wtorek, 14 stycznia 2014

TU JEST POLSKA




"Decyzja NSA ws. apostazji jest bardziej niż kuriozalna, jest wyjściem poza kompetencje NSA, bo ten nie ma kompetencji zajmowania się administracją kościelną, a jedynie państwową, a działanie GIODO na podstawie tego orzeczenia jest złamaniem zasad Konstytucji RP i konkordatu.... GIODO nie ma ani uprawnień, ani środków do tego, aby stwierdzić czy choćby oceniać to, czy ktoś jest, czy nie jest członkiem Kościoła lub związku wyznaniowego na podstawie jakiejś emanacji aktu woli apostaty" - powiedział dla KAI ks. Ireneusz Wołoszczuk, prawnik i sędzia Trybunału Arcybiskupiego w Strasburgu.

Wiedziałam. Wiedziałam czytając wczoraj o decyzji NSA, że nie trzeba będzie długo czekać na ripostę kościelnych. Wiedziałam, że te ladacznice w kieckach z krzyżem pójdą w ten ton - ton "konstytucji". "GIODO nie ma ani uprawnień, ani środków do tego....". Oooooo, jest dokładnie odwrotnie, akt woli apostaty stanowi rozstrzygający punkt odniesienia w dyskusji czy obywatel jest członkiem KK czy nie. Bo jeśli ON uważa, że nie jest, nie chce być i odchodzi, to nikt nie ma prawa uznać inaczej. To się nazywa WOLA, wola obywatela który decyduje czy należy do KK czy nie, a nie urojenia administracji kruchtowej, sąd biskupi czy inne podmioty prawa kanonicznego, które w sądzie świeckim NIKOGO nie interesują. Panie Wołoszczuk, sądząc po tym, co wyprawiają niektórzy funkcjonariusze Kościoła, to w Polsce w ogóle nie obowiązuje żadna Konstytucja, a wielu z nich nie wierzy nawet w kodeks karny.... I szkoda, że pańscy współbracia nie powołują się na Konstytucję jeśli chodzi o rozdział Kościoła od państwa!!!.Ale dla tych szui to nawet ważniejszy jest katechizm niż Biblia. Wiara to tylko tradycja, zabobony, rytuały i maszynka do trzepania kasy! 

Przynależność do jakiejkolwiek organizacji powinna być warunkowana zdolnością do samodzielnego podejmowania świadomych i odpowiedzialnych decyzji. Chrzest w żadnym wypadku nie powinien być automatycznie uznawany za deklarację członkowską konkretnej organizacji religijnej. Ale to społeczeństwo na to pozwala. Niestety ludzi światłych i świadomych swych praw w naszej kochanej Rzeczypospolitej jest w dalszym ciągu bardzo mało. Wprawdzie po kątach szemrają i psioczą na okupanta, ale gdy przychodzi co do czego, to kulą ogony pod siebie. A okupant... czerpie z tego pełnymi garściami i napełnia kieszenie. 

TU JEST POLSKA - jak krzyczą katole na Krakowskim Przedmieściu.. Zgadzam się z tym hasłem w 100%. Tu jest Polska i obowiązuje prawo polskie. W/g prawa wszyscy są równi: pedofil ksiądz, łamiący przepisy ruchu drogowego poseł Kurski, lokalny "kacyk" niezależnie jaką opcję polityczną popiera i prawo ma być egzekwowane równo!

promuj

163 komentarze:

  1. Przecież to ich ciągle "przedmioty żonglowania" jak pasuje to zasłaniają się a to Konstytucja RP, a to Konkordatem, a do tego "dołożą"Krzyżem a jak już nie mogą inaczej, przyciśnięci do muru "lecą" do prokuratur i sądów "bo im uczucia obrażono"
    Państwo Polskie stworzyło sobie i wsadziło nam na karki stałe utrzymywanie "świętych krów."
    Płacimy im ZUS-y i emerytury.płacimy za nauki,katechetom,płacimy wszelkiej maści i wszystkich instytucji, kapelanom,utrzymujemy ich szkoły,płacimy za ich "usługi" jakie pełnia w swoich szpitalach,szkołach i domach opieki Tak bo to wszystko na kontrakty NFZ
    A oni plują,plują i wołają daj daj daj jak najwięcej w d..pie mając polskie prawo,polskie przepisy podatkowe zarządzenia.A oni bez skrupułów je wykorzystując nie płacąc podatków bo to "cele kultu"nie składając, choć muszą sprawozdan finansowych
    Gorzej bo "władza" cala "na kolanach"im to wręcza.
    Tak surowa prokuratura i sądy tam gdzie "cywili" gnębi do reszty i bez opamiętania,gdy już nie może ,gdy już przymuszona głosem opinii publicznej,opieszała robi się w ściganiu, i bardzo chętnie idzie na ugodę a sądy jak już muszą ale to musza "zasadzić kare" to zawsze "w zawieszeniu"
    Tak surowe dla "cywili" władze skarbowe i różne UKS robią się głuche i ślepe na nadużycia finansowe kleru.Ba potrafią nawet oddać miliony zabezpieczone uprzednio na koszta procesu/afera Stella Maris/ i nie ma tego, kto nakazał zwrot Ot jakoś tak się, zwróciło
    I to w dobie gdy kontrolami finansowymi wprost wykańczają przedsiębiorstwa prywatne.
    I nikt nie widzi nikt nie zauważa ,nawet samorządy,ze na ich terenie nie płacące podatku sa biura turystyczne które dla zmyłki nazywają się "pielgrzymkowe" to samo przedsiębiorstwa transportowe co to"pielgrzymkowe" a gdzie hurtownie gdzie dla zmyłki podawane ze to katolicka,a gdzie hotele,i restauracje i bary gdzie żywieni /oczywiście darmowo he,he./pielgrzymi no i noclegi darmowe.
    Pełno tego w Częstochowie,Licheniu a teraz ponad 2500 funduje sobie Centrum JP w Krakowie
    Nikt tego nie widzi,nikt tego nie egzekwuje nawet tak surowe "władze" dla cywilów.
    By nie płacić podatków spryciule w każdym z posiadanych budynków urządzają sobie kaplice
    no i budynek staje sie "na cel kultu przeznaczonym"
    A "święte krowy" krzyczą My prześladowani,z nami się walczy i żonglując jak na początku
    A ja, to oczywiście opisuje, słowami pełnymi nienawiści.Bo prawda określonym kręgom zawsze była nienawistna,choć głosili,głoszą i będą głosić
    PRAWDA NAS WYZWOLI !!! Prawda? Byle tylko nie o nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu ciekawy link http://www.wykop.pl/ramka/1819096/zestawienie-zarzutow-wobec-wosp-i-ich-konfrontacja-z-faktami/

      Usuń
  2. I na takich przykładach jasno widzimy, z jaką zboczoną, antychrześcijańską sektą mamy do czynienia. Przecież taki kozioł w kiecce sobie myśli, że biblijny zapis o wolnej woli człowieka, ON, KSIĄDZ, POLAK- KATOLIK anuluje podczas chlapania kranówą. Kij z biblią, jak on, katabas z Klechistanu chciałby inwigilować sąsiadów i w ich imieniu zbierać kasę dla siebie samego. Polskie duchowieństwo nosi wyraźne cechy wyznawców satanizmu, bo kpią z najważniejszych zasad takich, jak choćby przykazania i dokonują profanacji sakramentów, przystępując do nich be stanu łaski uświęcającej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak na marginesie: Co by było, gdyby jakiś rabin zakradł się podczas snu do pana papieża i go obrzezał cyk- cyk??? I powiedział, że sorry, ale pan papież jest Żydem, że gówno go obchodzi, że pan papież Żydem być nie chce, skoro on sam go własnoręcznie obrzezał.

      Usuń
    2. Bardzo trafny przykład !!! Kto byłby wołany na pomoc ???? Krawcowa z nitką czy szewc z butaprenem ????

      Usuń
  3. Elizo,
    a dlaczego mnie nie zdziwi, jak państwo polskie... podzieli wątpliwości tego klechy? Ba, nie tylko mnie nie zdziwi, ale jakoś tak... uważam, że to bardzo prawdopodobne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twierdzenie, że Państwo Polskie ma stosować się do wewnętrznych przepisów Kościoła jest stawianiem Polski w roli wasala uznającego prymat prawa związku wyznaniowego nad Konstytucją. I tak właśnie jest w Polsce od lat... z czym walczą nieliczne jednostki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dobrze jest, jak państwo Polskie stosuje się do przepisów unii europejskiej? Takie samo poddaństwo.

