niedziela, 20 lipca 2014

"Don't panic"



























"Jedni wracali do domu. Inni wybierali się, z całymi rodzinami, na wakacje. Na Schiphol zjedli lunch. Panie odwiedzały butiki TAX FREE; panowie kupowali wykwintne wody kolońskie, luksemburską "gruszkówkę" Williams, może też wykwintne holenderskie sery... Dzieciaki dostały po dużej porcji lodów owocowych. Wsiedli do luksusowego 777: tyle miejsca, tyle gadżetów i tak pięknie... Wszystko skończyło się o 16,15. W oka mgnieniu. Nie zdążyli nawet pomyśleć, że 10 km. pod nimi toczy się okrutna wojna, o której ich politycy, ich dziennikarze i agenci nie chcieli im powiedzieć... Żeby nie psuć wakacji i nikogo nie denerwować!"
Janusz Kijowski


Chociaż samolot spadł z wysokości ponad 9 km, wiele z ciał ofiar katastrofy pozostało w znacznym stopniu nietknięte choć odarte z ubrań, niektóre nadal przypięte pasami. Na boku leży dziecko, mniej więcej 10-letnie, a na koszulce ma napis: "Don't panic"(nie panikuj), nietknięty przewodnik po Bali, różowa książeczka dla dzieci, butelka perfum i kwit parkingowy  - tak wygląda miejsce katastrofy malezyjskiego boeinga.....

Sama Ukraina nie zapanuje nad terenem katastrofy, ze względu na opór prokremlowskich bandziorów zwanych separatystami nie zamierzających dopuścić ukraińskich ekspertów do miejsca katastrofy, tak wiec i międzynarodowe badanie katastrofy zatnie się na hipotezach. Dlaczego więc nikt nie pomyśli aby skierować w rejon katastrofy silne oddziały z mandatem ONZ ? Dlaczego też sama Ukraina nie wyśle w ten rejon silnych, zwartych oddziałów armii ukraińskiej wspartej lotnictwem, które rozniesie w diabły całe to szemrane towarzycho kremlowskich terrorystów? Wypalić to skurw...stwo!

Kraje demokratyczne zapłacą wysoką cenę za swoją naiwność, brak wyobraźni politycznej, kunktatorstwo, pazerność i zwykłą naiwność wobec Rosji. Jak każdy zbrodniarz, Putin gardzi demokracją. To nie jest Europejczyk, to azjatycki awanturnik. Czy cywilizowany świat jest stać na powstrzymanie tego szaleńca? Czy też dane nam jest czekać na większe tragedie?


Unia pod przywództwem Niemiec próbuje ugłaskać Putina. Czy wynika to z głupoty? Oportunizmu? A może postawa kanclerz Merkel ma związek z jej NRD-owską przeszłością? Cyniczni przywódcy z gębami pełnymi frazesów, hipokryzją będą prezentować swe "zatroskane twarze". Ale tak naprawdę to te ofiary guzik ich obchodzą. "Noworuscy" to dla Zachodu żyła złota, najbogatsi klienci. I nie jest ich garstka, są ich dziesiątki tysięcy. A w wakacje oblegają południe Europy, o Paryżach , Londynach Berlinach nie wspominając. Polak idzie na zakupy do supermarketu i wydaje 20-30 euro, a w tym samym czasie rusek wydaje 100 razy tyle w jednym butiku. Także o jakich my sankcjach mówimy? Tak więc przywódcy zachodni oburzą się łamaniem prawa międzynarodowego, pobiadolą, wprowadzą kilka pokazówek zwanych "sankcjami"  i na tym się skończy. A potem.... znów w doopę pocałują Putina... 

Historia nic ich nie nauczyła, nie słyszą dzwonka alarmowego, a kiedy putinowskie wojska będą poiły konie w Sekwanie, będzie za późno




84 komentarze:

  1. Zawsze zazdrościłem ludziom którzy nie maja wątpliwości i najbardziej skomplikowane sprawy widzą jednoznacznie. Putin nie planuje wyprawy nad Sekwanę. Obszar od Odry po Pireneje przydzielono muzułmanom. Salam alejkum

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zazdrość..nalezysz do tej grupy....

      Usuń

  2. Łzy wzruszenia zalewaja mi laptopa. No nareszcie!!! Naczelni podpalacze, mordercy, niszczyciele I piromani współczesnego świata (USA i ROSJA) wlasnie przystapili do brygady OSP..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć wiem, ze te miliardy władowane w Majdan YANKEE będa mieli trudno przełknąć, niemniej bardzo im życzę aby ta zawierucha się skończyła.

      Usuń
  3. Taka ja na przykład -Putinu jakoś po swojemu rozumiem, gdy jest przerażony lawiną osobliwych pomówień.Są tak osobliwe,że nawet Korwin=Mikke im się nadziwować nie może.A pyta rzeczowo i sensownie: co za interes miałby Putinu, by walić rakietą w samolot pasażerski? Może to w samolot wz nim na pokładzie chciano zestrzelić, bo tak się wydawało obłąkańcom?!!!
    Wiem, Putinu jest i będzie odpowiedzialny na zasadzie czarownic z Salem.Za wszystko jak leci.
    No ale to już inna baśń...

