowym:trudno zatrzymać,a jeszcze trudniej ruszyć.Chcę zlikwidować kopalnię,to pozwolę jej samodzielnie działać,tak w sprzedaży węgla jak w pozostałych czynnościach,ku nauce i przestrodze dla innych.Węgiel dla odbiorców indywidualnych to jeszcze inna para "gumioków",tzw.węgle grube,tj.kęsy,kostka,orzech to niewielki fragment całości wydobycia.Generalnie sprowadza się to do jedndego:braku fachowego nadzoru.Nie dziwię się że górnicy nie chcą rozmawiać z pełnomocnikiem rządu którego wiedza merytoryczna nie jest żadną tajemnicą,a oni,mimo tego że nie są intelektualistami,czytać potrafią.

      Usuń
  15. Trzeba reformować, reformować i jeszcze raz reformować każdą dziedzinę naszej styropianowej gospodarki. W przeciwieństwie do transportu publicznego , wydobycie węgla ma się opłacać:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że trzeba reformować , tylko związkowcy z poparciem pisiorów na to zgody nie wyrażają

      Usuń
    2. Górnik protestuje, bo ZAMIAST domagać się od rządu ukrócenia pierdyliona pośredników to żąda od podatnika dodatkowej kasy i dopłacania do górniczych pensji, emerytur, odpraw, dodatków.... Coś jest nie halo.

      Usuń
    3. wlekawa - dlaczego wydobycie wegla musi sie oplacac, a transport publiczny nie? Doplacanie do PKP jest OK, a do wyngla juz nie?

      Usuń
    4. wlekawa10 stycznia 2015 14:26

      Trzeba reformować, reformować i jeszcze raz reformować
      ===========
      A co kolejne rządy robią z górnictwem? No przecież reformują, reformują i reformują. Jedyną sensowną reformą kazdej panstwowej firmy, to prywatyzacja. Z licytacji oczywiście.

      Usuń
    5. Pisiory mają swój pomysł, jak wczoraj ogłosili, absolutnie trzeba zakazać importu węgla i tylko nasz ma prawo bytu, a i pewnie górnikom podwyżki zaproponują niedługo, bo kampania wyborcza w toku he he

      Usuń
    6. bartekj - oczywiście reforma ma polegać na prywatyzacji.....tylko cholera sam chyba wiesz jak się w naszym kraju prywatyzuje!!!

      Usuń
    7. bartekj10 stycznia 2015 15:03

      Ktorych Polakow typujesz na przejecie tych kopaln na drodze licytacji ?

      Usuń
    8. wlekawa10 stycznia 2015 14:26

      " wydobycie węgla ma się opłacać:-) "

      A takie sumy, pod postacia roznych oplat to w kij dmuchal ? - w 2013 roku bylo to ponad 7 mld PLN co dla przykladu stanowi dwie trzecie kwoty jaka wydajemy na wymiar sprawiedliwości albo jedna czwarta naszych wydatkow na wojsko.

      Usuń
    9. wrojoz10 stycznia 2015 15:14

      bartekj - oczywiście reforma ma polegać na prywatyzacji.....tylko cholera sam chyba wiesz jak się w naszym kraju prywatyzuje!!!
      --------------------------

      Nie mamy w związku z taką nie inną ordynacją wyborczą polityków z jajami a to co siedzi w sejmie to styropianowe ciule niezdolne do jakikolwiek męskich decyzji.Trochę nas komuna odmóżdżyła i ponosimy tego konsekwencję a ciule z Wiejskiej to wykorzystują. Jak patrzę na te mordy to mnie szlak trafia.Ta sytuacja jest po części winą naszą, czyli społeczeństwa. Zamiast protestujących górników na Wiejskiej powinien protestować naród w całej swojej klasie i szczeblu.

      Usuń
    10. MaciekK11 stycznia 2015 13:46

      Myli się Pan, bo Polak nie ma wpływu na decyzje organów państwa i menadżerów, to rezultatem tych grup jest wynik ekonomiczny polskiego górnictwa. A te grupy są niewymienne, jedynie kompetentne, bez odpowiedzialności i to przez ponad 20 lat, Odpowiedzialność poniesie górnik i jego rodzina.