      Usuń
    2. Jeżeli jest członkiem UE, to bardzo dobrze, bo to nie poddaństwo, lecz przestrzeganie własnego prawa, czego nie kumają moherowe zboki. A to z tego względu, że sami bierzemy udział w stanowieniu tego prawa- w przeciwieństwie do prawa kościelnego, które choć zboczone i antychrześcijańskie, jest stanowione przez wyłącznie przez kler. Na szczególną uwagę zasługuje opieka, jaką papieże ofiarują kieckowym pedofilom- jak mawiał Chrystus, "Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych najmniejszych, mnieście uczynili"- wiesz, kogo zatem w pupę zapinał Wesołowski, zapinając małych chłopców???

      Usuń
    3. Skoro państwo Polskie zgodziło się na prawo watykańskie popisując konkordat, to musi tego prawa przestrzegać. Dlaczego PO nie wypowie konkordatu?

      Usuń
    4. Czyś ty zdurniał do reszty?! W którym punkcie Konkordatu, Polska przyjmuje prawo Watykanu?!

      Usuń
    5. To nie PO może wypowiedzieć konkordat, tylko PARLAMENT, głąbku kościelny, a ja już widzę te awantury w sejmie nad takim projektem. Panprezes pierwszy będzie bronił konkordatu cherlawą piersią, boć on Katolak najprawdziwszy jest przecież, Kempa będzie darła mordę, jak to ma w zwyczaju na każdy temat, Górski publicznie upuści sobie krwi ostatniej, a na galerii będzie siedział Rydzyk z Michalikiem w cudownej komitywie. Ehhhh...resztę sobie dośpiewaj w pięknym, gregoriańskim stylu...
      Dopóki nie trafi się ktoś z prawdziwymi jajami, mamy formalnie przechlapane, ale bezbronni nie jesteśmy. Nikt nas nie może zmusić do bycia praktykującymi katolikami, skoro formalnie ciężko jest się od tej czarnej sotni wyzwolić.
      Myśleć, Rodacy, myśleć !!!

      Usuń
    6. czemu od razu głąbku, Nie możesz zwyczajnie napisać

      Usuń
    7. Głąbek to tak na początek, a jeśli nie zaprzestaniesz kościelnej indoktrynacji, będzie tylko gorzej. Każda cierpliwość kiedyś się kończy.

      Usuń
    8. jakiej indoktrynacji. Jestem bardzo daleki od kościoła.

      Usuń
    9. Chyba miał na myśli, że chrześcijanin przez grzech oddala się od Boga.

      Usuń
    10. Panie Wolandzie, ja się za członka UE nie uważam. Nie zadeklarowałem wolnej woli uczestnictwa w tej eurokomunie. A Pan, zdaje się, chciałby, abym przestrzegał jej praw? Odpowiem Panu tak, jak mnie tu wielokrotnie odpowiadano: Wal się!

      adam

      Usuń
    11. Te sprawy w imieniu Polaków reguluje Parlament RP, doucz się ignorancie, a potem możesz się walić.

      Usuń
    12. Wielepie Anonimowy14 stycznia 2014 17:17 , piszesz o sobie że "
      Nie zadeklarowałem wolnej woli uczestnictwa w tej eurokomunie." Koniec cytata.
      Zadam jątrzące pytanie: Ilu z nas było wciąganych na członków katoorganizacji w stanie świadomości i zdolności do czynności prawnych ??? Czyli ilu/ile z was było chrzczonych po osiągnięciu pełnoletności ???
      http://www.youtube.com/watch?v=DUxqP-vjKL8

      Usuń
    13. Poszłoo, to wszystko przez to, że Adam zeżarł jabłko, podane mu przez pierwszą, głupią babę, która poszła na lep szatana. Noworodek z tego powodu ma przechlapane już na dzień dobry i dlatego od dwóch tysiącleci oczyszcza się smarkacza z tego paskudztwa, ku zadowoleniu wielebnego z najbliższej parafii, który może odnotować po stronie zysków nową, złowioną na amen duszyczkę.
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Grzech_pierworodny

      Usuń
    14. poszloo
      różnica jest taka, że z kościoła możesz wystąpić, a z Unii - nie.

      Usuń
    15. Otóż jako Kowalski, to prędzej z Unii wystąpię zmieniając obywatelstwo niż skutecznie zniknę z rejestrów czarnej mafii. Po co mam jeździć po świadectwo chrztu na drugim końcu Polski, po co mam sprowadzić dwóch wyprowadzających mnie ?! Ci wyprowadzający czyli świadkowie, muszą być wierzący (aby byli wiarygodni dla farosza), a wierzący zgodne z kanonami swej wiary, w takiej sytuacji muszą czynnie przeciwdziałać memu grzechowi, aby samemu nie popaść w stan grzechu cieżkiego. Fajna konstrukcja !!!!!!!!!!!!!!!

      Usuń
    16. adam - swoim wpisem z godziny 17.17 OBALIŁEŚ definitywnie podstawy działania Kościoła Watykańskiego w Polsce. CHWAŁA CI ZA TO !!! ŻADEN KATOLIK - jako niemowlę nie wyraził świadomie woli przynależności do tego Kościoła. ŻADEN KATOLIK - czy ty rozumiesz co w ogóle napisałeś debilu katolacki ???

      Usuń
    17. Oj tam,oj tam, adamowi się wypsło (psssssssss!) jak psu spod ogona po obfitym żarciu, a my pewnie opacznie zrozumieliśmy jego słowa. ŻADEN katolik nie przyzna się, że my możemy mieć rację. NIGDY !!! Kaszebe - BRAWO !!!!!!!!!!!!!

      Usuń
    18. Do ksiundza.. Ksiundz,porozglądaj się tak ogólnie wokół..Widzisz jakąś mysią dziurę?..No to się chowaj i bynajmniej nie oczekuj na oklaski. Zmów zdrowaśkę>

      Usuń
    19. Kaszebe, a co ma piernik do wiatraka?

      adam

      Usuń
    20. Noooooooo facet !!!! Masz ty choć 1/1000.000.000.000.000.000.000 rozumu ??????????? ( to jest jedna tryliardowa ).

      Usuń
  5. Zacznijmy od tego ze apostazja to nie jest żadne wystąpienie z Kościoła, to tylko nałożenie na siebie klątwy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. doc - głupis jak kloc. Zajrzyj do Wiki co to jest apostazja !!!

      Usuń
    2. Nie, klątwa to anatema, a nie apostazja. Ech, te greckie słówka :))))

      Usuń
    3. Apostacja to jest była muza sejmu.

      Usuń
  6. Ludzie dlatego chcą występować z Kościoła, bo nie chcą podbijać ich statystyk. Kościół przy każdej okazji powołuje się na ponoć ogromną liczbę wiernych, aby wyciągać kasę i mieć wpływy polityczne. Poza tym to też kwestia honoru, samopoczucia. Jak nie darzymy szacunkiem tej zgniłej instytucji, to chcemy się od niej odciąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie zgadzam się , aczkolwiek z honorem to przesada. Osoba w kiecce duchownej NIE POSIADA honoru i zdolności honorowej co jednoznacznie rozstrzygał Kodeks Boziewicza. Zgoda że nie jest już obowązujacy, lecz co zmieniło się po stronie tzw. faceta odzianego w kieckę ??? Moim zdaniem nic od czasów gdy KB obowiązywał.

      Usuń
    2. Ksiundza i biskupy powinni być wybierani. Demokracja obowiązkuje. A jak im się nie podobywuje Naród wredny,to niech go zmienią.Proponuję Madagaskar. Tam już są poldkie ślady,do czegom odobiście się przyczynił. O le!

      Usuń
  7. Gdy grubą krechą
    zamknięto tamten PRL-u świat,
    rozkwitł na dobre
    bałwochwalstwa kleru kwiat.
    W hołdzie JP II
    Konkordatem sprzedani,
    jako łup Vaticanum wydani.
    Choć w zapisach nieprawomocny,
    do grabieży majątku jakże pomocny.
    I tak na garbie niesiemy dżina,
    który wszelkiego zła dla kraju się ima.
    Na dodatek na utrzymaniu podatnika,
    który się gnie pod ciężarem szkodnika.
    Ani go zgubić, ani zrzucić, ani zgnieść,
    bo tak za nim rzecze z nieba "boża wieść"
    A niby za co dano kościelnym honory,
    jak to forpoczta z Puszki Pandory?
    Gdyby nie wpuszczona w 89r. formacja Opus Dei,
    działalność dalej prowadził by kler w parafii swej!
    Zaczęto od Matki Boskiej w klapie Wałęsy i od Lamy,
    dalszy ciąg już w matni i wieloletnich macek znamy.
    Co raz w paszczę kk darem uniżenie włożone,
    do ostatniej kosteczki będzie schrupane, strawione!
    Panie Wołodyjowski LARUM gra, wilka w trzodzie już naród zna!