    OdpowiedzUsuń
  4. Są przecież dowody, że: cały ten system " buk " został przywieziony z terenu Rosji, na kilka dni przed tym atakiem terrrorystycznym! Są dowody, nagrania, że to "ruskie "dowodzili/koordynowali całość, doskonale wiedząc, że atak ma charakter terrroru, w najgorszym wydaniu...
    Drugą sprawą jest zupełna bezradność Ukrainy. Czy armia tego państwa - w ogóle nie istnieje?
    A jeśli nie - dlaczego siły międzynarodowe - pod patronatem ONZ-u - nie zapewnią prawidłowego zebrania: szczątków: ludzi i samolotu? Nie zapobiegną matactwom oraz ukrywaniu bezpośrednich dowodów zbrodni?
    Czy nie ma międzynarodowych trybunałów, które - po zebraniu dowodów - wytoczą sprawcom bezpośrednim i pośrednim, w tym Putinowi - przewidziane prawem międzynarodowym - procesy?
    Czy cały świat oszalał? Czy ważniejsze są interesy i interesiki - ponad straszliwym mordem na niewinnych?
    Z ostatniego oświadczenia - po rozmowie ławrowa z Sekretarzem Stanu USA... można wyciągnąć wniosek, że jesteśmy na dobrej drodze, żeby..." podziękować " Rosiji , za deklarowany wkład w wyjaśnienie i położenie kresu konfliktowi! Obłęd!!!!
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy jeśli by: ofiarą " separatystów" made in ZSRR padł kolejny samolot wojskowy Ukrainy - to byłoby o.k.? Czy zestrzeliwanie wojskowych samolotów przez " niezidentyfikowanych " bandytów, nad terenem własnego kraju - jest usprawiedliwione i akseptowane?
      Stanisław
      Stanisław

      Usuń
    2. Szanowny Panie Stanisławie pozwalam się zapytać czy te wszystkie komentarze na tej stronie ,podpisywane " Stanisław" są li tylko prawdziwego Elizowego Stanisława,czy też podłącza się jakowyś Staś separatysta. Panie Stanisławie na tym etapie domniemań przyczyn katastrofy jeszcze nie wiadomo co ,jak, kiedy ,czym i dlaczego 300 Duszyczek poszło w zaświaty .Pokój im Wszystkim.

      Usuń
    3. Otóż to właśnie. Wiemy, że ...nic nie wiemy. Moim zdaniem, bandyci są po obu stronach.

      http://wiadomosci.onet.pl/swiat/jaceniuk-apeluje-w-fas-do-zachodu-potrzebna-jest-nam-bron/jwlys


      Usuń
    4. Ram olek:)
      Dziś tu, to na pewno ja. Nie podróbki mojego imienia/nicku.
      Przecież: zasadnicze fakty już są znane. Wkurza mnie bezczynnosć armii i ministerstwa s/wewnętrznych Ukrainy. Karygodne jest zamorządzenie się " zielonych - a raczej czerwonych ludzików " - na integralnym terenie Ukrainy.
      Wszystko to - bowiem - dzieje się na terenie, uznanej przecież Ukrainy - nie po za jej granicami. Czy wyobrażasz sobie taką sytuację w inym, europejskim kraju?
      Stanisław

      Usuń
    5. Szanowny Stanisławie,posłużę się Twoim zdaniem "Wkurza mnie bezczynnosć armii i ministerstwa s/wewnętrznych Ukrainy. " Czy wojna domowa na Ukrainie będzie na rękę Polskiemu przemysłowi zbrojeniowemu, ?Jeśli tak ,to uruchamiajmy Łabędy Świdniki Radomie ,nie patrzmy na embarga natowskie i waszyngtońskie ,ślijmy braciom Ukraińcom broń ozdobioną oliwnymi gałązkami i niebieskim emblematem gołąbka pokoju,niech nasi wschodni pobratymcy wyrżną się w pień !
      Stanisławie ,propaganda jaką teraz się posługują Rządzący to już jest początek trzeciej Wojny,tu posłużę się takim przykładem z naszego podwórka Libia i Kadafi, który dbał o swój Naród a twardo trzymał za morde Islamskich Radykałów.Libia gdzie służba zdrowia była dla obywatela darmowa i na wysokim poziomie. Pan Sikorski dla rozgłosu przywozi do Polski Dziecię na leczenie okaleczone przez niedobrego Kadafiego,Polskie dziecko musiało w tym czasie poczekać na zapis wizyty u Specjalisty. Wojujmy popierajmy prawowity rząd Ukrainy a nie długo Polska stanie się szpitalem przytułkiem i miejscem pracy i tranzytem do raju UE dla braci Ukraińców

      Usuń
  5. Kto pierwszy wyprodukuje papier toaletowy w barwach Rosji? Chętnie kupię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hallo, tu Ziemia !!! Co to znaczy "wysłać silne oddziały ONZ" na teren obcego państwa ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pan_z_warszawy20 lipca 2014 13:55

      Po to jest między innymi ONZ, na granicę między Ukrainą a Rosją ..

      Usuń
    2. Wiem, ale ten przypadek jest wyjątkowy i od strony technicznej nie bardzo to sobie wyobrażam.

      Usuń
    3. Krystian Domanski20 lipca 2014 16:43

      Nikt nie mówi o wysyłaniu tam wojsk NATO, ale nowoczesnym uzbrojeniem można by wesprzeć słabszego. Rosja nie ma takich skrupułów.

      Usuń
    4. GrażynaDoverhagen20 lipca 2014 16:46

      Dokładnie, bo kiedy Ukraina rezygnowała z broni nuklearnej dostała gwarancje nietykalności granic od Rosji i Zachodu. Rosja swoje słowo olała... Niech chociaż Zachód wypełni swoje zobowiązania. Popieram

      Usuń
    5. Krystianie, żadna ze stron nie ma skrupułów. Dla mnie zestrzelenie malezyjskiego samolotu ( a co się stało z takim samym Boeingiem 777, tych samych linii, który zaginął w marcu br. ?) jest próbą wciągnięcia w konflikt innych krajów. Mam ambiwalentne odczucia w tej sprawie...Majdan sam z siebie i za darmo się nie zorganizował ( gdzie jest teraz milioner Kliczko ?) , a chęć wymienienia jednego oligarchy na drugiego nie jest dla mnie wystarczającym powodem do rozpoczęcia "grubszej" wojny. Trudno, nie wierzę żadnej ze stron, bo dotyczą wojny domowej na terenach bardzo, ale to bardzo cywilizacyjnie zaniedbanych . Każdy, kto sądzi, że ich rozumie ...to się myli, używając delikatnego określenia.