      Usuń
    11. Kroko - fakt, że Kaczor ma durne pomysly, nie swiadczy o mądrości obecnej władzy. Nie mam dobrego zdania o rządach PO, ale jak sprywatyzują kopalnie, to będzie chociaż jeden powód, żeby ich mocno chwalić przez lata.Obstawiam jednak, że nic nie zrobią, bo - jak sam napisałeś - kampania wyborcza w toku.

      Usuń
    12. wlekawa10 stycznia 2015 14:26

      Trzeba reformować, reformować i jeszcze raz reformować każdą dziedzinę naszej styropianowej gospodarki. W przeciwieństwie do transportu publicznego , wydobycie węgla ma się opłacać:-)
      -----------------------
      Puste, nic nie znaczące slogany. Od 25 lat trwają reformy, co nowa ekipa polityczna to nowe reformy które polegają na podmianie cudzych nominatów swoimi nominatami. A nad całością czuwa episkopat aby świeża gotówka płynęła ciągłym strumieniem na kościelne konta.Kwota 1.630.000.000 zł idąca obecnie na religię wystarczyłaby na dopłatę do tych 27,2 milionów ton węgla.

      Usuń
  16. Czy widział kto z was co się dzieje w sezonie grzewczym przy bezwietrznej pogodzie w dzielnicach, gdzie przeszli na "ekologiczne" kominki z płaszczami wodnymi? Jak wyglądają szyby w mieszkaniach po paru dniach od umycia albo karoserie samochodów. Pomimo, że w III RP przemysł już nie istnieje to tak czarnych szyb w okresie PRL nigdy nie było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zła ekonomia doprowadza do tego, że ludzie palą płytami paździerzowymi i innym gównem. Te pierwsze są już sprzedawane na skupach po 80 zł za metr przestrzenny. Nikt tego nie kontroluje, bo straż miejska bawi się w policję zamiast robić to do czego została powołana

      Usuń
    2. A skąd ty weźmiesz taką ilosć płyt paździerzowych do palenia?

      Usuń
    3. Przyjedz na Slask, do Rybnika chociazby to zobaczysz...

      Usuń
  17. KrystianDomanski10 stycznia 2015 14:51

    Środowisko górnicze nie ma zamiaru rozmawiać z kimkolwiek - oni uważają że im się należy. Tak jak było przez lata. Byli sztucznie promowani profitami, przywilejami - to wszytko spowodowało że powstało środowisko oderwane od realnej sytuacji gospodarczej - kolos na glinianych nogach. Czym będzie dłużej istniał, tym bardziej będzie bolało - oczywiście nie mowa o likwidowaniu wszystkiego co zbliża się do zera. Raczej okrojeniu z majątku - bo to są ogromne molochy która potrafią posiadać nawet całe osiedla bloków w swoim użytkowaniu, ośrodki sportowe, wypoczynkowe i reszta majątku nie związanego z górnictwem. I tego żadna nawet najbardziej bogata firma nie uciągnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oprócz wysokiego wynagrodzenia taki kopidoł uważa, że jego dzieciom należą się 2 razy darmowe kolonie, najlepiej za granicą, jemu należy się darmowy pobyt w sanatorium, bon na 10 kg darmowego mięsa, darmowe mieszkanie, darmowe...., darmowe....., darmowe....... A skąd te roszczenia? A stąd że prezes zarabia na miesiąc 100 tys. złotych i też ma wszystko darmowe a ponadto wszyscy żarliwie się modlą do świętej Barbary i miejscowego katabasa.