    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dlugo durne "owieczki"beda nabijac kase "Genderom"w sukienkach-tak dlugo nic sie nie zmieni ! A te owce-bezmozgowce potrafia tylko po katach cichutko beczec,ale jak "pasterz" zawola ida potulnie na rzez ( z kasiory!)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację. Kilka dni temu, damska szatnia w miejscu publicznym (fitness klub) , młode mamuśki jęczą jedna przez drugą ile to czasu poświęciły na przygotowanie do kolędy. Jedna to, druga owo, trzecia mówi że półtorej godziny poświęciła na przygotowanie samego ciasta. Na to odzywa sie starsza niewiasta (również wkładająca odzież wierzchnią) i głośno mówi: Po co klechę przyjmować ? Jeszcze nie ma obowiązku, aby obcy szwędał się po mieszkaniu i wnuki straszył, jeszcze potem kwiaty z wrażenia więdną i bombki z choinki spadają. Zapadła głucha cisza ........ Ta cisza to miara zniewolenia umysłów.

      Usuń
    2. Podany przez Ciebie - Poszłoo - przykład , dobrze obrazuje polską dwulicowość, mocniej: hipokryzję !!! Większość właśnie tak się zachowuje...
      Usprawiedliwienie:
      " co sąsiedzi powiedzą, nie chcę szkodzić dziecku, chodzę tam dla boga - nie księdza... i temu podobne bzdety!
      Dlatego też: mamy to co mamy, a zmiany osiągniemy wtedy, gdy sami się zmienimy.
      Żyję, w miarę zdrowo, już pół wieku bez kościoła i ich " nauk ". Można zatem? Można... spróbujcie sami:))))
      Póki kościoły pękać będą od natłoku baraniego... póty kościół będzie dumnie obnosił się " ponad prawem i państwem ". Ma wszak nasze/ nie moje!!!/ przyzwolenie.
      A D. Tusk mógłby choć to wprowadzić w czyn:
      " Nie będę klękał przed biskupami "...
      Stanisław

      Usuń
    3. Ponieważ chciałam dać dziecku prawo wyboru ,skoro żyje w państwie katolickim i jest to religia jego przodków,skoro zresztą musiało uczęszczać w szkole na religię (z krańcowo debilnym i bez sumienia katechetą,co zresztą skutkowało awanturą w kurii)-przyjmowałam księdza po kolędzie.Ze względu na charakter swojej pracy i częstą moją nieobecność-nieczęsto.Kiedyś taki jeden tłusty i czerwony na twarzy zastał mnie jednak.Wparował do mieszkania o godzienie 22-ej!!!! ,zastając dziecię w piżamce.Skomentował to.Skomentował też,że nie ma krzyża na ścianie (był obrazek Matki Boskiej,nota bene-przez moją babcię z pożogi wojennej uratowany,więc sentyment...).skomentował tez,że ja rzadko w domu bywam i nie co roku ta kolęda....Grzecznie odpowiedziałam,że przecież ksiądz ma w swoich notatkach,kim jestem z zawodu i gdzie pracuję.Na to gruby ,podnosząc glos,przy moim dziecku,rzekł,że powinnam zamieniać dyżury !!!!!! .I to była ostatnia kolęda w moim domu.Po prostu go wyrzuciłam za drzwi i zakazałam więcej nawet pytac ,czy przyjmę,bo nie przyjmę.Dziecko co do swej przynaleznosci do kościoła zdeklarowalo się bardzo szybko-po pierwszych słowach katechety,że np. Hitler to miał rację z tymi "żydkami" a kobiety rozwiedzione to kobiety godne potępienia,bo się źle prowadziły.Wnuczę wkroczylo w czwarty rok zycia nadal nie będąc członkiem kościoła i na to się nie zanosi.

      Usuń
    4. Za stwierdzenie czarnego, że: " Hitler miał rację z tymi " żydkami "... wytoczyłbym łobuzowi sprawę sądową i NAGŁOŚNIŁ sprawę, we wszelkiej możliwej formie!
      Dlaczego " wierni " nie chcą pamiętać o ich dobrej komitywie z wszelkiego rodzaju TOTALITARYZMAMI? W tym popieranie faszyzmu?
      Błogosławili gen Franco, dzięki Mussoliniemu uzyskali " państwowość " - ZA POPARCIE!!! Sprzyjali " panu Hitlerowi"... pomagali zbrodniarzom uciec do Ameryki Południowej...Wojtyła gościł u, i wychwalał gen. Pinocheta...
      Samo to DYSKWALIFIKUJE ich - na wieki!
      Pozdrawiam Anodokatodo:)
      Stanisław

      Usuń
    5. Brawo anodakatoda !!!! Pozdrawiam !!!!

      Usuń
    6. Młoda "lekarko " -po pierwsze -lekarz ogólny a internista to kompletnie co innego.Slkad jednak ty możesz to wiedzieć,skoro masz probelmy ze zrozumieniem prostego tekstu...Specjalizacja II st z chorób wewnętrznych zaś jest zwana "królowa nauk medycznych".ale skąd ty możesz to wiedzieć.Zapewne dla ciebie jakiś świeżo upieczony adept medycyny zatrudniony w poradni specjalistycznej to już specjalista.To ad rem,bo na swój temat nie mam zamiaru rozmawiać z idiotą,ktory twierdzi,ze zna moj życiorys (nie wspominając o kwalifikacjach) lepiej ode mnie.Niech ci będzie,status quo jednak nie zalezy od twoich urojeń i życzeń.Po drugie-nie umiesz czytać-idź się dokształć.Kto ci,p[tasi óżdżku,powiedział,że byłam uprzedzona o wizycie księdza? Ach,tak sądzisz? Cóż,nie byłam.Co do niezrównoważenia- może spójrz w lustro .Ktoś kto wypisuje dwa takie histeryczne posty z pewnością jest zrównoważony.Inaczej.Co do "trzymania rodziny".Nie projektuj na mnie obyczajow swojej mamusi,o ile ją znasz.Uwaga na temat wieku-cóż,każdy ma tyle lat ,ile ma.I co z tego ? Masz z tym jakiś problem ? Tzn -I Z TYM masz jakiś problem,histeryczko ? Współczuję,ale to naprawdę nie jest mój problem.PS.lekarz internista,moze być lekarzem pierwszego kontaktu,ale też może pracować na oddziale internistycznym,też na OIOM-ie itd.Jeżeli masz w każdej dziedzinie.takie rozeznanie.....No,cóż.....

      Usuń
    7. anodakatoda - przecież to żadna "młoda lekarka" tylko stare znajome trollisko. Dajesz się nabierać.

      Usuń
    8. Panowie-gdy wprowadzano religię do szkół,znajomy,sporo starszy ode mnie,ktory konczył katolicką szkołę ,powiedział,że to jest początek końca...Że żadna propaganda antykościelna nie zrobi tyle złego co ten krok,bo "załatwią się sami".Do idiotki młodej "lekarki"-ja od czasu,gdy nauczyłam się myśleć zawsze byłam agnostyczką i żaden ksiądz czy katecheta tego nie zmienią.Niemniej NIGDY nie usiłowałam mojemu nieletniemu dziecku narzucać czy sugerować wyboru drogi.Zapewne i bez katechety idioty i chama księdza (i co z tego,że nie wszyscy tacy są ? ) też stałby się agnostykiem (w jego przypadku-ateistą),ale żadna normalna matka nie chce,by jej dziecko spotykalo się z patologią i nienawiscią ,szczególnie tam,gdzie oczekuje się dobrych uczuć i zachowań.I zaspokoję chamską ciekawość,co na to synowa....Synowa jest zdeklarowaną ateistką.I osobą całkowicie samodzielną w decyzjach.Uwaga zaś o kobietach rozwiedzionych...cóż...dotyczyła mnie dokładnie w takim samym stopniu jak uwaga o tych "Zydkach"...Doprawdy,młoda "lekarko"-zapewne ty się oburzasz wyłącznie wtedy,gdy coś ciebie dotyczy bezpośrednio.Ach,ci młodzi,tacy egoistyczni,co za pokolenie bezideowe,nic dla innych..:))) A jeszcze przefiltrować to przez jednostkowa tępotę ....
      "

      Usuń
    9. Kaszebe-przecież napisałam "lekarka".To taka lekarka jak ja baletnica.Pozdrawiam

      Usuń
  9. zenek14 stycznia 2014 14:17
    Abys wiedział. !!
    Abyś wiedział ze ci, na twoim, naszym utrzymaniu, za nic sobie maja polskie prawo ale jeszcze kiwają nas na podatkach.jak chcą i kiedy chcą.
    A gdy przyjdzie co do czego okazują się "obywatelami państwa Watykan"
    Godzisz się na to, bo ja nie.Godzisz się byśmy na swe plecy wzięli całkowite utrzymanie obywateli obcego państwa i to jeszcze "nie o czystych rekach" i działających na szkodę Polski.
    Mamy milczeć w obliczu tej podłości i wyzysku? Jesli nie teraz to kiedy.Jeśli nie my to kto gdy nawet w Watykanie zmiany tylko u nas "idą w zaparte"

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiedz, co ci z tego że się nie godzisz na blogu. Zmieni to coś? Warto się denerwować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Abys wiedział powiadam a i inni tez.Bo czytają i piszą jak Ty.Czyli wiedza.
      Bo nie wiecie ze cała ta próżniaczą bandę świętych nierobów,mamy na własnym utrzymaniu.Płacimy im za wszystko.A jakie tego rezultaty ,dzieci peklowane w beczkach,zabójstwa i morderstwa Boimy się jednego więźnia a w wiezieniu przez nas opłacany kapelan co to miał go "ewangelizować"
      Za co i dlaczego mamy ich dalej utrzymywać.Podaj choć jedna przesłankę ze należy.
      Bo wyświeceni ?Przez kogo ?Wesołowskiego Petza, Głodzia?
      Mało ci jeszcze afer. Nie poznałeś ich po czynach?
      Moze wiec już najwyższy czas na bunt.Choćby po to byś nie był wzywany przez proboszcza do sprzątania "jego warsztatu pracy" czy domostwa zwanego plebanią
      Mamy dalej milczeć mamy się nie buntować?A to dlaczego?