      Usuń
    6. Krystian Domanski20 lipca 2014 17:46

      No tak, a więc to wszystko to tylko propagandowy twór Ukrainców mający skompromitować Rosję? W historii aż roi się od takich przykładów, od pożaru Rzymu zwalonego na Chrześcijan poczynając, na sprawie mitycznej broni chemicznej Saddama kończąc. Może więc to jedynie Ukraina ma ambicje mocarstwowe i napadła na Rosję? LOL

      Usuń
    7. Krystianie, NIE WIEM, CO TAM SIĘ NAPRAWDĘ DZIEJE. Jeśli ktoś wie, to mu gratuluję przenikliwości umysłu + jedynie prawdziwych informacji. Mnie tego zabrakło.

      Usuń
  7. pan_z_warszawy20 lipca 2014 13:52

    To jest wojna zupełnie nowego typu: rosyjscy żołnierze bez mundurów wyposażeni przez Rosję udający tubylców dowodzący opłacanymi bandziorami, a web brygady szalejące na forach próbują zasiać wątpliwości, twierdząc że to co innego, zmiękczają opinię publiczną. tylko, że ci którzy obserwują internet ze zrozumieniem nie dadzą się zlapac na lep.W całej Unii powinno być napisane: Rosjanom i psom wstęp wzbroniony.

    OdpowiedzUsuń
  8. Krystian Domanski20 lipca 2014 15:36

    Rosja zawsze działa pod podszewką i tak było, jest i będzie.A świat pod płaszczykiem własnych interesów udaje, że nic nie widzi.. Dlatego bez specjalnych sankcji działania są bezwzględne i prowokacyjne

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratuluję komentarza!Dlaczego ucichli?Może posiedli jakąś wiedzę?Dla nikogo nie powinno być żadną niespodzianką,że teren działań wojennych jest pod szczególna obserwacją i podsłuchem.XX - wieczna technika pozwalała na obserwację satelitarną tego co czyta osoba na parkowej ławce.Gdzieś mam jeszcze artykuł z "Młodego Technika"na ten temat.Ludzie tam walczący doskonale wiedzą że są podsłuchiwani i zapewne nigdy nie mówią otwartym tekstem.Czy jest wiadome jak doszło do strącenia samolotu?Twierdzę że tak.Czy my dowiemy się o tym?Mało prawdopodobne.Posiadacze tej wiedzy będą nią grali,jej ujawnienie może też pokazać stosowaną technikę,a to już rodzi kłopoty.To,że jest prowadzona równocześnie wojna propagandowa,nikogo,jak sądzę,przekonywać nie trzeba.Do doniesień z frontu podchodzę bardzo ostrożnie,a ukraińskich szczególnie.P.Wieśku,proszę wejść na You Tube,odszukać Max Tv,a w nim:gambit Putina,człowiek roku Max Tv,o podsłuchach i tp.Można nie zgadzać się z P.Kolonko,ale posłuchać warto.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaceniuk powiedzial wczoraj, że po zestrzeleniu malezyjskiego samolotu konflikt między Ukrainą a Rosją stał się konfliktem międzynarodowym.

    I dokładnie o to chodziło. Tylko coś mi się widzi, że nie Rosji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystian Domanski20 lipca 2014 17:47

      Nie Rosji powiadasz? No to nie musieli szkolić i dozbrajać bandytów, ale lepiej ich kontrolować.

      Usuń
    2. Ci bandyci są poza ich kontrolą, niestety :( A Ukraina prawdopodobnie celowo nie zamknęła przestrzeni powietrznej licząc że separatyści coś cywilnego zestrzelą. I udało się.

      Usuń
    3. Taaaa, poza kontrolą. a w ciągu ostatniego miesiąca "umarło" 45 żołnierzy rosyjskich służb specjalnych. Tak się dziwnie składa, że wszyscy umarli na urlopie, pewnie jakiś pomór świń w ośrodku wypoczynkowym he he he

      Usuń
    4. Krystian Domanski20 lipca 2014 18:34

      Ciekawy tok rozumowania, nie wina tego co ukradł, tylko tego, co na półce zostawił. LOL

      Marek pozdr.

      Usuń
    5. Krystianie, nie tylko Rosjanie tak działają. Doskonale wiesz, że dezinformacja jest bardzo skutecznym sposobem na walkę z wrogiem, ale skąd MY możemy wiedzieć, co jest prawdą ?

      Usuń
    6. - To, co się w tej chwili dzieje ze szczątkami ofiar, to dowód braku szacunku, profanacja, coś obrzydliwego i kompletnie nie do zaakceptowania - pisze w liście otwartym do holenderskiej minister obrony chorąży Marcel van Hemert i wzywa rząd do wysłania wojska na Ukrainę.

      http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114875,16354447,Holenderski_podoficer_pisze_list_do_rzadu__wyslijmy.html