      Usuń
    2. Zapytam tak:jaką walutą płaciliśmy za zagraniczne zakupy na Zachodzie w czasie słusznie minionym?Czy aby nie był to węgiel?Celowo w rozważaniach pomijam zasadność niektórych zakupów.Im większe były zakupy,tym więcej potrzeba było tego surowca.Rozumiem że Państwo wiedzą co to byli werbownicy.Żeby ludzie chcieli na dole,gdzie nie ma okien,pracować,potrzebne były różnego rodzaju zachęty,które nie każdemu przysługiwały,ale w tym czasie, nikt tym głowy sobie nie zawracał.Potrzebny był węgiel i już.Do pracy pod ziemią kierowano nawet skazanych.Mój kontakt z górnictwem datuje się na 1968rok.Klatka do zjazdu miała 3 piętra,a maszyna wyciągowa była napędzana silnikiem parowym.Jazda czymś takim dawała niezapomniane wrażenia,szczególnie ruszanie i hamowanie,a prędkość o ile dobrze pamiętam to było chyba 6m/s.Z urobkiem była o wiele większa.I teraz ściana - strop podparty stemplami,przenośnik zgrzebłowy,i ludzie z łopatami,ciemności rozświetlane lamkami i jedyne co było białe,to białka oczu ładowaczy.Kiedy następowały odprężenia górotworu miało się wrażenie że jedzie pociąg ekspresowy.Tak to było.Z przywilejów należy wycofywać się spokojnie,należało to zacząć robić ćwierć wieku temu.Powoli i systematycznie.I napewno te "kopidoły"by to zrozumieli.

      Usuń
  18. Tekstów tego prof nie trawię. Ekonomia na poziomie portalu. Patriotyzm kas S wyraża się wyprowadzaniem wszelakich środków za granicę ? Ho,ho, tuzowie ekonomii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poszloo10 stycznia 2015 18:56

      Gdzie inne banki wyprowadzaja z Polski wszelakie srodki ?

      Usuń
  19. Do Asi K i babera. Zła ekonomia czyli brak długofalowej polityki energetycznej w skali kraju. W latach 1992-1997 na Dolnym Śląsku remontowano przedwojenną sieć gazową i zamiast koksowniczego puszczono gaz ziemny. W każdej wsi, no dobrze w każdym miasteczku otwarto placówki banku zatroskanego o środowisko, pożyczki na wymianę pieca węglowego na gazowy fruwały niczym jesienią liście na wietrze. Po kilku latach gdy zużycie gazu odpowiednio wzrosło, sprywatyzowany dystrybutor podniósł cenę gazu, więc interes przestał być opłacalny dla odbiorców. I z powrotem rozpoczeto przeróbki lub dostawki wynalazków na wungiel i tzw. ekologiczne kominki na drewno - bzdura piramidalna, za to cena drewna kominkowego w górę! Ekologiczne spaliny i zawartość popiołów widać podczas bezwietrznej pogody gdy występuje inwersja. Pod smogiem Kłodzko, Wałbrzych, Kamienna i Jelenia Góra , mniejszy za dużo aby wymienić. Stronki http://www.worldcam.pl/ albo skywindows.net oprócz przyjemności śniegu pokazują także problemy.
    Pytanie: kogo to obchodzi ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Wybacz mi Elizo ze nie jestem za.
    Ale dla mnie to nie jest takie proste w tym"szumie medialnym" umyka mi wszystko.
    Wywalić z roboty zamknąć kopalnie, kiedy za tym "idzie wszystko"
    Bo np "mieszkania kopalniane" i obrotny komornik zaczyna od "wywalania ludzi z mieszkań"zamykania im dostaw wody,gazy i prądu.Bo to "kopalniane"
    /przecież tak kiedyś było i z PGR likwidowanymi "dzięki Wałęsie"/
    Zostali bezrobotni którym"ktoś" w blokach wyłączył centralna kotłownie /a wiec ogrzewanie/ i dostawę wody/
    "wio wista,łatwo powiedzieć" jak mawiano w filmie z czasów PRL
    A teraz trzeba się zastanowić,jak "załatwić pracę" tym co przez cały PRL a i jeszcze wcześniej budowali "pomyślność i bogactwo" Rzeczypospolitej
    Wywalić na śmietnik historii wepchać do biedaszybów.Toz to czystej wody ss synstwo.
    Dlatego tez jest to NARODOWY OBOWIĄZEK zapewnić "tym ludziom"godne życie
    Za co? za całokształt! Kto tego nie wie ten BUC.bo nie BUCE pamiętają jeszcze tamte lata.
    No to co ze mieli "geweksy"sklepy lepiej zaopatrzone,zaszczyty i akademie z odznaczeniami
    Trzeba było wtedy q -rwa bohaterowie zapisać się "w górniczy stan" zjechać pod ziemie i "fedrować" wtedy dzielic sie zaszczytami a dzis protestować.
    Zjechaliście przystąpiliście?Nie ?To mordy w kubeł !! Bo gówno wiecie oprócz nienawiści Ot takiej zwyczajniej i katolickiej.Jak to u nas "z tradycji wynika"
    Tym ludziom należy sie opieka.szczególny wzgląd i postępowanie,roztropne rządu.
    Jesli uważacie inaczej,dalej do roboty za nich w kopalni. !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W.i.e.s.i.u. to nie moj tekst, nie jestem w stanie nic napisac, leze od wtorku z, grypa i zapaleniem ucha, pozdrawiam