      Usuń
    2. Widzisz, jakoś nikt mnie do kościoła nie wzywa, nie przyjmuję księdza po kolędzie, do kościoła chodzę nader rzadko. Palikot (wielu miało nadzieję) miał odłączyć państwo od kościoła. I co z tego wyszło.

      Usuń
    3. Ale płacisz,płacimy my 1,50 dziennie, od starca do niemowlęcia Tyle oni nas kosztują./poszukaj sobie "rozliczenia" w internecie/
      Czas wiec może "pomoc" nowemu Papieżowi !!
      Bo "co to za drzewo co rodzi złe owoce?Czy dobre drzewo, rodzi owoce złe?"
      Tyle razy to słyszałeś od nich,teraz zastosuj to, do nich

      Usuń
    4. Płacimy też na inne wyznania

      Usuń
    5. Tym pilniejsza jest sprawa. Czas pomóc katabasom w przestrzeganiu Dekalogu, bo żadna dla mnie pociecha, że Wojtyła smaży się w piekle, skoro nadal Kościół okrada niewierzących za pośrednictwem Państwa.

      Usuń
    6. Bardzo nielicznym udaje sie po wielu latach strachu przed piekłem wreszcie zrozumieć, że piekła nie ma i na szczęście nie ma też nieba.:))))))))))

      Usuń
    7. To prawda, @Funia, choć "piekło" spełnia ważną rolę demaskującą prawdziwą naturę sekty. Otóż dla nich nie wystarcza, że w zamian za ich obrzędy, czeka ich "wieczne szczęście w niebie", om bardziej zależy na tym, by niewierzący mieli przerąbane w piekle. Jak w tym kawale o Francuzie, Niemcu i Polaku, gdzie złota rybka powiedziała, iż spełni im po jednym życzeniu, ale koledzy będą je mieli spełnione podwójnie. Francuz zażyczył sobie pięknej kobiety, a Polak i Niemiec dostali po dwie, Niemiec zażyczył sobie bogactwa, a Polak i Francuz dostali podwójne bogactwo. Polak zaś zażyczył sobie, by mu jedno jajo uschło.
      No, ale jak to powiedział u Bułchakowa Woland: każdy dostaje to w co wierzy. Wojtyła wierzył w piekło, łamał bez skrupułów Dekalog, więc... mówisz i masz!

      Usuń
  11. Kościół przyjmuje w swoje szeregi oseski , nie mające wolnej woli, ani świadomości. W dorosłym życiu "pomroczność jasna", "żółte papiery" zwalniają od odpowiedzialności i kary. Kościół jak złapie raz "duszyczkę" to już nie puści, nawet jak onej rogi wyrosną !

    OdpowiedzUsuń
  12. cd. Od Kościoła nie można się uwolnić, nie pozwolą ! ..Z z miłości do bliźniego i swojej sakiewki !

    OdpowiedzUsuń
  13. Pani Elizo, zgadzam się z Panią, że dorosły, zdrowy na umyśle człowiek, może aktem swojej woli wystąpić z Kościoła. To Bóg dał człowiekowi wolną wolę i nikt nie może jej mu odebrać. Ale zgadzam się również z ks. Wołoszczukiem, że pomrukiwania Głównego Inspektora od Czegoś Tam Bardzo Ważnego są nieskuteczne. Nie ma on bowiem kompetencji do tego, aby wyrażać swoje zdanie na temat tego, co Kościół zapisuje w swoich księgach. Jednym słowem, pilnuj, Inspektorze, kopyta.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gówno prawda, reguluje to "Ustawa i ochronie danych osobowych"- klecha gromadząc bez zgody obywatela jego dane osobowe popełnia przestępstwo, a deklaracja wiary katolickiej wypełnia znamiona zgody. Innymi słowy: "przestrzegaj katabasie prawa RP, dopóki jesteś na jej terytorium"!

      Usuń
    2. No właśnie, Wolandzie, tyle że oni są obywatelami Watykanu, kiedy jest im to wygodnie i RP, kiedy też im jest wygodnie. Wymiennie, nie symultanicznie. I popatrz, ile to pogardy jest w tym adamie: Główny Inspektor od Czegoś Tam Bardzo Ważnego...To kiedy wreszcie MY, obywatele RP, pokażemy GDZIE mamy ICH prawa, czyli tzw. boskie ??? Dała nam przykład Irlandia, jak zwyciężać ICH mamy !

      Usuń
    3. adam- od dłuższego czasu wymądrzasz się tutaj na blogu Pani Elizy i "sadzisz farmazony", że czasami człowieka ogarnia pusty śmiech i....politowanie. Ale zacznijmy "ab ovo" - od początku:
      W swoim poście z dnia 10 stycznia 2014 roku- godz.14.23 skierowanym do internauty "Grzybiarza" (sprawdź sam !), napisałeś m.innymi - cytuję: ...."Panie Grzybiarzu, owszem nauczycielem byłem.Akademickim.Uczyłem różnych przedmiotów w zakresie energetyki cieplnej. Z dobrymi rezultatami (po owocach...) - adam"... koniec cytatu. W związku z tym pozwolę sobie na kilka uwag "panie NAUCZYCIELU AKADEMICKI".
      1. Wyrażam pogląd, że "nauczyciel akademicki" - nawet taki jak Pan, powinien wiedzieć co to jest demokracja i jak są w niej stanowione prawa. które następnie OBOWIĄZUJĄ wszystkich obywateli - także "nauczycieli akademickich". W związku z tym nie jest potrzebna nikomu zgoda Pana na przynależność Polski do Unii Europejskiej. Natomiast PEWNYM jest, że MUSI się Pan podporządkować tym prawom - czy się to Panu podoba , czy też nie bardzo. Bowiem w państwie demokratycznym WIĘKSZOŚĆ USTANAWIA PRAWA - które obowiązują następnie wszystkich obywateli - także Pana. Jeżeli jako "nauczyciel akademicki" Pan tego nie rozumie - to widocznie ma Pan kłopoty z percepcją elementarnych zasad prawa.Potwierdza moja diagnozę - następny wpis Pana z dnia 14 stycznia 2014 roku - godz.17.17, gdzie Pan "jako nauczyciel akademicki" sadzi następnego farmazona. Pisze Pan - cytuje ..." nie deklarowałem wolnej woli uczestniczenia w eurokomunie.Ja się za członka UE nie uważam." - koniec cytatu. Otóż Panie "nauczycielu akademicki" - nikt i nigdy nie wymagał od Pana i nie będzie wymagał aby Pan cokolwiek deklarował w kwestii uczestniczenia w "eurokomunie". Miał Pan okazję wypowiedzenia się w tej kwestii w Referendum w sprawie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Większość Polaków demokratycznie zadecydowała TAK.I to Pana obowiązuje, jeżeli ogarnia Pan cokolwiek w zakresie stanowienia prawa. Jeżeli nie ogarnia Pan - to lepiej nie pisać pospolitych głupot - tak jak Pan to od dawna czyni na tym blogu. Są tu ludzie, którzy to lepiej rozumieją od Pana i to wystarczy.

      2. A teraz coś w kwestii bycia "nauczycielem akademickim". Otóż NIE JEST PAN i nie był nigdy "nauczycielem akademickim" ponieważ nie posiada Pan tytułu naukowego do wykonywania zawodu "nauczyciela akademickiego". Z pańskich własnych enuncjacji na tym blogu wynika, że jest Pan magistrem inżynierem ( ???) w zakresie "maszyn cieplnych". Jest to zaledwie tytuł zawodowy a nie tytuł naukowy i w żaden sposób nie uprawnia on do nauczania dydaktycznego na wyższej uczelni. Mógł Pan być jedynie pracownikiem tej uczelni i pełnić tam funkcję pracownika pomocniczego - instruktora, lektora, asystenta a stad jest jeszcze bardzo daleko do tego aby być "nauczycielem akademickim". Jeżeli Pan nie zna obowiązujących przepisów w tym zakresie to mogę je Panu przytoczyć w następnym komentarzu, chociaż Pan "wie wszystko lepiej" - co wcale nie znaczy, że Pan cokolwiek rozumie.