      Usuń
  11. Oczywiście, że o zestrzeleniu pasażerskiego " 777 " nie wszystko wiemy.
    Ale... łączenie tegoż wydarzenia z zaginionym wcześniej samolotem, tych samych linii .. jest zwykłą aberacją. A tu dziś widziałem taki wpis:(
    Aberacją godną tej rosyjskiej - o rzekomym przewożeniu na pokładzie zestrzelonej maszyny - zwłok! Był to transport "medyczny"!
    Co stwierdził sowiecki pułkownik, podchwyciła putinowska prasa - na usługach " separatystów ". Rozmowy , moim zdaniem - nie były zmanipulowane. Były dziełem nasłuchów Amerykanów.
    Amerykanie też podali, że dokładnie wiedzą z jakiego miejsca został odpalony morderczy pocisk-rakieta..
    Jeden ze współwykonawców zbrodni raportuje do Moskwy, do pułkownika służb:
    "To był cywilny samolot."
    Odpowiedż: " Znaczit, czto szpionów wiezli " !
    Czyli pełna aprobata dla zbrodni, bo jak nie wojskowy, a cywilny, liniowy pasażer - to też zbrodnia była uzadniona " przewożeniem szpionów " !
    Nie staję po niczyjej stronie. Staję po stronie prawdy, którą wyjaśnić - będzie coraz trudniej, przy cały czas trwającej propagandzie.
    Dlaczego wysłannicy OBWE muszą tam działać pod lufami sowieckich kałachów? Dlaczego nie mają swobody działania? Dlaczego Europa i świat aprobuje taką sytuację?
    Czy to, że: " zielone ludziki " - na terenie obcego kraju: sieją ferment, powołują niezależne państwewka, mianując się też, na ich przywódców - nie jest znamiennym faktem? Nie jest: naruszeniem wszelkich norm i przepisów międzynarodowych? Czy to robi: Ukraina, czy putinowska Rasija ?
    Przecież większość zabitych, z zestrzelonego samolotu - to Obywatele Europy. Jeśli Europa nie dołoży wszelkich starań, dla wyjaśnienia ich śmierci, to znaczy, że cały ten sojusz, cała ta Unia - pozostawia wiele do życzenia.
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  12. "Milioner" Kliczko
    - jak Go określiła " begonijka " wycofał się z wyporów prezydenckich.
    Ma zamiar kandydować na mera Kijowa. Może już nim jest - tu moja niewiedza:)
    Milioner Kliczko nie zarobił tych milinów w sposób korupcyjny - jak to wskazuje " tradycja " Ukrainy, ale... zarobił to ciężką pracą na ringach, na których zawsze był stawiany za wzór.
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. olo_amsterdam20 lipca 2014 20:49

      O ile dobrze śledziłem wydarzenia na Ukrainie, to Majdan w większości finansował "król czekolady" miliarder a obecny presydent Ukrainy - Poroszenko.

      Usuń
    2. olo:)
      Tak się mówi, że Poroszenko wspomagał Majdan finansowo.
      Ale... to właśnie może dobrze o Nim świadczyć:)
      Wierzę, że SPONTANICZNOŚĆ I NATURALNOŚĆ majdanu, nie była sponsorowana i reżyserowana!
      Żarcie, inne sprawy akwizycji - choćby sanitarnej - tak.
      Po prostu wierzę, że ludzie - czasami - spontanicznie mają czegość dość! To było głównym motywem powstania Majdanu. Moim zdaniem.
      Stanisław

      Usuń
    3. Stanisław 20 lipca 2014 21:35

      Na jednym z portali ktos wczoraj pytal czy wiadomo cos ile za glowe Putina dawal Kolomojski - pierwszy, rozdajacy karty na Ukrainie Zyd - szef europejskich Zydow ( z pamieci przytaczam wiec jest mniej wiecej tak samo ).

      Z tego co wiem, z drugiego obiegu informacji to Poroszenko ( spotkalem sie z wersja Patroszenko ) tez jest Zydem i Jaceniuk i Kliczko rowniez.

      Jak widac swietni ludzie zawiaduja, ku radosci Ukraincow Ukraina. Wlasciwych sobie wybrali.

      Usuń
    4. A ja jestem:
      Trochę żydem, trochę eskimosem/ lubię zimy/, kocham murzynów - bo w wielu przypadkach dysponują cechami / sport/, których nie posiadają " biali " .
      Moja pra-pra babcia musiała też mieć bliski kontakt z Chińczykiem , bo uwielbiam chińskie mądrości. Ojca przodkowie " na pewno" musieli wywodzić się ze skandynawskich wikingów, stąd zamiłowanie ojca do morza...
      Tylko... qrwa - co z tego wynika?
      Stanisław

      Usuń
    5. Wow,często zaglądam do Elizy:uwielbiam takie poczucie humoru i niezrównany,ostry język.Stanisławie, kimkolwiek jesteś :tak trzymaj.

      Usuń
  13. Wiesiek:)
    A ja słyszałem informację podaną - chyba -- przez ich Premiera, że instalacja " buk " zagarnięta z terenu Ukrainy, po zajęciu garnizonu ukraińskiego - została zdekapitalizowana, przez uchodzących Ukraińców.
    Ta użyta - była przeszmuglowana przez grarnicę z Rosją, bo tam: można takie gówna kupić w rosyjskich sklepach z militariami. Rosjanie w dowód wdzięczności - za zakup - dostarczli też swoich operatorów! Bo ich wyszkolenie trwa: od roku - do dwóch:)
    Fakty te - potwierdzają rozmowy upublicznione przez Ukrainę.
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
  14. P.Wieśku! W Max news (You Tube) p.Kolonko mówi, że o zestrzeleniu samolotu nad Ukrainą,prez.Obama dowiedział się,w rozmowie telefonicznej,od prez.Putina!Są tam jeszcze inne"perełki",polecam!Alleluja!