      Usuń
    2. Szanowny Wieśku,do bólu prawdziwe,dzięki Ci .Jednak Człowiek to brzmi Dumnie !

      Rymne se !
      Jo Górnik z kopalni Bytom Tuska sie pytom kaj to jest ten stos atomowy?Dzisioj to byś mioł z Ryli (ryl-górnik) paliwo jondrowe i Brukselke z gowy !

      Usuń
    3. Eliza D.10 stycznia 2015 22:40 Wiem Elizo ze "to nie Twoje"
      Chciałem tylko odpowiedzieć różnym "panom z Warszawy" co to z "katolickom miłosciom" traktują bliźniego swego Dobrze im tak bo huty stocznie.....
      A ja myślałem iz od tego czasu zmądrzeliśmy ?Chociaż trochę i po ludzku, będziemy załatwiali, zwyczajne ludzkie sprawy.
      Stac nas na to bo np. ciepła rączką walnęliśmy na tace 16 milionów,zamiast tworzyć nowe "zamienne" miejsca pracy
      Elizo !!
      Zycze szybkiego powrotu do zdrowia i trzymaj się cieplutko.Nam a przynajmniej moim znajomym "aura" daje popalić co drugi albo kaszel,abo katar albo grypa.
      "Na pocieszenie" podaje, iz podobno, nie ma ludzi zdrowych są tylko źle zdiagnozowani"
      PS
      A u nas znów gra "Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy" skutecznie i ciągle opluwana przez tych co na co dzień mielą w pyskach"miłość do bliźniego swego" "i odpuść nam nasze winy...jako i my...
      Taki to nasz narodowy "znak pokoju"

      Usuń
    4. Luksusy związkowych liderów
      Lubią mówić o biedzie w Polsce, ale na własnej skórze jej nie zaznają. Szefowie związków zawodowych żyją jak królowie i korzystają z licznych przywilejów.
      Czy to przystoi, by szef "Solidarności", który mówi, że reprezentuje bezrobotnych i ubogich, tak obnosił się z luksusem? Piotr Duda posiada superlimuzynę z dostępnym 24 godziny na dobę kierowcą. Ponadto, pobiera pensję w wysokości ok. 11 tys. zł miesięcznie i korzysta z funduszu reprezentacyjnego związku.
      Piotr Duda nie może też narzekać na problemy lokalowe, bo oprócz własnego mieszkania w XIX-wiecznej kamienicy na Śląsku, ma do dyspozycji lokale w Warszawie i Gdańsku.
      Nie gorzej powodzi się szefowi "Solidarności" w Stoczni Gdańskiej Romanowi Gałęzewskiemu. Posiada on trzy mieszkania i jest właścicielem półtorarocznego saaba aero. Bierze pieniądze nie tylko z związku. Jest też w radzie nadzorczej stoczni.
      Dobrze zarabia również Ryszard Zbrzyzny, szef związkowców przemysłu miedziowego. Dostaje on prawie 20 tys. zł miesięcznie. A to dlatego, że jest nie tylko związkowcem w KGHM, ale i posłem. Stać go na utrzymanie dwóch samochodów i olbrzymiego domu, który przypomina pałac. W oświadczeniu majątkowym podał, że w samej gotówce ma 650 tys. zł, a w nieruchomościach – oprócz domu, który wycenił na pół miliona – zamroził jeszcze 100 tys. zł w postaci działki.
      SW - 12 mln zł - 75 etatowych związkowców - średnio, miesięcznie na jeden etat - 13,33 tys. zł
      KGHM - 10 mln zł - 43 etatowych związkowców - średnio, miesięcznie na jeden etat - 19,38 tys. zł