      Usuń
    4. K A R O L !!!! :-)))))))))))))))))))))))))))))))))) Szacunek !!!!!!!!! :-))))))))))))))) tak należy - demaskować każdego "wielepa".

      Usuń
    5. Karol,Adaśku to talib! Nie wiedziałeś o tym?..Ja go i jego funfla znam na innch blogach. Uparcie odmawiają przejscia na islam,choć islamskie poglady mają.

      Usuń
    6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    7. Panie Karolu !!! Istotnie - tytuł zawodowy "magistra inżyniera" lub jakiegokolwiek "magistra" jest tytułem zawodowym a nie naukowym.Dopiero posiadanie tytułu naukowego uprawnia do tego aby być "pracownikiem" naukowym lub naukowo-dydaktycznym na wyższej uczelni. Nawet bycie pracownikiem naukowym nie uprawnia do bycia nauczycielem dydaktyczno-naukowym. Ten pierwszy bowiem zajmuje się samodzielnymi badaniami naukowymi na uczelni a ten drugi ma prawo prowadzenia wykładów i pracy ze studentami. Rozumie to mniej więcej każdy, oprócz niektórych. Aby być "nauczycielem akademickim" potrzebny jest minimum stopień naukowy doktora nauk a jeszcze lepiej doktora habilitowanego. U szczytu tej "piramidki" - jak zawsze stoi tytuł naukowy profesora. Dawniej dzielił on się jeszcze na dwie kategorie - profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego - co zostało zniesione ustawa bodaj z marca 2003 roku. Nie istnieje już zatem tytuł profesora nadzwyczajnego. Z informacji Pana "adama" na blogu wynika, że ":wykładał" on nawet "kilka przedmiotów" w zakresie energetyki, czyli posiadał na tej uczelni katedrę w zakresie nauk "energetycznych". Obawiam się, że pomyliły mu się katedry - bowiem na niektórych można pleść - co ślina na język przyniesie. Do tego aby być "studentem" takiej katedry - wystarcza "wiara w rzeczy nadprzyrodzone. Miłego wieczoru !!!

      Usuń
    8. Adaśku,kupiłeś już merce-osiołka bibligijnego,którym będziesz się swobodnie przemieszczał w tye i we wte?

      Usuń
    9. adamie - słusznie ktoś tu kiedyś napisał, ze jesteś głupszy niz się wydaje !!! Jesteś !!!! . Przeczytaj uważnie ustawę o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki z 14 marca 2003 roku (Dz.U. z 2003 r. nr 65 poz.595) i następne jej nowelizacje A co do "piany z pyska" - pociekła ci samochwało.

      Usuń
    10. adaśku - trafiony zatopiony !!! Nie piernicz !!! Karol - BRAWO !!!!!

      Usuń
    11. adamie - co tam się licytować. PRACOWNIK NAUKOWY aby był wykładowcą akademickim musi posiadać ZNACZĄCY DOROBEK NAUKOWY. Co ty wynalazłeś - gwizdek do maszyn parowych. Wymień no tytuły twoich wiekopomnych dokonań naukowych. Przebiłeś samego Kaczyńskiego w samochwalstwie ! Miczurin z "bozej łaski".

      Usuń
    12. Marcin - jaki on tam Miczurin, co najwyżej "akademik" Łysenko - ten wynalazł przynajmniej drut kolczasty - skrzyżował drut z jeżem. Nasz "adaśku" wynalazł tylko parę i o co tyle krzyku !!!

      Usuń
    13. Marcin - informuję, ze od kilkunastu dni sprawdzam na Politechnice Warszawskiej "dokonania naukowe" naszego "wielepa" i w jakim charakterze byl tam zatrudniony. Tez mnie zaszczypalo - jak napisał, że był "nauczycielem akademickim" i wykładał wiele przedmiotów z dziedziny energetyki - jako mgr inżynier - czysta bzdura.

      Usuń
    14. adaśku - to już lepiej pisz recenzje teatralne na twoim ulubionym blogu "krystynar". Napisz recenzję ze "Świętoszka" - przynajmniej na tym się znasz. A teraz para w gwizdek i odjazd z bloga Elizy !!

      Usuń
    15. Adaśku - jednak o entropii pary coś trzeba wiedzieć, bo inaczej może ci berecik wysadzić z główki. Szkoda by było - idzie zima !!!

      Usuń
    16. Piękne rozjechaliście Adaśka, choć to egzemplarz wyjątkowo odporny na argumenty i wiedzę, jak wszyscy wierzący w códa nad códamy. Że mAgAZYNIEr to wie każda kadrowa, czy jak się drzewiej mawiało - personalna.

      Usuń
    17. Jorguś z Zabrza14 stycznia 2014 22:43

      poszłoo - ten "adaśku" mógł być zatrudniony na Politechnice jako PRACOWNIK POMOCNICZY. Jako "energetyk" mógł np.nadzorować prace węzła cieplnego (wymiennikowni ciepła) albo lokalnej kotłowni c.o./c.w.. Pracownikami pomocniczymi na wyższej uczelni są także - portier, sprzątaczka, hydraulik, elektryk itp. - ale żeby od razu awansować na stanowisko "wykładowcy akademickiego" - trzeba tupetu !!

      Usuń
    18. Jorguś :))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    19. Kiedyś, zaraz po maturze też ponad pół roku pracowałem w Zakładzie Doświadczalnym uczelni jako pracownik techniczny. Fajna praca, różne modele terenowe robiliśmy, pomiary w terenie i insze cuda wianki, lecz NIGDY nie nazwałbym się pracownikiem naukowym . Szczyty hipokryzji jak to u wierzących głęboko katolyków spotykane. Fuuuj !!

      Usuń
    20. Uciekł mi kawałek tekstu. Tak jak Jorguś pisze - pracownik pomocniczy, potem na zajęcia wieczorowo lub zaocznie a dziś chodzi w glorii i chwale tytułów. Może jak wykładowca zachorował to prowadził zajęcie p.n. "Proszę państwa dziś zajęć nie będzie, bo dr XYZ jest chory" . Ewentualnie "Dziękuję za uwagę i do widzenia." Poczem odnosił klucz na portiernię. Jezd działalność dydaktyczna ??? Jezd !!!

      Usuń
    21. No to żescie go podsumowali....:))))))) skonam ;))))))) Adaś, nie masz wyjścia - nie odnoś klucza na portiernię, wsadz sobie wiesz gdzie i.....rechocz ha ha haaaaaa

      Usuń
    22. Pani Eliza skasowała, co tu było napisane.. Ale z grubsza pamiętam. "Pani Elizo, jest pani równie durna, jak pani komentatorzy!

      adam

      Usuń
    23. Panie Adamie-stracił pan pion,po prostu...Karol panu napisał i kulturalnie i rzeczowo,im pan jest a kim nie jest i pana ego zostało mocno zranione,bo furda real,w necie panu się wydawalo,ze sobie pan będzie "rżnął" naukowca....Tak to pycha spada na pysk....A spadając pokazuje odarte z nieprawdziwej kultury oblicze....co zresztą wszyscy,mimo swej rzekomej durnosci,podejrzewaliśmy od dawna.Kiepska maska to była......

      Usuń
    24. Wars - dzień dobry !!! Tak się składa, że jestem inżynierem - energetykiem o czym raz lub dwa razy wzmiankowałerm tu na blogu Pani Elizy - przy jakiejś tam okazji. Mój staż zawodowy to 38 lat pracy w energetyce. Posiadam chyba wszystkie liczące się wydawnictwa naukowe w zakresie energetyki i maszyn cieplnych, gdybyś potrzebował informacji to jestem w stanie jej udzielić. Wystarczy zapytać Pana "adama" w których to latach pracował jako "nauczyciel akademicki" - chyba chodzi tu o Instytut Maszyn Cieplnych Politechniki Warszawskiej. Da się to sprawdzić. Jeżeli prowadził jakieś prace naukowe i coś publikował na ten temat - także. Powodzenia !!!

      Usuń
    25. errata - ma być - wzmiankowałem.

      Usuń
    26. Jorguś,a mosz tam jako halbe? Jo mom karbinadle. Może byśma sie spotkali i spożytkujemy?-:)))

      Usuń
    27. m-16 !! Halba to jo mom zawsze a nawet dwie, ale nie cierpie karbinadli - ta moja w każdy czwartek futruje mnie tym. Obrzydło mi !!! Nojlepi jest ein sznaps mit ein bier - jak tukej niektórzy jeszcze godajom. :-)))

      Usuń
    28. Jorguś - a dej se pozór, bo terozki policyjo każe dmuchać do takiej rułki co ci policzy każdygo sznapsa. I jeszcze każą se za to płacić.