    OdpowiedzUsuń
  15. Po raz kolejny okazuje się, że formy demokratyczne (rozmowy, pertraktacje, ugody) nie są niestety najlepsze (są zwyczajnie nieefektywne) w sytuacjach kryzysowych. Sama już nie wytrzymałam i poklęłam (u Boba) w związku z tym co się dzieje, szczególnie gdy chodzi o szczątki ludzkie. Nawet sugerowałam, że powinny tam wkroczyć (pod egidą ONZ) międzynarodowe wojska (dobrze wyszkolone siły specjalne). Nie po to by pomagać Ukraińcom zwalczyć separatystów, ale by otoczyć, odizolować i zabezpieczyć teren katastrofy. Tak by mogły tam wreszcie zacząć działać międzynarodowe komisje (instytucje), w tym humanitarne oraz stricte do ustalania przyczyn i sprawców. Tak fizycznie, jak i prawnie, było to możliwe już w ciągu kilku pierwszych godzin. Problem w tym, że reszta świata (politycy i zwykli ludzie, w tym my) zawiesiła się z zdumieniu na temat jak to w ogóle jest możliwe. Dziwimy się nadal, pozostajemy w stanie osłupienia, nadal wierząc, że już za chwilę wszystko się zmieni i wróci normalność. Pytam samo? Może od gadania? O wszech ogarniającej wszystkie media dezinformacji (świadomej i ze zwykłej głupoty pochodzącej), oraz coraz to bardziej kuriozalnych teoriach spiskowych, lepiej nie mówić.
    Co do tych spiskowych dywagacji, to skoro wojsko ukraińskie nie było w stanie przejąć tego terenu, to jest po prostu słabo wyszkolone i słabo uzbrojone (nieodpowiednio wyposażone), a nie że nie chcą.
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ikko, o ile ta informacja jest prawdziwa, szczątki są rozrzucone w promieniu 25 km kwadratowych - jak taki szmat ziemi otoczyć / odizolować / zabezpieczyć ? Pytam bardzo konkretnie. Wszyscy stoją w osłupieniu, bo trudno nie stać ... Nawet my tutaj, zwykli ludzie, nie mamy jednolitego oglądu tej sprawy i to nie z powodu sympatii / antypatii do którejś ze stron, tylko z powodu zbyt wielu niewiadomych. W nie tak dawnej historii lotnictwa były już przypadki pomyłkowych zestrzeleń samolotów pasażerskich nad terenami objętymi działaniami wojennymi, a jak było w tym przypadku ? Ja widzę dwie opcje:
      1/ miał być zestrzelony transportowiec ( pytanie, przez którą stronę pozostaje bez odpowiedzi)
      2/ miał być zestrzelony "pasażer", aby wciągnąć Europę w konflikt ... i o tym międzynarodowym konflikcie mówi Jacenko. Jak to rozumieć ?
      Masz rację, wszystko to nie ma znaczenia wobec ludzkiej tragedii, tyle że ... tu akurat mamy do czynienia z prawdziwą dżunglą cywilizacyjną, z którą nie wiadomo, jak sobie poradzić, bo żadne demokratyczne normy nijak do niej nie przystają.
      Kiedy pogrzebie się trochę w informacjach na temat Jacenki, to ...przepraszam bardzo, ale Robin Hood to to nie jest ... Komu więc wierzyć ?
      Prozaiczna prawda jest taka, że ...nikt z wielkich tego świata nie chce drażnić niedźwiedzia, bo sam ma przy okazji zbyt dużo do stracenia... Wszyscy pamiętamy masakrę na Placu Tien an men, osłupienie świata, nawoływanie do ostracyzmu itd. itp. I co ? I nic ! Interesy z Chinami kręcą się, aż miło. Myślę, że podobnie jest i będzie tu.

      Usuń
    2. 25 kilometrów kwadratowych to jakaś jedna czwarta powierzchni Opola. Jak na "rozrzut" odłamków po katastrofie to dużo, ale do otoczenia i zabezpieczenia niewiele.
      Pomyślności.

      Usuń
  16. P.Begonijko,ma Pani rację,niestety.Śledzę to"przedstawienie"niemal od samego początku.Hipotez o przyczynie zestrzelenia tego samolotu jest bardzo dużo,oczywiście podawanych publiczności.Od tej,że polowano na prez.Putina,poprzez chęć wciągnięcia do wojny NATO,aż do tej że strzelało pijane żołdactwo.Jak było naprawdę,to kto ma wiedzieć,ten wie.Słucham uważnie wszystkich mając uzasadnioną nadzieję,że zawsze ktoś,przez nieuwagę lub nie,coś "chlapnie".Znalazłem też informację,że po stronie banderowców,walczą obywatele polscy,była też nazwa tej formacji.Nie znalazłem innych,podobnych,więc uznałem że nie jest to całkiem niemożliwe.I na koniec:dobry propagandzista poda 80%informacji prawdziwych,20%fałszywych a działa to tak,jak było pokazane w filmie "Szczurołap".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten film można zobaczyć na You Tube,sprawdziłem.

      Usuń
    2. Teoria spiskowych dziejów żre dobrze.

      Usuń
  17. Na zdjeciach satelitarnych wyraznie widac jak samolot zboczyl z kursu i probowal ponownie znalezc sie w korytarzu gdzie dziennie przelatuje ponad 300 samolotow pasazerskich, jego wina i w tym momencie zostal zestrzelony. Uwaam , ze Wolodzia w tym nie bral udzialu, przeciez nie jest samobujca i zapewne nie chce miec calej opinii swiatowej przeciwko sobie, jestem pewien ze samolot zestrzelili Ukraincy.
    1. Zaczyna brakowac im juz amunicjii
    2. Domagaja sie bezskutecznie aby Zachod udostepnil im nowoczesna bron( a oni z tym zwlekaja, jak myslicie dlaczego)
    3. Chca na siebie zwrocic uwage, aby wreszcie interesowano sie Ukraina
    4. Wolodzia nie mial w tym zadnego interesu, aby teraz na wszystkie sposoby udowadniac , ze to nie on
    5. Uwazam to za prowokacje ze strony Ukrainy( stoja juz plecami do sciany) albo amerykancow ( ci nawet [potrafili Husainowi zarzucic posiadanie broni masowej zaglady ( gdzie ona jest teraz)
    6. Ukraincy w tym dniu dysponowali az 9 wyrzutniami rakiet BUK, a na drugi dzien mieli ich tylko 4, dlaczego, wykorzystano sytuacje , ze samolot wyszedl z pasa przelotu
    7. wine ponosi pilot samolotu oraz ci co im kaza latac tam gdzie tocza sie dzialania zbrojne
    Za dlugo juz zyje na tym swiecie abym dal sie nabrac , ze za wszystkim stoi nasz Wolodzia i prowokuje wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeden incydent, choćby nie wiem jak krwawy, nie zmienia mentalności ludzi.Po krótkim szoku, jakiejś żałobie i paru notach dyplomatycznych wszystko wróci do normy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wierzę już,póki nie pomacam. Historia jest pełna takich fanatycznych durniów,którzy są gotowi zrobić wszystko,uskutecznić każdą zbrodnię,aby winę zepchnąć na swych przeciwników.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziom,krowę pomacaj,tylko z bykiem nie pomyl,bo rodeo.