      Ale jest też rekordzista - jak podały Wydarzenia:
      Józef Wilk, szef ,,S'' w PKP Cargo w Nowym Sączu; maszynista; 33 tys.; według kolegów - w pracy często się nie pojawiał; za zakładowe pieniądze jeździł na zagraniczne wycieczki np. rejsy po Nilu, Amazonce; sprawa w prokuraturze; zwolnić nie można - poszedł na chorobowe;-)

      Usuń
  21. Czyli najwyższa pora z tym dokładaniem skończyć , jak firma na siebie nie zarabia to pada i wszyscy mają to w nosie , tylko górników to ma nie dotyczyć , a wała , koniec tego dobrego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " jak firma na siebie nie zarabia to pada" -

      - no to rece precz od firmy

      Mam tu Taki link :

      http://www.solidarnosckatowice.pl/pl-PL/byl_sobie_polski_przemysl.html

      Usuń
    2. No i wszyscy tam do ciebie "do Londona" na zmywak.No i potem "socjal" na babę i dzieci. brać.
      Jakos sie zapomniało czytając" Łysek z pokładu Idy" ze to nie tamten gornik, od łopaty i kilofa a dziś górnik to w większości specjalista mechanik
      Bo kiedyś "komuna" produkował i eksportowała na cały świat maszyny górnicze,które on obsługiwał i gdyby co "poradzi sobie" w każdym innym zakładzie produkcyjnym
      Tylko trzeba mu dać czas i szanse,bo to nie jego wina ze ceny węgla w świecie spadły na łeb na szyje.I 'firma na siebie nie zarabia"
      Zamknąć kopalnie to nie takie proste bo prowadzić to może do katastrofy ekologicznej i różnych niespodzianek na powierzchni.
      Poszukaj sobie w internecie jakie to np skutki wypierania metanu z wyrobisk przez zalewana wodą pokłady, przyniosło jednemu miastu zatrzymanie pracy kopalni.
      O tym tez trzeba wiedzieć i z tym trzeba sie tez liczyć.

      Usuń
    3. Panie Wieśku.Mam jakieś dziwne przeczucie,że cały ten tumult wokół górnictwa ma coś"przykryć",odwrócić uwagę od czegoś innego,może gorszego i nie chodzi tu o prywatyzację Lasów Państwowych.Dzisiaj,gdy manipulacja ludźmi jest daleko posunięta,gdy specjaliści od politycznego wizerunku dyktują co ma mówić i gdzie prominentny polityk myślę,że należy zachować szczególną ostrożność.Jeżeli górnictwo jest obecnie nie rentowne,to ja chciałbym poznać lewą i prawą stronę rachunku.Dokładnie,bez haseł typu "koszty osobowe","koszty materiałowe"i tp.bzdetów.Tylko:na to wydaliśmy tyle a tyle,osobno pracownicy dołowi - pracownicy bezpośrednio produkcyjni (przodowi,pomocnicy,kombajniści),tyle a tyle miernicy,geolodzy,wentylacja,przewóz i tp.Tyle i tyle na służby energo - maszynowe,lampownie ,biura ruchu,dozór,pracownicy powierzchniowi,administracja.I tak w górę,aż do zarządu kompanii.Sądzę że w ten sposób można byłoby się wielu rzeczy dowiedzieć o tym jak to jest zarządzane.Taki audyt do publicznego wglądu.Jakoś nikomu nie przeszkadza dotowanie komunikacji,tak miejskiej jak kolejowej.Nie bronię też bonzów związkowych,którzy zagrożeni wyrwaniem stołków spod tyłków byli uprzejmi się ruszyć.Dzisiaj związki również mają do usług ekspertów i prawników,tylko ten młody szczyl ,ten od pajacowania,niestarannie się przyłożył do lekcji.Ciekaw jestem,czy ci "naprawiacze"wiedzą co to za dziwo rachunek ciągniony.P-m.