      Usuń
    29. Pani anodokatodo (ad 15 stycznia 2014 06:01), ja równie spokojnie odpowiedziałem panu Karolowi, ale pani Elizie nie spodobało się, że moje mogło być na wierzchu, więc skasowała. Odniosłem się zarówno do Pankarolowych wywodów na temat demokracji, jak i do jego wyobrażeń na temat zapisów ustawowych dotyczących wymagań względem nauczycieli akademickich.
      Dziękuję za troskę, ale na razie o swój pion nie obawiam się.

      adam

      Usuń
    30. Znowu pan nadinterpretuje.Myli pan troskę z konstatacją

      Usuń
    31. adam - tylko wyjatkowy cham tak się zwraca do Gospodyni. Durny i durnowaty to ty jesteś od urodzenia.

      Usuń
  14. Krystian Domanski14 stycznia 2014 17:46

    KRK nie lubi wtracania sie w swoje kompetnecje. Ja tez.

    OdpowiedzUsuń
  15. A okradanie Polski to jest w porzo ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według nich jest w porzo , bo garną DO siebie. Jedno tylko czarne zwierzątko garnie od siebie. To kret vel kretik. Kolonizator czy okupant NIGDY nie identyfikuje się z wyzyskiwanym krajem. Ma go zawsze w @upie.

      Usuń
    2. Rossa,o jakie "okradanie" Ci chodzi? Można by tak jaśniej,bo mroczno tu.

      Usuń
  16. Eli,Polska jest tu, gdzie Jurek-Siema-Owsiak. I niechaj burza wrogich żywiołów wyje..Znamy już tych wyjców,nomen omen.Sieeema Juuurek!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Są chrześcijanie i "chrześcijanie". Ja często bywam na blogach tych normalnych katolików i nie narzekam. Rozumiemy się doskonale,tylko malutkie kwestie swiatopogladowe nas różnią..Albowiem czuję prawdziwa wiarę. PRAWDZIWĄ,Z duzej litery..

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie uwierzycie,ale niektórzy ateisci w sposób właściwy postrzegają nauki Chrystusa..I są ateistami!! Natomiast PRAWDZIWI katolicy..Kuniec,amenus..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wacusiu, powiedz to panu Zbigniewowi. Sflekuje cie tak, ze podwiniesz ogon pod siebie. I pilnuj wyłączników różnicowoprądowych, mogą się przydać.

      adam

      Usuń
    2. Daśku,Zbynia to ja cuzamen na Madagaskar mogę wysłać. Coś ty taki niepamiętliwy,hę?

      Usuń
    3. Tak, tak, pamiętam. To była Twoja kompromitacja. chcesz powtórzyć? Bezpieczniki sprawdziłeś?

      adam

      Usuń
    4. adasku - co ty masz za słownictwo : "sflekuje", "podwiniesz ogon" - czy takich słów używają "nauczyciele akademiccy". Jesteś niestety zwykłym prostakiem !!!!

      Usuń
    5. Wacławie (m_16), napominam Cię. Nie używaj języka, o którym nie masz pojęcia. Chciałeś napisać "zusammen", nieprawdaż?

      adam

      Usuń
    6. Kaszebe, nie tylko nauczyciele akademiccy, ale wszyscy ludzie chcąc, aby ich słowa były zrozumiane, używają języka odpowiedniego do poziomu odbiorcy. Zechciej przeczytać sztukę Mrożka, pt: "Tango", znajdziesz tam wspaniałe przykłady takich sytuacji. Albo w "Weselu" ("Jeszcze się widzicie młoda").

      adam

      Usuń
    7. adaśku - a o wymowie FONETYCZNEJ słyszałeś coś pajacu ???

      Usuń
    8. adam - skoro twierdzisz , że należy używać w dyskusji języka zrozumiałego do poziomu odbiorcy - to ci napiszę O D P I E R .D O L S I Ę !!! Czy teraz do ciebie nareszcie dotarło. Kiedy do ciebie pisać językiem normalnym - to nic nie rozumiesz albo rżniesz głupa. Rozumi ????

      Usuń
    9. Kaszebe :-)))))))))) no... teraz dotarło !!!!!! Że też ja wcześniej na to nie wpadłem !!!!:-))))))))

      Usuń
  19. KK odmawia odstąpienia od siebie osobom nieletnim nawet jeśli żądają tego oboje rodzice. Klerowi wydaje się że po prostu jesteśmy jego własnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko w Polsce Olo. W różnych krajach UE i na świecie różnie to wygląda. Najczęściej są ograniczenia wiekowe, co do kiedy "za zgodą rodziców" (ograniczona zdolność do czynności prawnych), a kiedy w pełni samodzielnie (pełna zdolność do czynności prawnych).
      Pomyślności.

      Usuń
    2. Ikka - mój "boże" - do czego to w tej Polsce doszło - my ateiści i agnostycy musimy uczyć zasad wiary chrześcijańskiej polskich "katolaków".

      Usuń
    3. Nie jestem pewna Sebastianie czy katolicyzm polski ma jeszcze coś wspólnego z naukami Chrystusa. Tak dla hierarchów, jak i dla zwykłych wyznawców, ważniejsza jest forma niż treść. Ważniejsze przykazania kościelne, niż dekalog. Co dopiero mówić Chrystusowych przykazaniach miłości, ich rozumieniu, a tym bardziej stosowaniu w życiu.
      Pomyślności.

      Usuń
    4. Dzień dobry Ikko !!! Trafiłaś w samo sedno sprawy - ja tez często zastanawiałem się czy polski Kościół katolicki ma jeszcze coś wspólnego z naukami Chrystusa i jak daleko od nich odszedł. Zadziwiającym jest też, że w kraju tak niby katolickim, tak bogato wyposażonym w uczelnie katolickie - finansowane także obficie przez państwo - brak jest znanych teoretyków religioznawstwa - zwłaszcza katolickiego czy szerzej chrześcijańskiego. Prawie kompletna pustynia intelektualna. Wszystkie książki jakie posiadam na temat historii chrześcijaństwa, papiestwa, doktryn religijnych, reformacji i kontrreformacji są autorstwa znanych zagranicznych teologów lub profesorów historii. W ostatnich latach ukazało się trochę publikacji gloryfikujących JP II - akurat w czasie, kiedy w Europie i na świecie ruszyła akcja "odbrązowiania" papieża Polaka i ukazywania go takim jakim w istocie rzeczy był - bardziej politykiem niż pontifexem. Zajrzyj na portal KUL-u, tam wśród absolwentów tej na wskroś katolickiej uczelni nie ma ani jednej postaci,którą można by nazwać naukowcem w zakresie teologii. Miłego dnia !!!

      Usuń
    5. Sarmato - co się dziwisz, Karol Wojtyła w młodości bardzo interesował się aktorstwem teatralnym niż religią. To mu pozostało na całe życie. Był zawsze aktorem. Uwielbiał bizantyjska pompę religijną, która kosztowała miliardy - tam gdzie się pokazał i tyle tylko dokazał.

      Usuń
    6. Panowie - a ów słynny Konkordat - nikt na świecie nigdy nie podpisał czegoś bardziej głupiego oaz wiernopoddańczego wobec Watykanu !!!!!

      Usuń
    7. Krakus - ma Pan rację !!!! :-)))))))))

      Usuń
    8. Krakus - a rzeczywiście - konkordat !!! Tyle, że to nie dzieło z zakresu sacrum ale bardziej profanum a nawet mocno profanum.

      Usuń
  20. I po co tak gmatwać sprawę? Wystąpienie z Kościoła katolickiego jest możliwe i do tego proste. Trzeba pójść na plebanię i w obecności proboszcza i jednego czy dwóch świadków wyrazić swoją wolę i koniec. Po co to całe zamieszanie z sądami, z pisaniem Elizy, z dziesiątkami komentarzy na tym blogu i pewnie z tysiącami na innych? A może właśnie po to, aby zagłuszyć pewną haniebną sprawę, której dopuścił się ostatnio Sejm. Otóż, MSW skierowało do Sejmu projekt ustawy legalizującej udział formacji zbrojnych państw trzecich w pacyfikowaniu ruchów na terytorium RP. 10 stycznia Sejm tę skandaliczną ustawę uchwalił. Za jej przyjęciem głosowało 198. posłów PO, 30 - TR, 29 - PSL i 25 - SLD. Przeciw było 115. posłów PiS i 15 - SP. Im więcej będzie rumoru dotyczącego Kościoła tym mniej go będzie przy tej haniebnej ustawie. I ten rumor się właśnie dzieje. Komuś bardzo zależy, żeby się dział. Nie dajcie się na to nabierać.