      Usuń
  20. Pani Elizo w polityce licza sie interesy bogatych lub najbogatrzych , co tam garstka ludzi ktorzy zgineli w samolocie. Merkel zanim podejmie jakas decyzje to idzie do bosow, Simensa, VW, Mercedes, Gigantow Gazowych itp i pyta ich o zdanie, a oni mowia NIET i dalej jest po staremu. W Syrii zginelo juz ponad 100 tys, w Izraelu wnet 500, w Afryce umieraja rocznie tysiace i kogo to interesuje, i co sie zmienilo przez to,,,, NIC,,,, karawana idzie dalej.

    OdpowiedzUsuń
  21. ELI---Poczta,cz.II.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ziom,a czy któryś IMPERATOR się tym przejmował??

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem już,co NAPRAWDĘ tam na Ukrainie się dzieje,nie wiem..Pamiętajmy o przeszłości. Zakłócony został układ powojenny o granicach itd. Rok.39-agresja Ruskich na Polskę,ale też mordy Ukraińców na Polakach..A NIECH ICH WSZYSTKICH SZLAG TRAFI!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to byłoby super,gdyby te skurwiele same się wespół-zespół wymordowały,szkopuł w tym,że to się przenosi na ludzi NORMALNYCH,którzy mają w d...,to wszystko,a chcą tylko normalnie,spokojnie żyć.

      Usuń
    2. Krótką pamięć mają narody jeśli chodzi o dochodzenie sprawiedliwości.

      pozdro

      Usuń
  24. Obawiam się, że skończy się tak samo jak w przypadku KAL 007. 10 lat kłamst i wypierania się, a ten który nacisnął na spust dostał 200 rubli nagrody. Po 10 latach Jelcyn nieśmiało przyznał się i przekazał dokumentację i kondolencje rodzinom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Kroko, jednak w przypadku KAL 007 rzeczywiście zaistniał cały szereg błędów po wszystkich stronach, rzeczywiście w korytarzach powietrznych wyznaczonych dla samolotów pasażerskich latały samoloty szpiegowskie USA , rzeczywiście załoga koreańskiego samolotu opuściła kokpit zostawiając w nim niedoświadczonego żółtodzioba, który pojęcia nie miał, gdzie jest ...itd. itp. Mimo kłamstw ( a kto by nie kłamał przy takiej wpadce ?), można z trudem przyjąć, że jednak była to tragiczna w skutkach pomyłka, a owe głupie 200 rubli stanowiły "zastrzyk uspokajający" dla Osipowa, któremu z pewnością nie żyło się łatwo z takim psychicznym obciążeniem ...a przecież wykonać rozkaz musiałby każdy na jego miejscu.
      Tutaj rzecz ma się inaczej, ale czy dowiemy się, jak było naprawdę ?

      Usuń
    3. Czytałem parę lat temu wywiad z pilotem MIGA, powiedział że nie ma zadnych wyrzutów sumienia i tlumaczył sie że wykonywał rozkazy ...skądś to znamy?

      Usuń
  25. Szanowna Elizo:)

    Twoje hasło " Stop Russian Rerrorizm " uważam za słuszne i w pełni uzasadnione.
    Natomiast czytając niektóre wpisy - dochodzę do wniosku , że może zbyt wcześnie je zamieściłaś... bo przecież: " nic nie wiemy ":(
    " Nie wiemy " jak dobry batiuszka Putin zagarnął Krym, ukradł całą flotę ukraińską. Przecież Putin wszystkiemu zaprzeczył. Nie było tam ruskich sałdatów, a tylko " zielone ludziki bez dystynkcji ". Nie matuszka Rasija ich zbroiła, ale: sklepy, w których całe " arużje " można kupić...
    Włącznie z: kałachami, ręcznymi wyrzutniami rakiet, transporterami opancerzonymi oraz... zestawami " buk " !
    Oni tak właśnie mają, że takie rzeczy można kupić, bo u nich jest pełna demokracja, bez ograniczeń. Nie taka jak w - nie przymierzając - "kołchozie" europejskim:)))
    Co do zestrzelonego samolotu...
    Cóż , w najgorszym razie: nastąpiła pomyłka , " pa ichniemu aszibka " , bo zapewne chcieli zestrzelić - zapewnie słusznie i zgodnie z prawem międzynarodowym - ukraiński samolot wojskowy...
    Bo wszak wszystkie prawa międzynarodowe/?/ pozwalają obcym zbirom, z przekrwionymi gałami, wyrażnie pijanymi, uzbrojonych po kły, zestrzelać - na terenie niezawisłego, obcego kraju: samoloty wojskowe. Cywilnych nie! A tu... napatoczył się rejsowy malezyjczyk.
    Sam sobie winny. Bo śmiał pokazać się na ruskim - tfu - ukraińskim niebie?
    " Nic nie wiemy "... więc może, na pokładzie jakieś dzieciaki nieusłuchane - otworzyły drzwi, samolot się rozszczelnił, a różnica ciśnień - dokonała reszty? Czy nie mogło tak być?
    To, że: dokładnie wiadomo o której godzinie samoilot stracił kontakt, gdzie nasąpiła tragedia, z którego miejsca wystrzelono morderczą rakietę...
    Że: są nagrania z reportowania zestrzelenia, przez " zielonych ludzików " - do Moskwy... toż to wszystko może wynikać z: niechęci do matuszki Rasiji oraz do: " cara " Putina. Zupełnie nieuzasadnionej niechęci:(((
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " Stop Russian Terrorism " - miało być

      Usuń
    2. W telwiwzorniach pokazywali :
      Wielki, barczysty chłop uzbrojony po zęby, z petem w gębie. Trzyma w brudnej łapie...dziecęcą pacynkę - przytulankę, osmaloną, miejscami nadpaloną.
      Trzyma ją, jak oznakę " zwycięstwa "...
      A ja, z sercem nie kształtowanym przez kościół - widzę drugą stronę...