      Usuń
    4. Drań,ten rząd mnie coraz bardziej wnerwia. Ale wskaż alternatywę! O głupkowatym PiSie nawet nie wspominaj. TACY JESTEŚMY???

      Usuń
    5. Drań11 stycznia 2015 22:47
      Nie szukaj teorii spiskowych.A popatrz po ile tona węgla /na giełdach/ "stała" w latach poprzednich a po ile "stoi" dziś.Kopalnie fedrują na składowiska.a koszty maja wciąż takie same /i tu zgadzam się "przewietrzenie kosztów wydobycia jest nieodzowne" no i "osobowe tez/
      Bo nie tylko giełda ale konkurencja nie śpi sprowadzając pociągi tanszego węgla ze wschodu .
      I teraz pytanie
      Jaki węgiel kupują "Polacy patrioci" do swoich gospodarstw Czy ten droższy Nasz Polski czy tańszy "od sąsiadów"A może i z Indii
      No jaki kupują?
      Jednocześnie drąc mordę o patriotyzmie "łojczyzne wolna" itp itd "hasła" Bogoojczyźniane
      Powiesz zabronić eksportu,powiesz podnieść cła by cena była "taka jak nasza"
      To ci sami "obrońcy"i prawdziwi patrioci"poleca z pyskiem do PE ze ogranicza się wolność gospodarcza,wolność handlu itp itd
      Czyli jak nie staniesz "dupa z tyłu"
      Czy to można i od reki rozwiązać?
      Alez można można Tylko ci co to łojczyzne miła kochają nad wyraz,prawdziwi patrioci i jeszcze prawdziwszy Polacy powinni powiedzieć
      Trudno poświęcam się dla ojczyzny i od dziś kupuje w składach węgla "ten z naszych kopalni" lub bezpośrednio z "naszej"kopalni
      Oto wyraz naszego patriotyzmu !!
      Ilu takich będzie?
      Oni wola popierać w internecie,we manifestacjach i na mszy polowej.
      I oto prawdy wiary.Których dotychczas nikt Ci nie powiedział.

      Usuń
    6. Dobrze napisane o patriotach. Widziałem takich, którzy nie raczyli zauważyć że w nowej "willi" przez kilka lat nie dostawali rachunków z gazowni a jakimś cudem junkers, kuchenka i piec centalnego ogrzewania (także na gaz!!) działały. Bez żadnej lewizny, ( licznik i umowa była) ot w czasach "papierowych" zgubiono ich kartotekę, może podczas biurowej przeprowadzki, kto to wie ?
      Ale patriotyzm i żarliwa wiara w cuda zabraniały udać się do stosownego biura i wyjaśnić sprawę.
      Rypło się po zmianie inkasenta, zimą przyszedł młody, dociekliwy, popytał sąsiadów czym grzeją sąsiedzi i wyszło szydło z worka.
      Po długich targach ustno-pisemnych a wtedy sądy jeszcze nie były w modzie, odpuszczono im czyli zapłacili pozostali niepatriotycznie nastawieni i nie wierzący w códa nad códamy.
      Czym owi patrioci różnili sie od górników ?
      Chyba tylko tym, że ich patronką nie była św.Barbara .
      To też jedna z tajemnic wiary.

      Usuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banda złodzieji. To słyszę w każdym pubie,który się tak dumnie brzmi,a kiedyś to była budka z piwem.

      Usuń
    2. Do PL11 stycznia 2015 13:16.
      Powinnością Rządu jest odciąć od koryta czarne pijawki dojące różnymi sposobami do 15 mld PLN (do PIĘTNASTU MILIARDÓW PLN!!!!) .
      Poczytaj m.in. "Kasa Pana Boga" Seweryn Mosz, dla górników też by skapło z tego co zostanie.

      Usuń
    3. Kroko Dundee11 stycznia 2015 16:01

      Zdziwiony ?

      Jest przeciez napisane : " Raz zdobytej wladzy nie oddamy "

      Usuń
    4. Gdzie ?
      W piśmie świętym ?