    Zenobi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zenuś, nie teoretyzuj bo trzasnę w ryj !!!!
      Do robotyyyyyyyyyy !!!!!
      http://www.youtube.com/watch?v=aJf4Wd5E_Rc

      Usuń
    2. Znowu Zebciu nadmieniasz o czymś czego nie tylko nie rozumiesz, ale nawet nie masz o tym bladego pojęcia. Dotyczy to tak samo wymogów formalnych KEP co do apostazji, jak i wspomnianej ustawy.

      Usuń
    3. Poszloo KOCHAM CIĘ :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Usuń
    4. Ależ sobie pani Eliza miłość znalazła. No cóż, jaki pan, taki kram!

      adam

      Usuń
    5. Cytat z netu dla prawdziwego katolika:
      (autor) klerykanty70
      do prawdziwych katolikow
      TO WASZA WINA ze kk idzie na dno
      WASZA bo to hierarchowie sa tego przyczyna.
      WASZA bo chodzicie jak bydlo ktoremu sie pluje w twarz a ono mowi ze to
      deszcz.
      Dlaczego nie zbojkotujecie tych opaslych generalow w sukienkach ????
      Mnie kiedys mowiono ze bog ponoc jest wszedzie.
      Musicie lazic do mend i utwierdzac ich w przekonaniu ze sa nietykalni i
      niezastapieni????
      Nie dziwcie sie potem ze was maja w tylku.
      Albowiem nikt was nie bedzie szanowal jak sami szanowac sie nie bedziecie.
      amen

      Cały tekst: http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34959,15272003,Owsiak_do_10_letniego_Lukasza___Tak_mi_wczoraj_dales.html?v=1&obxx=15272003#opinions#ixzz2qQRZCi4u

      Usuń
    6. adam - buda !!! Ty już tu nie masz nic do gadania "akademiku".

      Usuń
  21. Chciałbym tak re sume..Otóż ci odszczepieńcy,heretycy,zbrodniarze okazują sie po wielekroć tymi,którzy we własciwy sposób pojmują nauki Chrystusa,w odróżnieniu od tych,którzy się deklarują a DEKALOG mają w DDDDD. Gdyby ktos się zainteresował,podam namiary na 'PRAWDZIWYCH?"Ubaw gwarantuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w rodzinie "PRAWDZIWYCH" i napatrzyłem się "DEKALOGU na co dzień", "w teorii i praktyce" i w stu innych wersjach ze ślubami, komuniami i chrztami włącznie. Jak zostanę emerytem, to może bloga założę a może lepiej kabaret jakiś ......
      http://www.youtube.com/watch?v=Qzl05ad5aBM
      Namiary możesz podrzucić...

      Usuń
    2. Waszek - reasume !

      Usuń
    3. Pepi,bardzo mocno przepraszam. Mea culpa.

      Usuń
  22. Zaś siurpryza prawicznych. Mosieur Piłka,ten od pragnienia "kałacha". Monika Olejnik i Kamil Sipowicz rozegrali Piłkę wręcz koncertowo. Szkopuł w tym,że prawiczki są prawiczkami i są! i będą! Radujmy się!

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak zauważasz Elizo w tytule "tu jest Polska", tyle, że urzędnicy krk (nie tylko) interpretują to w każdej sytuacji inaczej, a zawsze na swoja korzyść. Zwykłe zaniechanie płacenia podatku w Niemczech jest najczęściej interpretowane jako apostazja (ze wszelkimi tego konsekwencjami), choć według KEP apostazją nie jest. Dodam, że wymogi dotyczące formy, czasu, miejsca oraz świadków, też tylko w naszym państwie obowiązują. Z całą pewnością nie jest to prawo całego k.r.k. W moim rozumieniu więc, nie jest to prawo kościelne, lecz wyłącznie zarządzenia wewnętrzne naszego episkopatu. Słusznym jest więc orzeczenie NSA, które przypomina kościołowi, że na terenie Polski obowiązuje prawo polskie, w tym obowiązujące u nas formalno-prawne wymogi co do prawidłowego złożenia oświadczenia woli. Wszystkie dodatkowe wymagania można więc traktować jako szykany.
    P.S. Znalazłam dobry artykuł o apostazji w Polsce. Polecam.
    http://krytyka.org/apostazja-w-kosciele-rzymskokatolickim-proba-socjologicznej-analizy-zjawiska/
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie śmiem marzyć, aby brak wpłaty 0,5% z PITa, na przykład przez rok (nieeee, co najmniej 5 laaat) był równoznaczny z apostazją. KEP na pewno nie pozwoli i powie stanowcze NIE !!! ......Marzy mi się...

      Usuń
    2. Bardzo ciekawie napisany artykuł o apostazji, niestety wielepy i prafdzife katolyky TAKICH tekstów nigdy nie przeczytają i nie zrozumią*. Oni nie zrozumią* niczego co nie padło z ambony, dlatego o gender wiedzą WSZYSTKO, bo słowo padło z ambony i ciałem się stało. Zgniłem i śmierdzącem truchłem, lecz kogo to obchodzi, bo CIAŁEM SIEM STAŁO !!!

      Usuń
    3. Brak odpisu z podatku Cię niestety apostatą nie uczyni. Jest jednak pewnym, że koszty ewentualnego pochówku na cmentarzu parafialnym (cmentarzy komunalnych jest w Polsce tragicznie mało), bez względu na to czy z obecnością księdza, czy świecki, po wielokroć przekroczy średnią krajową w tym zakresie.:-)))))))))))))
      Pomyślności.

      Usuń
    4. Spoko, ładnego miejsca z widokiem na Sudety, na komunalnym już teściu mi pilnuje, jest nawet zlokalizowany w WGS.84. Nie będzie oszust czarny nad mym grobem ...... Nie dostanie ani jednego zeta, ani jednego euro. Na parafialnym w kongresówce to ja chowałem rodziców, oooooo nóż się otwiera w kieszeni:((((

      Usuń
    5. do poszloo14 stycznia 2014 22:53: Człowieku (?), a gdzie jest napisane, że bycie członkiem Kościoła wymaga świadczeń finansowych, a ich brak powoduje wykluczenie? Dyskutujesz sam ze sobą!

      adam

      Usuń
    6. do poszloo 15 stycznia 2014 00:41:No widzisz, a ja nie dbam, gdzie złożą moje doczesne szczątki, bo wierzę, że to tylko czasowe mieszkanie.

      adam

      Usuń
    7. adam - dyndolisz, jak zwykle !!!

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niektórzy tu, na tym blogu nazywali mnie wielepem. Tak jest, jestem wielepem. Wiem lepiej. A wy, maluczcy, możecie mnie wyśmiać, ale bo czegoś się nauczyć. Wasz wybór, wasza wola.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo głupia prowokacja.

      Usuń
    2. Adaśku,mykaj do Zbynia i przytul się niego. On cie bardzo kocha i tęskni.

      Usuń
    3. Wiesz, Wacusiu, ja mam się do kogo tulić. Mam rodzinę, ma przyjaciół. A Ty?

      adam

      Usuń
    4. Tak,tak,wiemy...Wszystko wiemy .I o żonie prawie artystce,uzywanej zgodnie z przeznaczeniem i o córce,o żięciu,wnuczętach w liczbie trzech prowadzanych do opery.No,jest pan po prostu wyjątkowy.Jak pan ma tylu przyjaciół to może im czas warto poświęcić ? Bo tu pan i nuży,i męczy

      Usuń
    5. adaśku - wyśmialiśmy ciebie kompletnie a ty jak te psie goowno dalej czepiasz się obcasa. Żałosny palant !!!!

      Usuń
    6. adam - tul się i odczep się !

      Usuń
    7. Tak, pani anodokatodo. Wiem, ze nużę i męczę, wiem, że zakłócam spokój obśmiewania i wyszydzania. Robię to po to, abyście, Szanowni Państwo, nauczyli się, jeśli chcecie coś krytykować, krytykowali argumentując, a nie obrażając. Ja wcale nie zamierzam zmuszać Szanownych Państwa do zmiany poglądów, ale chciałbym, abyście uszanowali wrażliwość Waszych przeciwników w dyskusji.

      adam

      Usuń
    8. adam - zaraz cie "sflekuję"aż "podwiniesz ogon" oraz "won chamie" - to są słowa z twoich postów. Pełne kurtuazji i "dobrego" akademickiego wychowania. Mocne argumenty wielepa w normalnej dyskusji. Spadaj gamoniu !!!!