      Małą dziewczynkę, ktróra w ostatniej chwili, wbita w fotel samolotu, przytuliła do siebie właśnie ten swój skarb, który miał jej pomóc. Niestety, nie mógł, pacynka nie miała sił, aby ochronić niewinne życie.
      Pół sekundy potem: straszliwy wybuch wyrwał pacynkę z rąk dziecka, a samo dziecko " zdekapitalizował ", unicestwił...
      Dobrze , że biedactwo nie zdążyło nawet odczuć niewyobrażalnego cierpienia...
      No ale: " nic nie wiemy "....
      Stanisław

      Usuń
    3. Zgadzam się z Tobą Stanisławie całkowicie. Sama nie mam już sił zachowywać obiektywność i racjonalność myślenia. Przez dwa dni się nie odzywałam w necie. Potem trochę poklęłam na innym blogu (psiakość nawet kląć porządnie nie umiem). Teraz ponownie staram się zachować "trzeźwość umysłu" Mam bowiem wrażenie, że wreszcie, aczkolwiek "powolutku, pomalutku", idzie ku jako takiej normalności. Gorzej, że w tę prawie normalność wdziera się Antek "awiator" ze swoimi kolejnymi teoriami smoleńskimi. No, po prostu horror.
      P.S. Przepraszam, ale te kolejne teorie "awiatora" spowodowały, że "opadły mi ręce", nie wiem już czy "śmiać się czy płakać".
      Pomyślności.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    5. Dziękuję Ikko, za ten wpis!
      I nie chodzi mi o to, że zaspokoiłaś mołą " próżność ":) Chodzi o pryncypia!
      Oczywiście, że nie wiemy wszystkiego. Bo docierają do nas: fakty, półfakty, przekłamania, zwykłe kłamstwa, prawda i półprawda... Ale:
      Z tego co już wiemy, każdy - powtarzam KAŻDY - średnio rozgarnięty człowiek JUŻ powinien umieć - wyciągnąć wnioski.
      Nie jastem absolutnie " rusofobem", czego wyraz dawałem, jak umiałem - na tym blogu.
      Ale... jeśli mam szanować siebie, fakty już znane, to doprawdy trudno nie wyciagnąć z nich wniosków.
      Europa - niestety - " daje ciała ", te trzy dni po tragedii - są na to najlepszym dowodem.
      Nie wspomnę już o naszych, krajowych " myślicielach ", którym wzystko kojarzy się ze Smoleńskiem i katastrofą - będącą następstwem dziesiątków drobnych pozornie faktów, które razam: spowodowały dramat. Dramat, ale nie zamach!
      Bo w ich przypadku, szanowna Ikko:
      " Dobry bóg " musiał zamachnąć się na resztki ich mózgów...
      Pozdrawiam
      Stanisław

      Usuń
    6. Przepraszam za literówki, dziwne, ale: zauważam je dopiero wtedy, gdy kliknę: " opublikuj " :))
      Stanisław

      Usuń
    7. Kroko, to prawda, ten incydent był w "Katastrofach w przestworzach" i teraz, nie tak dawno, był specjalny dokument o nim. Ja myślę, że to mechanizm wyparcia, bo inaczej musiałby sobie w łeb strzelić ...Ja się na tym nie znam, ale wojskowi mają chyba jakoś inaczej klepki we łbach poukładane :((

      Usuń
    8. Widzisz Begonijko, mając od kilku lat sąsiada ohficera WP we wstanie spoczynku, poważnie zastanawiam się czy une (te oficery) posiadają klepki we łbach. Bo co do poukładania owych klepek, to wątpliwości nie mam. Ekipy (różne , liczne ekipy) wykonujące remonty u sąsiada też wątpliwości nie miały. W końcu ja mogę być stuknięty i to nawet ciężko, inny sąsiad także, lecz jeśli kilkanaście ekip budowlano-instalatorskich ma podobne zdanie a niektóre nawet salwowały się ucieczką z placu budowy nie bacząc wynagrodzenia, to cóś na rzeczy jest. Żołnierz jest od wykonywania rozkazów, od ewentualnego myślenia jest dowództwo. Podkreślam -- e-w-e-n-t-u-a-l-n-e-g-o . Bardziej doświadczeni życiowo twierdzą, że wojsko to jest stan umysłu i chyba mają rację. Podobnie, gdy twierdzą że nie ma takiego rozkazu, który da się wykonac w 100%, ale to już całkiem inny temat. Podrawiam słonecznie i upalnie ...

      Usuń
    9. I ja pozdrawiam serdecznie, Poszłoo...

      Usuń
  26. Ruscy nie chcieli specjalnie zestrzelic samolotu pasazerskiego. Ale z powodu balaganu i notorycznego pijanstwa doszlo do tragedi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję Ci zatem modlić się o to, żeby nie wytrzeźwieli, bo wtedy dopiero dadzą ci popalić.

      Usuń
    2. ryalla :)))))))))))

      Usuń
    3. Ryalla -}}}!