      Usuń
  23. Odpowiedź na jedno z pytań PL, któremu dyżur przypadł na dzisiaj:
    http://biznes.interia.pl/banki/news/raport-knf-tajemnicza-spolka-skok-ow,2053830,1024#pst80970848

    OdpowiedzUsuń
  24. Z jednej strony rachunek ekonomiczny..Był taki czas i takie rządy,które takim rachunkiem się nie przejmowały i w rezultacie doprowadziły do totalnej zapaści gospodarki. Ale z drugiej strony? Kilka tysięcy ludzi na bruku? Nie wiem,jestem rozdarty w poglądach.gdy widzę twarze tych górników i ich rodzin. Miałem to szczęście,że związałem się z zakładem,którego w żaden sposób nie można było zlikwidować,bo głucho i ciemno byłoby w całym Kraju..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem że to elektrownia,ale nie wodna,atomowa lub wiatrowa.Ponieważ jestem już w "stanie spoczynku"i nie mam dostępu do aktualnych "papierów",wiec nie podam wysokości danin jakie w formie podatków płaci tak samorządowi jak budżetowi centralnemu każda kopalnia.Czesi - fedrują,w lubelskim do wydobycia przymierzają się Australijczycy,J.Markowski (proszę poczytać o nim w Wikipedii) buduje dla Niemców kopalnię w (sic!) Polsce.A nam się nie opłaca,bo cwergi robią siku do mleka i zaplatają koniom grzywy.W USA są plany związane z energetyką z podobno 100 letnim wyprzedzeniem,Niemcy mają z 40 letnim wyprzedzeniem a u nas z 3 letnim - co i tak jest budujące bo mogły by być z 3 dniowym/tygodniowym/miesięcznym (niepotrzebne skreślić).Dzisiaj oglądałem dyskusję w gronie Durczok - Święćicki - Szydło - Markowski i powiem że ten na Ś.był poprostu żałosny.Ciekawostka :Żelazna Dama nie zlikwidowała 15 kopalń,mimo że maja ropę na Morzu Północnym.Wnioski pozostawiam Sz.Panu.

      Usuń
  25. Eli,po kilku latach odwiedziłem dziś naszego ulubieńca Ziuta. Smutek w kopalni ołowiu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To on jeszcze ma bloga????? Pozdrowiles go odemnie? hahahaha

      Usuń
  26. Dzis w Katowicach blokują tory. Blokowanie torow to paralizowanie gospodarki, chuliganstwo i sabotaz. Co robi policja? Podatnicy placa im pensje za pilnowanie porzadku i ochrone ineresow Panstwa i obywatela, co sie w ty Kraju dzieje?.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe kiedy strona rządowa odważy się powiedzieć górnikom: chcecie miec zakłąd pracy ? Prosze bardzo ! Ponieważ związki zawodowe MOGĄ prowadzić działalność gospodaczą , więc cztery kopalnie przkazujemy zwiunzkom zawodowym za symboliczną 1 ZŁ = jeden polski złoty. Tu macie protokół przekazania śródków trwałych, tu inwentaryzacja magazynowa (to co na hałdach i paliwa ) , tu numer konta i klucze od zakładu , notariusz czeka . Proszę wyznaczyć osobe odpowiedzialną za przyjęcie zakładu.
    THE END. I bajka o mowie węża - ssssssssssss....

    U siebie będziecie strajkowac?????
    U was będzie po 60 (SZEŚĆDZIESIĄT ) związków zawodowych - taka liczbę usłyszłem w radio - oczy mi stanęły w słup!!
    Mówicie że @ówno was obchodzą światowe ceny wegla ??
    Może wam ktoś wytłumaczy o co biega z tymi rachunkami ??
    Że 2+2 = 4, że wydaję TYLKO tyle ile mam.
    Mój szacunek dla górniczego trudu asymptotycznie zbliża się do wartości zerowej. Niestety...
    Podziękujcie WASZYM PAJACOM ZWIĄZKOWYM, to oni doprowadzili między innymi was do ruiny.
    Tessa van B napisała kilka zdań w tym temacie, a można całe tomy zapisać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozwiazania sa prostrze, niz sie wszystkim wydaje. Tyle ze mafia weglowa na to nie pojdzie. Wystarczy sprzedawac "na bramie" nawet najbardziej nierentownej kopani, wegiel po cenie wydobycia + 5% i po problemie. Nawet, niech ludziska placa ten 23% haracz, zwany Vatem (co udowadnia, ze Panstwo ... co udowadnia ?) . Sprzedawac na bramie tylko i wylacznie za gotowke i po przedplacie wegiel, niewiele drozej, niz cena wydobycia. Sytuacja sama sie unormuje w tydzien. Ale nie da rady, trzeba miec na fundusz wyborczy od mafii weglowej.