      Usuń
    9. Panie adamie-jest pan niewyuczalny.I ja,i inni panu pisali po wielokroć,że nie sa męczące pana argumenty,tym bardziej,ze rzadko0 występują-najczęsciej pana "argumentem" jest pean na temat pana wykształcenia,wiedzy i obyczajów.Z gorliwością neofity wyważa pan otwarte drzwi zachłystując się swą domniemaną wyższością nad plebsem i przedstawia pan na dowód owej wyzszości to,co dla wielu jest codziennością od pokoleń.To właśnie jest nużące,infantylne do tego.Tu wypowiadają się różni ludzie ,zapewniam pana,że w niektórych przypadkach to dla pana mocno za wysokie progi-ale NIKT poza panem nie nadyma się tak rozpaczliwie.Może dlatego,że nie muszą sobie podbijać w tak tandetny sposób bębenka ?

      Usuń
  26. Eli,co się dzieje? Był twój felieton,(świetny) nt tego chłopaczka Łukasza,,Kiedy wpadłem,był już jeden koment,ja dodałem dwa i nagle notka zniknęła..Czy to Ty wycofałaś czy cenzura?

    OdpowiedzUsuń
  27. I tędy droga, drodzy Rodacy ! Dobrej nocy.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,10143779,Irlandia__Koscioly_bankrutuja_przez_skandale_pedofilskie.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy15 stycznia 2014 02:30
    Olałbym to co piszesz zimnym.... gdyby nie to ze "wielepie" przekonany jesteś o swojej wielkości wiedzy i nieomylności.A to tylko "choroba zawodowa" wszystkich "srakotłuków" nauczycielami kiedyś zwanymi./spróbuj będąc uczniem podważyć "nieomylność" swego nauczyciela czy wykładowcy.Wiec zawsze "przyznajesz racje"/
    I pomyśleć tylko ze za wielkiego uważają do dziś tego co to rzekł 'Wiem ze nic nie wiem"
    Anonimowy15 stycznia 2014 02:25 A teraz drugie udowodnienie "ze nic nie wiesz" a z katolicyzmem,katolikami z ich obowiązkami i prawami jesteś powiedzmy sobie "nieco na bakier"
    Albowiem
    Piąte przykazanie kościelne,brzmi Troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła
    I teraz jak krowie na rowie, wyjaśniam,/co tam q-rwa napisali/
    1. Każda parafia oprócz wymiaru duchowego ma również wymiar materialny. . Do dóbr doczesnych parafii zalicza się też cmentarz, plebania, sale dla grup duszpasterskich, czy zabudowania gospodarcze. Wszystkie one służą wspólnocie: dzięki nim mamy gdzie się modlić, czy gromadzić na różnego rodzaju spotkania. Dobra te wymagają jednak ciągłej troski. Dlatego piąte przykazanie kościelne przypomina, że obowiązkiem katolika jest „troszczyć się o potrzeby wspólnoty Kościoła”.
    2. Wyjaśnienie zasadności piątego przykazania kościelnego znajdujemy w Kodeksie Prawa Kanonicznego (kan. 222). Nakazuje on wiernym dbać o zabezpieczenie kultu w ich wspólnocie parafialnej (Msza Święta, sakramenty, uroczystości odpustowe), prowadzenie działalności charytatywnej, wychowawczej, misyjnej oraz godziwego utrzymania duszpasterzy.
    A teraz znów ci wyjaśnię dlaczego nasi "wielebni" tylko po cichu próbują wyegzekwować ten "przywilej katolika"
    Ano dlatego ze gdyby zrobili to głośno większość naszych prawdziwych,szczerych,nabożnych i pobożnych zdeklarowanych katolików "dałaby nogę" i nagle zrobili by się "niewierzący lub tych wyznań "gdzie nie trzeba płacić.
    Tak jak to rodacy robią masowo w Niemczech Austrii gdzie amty ściągają "automatem" z poborów wiernych"
    I nagle z 95,5 % katolików w tym kraju zrobiłoby się marne 20 może 25 % bo co jak co rodak nie lubi płacić za nic /vide "abonament" TV/
    A wtedy ranga tych co to protestują występują w imieniu "ludu bożego" piszą do parlamentu straszą ekskomunikami bo występują w imieniu 95,5 % spadła by do tych 20-25%
    A to już nie ma takiej "siły przebicia" Nieprawdaż.
    Wiec lepiej doić państwo w imieniu 95,5% /gdzie płacą wszyscy/ niż "uruchomić oficjalnie"
    przykazania "kościelne"
    Wyjaśniłem czy jeszcze masz jakieś "wątpliwości" wiec je poszerzę/w swoim czasie i osobno/ o "errarty,suplementy,przypisy i glossy" Bys wiedział

    OdpowiedzUsuń
  29. Wiesiu, gratuluję, powoli zaczynasz wdrapywać się na pozycję wielepa. Coś sobie wyobraziłeś, opisałeś i uwierzyłeś, że taka jest rzeczywistość. A teraz nam podjesz do wierzenia.

    adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słów mi brak, żeby określić twoje adasiowe tępactwo, vicepierdoło!!!!!
      Zarozumiała, mała, karłowata: katolska wsza!
      Stanisław

      Usuń
    2. Stanisławie, nie licz na to, że wdam się z tobą w polemikę. Nie zasługujesz na to.

      adam

      Usuń
    3. wal się na ryło !!!!

      Usuń
  30. Anonimowy15 stycznia 2014 11:04
    No coz "człowieku malej wiary i LENIU bo ci się nawet nie chciało poszukać
    "Przykazań kościelnych": Które brzmią /bo nawet nie wiesz ze sa takowe/
    1. W niedzielę i święta nakazane uczestniczyć we Mszy świętej i powstrzymać się od prac niekoniecznych
    2. Przynajmniej raz w roku przystąpić do sakramentu pokuty
    3. Przynajmniej raz w roku, w okresie wielkanocnym przyjąć Komunię Świętą
    4. Zachowywać nakazane posty i wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, a w okresach pokuty powstrzymywać się od udziału w zabawach
    5. Troszczyć się............. o potrzeby wspólnoty Kościoła
    Robie to za ciebie leniu !!!
    http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TA/TAP/przykazania-koscielne-cz-m.html
    I jeszcze jedno
    "Polscy biskupi zmienili 4. przykazanie kościelne. Można imprezować w piątki.
    Taka to jest TWOJA, bo nie moja, rzeczywistość, której nawet nie znasz, lub nie chcesz znać "wielepie"
    Wiec nie wciskaj mi w brzuch mówienie nieprawdy,leniu.
    Bo ci znów "kościelne zarządzenia stawie do oczu.Bys wiedział a nie wiesz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ, w.i.e.ś.k.u, ja nie miałem na myśli tekstów źródłowych, tylko Twoje ich interpretacje i wnioski.

      adam

      Usuń
  31. Anonimowy15 stycznia 2014 11:04
    To ja Ciebie "wielepie" jeszcze raz zamiast Ducha Sw uświadomię boś len i zarozumialec
    Powstawszy przeczytać proszę !!
    http://swjozef.com/duszpasterstwo/ofiary_w_kosciele_po_co_i_za_co/370.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałem na siedząco. Nic rewelacyjnego tam nie znalazłem. Nic, co by mogło zmienić mój pogląd na sprawę. Ale ciesze się, że Ty, w.i.e.ś.k.u, zaglądasz na takie strony. Może coś dobrego do ciebie przylgnie?

      adam

      Usuń
    2. w.i.e.ś.k.u. - daj sobie spokój !! Właśnie sam widzisz jak "adaśku" "przylgnął" do Ciebie, jak goowno do okrętu i myśli, że to on steruje statkiem. Ich tak szkolono i "adaśku" wiernie postępuje według instrukcji - czepiać się wszystkiego i wszystkich i odwracać kota ogonem. Stara metoda - jeszcze z czasów "kardynała tysiąclecia".

      Usuń
    3. Faktycznie, u adama z braku poglądów zmian nie stwierdzono.
      W.i.e.ś.k.u ! To jak grochem o ścianę, pełna odporność na wiedzę.
      "I to byłoby na tyle co, co i na przedzie". JTS

      Usuń
  32. Anonimowy15 stycznia 2014 11:45 A to ze się napisało
    do poszloo14 stycznia 2014 22:53: Człowieku (?),........... a gdzie jest napisane, że bycie członkiem Kościoła wymaga świadczeń finansowych, a ich brak powoduje wykluczenie?
    To juz sie zapomniało??
    Amnezja ,to czy postępująca skleroza ?Lub norma, odpowiadać na to co wygodne Bo "prawica" tak ma.

    OdpowiedzUsuń
  33. Pan tabletowy premier techniczny zmienił zawód - został "kumentatorem" polytycznym w organie Sakiewicza. Koniecznie przeczytajcie - cały dzień ryłem ze śmiechu. Otoż pan profesór od socjologii twierdzi, ze w Polsce - wszyscy - oprócz oczywista oczywistość członków PiS-u to DZICZ !!!!

    OdpowiedzUsuń

Na tym blogu hejt nie jest tolerowany.