      Usuń
  27. To jest straszne :te ciała tam leżały a państwa Europy zaczęły rozmawiać o sankcjach ,Ukraina tam nie miała wstępu, ludzie ,przecież Europa ma jakieś wojska, jakieś brygady szybkiego reagowania,na co było czekać?Rodziny ofiar powinny się zorganizować i wytoczyć PE cywilne pozwy za zwlekanie z odzyskaniem ofiar i opóźnione i nieadekwatne działania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Holendrzy, żebrzą o ciała pomordowanych, po wydaniu ciał oleją mordy na Ukraińcach i okupację Ukrainy ciepłym mocze i zaczną liczyć kasę z handlu z rosją.

      Usuń
  28. Wywiad amerykańdski publikuje zdjęcia z obozu szkoleń, dla " separatystów " - opodal granicy z Ukrainą. Żeby łatwo ich przerzucić przez granicę - wykorzystali opuszczoną bazę poradziecką.

    Słowo komentarza :
    Cały czas myślałem, że to co robią Rosjanie - to czysty terroryzm, bardzo porównywalny z tym Al-kaidy. Nie rozumiem użycia słowa " separatysta ", w tym przypadku.
    Terroryzm można eksportować, to robią rosjanie!
    Separatyzm wymaga długiego pobytu na danym terenie i nieakceptowania miejscowych władz, systemu.politycznego... Wtedy właśnie obywatel - separując się od rzeczywistości tworzy separatyzm. Staje się - separatystą!
    To co robią rosjanie - to czysty terroryzm, który jest ścigany prawem międzynarodowym,
    Zatem działania cywilizowanej części świata - winny być adekwatne do tych, które świat wytoczył wobec terroryzmu arabskiego!
    P.S.
    Czy ja dobrze pamiętam, że Putin - sam podpisał międzynarodowy pakt d/spraw walki z terroryzmem?
    Stanisław

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stanisławie,poczciwy z pana człowiek,więc mam też coś dla Pana.Proszę wpisać do wyszukiwarki taką frazę:wiadomości Onet O tym się nie mówi.Nieznana strona wojny na Bałkanach.Myślę że warto przeczytać.Jeżeli,jak pan pisze, że prez.Putin jest jaki jest - wolno Panu,to jest Pańska opinia - to jak nazwać prezydentów USA,którzy zawsze dozbrajali "demokratyczne ruchy" w innych krajach,by bronić własnych interesów?Pozdrawiam.

      Usuń
  29. Na stronie www.liveleak.com-polisch 1-st mazur artillery brigade reported in odessa, podają dosyć ciekawe wiadomości.Czy prawdziwe?Tego nie wiem.Czy tak mogło być?Mogło.To,że ta jednostka została rozformowana,to nie oznacza że technika została zlikwidowana a ludzie poszli do rezerwy.Natomiast gdyby okazało się to prawdą,to mamy mocno "pod górę".Rosjanie mają pamięć dobrą i są cierpliwi.Dalej: w czasie wojny na Bałkanach jedna ze stron umieściła działo na dziedzińcu szpitala i zaczęła ostrzał.Namierzenie działa nie stanowi większego problemu,więc druga strona odpowiedziała ogniem.Jak Państwo myślicie,jaka wiadomość poszła w świat?Nim przybyli obserwatorzy,resztki działa i obsługi były dawno uprzątnięte.To tak,dla przypomnienia.USA i Rosja,jak twierdzi M.Kolonko,wiedzą jak doszło do zestrzelenia samolotu i co robił ukraiński myśliwiec w odległości paru km.od niego.No cóż,ludzie są traktowani jako"nawóz Historii"(klasyk),tak było,jest i będzie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przepraszam Elizo, ale kompletnie nie na temat.
    Nie tylko bowiem wreszcie (na trochę) pozbyłam się odpowiedzialności za opiekę nad wnuczką (tatuś ją zabrał), to w dodatku, chyba po raz pierwszy w życiu, miałam niespodziewany kontakt z "myślącymi inaczej". Pozwalam więc sobie przedstawić sytuację.
    Byłam w pobliskim sklepie (na chwilę, po pieczywo). Weszło małżeństwo (chyba trochę po pięćdziesiątce). Szukali jakiejś konkretnej gazety. Nie usłyszałam jakiej, w końcu "sami swoi" w okolicy, więc ekspedientka pewnie wiedziała.
    Nie zwróciło by to mojej uwagi, gdyby nie to, że ów Pan głośno obwieszczał, że uniwersytet teraz to "samych Ukraińców będzie kształcił".
    Nie odzywałam się (byłam zajęta rozliczaniem się przy kasie). Mimo to usłyszałam (chyba mój lub kasjerki wzrok coś panu zasugerował), że to dlatego, iż oni (ci Ukraińcy) teraz to mają za darmo te studia, bo my, za to płacimy, więc do nas wieją od tej swojej wojny.
    Mimo wcześniejszej niepewności ekspedientki (jednoosobowa obsługa i była zajęta podliczaniem moich zakupów), jakieś to swoje czasopismo na półce znaleźli.
    Pan nadal coś na tych ukraińskich studentów pomstował. Więc wbrew samej sobie, odezwałam się i zdałam pytanie. Przepraszam jaki uniwersyetet i kto to napisał?
    Pan, wychodzac, zamachał mi ową gazetą przed nosem i stwierdził: "gazeta napisała". Niestety nie umiem opisać ani tonu głosu, ani miny interlokutora. Mam jednak wrażenie, że wyraźnie mną pogardzał, za moją niewiedzę. Po czym wyszedł..., on, potem jego żona... W połowie drogi usłyszałam, że wydział politologii chodzi. Jakoś tak, w połowie "trzaśnięcia drzwiami", stwierdziłam, że może im potrzebne aktualnie takie studia. Nie doczekałam się odpowiedzi. Spokojnie więc i nie nerwowo, po ponownym otwarciu drzwi (sama sobie), wyszłam.
    Spokój i nie nerwowość nie były trudne, bo jakiś czas pozostawałam "w osłupieniu". Chyba nadal pozostaję, choć minęło już kilka godzin.
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.