      A jesli nie bedzie po tej cenie zbytu, to uwierze, ze kopalnia nie jest rentowna i trzeba ja zamknac.

      Jak nie pasuje to zarzad na taczki. Jak nie pasuje zwiazkom to zwiazki na taczki.

      Sredni koszt wydobycia jednej tony chyba umie policzyc uczen podstawowki !

      Usuń
    2. ps.

      " Na bramie " - chcialbym przypomniec, iz to "meczennica" SLD forsowala Ustawe zmuszajaca kopalnie do sprzedazy wegla przez posrednikow !!!

      Usuń
  28. " ... na którym za dekadę nie będzie niemal bezrobocia " -

    - rozumiem, ostana sie Urzedy i ich pracownicy, prawda ?

    OdpowiedzUsuń
  29. Zastanawia mnie tylko "nieobecność",tego "dwa w jednym",wicepremiera i ministra gospodarki,wybitną osobliwość,J.Piechocińskiego.Czyżby już doszedł do wniosku,że pora zmienić koalicjanta?A,może to prawda,co znalazłem w sieci,że jego syn handluje importowanym węglem,i boi się że przygotowano mu godne powitanie?

    OdpowiedzUsuń
  30. "The New York Times" :

    ”Amerykanie przypominają, że nielegalne wydobycie węgla jest najlepiej znane w krajach takich jak Indie czy Republika Południowej Afryki. Jednocześnie podkreślają, że jest powszechnym zjawiskiem także w Polsce, na Dolnym Śląsku niedaleko granicy z Czechami. Zagłębiem biedaszybów jest bowiem Wałbrzych.
    Czym są biedaszyby? To niezabezpieczone tunele wydrążone w ziemi, z których nielegalnie wydobywa się węgiel na własną rękę. Później sprzedaje się go po niższej niż rynkowa cenie.Codzienną pracę "kopaczy" obejrzą Amerykanie. Jak przypomina dziennik wydobycie węgla zakończyło się tu wraz z zamknięciem kopalni pod koniec lat 90. XX wieku. Wszystko dlatego, że kopalnie uznano za nieprzynoszące zysków i niebezpieczne. Amerykanie zaznaczają, że zamknięcie węglowego biznesu odbiło się na sytuacji mieszkańców Wałbrzycha, których duża część pracowała właśnie w górnictwie. Według dziennika dziś dla wielu młodszych mężczyzn nielegalne kopanie w biedaszybach jest "jedynym rodzajem górnictwa, jaki znają".” Tak wygląda walka ludzi Śląska o przetrwanie. Kolejny raz ich „śmierć” ma być jak kromka chleba. Bo walcząc o życie swoich kopalni walczą o życie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty PL nie podpieraj się NYT , bo o Dolnym Ślasku chyba równo wiesz.
      Trudne warunki geologiczne to problem nie tylko w kopalni, tu rozebrano pokaźną górę gdy tunel na linii kolejowej Wałbrzych - Zgorzelec zagrożony był szkodami górniczymi. Prace prowadzono prawie bez przerywania ruchu pociągów .
      http://dolny-slask.org.pl/550219,Walbrzych,Przekop_w_zboczu_Brzezinki_595_m_npm_dawny_tunel.html

      Usuń
    2. Dla zatroskanych o górnictwo polskie http://biznes.onet.pl/branze/gorniczy-cud/d1jlw
      Poczytajcie ze zrozumieniem tekstu .

      Usuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.